Gå til innhold

Føler meg ikke trygg på at mitt barn har det bra i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trynefaktor
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Boligprisene der vi bor er høye! En 3-roms leilighet her koster Mellom 3,5 -4 millioner kroner. Dette er det eneste stedet i kommunen med leiligheter, de andre stedene i kommunen har man kun eneboliger som koster mellom 7-9 millioner kroner. Vi kjøpte leiligheten vår tett før sønnen vår ble født kostet oss 3,7 mill. Da hadde vi 1,5 milioner i egen kapital. Vi var begge i slutten av 20 årene med gode jobber. Jeg anså meg moden nok til få barn. Vi sparer til barnet vårt, vi sørger for at han er i barnehagen Max 5-6 timer hver dag. Han har minst en dag i barnehagen der han blir hentet kl.12.00.

Han har mye lenger ferie fra barnehagen enn noen andre barn i vår omgangskrets. 
 

Hva forventer du? Skal man ha enebolig til 8 millioner nedbetalt, og muligheten til å være hjemmeværende til barnet er 6 år før man i det hele tatt tenker på unger?! Hvor mange hadde hatt råd til barn da? 

Anonymkode: fbb42...e07

Ikke hør på henne. Jeg jobber i bhg selv, hadde aldri godtatt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 3a7ff...c7e

2, 5 år

Anonymkode: fbb42...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er planen å søke ny barnehageplass et annet sted? Og varsle kommunen? Bedre å kjøre litt lenger og få en bedre barnehage. 

Anonymkode: 21d6b...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er planen å søke ny barnehageplass et annet sted? Og varsle kommunen? Bedre å kjøre litt lenger og få en bedre barnehage. 

Anonymkode: 21d6b...3ed

Ja, vi skal søke om ny barnehageplass i kommunen. Skaffer oss bil og kjører barnet dit. Selvom det blir veldig upraktisk for oss, kommer ikke til å kjøre til jobb, da pendlerbussen er mye raskere og billigere. Men sånn må det bare bli. Jeg skal varsle kommunen, føler at jeg er forpliktet til det. For de andre barnas skyld 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

2, 5 år

Anonymkode: fbb42...e07

Snakker han noe? Dere kan jo prøve å lære ham å si ifra når han har bæsjet. Et barn på 2,5 år forstår mye. Har dere prøvd å avvenning fra bleier pg pottetrening? 

Anonymkode: 3a7ff...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Barnehageansatt her: Til den over^^ NEI!! Du skal ikke spørre hvem som bet ungen! For det første.. hva skal du som forelder med info om hvem som bet ungen? Har det noe å si om det var Per eller Kari som gjorde det? ALLE foreldre vet at ansatte har taushetsplikt så vennligs dropp å stille spørsmål du ikke har lov til å spørre!

Ang klær: vi vet at det er drit kjipt å ta andres klær på andre barn. Men veldig ofte blir vi tvunget til å gjøre det. Er ekstremt mange foreldre som gang på gang glemmer tøy hjemme, eller ikke har alt ungen trenger. Dette er ikke barnets skyld. Så vi tar da det ekstra votteparet til en annen som ikke bruker det. Veldig kjipt for oss ansatte for vi gir så mange beskjeder og ikke blir hørt.

ang soving: i vår barnehage får ikke foreldre bestemme når barnwt skal sove før den er 2 år. Dette er fordi enkelte barn er dødslitne i barnehagen, og vi har ikke kapasitet til å tvinge dette barnet til å være våken, da blir det bare gråting og trenger en hel voksen for seg selv. Mange foreldre vil bare at barnet skal sovne kl 6 så de kan kose seg alene på kvelden. Men skjønner at 22 er veldig sent! Her må man kommunisere. Vet du noe om de har en slik regel som vi har? 

det er utrolig kjipt det du opplever. Men stå på ditt! Ha hundre møter hvis det er det som skal til! Du må være streng. Har selv opplevd at kollegaer ikke tar beskjeder fra foreldre seriøst. Da blir jeg skikkelig sur

noter alt du får med deg og gå til styrer

Anonymkode: 2e44d...020

Dette er IKKE ok. 

Ellers ville jeg ikke hatt barnet mitt i deres barnehage, fytti

Anonymkode: b03f4...cc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha javel. Sier bare som det er der jeg jobbet før. Er i utgangspunktet ikke ufaglærte medarbeidere sin oppgave å følge opp barn som biter andre, dette er det pedagoger som har kunnskap om. Vi har ingen anelse om pedagogikken i dette så vi stopper det, melder fra også skal pedagogene ta seg av det. Du bør være forsiktig med p komme med påstander om andre lol. Jeg var den best likte assistenten og var privat barnepass for halve småbarnsavdelingen! Så de fleste foreldre var ekstremt fornøyd og trygge med meg! Det er pedagogene som ikke har klart å gjøre jobben sin

Anonymkode: 2e44d...020

Anbefaler deg å være litt forsiktig med å overføre dine egne erfaringer på andre, jeg skjønner jo at det har vært krevende å jobbe der du har jobbet, men det betyr ikke at det samme gjelder hver eneste småbarnsavdeling landet rundt. Jobber selv på småbarn og jeg har jobbet på flere avdelinger og flere forskjellige steder i landet(både storby og ute på landet. Vet hvor krevende det er å jobbe på en sånn plass som du jobber, men jeg har også arbeidet på steder som har vært helt motsatt. Ett sted var vi i perioder én voksen pr. barn og der ble overbemanningen i seg selv ett problem, for barna må få erfare ting selv uten å ha en voksen på seg hele tiden(som det jo gjerne blir, for man sitter jo ikke pal med en kaffekopp hele dagen som mange kommenterer). 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å samle bevis for mange måneder siden. Har passet på at all kommunikasjon har foregått på e-post og SMS. Har også sendt e-post om ting vi har pratet om i garderobe og henting. Har skrevet ned tid og dato på negative hendelser samt sendt e-post om dem samme dag. Nå er jeg så lei at det er på tide med en klage til kommunen. Dette har gått for langt. 
 

Fant lillemann i vogna våken ved henting. Han lå fastspent i vogna våken og jeg så at han hadde vært våken lenge. Bleien var gjennomvåt av urin. Såpass ille at deg var lekkasje til vognpose og gjennom tøy. Jeg så at han hadde på seg samme bleie ved henting som da jeg leverte om morgenen. Skrev ett par bokstaver på bleia for å se om de faktisk skifter. I følge deres egne rutiner skal barna skiftes på før leggetid. Jeg tok selvsagt opp dette med de som var ansvarlig for mitt barn i dag. De gikk rett i forsvar. De gikk også i forsvar når jeg spurte hvorfor han sov i 4 timer i dag, da jeg hadde sagt ved levering og sendt SMS om at han skulle vekkes etter to timer. 
 

Dette er rett og slett omsorgssvikt. Dette kan jeg ikke finne meg i lenger! 

Anonymkode: fbb42...e07

4 timer søvn iløpet av en barnehagedag når dere aldri lar barnet være i barnehagen i mer enn 5-6 timer er helt horribelt! Begynte å tenke litt på det og om disse 4 timene skjer etter lunsjen så betyr det jo at barnet ditt sover fra ca 11-12 og fram til 15-16 avhengig av når på dagen barnehagen din spiser lunsj? Gangen i en barnehagedag er at man har lunsj på ett fast tidspunkt hver dag(10.30, 11.00 eller 11.30 vanligvis), deretter skifter man bleier og gjør barna klare til å sove og det tar fort en halvtime, barna er mao klare til å sove omtrent 1 time etter at lunsjen starter. Deretter er det frukt ca. kl. 14.00 og etter frukt er det bleieskift ca. kl. 14.30 før man har frilek ute eller inne. Om barnet sover i 4 timer etter lunsj så må jo barnet ditt gå glipp av både fruktmåltidet og bleieskiftet etter frukten? Barnet får jo i realiteten bare 1-2 timer hver dag på å leke og sosialisere med de andre barna, resten av tiden går jo bort til soving? De barna som får sove så lenge de vil pleier å bli vekket til fruktmåltidet, eller ihvertfall før bleieskift etter frukt om barnet har mer behov for søvn akkurat den dagen av årsaker som ikke skjer hver eneste dag liksom. Fint at dere bytter barnehage, tror det er det beste for barnet deres og fint at dere varsler høyere opp.

 

Anonymkode: 9f3d3...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som meg? Jeg er bare en assistent. Det er pedagogenes jobb å følge opp vanskelige barn. Jeg ehar null kunskap om det temaet desverre. Sier det bare som det er, alle barn blir en gang bitt og slått

Anonymkode: 2e44d...020

Du er vel ikke evneveik, så du klarer vel å fotfølge det barnet som biter hele tiden for å være i forkant i sånne situasjoner. Om pedagogen er inkompetent må det gå ann å tenke selv, selvom du «bare er en assistent». 

Anonymkode: 20338...4b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten. Tror dere vrkelog barnehager har mulighet til å holde et barn med en voksen inne fordi den ikke har tøy? For det første er det ikke nok voksne til alle. For det andre SKAL alle barn ut å få frisk luft hver dag.

så da må den låne klær! Skal ikke gå utover alle andre og holde alle inne fordi det ene barnet ikke skal få låne vottepar av noen

Anonymkode: 2e44d...020

Jamen de kan jo ikke låne klær av andre barn! Da må dere ringe foreldrene, og de må pent komme med det som barnet trenger. Jeg jobber i barnehage selv og vi har aldri lånt klær av andre barn om et barn mangler. Og er det et gjentatt problem så er det faktisk omsorgssvikt, og hjelper det ikke med gjentatte beskjeder og samtaler så melder du til barnevernet! Det burde være den enkleste oppgaven som forelder, å sørge for at barnet har nok klær i barnehagen. 

Anonymkode: 20338...4b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to plagg der nettopp fordi barnet mitt skal ha skift hvis han skitner til utedressen sin slik at den blir gjennomvåt. Dette er faktisk anbefalt av barnehagen selv! Mitt barn mangler aldri noe fordi jeg og mannen sørger alltid for skift og ekstra tøy. 

Anonymkode: 

Du gjør det helt riktig. Barnehagen skal IKKE låne tøy av andre barn. Har ikke er barn tøy må man ringe foreldrene og be de komme med tøy. Dette høres ut som en barnehage med lav kvalitet. De stille barna blir ikke sett og de velger lettvine løsninger. Ja alle snart to åringer trenger søvn men man må møtes på den veien man ser barnet trenger. 

Hilsen ped.leder

 

Anonymkode: dfbce...26f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så ille så ikke ha to plagg der. Som du ser hvis barnet ditt mangler noe kommer den til å få låne av noen andre. Hadde vært lite hyggelig om du en gang glemmer votter eller noe også skal ditt barn fryse fordi vi på død og liv ikke skal låne han ekstravottene til noen. 

Anonymkode: 2e44d...020

Det er da forskjell på dresser og votter?!(mtp innkjøpspris, slitasje og rengjøring..) I vår barnehage har de egne «låneklær» som brukes i slike tilfeller hvor barn mangler klær. 

Anonymkode: 7d11e...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da forskjell på dresser og votter?!(mtp innkjøpspris, slitasje og rengjøring..) I vår barnehage har de egne «låneklær» som brukes i slike tilfeller hvor barn mangler klær. 

Anonymkode: 7d11e...b6d

Enig. Det er stor forskjell på votter og dresser når  det gjelder vasketid og tørketid også. Kjempe frustrende for meg å vaske ekstra dressen hans etter at et annet barn har badet i gjørme med den. 
 

Skjønner ikke hvorfor barnehagen vår ikke har en lånekasse de tar av. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er stor forskjell på votter og dresser når  det gjelder vasketid og tørketid også. Kjempe frustrende for meg å vaske ekstra dressen hans etter at et annet barn har badet i gjørme med den. 
 

Skjønner ikke hvorfor barnehagen vår ikke har en lånekasse de tar av. 

Anonymkode: fbb42...e07

Nei, si det. Kanskje det ikke er vanlig å ha overalt. Dresser er jo kjempestress å vaske, spesielt siden de skal drypptørkes og ikke has på full sentrifuge. Tar jo minst 1 dag... 

Synes det er useriøst av barnehagen du bruker å ikke klare å forbedre seg etter så mange møter og samtaler. Tror bare du må si det til dem HVER gang du ser noe( låning av klær, bæsj i bleie osv) og bare være veldig "på dem". Kanskje de tar et hint til slutt.. 

Anonymkode: 7d11e...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en dårlig barnehage, spesielt når ting ikke endrer seg etter dere har sagt i fra. Barnehagen vår tok til seg våre tilbakemeldinger og da er det jo greit, man kan ha en dialog og si fra når det er noe man ikke synes er ok. Jeg sa blant annet i fra da jeg for tredje gang oppdaget stappfull bleie med både urin og avføring som hadde ligget lenge. Da fikk de raskt inn en rutine på å sjekke bleia oftere og la seg helt flate. De har også imøtekommet oss foreldre hva gjelder lengde på dagsøvn da legging om kvelden ble vanskelig. Dette er jo kjempeviktig! Barnet har det ikke bra når det må opp tidlig og ikke har sovnet før 22-23 på kvelden, det er for lite nattesøvn og fører til en dårlig dag for barnet som kommer til å være stuptrøtt. Enkelte barnehager mener jo dette betyr at barnet må sove en lang dupp i barnehagen, uten å forstå at dette kun opprettholder dårlig nattesøvn. Null logikk. Man må snu mønsteret, selv om det kan bli noen slitsomme dager før nytt mønster er på plass. 4 timer søvn på dagen for en 2,5 åring er MYE! 

Anonymkode: e2ed4...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så ille så ikke ha to plagg der. Som du ser hvis barnet ditt mangler noe kommer den til å få låne av noen andre. Hadde vært lite hyggelig om du en gang glemmer votter eller noe også skal ditt barn fryse fordi vi på død og liv ikke skal låne han ekstravottene til noen. 

Anonymkode: 2e44d...020

Det er forskjell på å låne ekstravotter én gang, og ukentlig. Jeg synes dere går over grensen med andres tøy. Dere burde stramme opp slappe foreldre heller enn å ta andres ting, deres "tvinges" ikke.

Hvis et barn "alltid" mangler noe uteklær, så begynn å ring foreldrene å be dem hente barnet. Det skjer neppe mange ganger før de lærer å være mer nøye med tøy.

Anonymkode: d3943...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan varsler jeg kommunen på riktig måte slik at jeg faktisk blir hørt? 

Anonymkode: fbb42...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehageansatt her: Til den over^^ NEI!! Du skal ikke spørre hvem som bet ungen! For det første.. hva skal du som forelder med info om hvem som bet ungen? Har det noe å si om det var Per eller Kari som gjorde det? ALLE foreldre vet at ansatte har taushetsplikt så vennligs dropp å stille spørsmål du ikke har lov til å spørre!

Ang klær: vi vet at det er drit kjipt å ta andres klær på andre barn. Men veldig ofte blir vi tvunget til å gjøre det. Er ekstremt mange foreldre som gang på gang glemmer tøy hjemme, eller ikke har alt ungen trenger. Dette er ikke barnets skyld. Så vi tar da det ekstra votteparet til en annen som ikke bruker det. Veldig kjipt for oss ansatte for vi gir så mange beskjeder og ikke blir hørt.

ang soving: i vår barnehage får ikke foreldre bestemme når barnwt skal sove før den er 2 år. Dette er fordi enkelte barn er dødslitne i barnehagen, og vi har ikke kapasitet til å tvinge dette barnet til å være våken, da blir det bare gråting og trenger en hel voksen for seg selv. Mange foreldre vil bare at barnet skal sovne kl 6 så de kan kose seg alene på kvelden. Men skjønner at 22 er veldig sent! Her må man kommunisere. Vet du noe om de har en slik regel som vi har? 

det er utrolig kjipt det du opplever. Men stå på ditt! Ha hundre møter hvis det er det som skal til! Du må være streng. Har selv opplevd at kollegaer ikke tar beskjeder fra foreldre seriøst. Da blir jeg skikkelig sur

noter alt du får med deg og gå til styrer

Anonymkode: 2e44d...020

Her er jeg grunnleggende uenig med deg/din bhg. 
Hilsen pedagog.

 

til HI

Dette høres absolutt ikke bra ut. Og om dere ikke har mulighet å bytte barnehage må du bare ta det videre til styrer, og enda videre om du ikke får gehør. 

Anonymkode: 61645...e36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan varsler jeg kommunen på riktig måte slik at jeg faktisk blir hørt? 

Anonymkode: fbb42...e07

Du kan sende e-post til kommunens postmottak, med formell klage og vedlegg med detaljer (hvis det er naturlig, poenget er å vise til konkrete tilfeller, mulig det passer i en og samme tekst). Da får riktig instans klagen og de plikter å gi tilbakemelding. Send kopi til barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg grunnleggende uenig med deg/din bhg. 
Hilsen pedagog.

 

til HI

Dette høres absolutt ikke bra ut. Og om dere ikke har mulighet å bytte barnehage må du bare ta det videre til styrer, og enda videre om du ikke får gehør. 

Anonymkode: 61645...e36

Så godt å høre at det finnes kloke pedagoger der ute! Ble fysisk uvel av det innlegget du siterte. Hadde blitt skuffet hvis alle der ute praktiserte og tenkte slik.

Anonymkode: fbb42...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg grunnleggende uenig med deg/din bhg. 
Hilsen pedagog.

 

til HI

Dette høres absolutt ikke bra ut. Og om dere ikke har mulighet å bytte barnehage må du bare ta det videre til styrer, og enda videre om du ikke får gehør. 

Anonymkode: 61645...e36

Jeg er også pedagog og helt uenig i det 🙋🏻‍♀️

Anonymkode: 84a93...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...