Gå til innhold

Føler meg ikke trygg på at mitt barn har det bra i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men halo. Det er forståelig at det er utrolig sårt at barnet ditt blir bitt! Men er ikke sikkert det er det eneste! Er ikke sikkert at ditt barn er det eneste som blir utsatt for dette. Vi har for eks en unge som er utrolig slem med ALLE barna. Slår og biter ALLE! Vi tar det opp med foreldre, vi følger opp osv. Men er helt umulig å følge med på et enkeltbarn. Alle foreldre skulle gjerne ha full oppfølging til sine. Dere foreldre må forstå at vi har ansvat for alle og ikke bare enkeltindivider. Hadde barnehager bare fått mer ansatte og bedre oppfølging hadde det ikke vært slik. Men siden regjeringen driter i at nesten alle barnehager er underbemannet 

Anonymkode: 2e44d...020

Da må dere følge ekstra godt med på det ene barnet som alltid biter og slår. Altså ærlig talt, så vanskelig går det ikke an å være. 
 

Det er barnehagens hovedansvar at barna har det trygt og godt når de er i barnehagen. Det er tydeligvis ikke tilfellet når ett barn gjentatte ganger blir bitt og slått. Bemanningen i vår avdeling er 1 voksen per 3 barn. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt uprofesjonelt av deg å si dette. Motsatt kan jeg si barnehagen vil at barna skal sove 4 timer hver dag midt på dagen så de kan slappe av og ha lite å gjøre på jobb. Er det greit å si? 
 

Nei, jeg sier ikke dette fordi jeg skal «slappe av fordi ungen legger seg 6». Det gjør han ikke uansett. 

Anonymkode: fbb42...e07

Synes ikke det er uprofesjonelt for det er sant. Foreldre kommer direkte og er sure fordi barnet ikke sovner og da får de ikke jobbet eller gjort noe på kveldstid. Eller at de må bruke en god stund på å legge. Sier ikke at du gjør dette, men det er mange som gjør det og da er det veldig enkelt for ansatte å tenke dette. Men du har jo rett i det du sier. Er mange ansatte som ikke vekker de for å ha mindre barn osv. Dette er jeg helt ærlig på. Er heldigvis ikke pedagod eller noe, bare assistent i 1 år men får med meg alt dette. 

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig. Å jobbe i barnehage tror jeg er en av de vanskeligste jobbene i verden! Man passer ikke bare noen unger! Er utrolig mye arbeid og oppfølging som skal til! Utrolig mange foreldre som krever sitt. Flesteparten av barnehager er underbemannet og uten faglærte ansatte og dette er konsekvensen. Alle barn har sine problemer i barnehagen. Er helt umulig å få med seg alt som skjer! Men jeg skjønner at du er bekymret. Er ofte de stille og rolige barna det går utover for de gjør ikke mye ut av seg og da tror de voksne at de ikke trenger voksenoppmerksomhet når det er de som trenger det mest. Er de bråkete og rampete barna som får all oppmerksomhet. Du må bare følge insinktene dine! Bytt barnehage, klag, skaff dagmamma eller lignende

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er uprofesjonelt for det er sant. Foreldre kommer direkte og er sure fordi barnet ikke sovner og da får de ikke jobbet eller gjort noe på kveldstid. Eller at de må bruke en god stund på å legge. Sier ikke at du gjør dette, men det er mange som gjør det og da er det veldig enkelt for ansatte å tenke dette. Men du har jo rett i det du sier. Er mange ansatte som ikke vekker de for å ha mindre barn osv. Dette er jeg helt ærlig på. Er heldigvis ikke pedagod eller noe, bare assistent i 1 år men får med meg alt dette. 

Anonymkode: 2e44d...020

Nettopp, da tror jeg heller på at de ansatte lar barna sove 4 timer hver dag midt på dagen for å ha lite å gjøre selv. Min kan forøvrig ligge i vogna lenge etter at han har våknet, og bare leke med suttekluten sin, fordi de ansatte ikke gidder å sjekke og ta han opp. Det oppdaget min mor når hun hentet en gang midt i sovetiden... Da var det forøvrig INGEN våkne barn på avdelingen 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere følge ekstra godt med på det ene barnet som alltid biter og slår. Altså ærlig talt, så vanskelig går det ikke an å være. 
 

Det er barnehagens hovedansvar at barna har det trygt og godt når de er i barnehagen. Det er tydeligvis ikke tilfellet når ett barn gjentatte ganger blir bitt og slått. Bemanningen i vår avdeling er 1 voksen per 3 barn. 

Anonymkode: fbb42...e07

Det er så mange som er ansatt, ikke så mange som er tilstede til enhver tid. Midt på dagen, når ingen er syke og ingen er på møte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen intern kontroll? Har man ingen ovenfra som sjekket kvaliteten i barnehagene? Dette lurer jeg på, fordi barna er for små til å sette ord på hvordan de har det der. Foreldrene er ikke tilstede. Så hvordan får man avdekket dårlige barnehager? 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er uprofesjonelt for det er sant. Foreldre kommer direkte og er sure fordi barnet ikke sovner og da får de ikke jobbet eller gjort noe på kveldstid. Eller at de må bruke en god stund på å legge. Sier ikke at du gjør dette, men det er mange som gjør det og da er det veldig enkelt for ansatte å tenke dette. Men du har jo rett i det du sier. Er mange ansatte som ikke vekker de for å ha mindre barn osv. Dette er jeg helt ærlig på. Er heldigvis ikke pedagod eller noe, bare assistent i 1 år men får med meg alt dette. 

Anonymkode: 2e44d...020

Det er faen med ikke bhg sin business! 

Jeg som mor bestemmer hvor mye søvn MITT barn skal ha i bhg. 

Jeg som mor kjenner MITT barn best og vet at han fungerer best ved å legges mellom 19-20 for å ha en velfungerende dag, ettermiddag og kveld! 

Jeg overlater ikke barnet mitt til Bhg for at de skal sitte på ræven og la ungen SOVE bort hele jævla dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Det er så mange som er ansatt, ikke så mange som er tilstede til enhver tid. Midt på dagen, når ingen er syke og ingen er på møte. 

Nettopp!

jeg som assistent blir ofte alene med hele smågruppa eller med en til voksen. 15 barn på to stk når pedagogene bestemmer seg for å ha møte midt på dagen. Dette er eksempler på når vi ikke tar opp barna som egt skal opp. 

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Det er så mange som er ansatt, ikke så mange som er tilstede til enhver tid. Midt på dagen, når ingen er syke og ingen er på møte. 

Men likevel bør man til en hver tid strebe etter at det er forsvarlig bemannet. Ikke send alle på møte, sørg for vikarer når noen er syke. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men likevel bør man til en hver tid strebe etter at det er forsvarlig bemannet. Ikke send alle på møte, sørg for vikarer når noen er syke. 

Anonymkode: fbb42...e07

Lol. Dette skjer aldri!! Måtte slutte på arbeidsplassen min fordi det var helt jævlig bemanning. Når noen var syke kom det ikke vikarer. Pegagoger loker rundt på kontoret og de ufaglærte assistentene gjør drittjobben. Og da får ikke barna ippfølgingen de trenger desverre

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

jeg som assistent blir ofte alene med hele smågruppa eller med en til voksen. 15 barn på to stk når pedagogene bestemmer seg for å ha møte midt på dagen. Dette er eksempler på når vi ikke tar opp barna som egt skal opp. 

Anonymkode: 2e44d...020

Ærlig talt det kan du ikke gå med på! Det bør gå an å organisere seg selv litt bedre. Husk at det er barna dere er der for, ikke møtene. 
 

Jeg jobber på aldershjem og det er møter midt på dagen her også, men vi sender aldri så mange i møte at det ikke er nok folk til å ta seg av de eldre. Normal bemanning hos oss er 2 ansatte på 7-8 eldre. Og ikke argumenter for at barn er mer aktive enn eldre. Vi jobber på en demens avdeling, der kan de eldre også bite, slå, løpe og rive hverandre i håret. I tillegg er det alltid skummelt fordi de kan få lårhalsbrudd hvis de faller. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WhisperingWind said:

Det er faen med ikke bhg sin business! 

Jeg som mor bestemmer hvor mye søvn MITT barn skal ha i bhg. 

Jeg som mor kjenner MITT barn best og vet at han fungerer best ved å legges mellom 19-20 for å ha en velfungerende dag, ettermiddag og kveld! 

Jeg overlater ikke barnet mitt til Bhg for at de skal sitte på ræven og la ungen SOVE bort hele jævla dagen. 

Makan. Du er jo ikke der, vanskelig da å diktere nøyaktig når noen skal legge og vekke akkurat ditt barn. Barnehagen er et offentlig TILBUD, hvis du vil ha stålkontroll på barnets søvn mens du er på jobb eller hva enn annet du gjør får du vurdere dagmamma eller au pair i stedet. Ditt barn er ikke viktigere enn alle andre barn i barnehagen. Hvis alle skulle bestemt nøyaktig når deres barn skulle legges og vekkes måtte jo de barnehageansatte forholdt seg til en stoppeklokke per barn.

Anonymkode: 38a8a...874

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt det kan du ikke gå med på! Det bør gå an å organisere seg selv litt bedre. Husk at det er barna dere er der for, ikke møtene. 
 

Jeg jobber på aldershjem og det er møter midt på dagen her også, men vi sender aldri så mange i møte at det ikke er nok folk til å ta seg av de eldre. Normal bemanning hos oss er 2 ansatte på 7-8 eldre. Og ikke argumenter for at barn er mer aktive enn eldre. Vi jobber på en demens avdeling, der kan de eldre også bite, slå, løpe og rive hverandre i håret. I tillegg er det alltid skummelt fordi de kan få lårhalsbrudd hvis de faller. 

Anonymkode: fbb42...e07

Kan ikke gå med på? Er ikke så enkelt som du tror. Pedagog og styrer sitter og piller nesa hele dagen, de driter i om vi ikke er nok ansatte for det er ikke de som må stå it det. Vi har hatt uttallige møter med styrer, eier av bhg isv. Ingenting blir gjort. Så da sluttet jeg

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan. Du er jo ikke der, vanskelig da å diktere nøyaktig når noen skal legge og vekke akkurat ditt barn. Barnehagen er et offentlig TILBUD, hvis du vil ha stålkontroll på barnets søvn mens du er på jobb eller hva enn annet du gjør får du vurdere dagmamma eller au pair i stedet. Ditt barn er ikke viktigere enn alle andre barn i barnehagen. Hvis alle skulle bestemt nøyaktig når deres barn skulle legges og vekkes måtte jo de barnehageansatte forholdt seg til en stoppeklokke per barn.

Anonymkode: 38a8a...874

Vet du, bhg er et tilbud som jeg BETALER for. Og det er STOR forskjell på å be de vekke ungen min etter 1 time og det blir noen minutter fra eller til, men 4(!) timer. Ungen min er der i 5 timer. 

Hadde tiltet om de lot han sove bort hele dagen. Da gjør de faktisk ikke jobben sin. 

Og har ALDRI hatt dette problemet. Begge bhg ungen min har gått i har vært utrolig dyktig og flinke til å følge opp både soving, mat, klær og bleier. 

Denne bhg virker inkompetent og samme gjør du om du mener at det er ok å feile totalt i jobben din fordi du jobber i det offentlige. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan. Du er jo ikke der, vanskelig da å diktere nøyaktig når noen skal legge og vekke akkurat ditt barn. Barnehagen er et offentlig TILBUD, hvis du vil ha stålkontroll på barnets søvn mens du er på jobb eller hva enn annet du gjør får du vurdere dagmamma eller au pair i stedet. Ditt barn er ikke viktigere enn alle andre barn i barnehagen. Hvis alle skulle bestemt nøyaktig når deres barn skulle legges og vekkes måtte jo de barnehageansatte forholdt seg til en stoppeklokke per barn.

Anonymkode: 38a8a...874

Altså nå overdriver du veldig her! Hvem har nevnt stoppeklokke her? 
 

Det kan da ikke være så vanskelig å legge barnet og vekke det etter to timer og ikke fire? Hvor vanskelig går det an å være?! 
 

Og det står faktisk barnehageloven paragraf 1, første kapittel at barnehagen skal gjøre det den kan for å ivareta barnets behov og fremme trygghet og omsorg hos barnet. Dette gjelder alle barn som går der. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Vet du, bhg er et tilbud som jeg BETALER for. Og det er STOR forskjell på å be de vekke ungene mine etter 1 time og det blir noen minutter fra eller til, men 4(!) timer. Ungen min er der i 5 timer. 

Hadde tiltet om de lot han sove bort hele dagen. Da gjør de faktisk ikke jobben sin. 

Og har ALDRI hatt dette problemet. Begge bhg ungen min har gått i har vært utrolig dyktig og flinke til å følge opp både soving, mat, klær og bleier. 

Denne bhg virker inkompetent og samme gjør du om du mener at det er ok å feile totalt i jobben din fordi du jobber i det offentlige. 

Det er akkurat det jeg forsøker å si også! Mitt barn er der i maks 5-6 timer hver dag, tørr ikke å ha han der lenger fordi barnehagen er som den er. Hvis han sover vekk 4 av 5 timene han er der?! Hva får han ut av barnehagen egentlig? 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke gå med på? Er ikke så enkelt som du tror. Pedagog og styrer sitter og piller nesa hele dagen, de driter i om vi ikke er nok ansatte for det er ikke de som må stå it det. Vi har hatt uttallige møter med styrer, eier av bhg isv. Ingenting blir gjort. Så da sluttet jeg

Anonymkode: 2e44d...020

Anonymkode: fbb42...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke gå med på? Er ikke så enkelt som du tror. Pedagog og styrer sitter og piller nesa hele dagen, de driter i om vi ikke er nok ansatte for det er ikke de som må stå it det. Vi har hatt uttallige møter med styrer, eier av bhg isv. Ingenting blir gjort. Så da sluttet jeg

Anonymkode: 2e44d...020

Hvor meldte du ikke ifra til kommunen? Sånn for de stakkars barnas skyld som går i den barnehagen. Og blir utsatt for underbemanning og voksne som bestemmer seg for å gjøre minst mulig for å holde det gående! 

Anonymkode: fbb42...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt barnet ut av bhg. Å gjort hva jeg kunne for å endre situasjonen. Kansje er det bedre å flytte? Å finne et sted nærmere andre barnehager? Besteforeldre eller andre som kunne stilt opp en liten periode? Gå ned i stilling, velferdspermisjon.. dele litt med mannen på hvem som er hjemme? Virker ikke som du kommer noen vei med den bhg 

Anonymkode: d63b5...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor meldte du ikke ifra til kommunen? Sånn for de stakkars barnas skyld som går i den barnehagen. Og blir utsatt for underbemanning og voksne som bestemmer seg for å gjøre minst mulig for å holde det gående! 

Anonymkode: fbb42...e07

Dette er en privat foreldrestyrt barnehage. Når man hsr taushetsplikt ovenfor foreldre er det litt vanskelig å sladre til FORELDRENE som sitter i styret:/ veldig ubehagelig situasjon. 

Anonymkode: 2e44d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...