Gå til innhold

Føler meg ikke trygg på at mitt barn har det bra i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår begynte i barnehagen i fjor august, da var han 17 mnd gammel. Vi har hatt en tøff start med mye grining og vanskelige leveringer. Gutten vår er et ekstremt rolig og innesluttet barn, han er ikke en som gjør mye ut av seg og derfor kreves det av de voksne at de holder et ekstra øye med han slik at han ikke havner helt utenfor lek og det sosiale. Han er også ekstremt tålmodig og finner seg i alt.

Vi har nå hatt 2-3 måter med barnehagen siden han startet der vi har tatt opp dette:

- Han leker alltid alene, og det virker som ingen av de andre barna eller de voksne i barnehagen hjelper han inn i lek. Dette har vi observert MANGE ganger ved henting.

Barnehagens svar: han leker kun alene i hentesituasjonen da er han sliten etter å ha vært sosial hele dagen. De gangene han har blitt hentet midt på dagen av besteforeldre har de oppdaget det samme. 
 

- Han er en gutt som sover mye, og han blir gjerne lagt først og vekket sist. Dette til tross for at vi har sagt mange ganger at han ikke legger seg før 22.00 på kvelden hvis han sover 4 timer i barnehagen. Noe han gjør. 

- Han spiser veldig lite i barnehagen. Får som regel 70 prosent av maten vi sender med i retur. Hjemme er han veldig glad i den samme maten. Vi har etter møte og anbefaling av barnehagen sendt med mange ulike typer mat og prøvd mye forskjellig. 
 

- siden han ikke er en sånn som gråter ved skitten bleie. Har vi 5-6 ganger bare dette halvåret hentet gutten vår med inntørket avføring i bleien. Har selvsagt send e-post og informert barnehagen om dette. Fått til svar at det bare er en glipp. 
 

- Han har blitt bitt i barnehagen mange ganger, uten at jeg har fått info fra barnehagen. Har sendt e-post og fått til svar at «det skjer så fort og er - vanskelig å oppdage». 
 

- Har mange ganger sett at mitt barns tøy, som regel utedresser, votter og overtrekksbukser blir lånt vekk til andre barn. Vi kjøper alt av yttertøy fra Reima, det er utrolig dyrt og jeg synes ikke det er greit at andre barn sliter på mitt barns tøy. Spesielt ikke i disse koronatider med smittefare. Alt tøyet til min sønn er merket med både mitt navn og telefonnummer. Jeg har tatt dette opp både på telefon, e-post og i foreldresamtale. Men likevel har dette skjedd omtrent en gang i uka i vinter. Grunnen til at de gjør det er fordi min sønn har to sett av alt yttertøy, og da er det så enkelt å låne fra han hvis et annet barn mangler. 
 

Jeg kjenner frustrasjonen bygger seg mer og mer for hver gang jeg oppdager nye feil. Og det skjer ofte. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Dette har blitt tatt opp på møter, e-post, telefon mange ganger. Vi har ingen andre barnehager i nærheten. Denne ligger i kort gangavstand fra hjemmet vårt. De andre barnehagene i kommunen er såpass langt unna at vi må ha bil til å komme oss til og fra. Vi har valgt å ikke ha bil og ta pendlerbussen til byen hver morgen. 


 

 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er dette en gjenganger.

Jeg jobber selv i barnehage og slike ting du skriver om kan skje, men jeg synes du har hatt veldig mange hendelser og slik skal det IKKE være.

Neste steg blir å involvere styrer, eventuelt kommunen hvis dette fortsetter.

Alle barn skal bli sett i barnehagen, de stille barna trenger at de voksne gir de oppmerksomhet for de krever ikke oppmerksomheten selv. Dette er et voldsomt viktig ansvar som barnehagen har!!! Jeg blir sint når jeg leser om at de stille barna blir oversett slik, og jeg vet etter mange år i yrket at dessverre så er det så altfor mange voksne som ikke bryr seg om barna i barnehagene. De synes det er kjedelig med de stille barna. Uff, jeg håper virkelig at dette ordner seg for dere! 

At du ikke ønsker  å låne bort tøyet ditt kan du nekte! Dette er privat eiendom og dere bestemmer over det (iallfall når det kommer til  å låne et ut!)

Men det viktigste her er om barnet ditt får omsorg, oppmerksomhet og alle emosjonelle behov dekket. Det gjør vondt i hjertet når du forteller det du gjør.

Ikke alle barn spiser godt i barnehagen, andre barn spiser bedre i barnehagen enn hjemme. Dette er ikke unormalt. Jeg skjønner at du reagerer fordi det kommer i tillegg til alt annet, men jeg ville ikke vært sååå bekymret for dette hvis ungen er normalvektig. Men det kan selvfølgelig være et symptom på at han ikke har det bra og dét er ikke bra. I ditt tilfelle så kan det henge sammen, men ikke nødvendigvis. Mange stille barn har det egentlig ganske greit i spisetiden fordi det er roligere. Kanskje han har det så bra når han spiser fordi han da faktisk blir snakket til av de andre barna. Men jeg skjønner godt om du tviler sterkt på at dette er grunnen til at han spiser mindre enn du ønsker. Bare ikke tro med sikkerhet at det er derfor.

Barnets trivsel gjennom dagen er det viktigste og det jeg hadde fokusert på.

En annen ting du kan kreve er at han ikke skal sove utenfor tidene du bestemmer. Igjen er det beste kommunikasjon, men det virker jo tydeligvis ikke i ditt tilfelle. Fyttikatta, en så gammel unge skal ikke sove så lenge! Du har prøvd å kommunisere, nå må du kreve.

Jeg hadde: tatt et møte med pedleder, styrer og dere for å diskutere hvordan barnet har det i barnehagen. At han hentes med avføring i bleia er ikke bra, men jeg vet dessverre at sånt skjer. Hos oss har vi innført sjekkrutiner på dette. Dersom ditt barn bæsjer etter siste måltid så er det lurt å sjekke han jevnlig. 

Så hadde jeg krevd at barnets tøy ikke skal lånes bort og at sovetiden forkortes. Dette har du rett til å ha medbestemmelse eller bestemmelsesrett over.

Ønsker deg lykke til! Kan jeg spørre hvor du bor? Kommune?

Anonymkode: eefe1...759

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er dette en gjenganger.

Jeg jobber selv i barnehage og slike ting du skriver om kan skje, men jeg synes du har hatt veldig mange hendelser og slik skal det IKKE være.

Neste steg blir å involvere styrer, eventuelt kommunen hvis dette fortsetter.

Alle barn skal bli sett i barnehagen, de stille barna trenger at de voksne gir de oppmerksomhet for de krever ikke oppmerksomheten selv. Dette er et voldsomt viktig ansvar som barnehagen har!!! Jeg blir sint når jeg leser om at de stille barna blir oversett slik, og jeg vet etter mange år i yrket at dessverre så er det så altfor mange voksne som ikke bryr seg om barna i barnehagene. De synes det er kjedelig med de stille barna. Uff, jeg håper virkelig at dette ordner seg for dere! 

At du ikke ønsker  å låne bort tøyet ditt kan du nekte! Dette er privat eiendom og dere bestemmer over det (iallfall når det kommer til  å låne et ut!)

Men det viktigste her er om barnet ditt får omsorg, oppmerksomhet og alle emosjonelle behov dekket. Det gjør vondt i hjertet når du forteller det du gjør.

Ikke alle barn spiser godt i barnehagen, andre barn spiser bedre i barnehagen enn hjemme. Dette er ikke unormalt. Jeg skjønner at du reagerer fordi det kommer i tillegg til alt annet, men jeg ville ikke vært sååå bekymret for dette hvis ungen er normalvektig. Men det kan selvfølgelig være et symptom på at han ikke har det bra og dét er ikke bra. I ditt tilfelle så kan det henge sammen, men ikke nødvendigvis. Mange stille barn har det egentlig ganske greit i spisetiden fordi det er roligere. Kanskje han har det så bra når han spiser fordi han da faktisk blir snakket til av de andre barna. Men jeg skjønner godt om du tviler sterkt på at dette er grunnen til at han spiser mindre enn du ønsker. Bare ikke tro med sikkerhet at det er derfor.

Barnets trivsel gjennom dagen er det viktigste og det jeg hadde fokusert på.

En annen ting du kan kreve er at han ikke skal sove utenfor tidene du bestemmer. Igjen er det beste kommunikasjon, men det virker jo tydeligvis ikke i ditt tilfelle. Fyttikatta, en så gammel unge skal ikke sove så lenge! Du har prøvd å kommunisere, nå må du kreve.

Jeg hadde: tatt et møte med pedleder, styrer og dere for å diskutere hvordan barnet har det i barnehagen. At han hentes med avføring i bleia er ikke bra, men jeg vet dessverre at sånt skjer. Hos oss har vi innført sjekkrutiner på dette. Dersom ditt barn bæsjer etter siste måltid så er det lurt å sjekke han jevnlig. 

Så hadde jeg krevd at barnets tøy ikke skal lånes bort og at sovetiden forkortes. Dette har du rett til å ha medbestemmelse eller bestemmelsesrett over.

Ønsker deg lykke til! Kan jeg spørre hvor du bor? Kommune?

Anonymkode: eefe1...759

Takk for et godt svar! Det verste er at både dette med låning av mitt barnetøy, hente barnet i skitten bleie, det at han leker alene og spiser lite er tatt opp med barnehagen i 3 møter allerede. Dette er utenom de e-postene jeg har sendt og de gangene jeg har gitt muntlig beskjed jeg kommer ingen vei :( 

Det siste møtet vi hadde for 3 uker siden var styrer i barnehagen med. Så dette er også drøftet med styrer. Jeg synes sånne ting er så frustrende, det blir ikke bedre samme hva vi gjør og unnskyldningene er mange. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sønnen min er altfor liten til å sette ord på sin situasjon selv. Han kan ikke fortelle meg at han ikke har det bra. Men han har gått ned i vekt siden han startet. Han gikk fra å være midt på gjennomsnitt kurven til å befinne seg i nedre del av det som er normalt for hans alder. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det jeg kunne for å bytte barnehage. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår begynte i barnehagen i fjor august, da var han 17 mnd gammel. Vi har hatt en tøff start med mye grining og vanskelige leveringer. Gutten vår er et ekstremt rolig og innesluttet barn, han er ikke en som gjør mye ut av seg og derfor kreves det av de voksne at de holder et ekstra øye med han slik at han ikke havner helt utenfor lek og det sosiale. Han er også ekstremt tålmodig og finner seg i alt.

Vi har nå hatt 2-3 måter med barnehagen siden han startet der vi har tatt opp dette:

Jeg har også hatt noen møter før ting begynte å gå seg til. Jeg tror dette er normalt 

- Han leker alltid alene, og det virker som ingen av de andre barna eller de voksne i barnehagen hjelper han inn i lek. Dette har vi observert MANGE ganger ved henting.

Barnehagens svar: han leker kun alene i hentesituasjonen da er han sliten etter å ha vært sosial hele dagen. De gangene han har blitt hentet midt på dagen av besteforeldre har de oppdaget det samme. 
 

- Han er en gutt som sover mye, og han blir gjerne lagt først og vekket sist. Dette til tross for at vi har sagt mange ganger at han ikke legger seg før 22.00 på kvelden hvis han sover 4 timer i barnehagen. Noe han gjør. 

DeDette hadde jeg lat gå. Han bør sove til han sover ut i barnehagen. Våres kan også sove så lenge. 

- Han spiser veldig lite i barnehagen. Får som regel 70 prosent av maten vi sender med i retur. Hjemme er han veldig glad i den samme maten. Vi har etter møte og anbefaling av barnehagen sendt med mange ulike typer mat og prøvd mye forskjellig. 

Barnehagen kan ikke gjøre så mye her. Eller forventer du at de tvangsforer barnet ditt? 
 

- siden han ikke er en sånn som gråter ved skitten bleie. Har vi 5-6 ganger bare dette halvåret hentet gutten vår med inntørket avføring i bleien. Har selvsagt send e-post og informert barnehagen om dette. Fått til svar at det bare er en glipp. 
Dette hadde jeg satt som en av de viktigste sakene. Ingen barn skal gå med en inntørket bæsjebleie. 

- Han har blitt bitt i barnehagen mange ganger, uten at jeg har fått info fra barnehagen. Har sendt e-post og fått til svar at «det skjer så fort og er - vanskelig å oppdage». 
Enig i at slikt skal oppdages. Har du prøvd å spørre barnet ditt på hva som har skjedd? Dette sammen med bæsjebleier hadde jeg tatt opp med ped. leder og hvis det ikke hjelper med styrer. 

- Har mange ganger sett at mitt barns tøy, som regel utedresser, votter og overtrekksbukser blir lånt vekk til andre barn. Vi kjøper alt av yttertøy fra Reima, det er utrolig dyrt og jeg synes ikke det er greit at andre barn sliter på mitt barns tøy. Spesielt ikke i disse koronatider med smittefare. Alt tøyet til min sønn er merket med både mitt navn og telefonnummer. Jeg har tatt dette opp både på telefon, e-post og i foreldresamtale. Men likevel har dette skjedd omtrent en gang i uka i vinter. Grunnen til at de gjør det er fordi min sønn har to sett av alt yttertøy, og da er det så enkelt å låne fra han hvis et annet barn mangler. 
Dette hadde jeg tatt opp med ped. leder og evnt. styrer. Har du prøvd å forklare dem at skift er sendt i tilfellet barnet ditt blir vått slik at han bare kan skifte klær og bli med på leken igjen?

Jeg kjenner frustrasjonen bygger seg mer og mer for hver gang jeg oppdager nye feil. Og det skjer ofte. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Dette har blitt tatt opp på møter, e-post, telefon mange ganger. Vi har ingen andre barnehager i nærheten. Denne ligger i kort gangavstand fra hjemmet vårt. De andre barnehagene i kommunen er såpass langt unna at vi må ha bil til å komme oss til og fra. Vi har valgt å ikke ha bil og ta pendlerbussen til byen hver morgen. 

Dhar du prøvd å ta det opp bare mår du henter eller leverer. Folk kan gå litt i forsvarsmodus når du setter opp møter. Bare gi beskjed når du leverer. Lille tom hadde full inntørket bæsjebleie når jeg hentet ham i går. Kan dere sjekke bleie hans flere ganger om dagen. Han er ikke så flink til å si ifra. 

Han ble bitt i går og hadde vondt. Hvem bet ham og hvordan skjedde det? Jeg er bekymret for at det skjer ofte. Kan dere følge litt med de neste dagene? 


 

 

Anonymkode: fbb42...e07

 

Anonymkode: 3a7ff...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde du en identisk tråd for noen uker siden, TS? 🤔

Anonymkode: 21d6b...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageansatt her: Til den over^^ NEI!! Du skal ikke spørre hvem som bet ungen! For det første.. hva skal du som forelder med info om hvem som bet ungen? Har det noe å si om det var Per eller Kari som gjorde det? ALLE foreldre vet at ansatte har taushetsplikt så vennligs dropp å stille spørsmål du ikke har lov til å spørre!

Ang klær: vi vet at det er drit kjipt å ta andres klær på andre barn. Men veldig ofte blir vi tvunget til å gjøre det. Er ekstremt mange foreldre som gang på gang glemmer tøy hjemme, eller ikke har alt ungen trenger. Dette er ikke barnets skyld. Så vi tar da det ekstra votteparet til en annen som ikke bruker det. Veldig kjipt for oss ansatte for vi gir så mange beskjeder og ikke blir hørt.

ang soving: i vår barnehage får ikke foreldre bestemme når barnwt skal sove før den er 2 år. Dette er fordi enkelte barn er dødslitne i barnehagen, og vi har ikke kapasitet til å tvinge dette barnet til å være våken, da blir det bare gråting og trenger en hel voksen for seg selv. Mange foreldre vil bare at barnet skal sovne kl 6 så de kan kose seg alene på kvelden. Men skjønner at 22 er veldig sent! Her må man kommunisere. Vet du noe om de har en slik regel som vi har? 

det er utrolig kjipt det du opplever. Men stå på ditt! Ha hundre møter hvis det er det som skal til! Du må være streng. Har selv opplevd at kollegaer ikke tar beskjeder fra foreldre seriøst. Da blir jeg skikkelig sur

noter alt du får med deg og gå til styrer

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehageansatt her: Til den over^^ NEI!! Du skal ikke spørre hvem som bet ungen! For det første.. hva skal du som forelder med info om hvem som bet ungen? Har det noe å si om det var Per eller Kari som gjorde det? ALLE foreldre vet at ansatte har taushetsplikt så vennligs dropp å stille spørsmål du ikke har lov til å spørre

Nei, jeg vil ikke vite hvem som bet ungen min. Men sr barnet mitt ble bitt, og at han fikk trøst når han ble bitt. Jeg trur ikke det sistnevnte skjer fordi barnehagen ikke gir beskjed om bitt. Jeg oppdager det først når jeg kommer hjem og skal skifte på barnet mitt. Når jeg sender e-post om det får jeg til svar at det ikke er lett å vite for dem, skjer så fort. Men holder de øye med barna  det hele tatt? 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang klær: vi vet at det er drit kjipt å ta andres klær på andre barn. Men veldig ofte blir vi tvunget til å gjøre det. Er ekstremt mange foreldre som gang på gang glemmer tøy hjemme, eller ikke har alt ungen trenger. Dette er ikke barnets skyld. Så vi tar da det ekstra votteparet til en annen som ikke bruker det. Veldig kjipt for oss ansatte for vi gir så mange beskjeder og ikke blir hørt.

Skjønner at det er kjipt at aner foresatte ikke hører, men er det mitt ansvar å holde andres barn med tøy? Vinterdresser, votter og overtrekksbukser som barnet mitt har koster veldig mye for oss. Dette er noe vi virkelig må prioritere for å ha råd til. Bare vinterdressen hans koster 1300kr. Vi vil ikke at den blir brukt av andre. Det verste er at jeg må vaske tøyet etter at andre barn har brukt det! For jeg tar ikke sjansen på å ta på mitt barn tøy andre har gått i. Ikke hyggelig å finne regntøyet til posen tilgriset av gjørme av et ANNET BARN! Så dra hjem å vaske det. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil ikke vite hvem som bet ungen min. Men sr barnet mitt ble bitt, og at han fikk trøst når han ble bitt. Jeg trur ikke det sistnevnte skjer fordi barnehagen ikke gir beskjed om bitt. Jeg oppdager det først når jeg kommer hjem og skal skifte på barnet mitt. Når jeg sender e-post om det får jeg til svar at det ikke er lett å vite for dem, skjer så fort. Men holder de øye med barna  det hele tatt? 

Anonymkode: fbb42...e07

Jeg skjønner frustrasjonen men alle må vel forstå at dette kan glippe. Det er vabligvis 15+ barn i en småbarnsavdeling. Å bite noen tar 1 sekund. Og hvis du sier at barnet ditt ikke gjør noe av seg, ikke sier ifra, og finner seg i alt så er det veldig vanskelig å oppdage dette.

vi kan ikke gå å sjekke alle barn hele tiden for bitemerker. Og hvis vi finner et bitemerke, og ikke vet når og hvor eller hvem som gjorde det er det vanskelig å gjøre noe med det. Du kan be de ansatte være ekstra oppmerksom men ditt barn er ikke det eneste i barnehagen. Alle barn har sitt, og alle trenger spesielt oppmerksomhet på noe. Hvis alle foreldre skal kreve at barnet følges opp hele tiden for biting osv så blir det umulig. Det er barnehage! Alle barn blir slått, bitt, klort noen ganger gjennom barnehagetiden. Det er helt vanlig. Men ser man at det blir gjort tar man selvfølgelig tak i det. 

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er kjipt at aner foresatte ikke hører, men er det mitt ansvar å holde andres barn med tøy? Vinterdresser, votter og overtrekksbukser som barnet mitt har koster veldig mye for oss. Dette er noe vi virkelig må prioritere for å ha råd til. Bare vinterdressen hans koster 1300kr. Vi vil ikke at den blir brukt av andre. Det verste er at jeg må vaske tøyet etter at andre barn har brukt det! For jeg tar ikke sjansen på å ta på mitt barn tøy andre har gått i. Ikke hyggelig å finne regntøyet til posen tilgriset av gjørme av et ANNET BARN! Så dra hjem å vaske det. 

Anonymkode: fbb42...e07

Hvis det er så ille så ikke ha to plagg der. Som du ser hvis barnet ditt mangler noe kommer den til å få låne av noen andre. Hadde vært lite hyggelig om du en gang glemmer votter eller noe også skal ditt barn fryse fordi vi på død og liv ikke skal låne han ekstravottene til noen. 

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye snakk om at barnehage er det desidert beste for alle barn og det er ikke noe alternativ til barnehage. Men jeg syns jeg leser ganske mange slike tråder med lignende bekymringer fra foreldre med små barn. Disse har det jo åpenbart ikke bra i barnehagen. Og det er relativt mange av dem. Gjelder oftest de minste barna under 2 år. I tillegg kommer det gjerne barnehageansatte som her og bekrefter at det er sånn. Å gå sånn over tid er direkte skadelig for barnas psyke, og de 2 første årene er som mange vet de mest kritiske for senere utvikling. 
 

Jeg ville gjort alt for å bytte barnehage, og er det ikke mulig enda tror keg at keg ville sett på muligheter for å ta barnet ut av barnehagen. Dette er såpass alvorlig at du kan ikke la barnet ha det sånn stort lenger. Og så ville jeg meldt fra til høyere hold

Anonymkode: 811fe...0f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ang soving: i vår barnehage får ikke foreldre bestemme når barnwt skal sove før den er 2 år. Dette er fordi enkelte barn er dødslitne i barnehagen, og vi har ikke kapasitet til å tvinge dette barnet til å være våken, da blir det bare gråting og trenger en hel voksen for seg selv. Mange foreldre vil bare at barnet skal sovne kl 6 så de kan kose seg alene på kvelden. Men skjønner at 22 er veldig sent! Her må man kommunisere. Vet du noe om de har en slik regel som vi har? 

Jeg har sagt i fra om dette med soving både muntlig, skriftelig og i et møte vi hadde spesielt angående dette. Vi forklarte barnehagen at vårt barns døgnrytme blir helt skrudd på grunn av at dere lar ham sove 4 timer hver dag. Da sovner han ikke før 22-23 om natta. Og så må han våkne kl. 06.45 stuptrøtt og dette ødelegger morgenen hans. Han spiser ikke frokost når han er så trøtt. Til vanlig spiser han godt til frokost.

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skjønner frustrasjonen men alle må vel forstå at dette kan glippe. Det er vabligvis 15+ barn i en småbarnsavdeling. Å bite noen tar 1 sekund. Og hvis du sier at barnet ditt ikke gjør noe av seg, ikke sier ifra, og finner seg i alt så er det veldig vanskelig å oppdage dette.

vi kan ikke gå å sjekke alle barn hele tiden for bitemerker. Og hvis vi finner et bitemerke, og ikke vet når og hvor eller hvem som gjorde det er det vanskelig å gjøre noe med det. Du kan be de ansatte være ekstra oppmerksom men ditt barn er ikke det eneste i barnehagen. Alle barn har sitt, og alle trenger spesielt oppmerksomhet på noe. Hvis alle foreldre skal kreve at barnet følges opp hele tiden for biting osv så blir det umulig. Det er barnehage! Alle barn blir slått, bitt, klort noen ganger gjennom barnehagetiden. Det er helt vanlig. Men ser man at det blir gjort tar man selvfølgelig tak i det. 

Anonymkode: 2e44d...020

Det er IKKE greit at det glipper gang på gang på gang. Når de vet at dette forekommer ofte og barnet ikke tør å si fra så MÅ de følge ekstra med på dette barnet

Anonymkode: 811fe...0f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så ille så ikke ha to plagg der. Som du ser hvis barnet ditt mangler noe kommer den til å få låne av noen andre. Hadde vært lite hyggelig om du en gang glemmer votter eller noe også skal ditt barn fryse fordi vi på død og liv ikke skal låne han ekstravottene til noen. 

Anonymkode: 2e44d...020

Jeg har to plagg der nettopp fordi barnet mitt skal ha skift hvis han skitner til utedressen sin slik at den blir gjennomvåt. Dette er faktisk anbefalt av barnehagen selv! Mitt barn mangler aldri noe fordi jeg og mannen sørger alltid for skift og ekstra tøy. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE greit at det glipper gang på gang på gang. Når de vet at dette forekommer ofte og barnet ikke tør å si fra så MÅ de følge ekstra med på dette barnet

Anonymkode: 811fe...0f2

Men halo. Det er forståelig at det er utrolig sårt at barnet ditt blir bitt! Men er ikke sikkert det er det eneste! Er ikke sikkert at ditt barn er det eneste som blir utsatt for dette. Vi har for eks en unge som er utrolig slem med ALLE barna. Slår og biter ALLE! Vi tar det opp med foreldre, vi følger opp osv. Men er helt umulig å følge med på et enkeltbarn. Alle foreldre skulle gjerne ha full oppfølging til sine. Dere foreldre må forstå at vi har ansvat for alle og ikke bare enkeltindivider. Hadde barnehager bare fått mer ansatte og bedre oppfølging hadde det ikke vært slik. Men siden regjeringen driter i at nesten alle barnehager er underbemannet 

Anonymkode: 2e44d...020

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring, bytt heller nå enn senere. Det høres ut som du virkelig har gitt barnehagen mulighet til å bli bedre, det har de tydeligvis ikke tenkt til å bli, så gjør det beste for deg og din familie. 
Det er veldig store forskjeller på barnehager og det finnes bedre! 
Vi valgte å "holde ut" med eldste i en barnehage vi var usikker på og angrer noe helt ekstremt på at vi ikke bare byttet med en gang. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et godt svar! Det verste er at både dette med låning av mitt barnetøy, hente barnet i skitten bleie, det at han leker alene og spiser lite er tatt opp med barnehagen i 3 møter allerede. Dette er utenom de e-postene jeg har sendt og de gangene jeg har gitt muntlig beskjed jeg kommer ingen vei :( 

Det siste møtet vi hadde for 3 uker siden var styrer i barnehagen med. Så dette er også drøftet med styrer. Jeg synes sånne ting er så frustrende, det blir ikke bedre samme hva vi gjør og unnskyldningene er mange. 

Anonymkode: fbb42...e07

Du tar ungen ut av bhg og går direkte til bydelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange foreldre vil bare at barnet skal sovne kl 6 så de kan kose seg alene på kvelden.

Jeg synes det er litt uprofesjonelt av deg å si dette. Motsatt kan jeg si barnehagen vil at barna skal sove 4 timer hver dag midt på dagen så de kan slappe av og ha lite å gjøre på jobb. Er det greit å si? 
 

Nei, jeg sier ikke dette fordi jeg skal «slappe av fordi ungen legger seg 6». Det gjør han ikke uansett. 

Anonymkode: fbb42...e07

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...