Gå til innhold

Kjæresten velger katten sin foran meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tvinger han selvfølgelig ikke til å velge.

Sånn som ting er nå så er det utrivelig, stuen ser ut som en thailandsk flyktningebåt med tepper og laken som ligger over møbler for at katten ikke fullstendig skal ødelegge de(men det gjør den likevel).

På badet står en kjempestor åpen plastkasse som det alltid ligger urin eller dritt klumper oppi fordi han bruker First Price kattesand som kanskje ikke er det beste.

Det er kattehår overalt fordi katten røyter mye. Det er hår på gulvtepper, møbler, klær, sengetøy... 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Det vil jo ikke akkurat forsvinne fordi om pusen går ute. Eller mener du at pusen skal være ute døgnet rundt? 

Anonymkode: 05274...e8f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg mener det er dyreplageri å ha en katt inne hele tiden,

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Det er ikke optimalt, men det er overhodet ikke dyreplageri. Slutt å overdramatiser.

Anonymkode: c4bb3...b2c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke optimalt, men det er overhodet ikke dyreplageri. Slutt å overdramatiser.

Anonymkode: c4bb3...b2c

Kanskje ikke dyreplageri men det er ikke noe bra for et dyr som er så selvstendig og har så sterke instinkter som en katt.  Jeg har nok et litt annet syn på dette enn byfolk, siden jeg er vokst opp på bondegård og er vant til at alle dyr får styre seg selv når det gjelder aktivitet inne og ute. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tvinger han selvfølgelig ikke til å velge.

Sånn som ting er nå så er det utrivelig, stuen ser ut som en thailandsk flyktningebåt med tepper og laken som ligger over møbler for at katten ikke fullstendig skal ødelegge de(men det gjør den likevel).

På badet står en kjempestor åpen plastkasse som det alltid ligger urin eller dritt klumper oppi fordi han bruker First Price kattesand som kanskje ikke er det beste.

Det er kattehår overalt fordi katten røyter mye. Det er hår på gulvtepper, møbler, klær, sengetøy... 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Det eneste du kan gjøre er å be om å gjøre noen av endringene som er foreslått her i tråden. Om han nekter og synes han har det fint sånn som det er, kan du faktisk ikke gjøre noe. Hans hus og hans katt, og hans valg.
Jeg begynner å ane at dere ikke passer helt sammen.

Anonymkode: c4bb3...b2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke dyreplageri men det er ikke noe bra for et dyr som er så selvstendig og har så sterke instinkter som en katt.  Jeg har nok et litt annet syn på dette enn byfolk, siden jeg er vokst opp på bondegård og er vant til at alle dyr får styre seg selv når det gjelder aktivitet inne og ute. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Hva i alle dager har byfolk med saken å gjøre?
Høres mer ut som det er du som er en fisefin byfrøken når du ikke takler å se litt kattebæsj i kattedoen før det plager deg.
Ikke alle som kommer fra bygda har bare utekatter som driver og formerer seg på låven, det er også oss som har innekatter eller katter med katteluker. 

Anonymkode: 3fa6d...9b0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jo ikke akkurat forsvinne fordi om pusen går ute. Eller mener du at pusen skal være ute døgnet rundt? 

Anonymkode: 05274...e8f

Jeg vet at noen katter røyter mer enn andre men da krever de mye stell.

Jeg har hatt kjæreste tidligere som har hatt katt som har vært både inne og ute.

Disse kattene har hatt kattedo med tak og avtrekksvifte som de har brukt av og til om natten, men for det meste har de vært ute på dagtid. Når de har kommet inn om kvelden har de vært rolige, og ikke hatt behov for verken koring el remjing. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du dater den berømte kattefyren her fra KG? Han som brukte å bade (!!) katten til kjæresten sin, mens hun sov. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager har byfolk med saken å gjøre?
Høres mer ut som det er du som er en fisefin byfrøken når du ikke takler å se litt kattebæsj i kattedoen før det plager deg.
Ikke alle som kommer fra bygda har bare utekatter som driver og formerer seg på låven, det er også oss som har innekatter eller katter med katteluker. 

Anonymkode: 3fa6d...9b0

Jeg mener folk i byen som bor i små bygårdsleiligheter i 4 etasje sånn som kjæresten min. Jeg er ikke fisefin men jeg synes ikke det er noe lekkert å stå og pusse tennene samtidig som jeg skal se ned på kattedritt som lukter. 

Jeg hadde sikkert tenkt helt annerledes om dette hvis det var min katt.

Da hadde katten min hatt muligheten til å gå ut hvis han ønsket det, i tillegg til masse klatreleker og andre lekesaker for katter. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mallard skrev:

Kanskje du dater den berømte kattefyren her fra KG? Han som brukte å bade (!!) katten til kjæresten sin, mens hun sov. 

😀 Han har jeg ikke hørt om

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke dyreplageri men det er ikke noe bra for et dyr som er så selvstendig og har så sterke instinkter som en katt.  Jeg har nok et litt annet syn på dette enn byfolk, siden jeg er vokst opp på bondegård og er vant til at alle dyr får styre seg selv når det gjelder aktivitet inne og ute. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Fordommer har du sannelig også. Det er slett ikke bare byfolk som synes innekatt er bedre enn utekatt. Jeg er bygdejente og bor på bygda, men har likevel innekatt (som luftes i sele av og til, men ellers er mest innendørs).
Katter er forøvrig ikke så selvstendige og egenrådige som man før trodde, så det argumentet holder ikke i debatten om innekatter vs utekatter.

Jeg tror egentlig du bare skal gi opp dette forholdet. Dere har tydeligvis totalt forskjellig syn på kattehold.

Anonymkode: c4bb3...b2c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener folk i byen som bor i små bygårdsleiligheter i 4 etasje sånn som kjæresten min. Jeg er ikke fisefin men jeg synes ikke det er noe lekkert å stå og pusse tennene samtidig som jeg skal se ned på kattedritt som lukter.

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Har du foreslått kattedo med lokk og luktfilter?

Anonymkode: c4bb3...b2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordommer har du sannelig også. Det er slett ikke bare byfolk som synes innekatt er bedre enn utekatt. Jeg er bygdejente og bor på bygda, men har likevel innekatt (som luftes i sele av og til, men ellers er mest innendørs).
Katter er forøvrig ikke så selvstendige og egenrådige som man før trodde, så det argumentet holder ikke i debatten om innekatter vs utekatter.

Jeg tror egentlig du bare skal gi opp dette forholdet. Dere har tydeligvis totalt forskjellig syn på kattehold.

Anonymkode: c4bb3...b2c

Når du sier du bor på bygda bor du da på en bondegård med 200 meter til naboen, eller i et lite tettsted?

Jeg kjenner ingen på bygda som har innekatter, når verdens flotteste natur ligger rett utenfor døren. 

Årsaken til at veldig mange i byen har innekatter er jo fordi de har asfalt rundt seg på alle kanter, bor i fjerde /femte/ sjette etasje som gjør det tungvint å slippe katten ut.

Dessuten har de kanskje mye trafikk rett utenfor veggene som er farlig for pus.

Jeg tror nok at hvis alle i Norge bodde i rekkehus eller enebolig med hage og natur rett utenfor døren, så hadde de fleste katter vært utekatter hvis de kunne bestemt selv. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du foreslått kattedo med lokk og luktfilter?

Anonymkode: c4bb3...b2c

 Ja jeg har snakket om det, men han har ikke noe behov for det. Han bryr seg ikke om det stinker litt kattepiss /kattedritt. Katten hans er jo hannkatt og ganske lang, så jeg vet ikke om det finnes forskjellige størrelser kattetoalett som har tak og avtrekksfilter /vifte? 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uavhengig av kattesituasjonen tenker jeg det kan være lurt å drøye samboerskap en stund til. Dersom dere klarer å være såpass uenige over en katt og en kattedo ville jeg fått på plass ganske mange grunnleggende kommunikasjonsegenskaper i forholdet før jeg i det hele tatt vurderte å flytte sammen, slik at man slipper å gå til noe helt annet enn man hadde sett for seg. 

Anonymkode: 494c6...10a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje ikke dyreplageri men det er ikke noe bra for et dyr som er så selvstendig og har så sterke instinkter som en katt.  Jeg har nok et litt annet syn på dette enn byfolk, siden jeg er vokst opp på bondegård og er vant til at alle dyr får styre seg selv når det gjelder aktivitet inne og ute. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Katter er forskjellige. Jeg har hatt katter som overhodet ikke har villet gått ut, men trives bedre inne. 

Anonymkode: f2e48...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier du bor på bygda bor du da på en bondegård med 200 meter til naboen, eller i et lite tettsted?

Jeg kjenner ingen på bygda som har innekatter, når verdens flotteste natur ligger rett utenfor døren. 

Årsaken til at veldig mange i byen har innekatter er jo fordi de har asfalt rundt seg på alle kanter, bor i fjerde /femte/ sjette etasje som gjør det tungvint å slippe katten ut.

Dessuten har de kanskje mye trafikk rett utenfor veggene som er farlig for pus.

Jeg tror nok at hvis alle i Norge bodde i rekkehus eller enebolig med hage og natur rett utenfor døren, så hadde de fleste katter vært utekatter hvis de kunne bestemt selv. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Jeg kjenner flere på bygda som har innekatt, de er redde rev og grevling skal ta kattene. Rasekatter med tynn pels stort sett da, som cornish rex eller siameser. 

Jeg synes jo at enhver innekatt bør få skikkelig klumpesand så det ikke lukter, et morsomt klatrestativ og noen leker. Men du høres totalt urimelig ut. Kattunger leker og herjer, den kommer helt sikkert til å roe seg! Er det hår og kattesand så må du jo bare støvsuge? Hår blir det av katter, særlig langhårede. Jeg har alltid likt å ha katten i senga, så har ikke noe problem med at den står utenfor og hyler hele natta...

 

Anonymkode: 3b230...0ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig av kattesituasjonen tenker jeg det kan være lurt å drøye samboerskap en stund til. Dersom dere klarer å være såpass uenige over en katt og en kattedo ville jeg fått på plass ganske mange grunnleggende kommunikasjonsegenskaper i forholdet før jeg i det hele tatt vurderte å flytte sammen, slik at man slipper å gå til noe helt annet enn man hadde sett for seg. 

Anonymkode: 494c6...10a

Ja kanskje du har rett, men jeg synes det er så rart at han tillater at katten kan gjøre mye ugagn, bare fordi han er så glad i han.

Han bryr seg jo ikke om at katten har tatt over leiligheten, mens jeg ønsker å ha det litt mer levelig. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du reagerer sånn at katten ikke har klorestativ eller en god nok kattedo så får du punge det ut selv ☺️ Slutt å klag og heller kjøp det om det plager deg sånn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere på bygda som har innekatt, de er redde rev og grevling skal ta kattene. Rasekatter med tynn pels stort sett da, som cornish rex eller siameser. 

Jeg synes jo at enhver innekatt bør få skikkelig klumpesand så det ikke lukter, et morsomt klatrestativ og noen leker. Men du høres totalt urimelig ut. Kattunger leker og herjer, den kommer helt sikkert til å roe seg! Er det hår og kattesand så må du jo bare støvsuge? Hår blir det av katter, særlig langhårede. Jeg har alltid likt å ha katten i senga, så har ikke noe problem med at den står utenfor og hyler hele natta...

 

Anonymkode: 3b230...0ce

Jeg reagerer vel sånn på katten hans fordi jeg er

 

1 minutt siden, Kenelz skrev:

Om du reagerer sånn at katten ikke har klorestativ eller en god nok kattedo så får du punge det ut selv ☺️ Slutt å klag og heller kjøp det om det plager deg sånn!

Det har jeg sagt jeg vil kjøpe, men kjæresten vil ikke ha hverken klatrestativ eller skikkelig kattedo. Han sier det er bra nok det han har. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier du bor på bygda bor du da på en bondegård med 200 meter til naboen, eller i et lite tettsted?

Jeg kjenner ingen på bygda som har innekatter, når verdens flotteste natur ligger rett utenfor døren. 

Årsaken til at veldig mange i byen har innekatter er jo fordi de har asfalt rundt seg på alle kanter, bor i fjerde /femte/ sjette etasje som gjør det tungvint å slippe katten ut.

Dessuten har de kanskje mye trafikk rett utenfor veggene som er farlig for pus.

Jeg tror nok at hvis alle i Norge bodde i rekkehus eller enebolig med hage og natur rett utenfor døren, så hadde de fleste katter vært utekatter hvis de kunne bestemt selv. 

Ts

Anonymkode: 8f018...b01

Jeg bort utpå bygda, utenfor et tettsted, med skog rundt eiendommen og noen få naboer. Har tidligere erfaring med utekatter både i tettbebygd strøk og ute på landet, og det er en del av grunnen til at jeg velger å ha innekatt. Etter påkjørsler, rovdyrangrep, mystiske forsvinninger og skadet katt etter slosskamp med naboers ukastrerte katter, ønsker jeg ikke å utsette mine fremtidige katter for dette. Det gjør vondt for både katta, meg og økonomien.
Biler er faktisk ikke det eneste som er farlig for katter. Bor man nært naturen, er f.eks. rev en trussel. Spesielt desperate skabbrever. Det er ingen trivelig opplevelse å måtte håndmate og passe på en hardt skadet katt 24/7 etter at den har blitt angrepet av rev og såvidt klart seg. Kostet mye penger i veterinærutgifter gjorde det også, til tross for forsikring.

Hunder ville også valgt å få løpe fritt rundt og jage på andre dyr om de fikk velge selv, men likevel er det helt greit i folks øyne å kun lufte dem i bånd eller ha dem i løpestreng/hundegård. Det å ha dyr handler om mer enn hva som er naturlig for dyret. Man må ta hensyn til både dyret, naturen og omgivelsene/naboene.

Uansett hva du mener så velger mannen din helt selv hvordan han vil ha det. Er dere radikalt uenige, så kan dere ikke bo sammen.

Anonymkode: c4bb3...b2c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...