Gå til innhold

Mobberen ble feit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist å lese alle dere voksne her inne som automatisk mener at feit= misslykket, stygg, taper, karma etc. Som om det verste i verden er å bli feit og at det er noe slemme fortjener. Jeg er godt overvektig selv, og tråder som denne er ikke noe særlig å lese.

Jeg skjønner godt at man har dårlige følelser for mobberene sine, det har jeg selv, men tenk litt over hvordan dere uttrykker dere. Ord som feit, stygg, ufrivillig barnløs, mistet håret, sitter i kassa på Rema... Dette gjelder veldig mange, også folk som leser her. Hvis man må trykke andre ned for å føle seg bedre er man ikke særlig bedre enn mobberene...

Anonymkode: e2c84...bf2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lama_Drama
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mislykket? Og greit å se ned på?

Bli voksen 😘

Anonymkode: 784cc...2ec

Man lurer seg selv om man mener feit og kassadame er noe stas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å lese alle dere voksne her inne som automatisk mener at feit= misslykket, stygg, taper, karma etc. Som om det verste i verden er å bli feit og at det er noe slemme fortjener. Jeg er godt overvektig selv, og tråder som denne er ikke noe særlig å lese.

Jeg skjønner godt at man har dårlige følelser for mobberene sine, det har jeg selv, men tenk litt over hvordan dere uttrykker dere. Ord som feit, stygg, ufrivillig barnløs, mistet håret, sitter i kassa på Rema... Dette gjelder veldig mange, også folk som leser her. Hvis man må trykke andre ned for å føle seg bedre er man ikke særlig bedre enn mobberene...

Anonymkode: e2c84...bf2

Enig i dette.

Anonymkode: 784cc...2ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Man lurer seg selv om man mener feit og kassadame er noe stas. 

Forresten er jeg feit selv, men ikke kassadame. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trist å lese alle dere voksne her inne som automatisk mener at feit= misslykket, stygg, taper, karma etc. Som om det verste i verden er å bli feit og at det er noe slemme fortjener. Jeg er godt overvektig selv, og tråder som denne er ikke noe særlig å lese.

Jeg skjønner godt at man har dårlige følelser for mobberene sine, det har jeg selv, men tenk litt over hvordan dere uttrykker dere. Ord som feit, stygg, ufrivillig barnløs, mistet håret, sitter i kassa på Rema... Dette gjelder veldig mange, også folk som leser her. Hvis man må trykke andre ned for å føle seg bedre er man ikke særlig bedre enn mobberene...

Anonymkode: e2c84...bf2

Må si meg enig, samtidig er det vanskelig å la være. Unnskyld for at jeg har bidratt til å trykke ned andre. 

Anonymkode: 62996...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Man lurer seg selv om man mener feit og kassadame er noe stas. 

Men det er ikke noe galt i å være det. Butikkmedarbeidere gjør faktisk en viktig jobb. Og om man er feit eller tynn har ingenting å si for ens moral og karakter som medmenneske.

Anonymkode: 784cc...2ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trist å lese alle dere voksne her inne som automatisk mener at feit= misslykket, stygg, taper, karma etc. Som om det verste i verden er å bli feit og at det er noe slemme fortjener. Jeg er godt overvektig selv, og tråder som denne er ikke noe særlig å lese.

Jeg skjønner godt at man har dårlige følelser for mobberene sine, det har jeg selv, men tenk litt over hvordan dere uttrykker dere. Ord som feit, stygg, ufrivillig barnløs, mistet håret, sitter i kassa på Rema... Dette gjelder veldig mange, også folk som leser her. Hvis man må trykke andre ned for å føle seg bedre er man ikke særlig bedre enn mobberene...

Anonymkode: e2c84...bf2

Det synes jeg også. Det som derimot er ironisk er om de som mobbet andre for å være overvektige selv blir overvektig. At de som mobbet andre for å være stygg, selv blir stygg osv. Det synes jeg er karma. Det må man få lov til å godte seg litt av.

Anonymkode: 3e791...816

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke noe galt i å være det. Butikkmedarbeidere gjør faktisk en viktig jobb. Og om man er feit eller tynn har ingenting å si for ens moral og karakter som medmenneske.

Anonymkode: 784cc...2ec

Nei, det er jo tydelig. Jeg er feit og grei, hun er feit og fæl.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Nei, det er jo tydelig. Jeg er feit og grei, hun er feit og fæl.

 

 

Så hvorfor dra inn det at hun er feit og jobber i kassa på Rema?

Sånn du skriver, kommer det jo frem at du mener at det er tegn på at hun er mislykket som menneske. Men man er jo virkelig ikke det.

Det oser av klasseforakt, som vi dessverre ser mer og mer av i samfunnet.

Anonymkode: 784cc...2ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mobber henne på nett i voksen alder og har ikke lært noe av hennes oppførsel mot deg. 

Pot calling the kettle black. 

Anonymkode: 95fcc...957

Dette kan jo overhode ikke sammenlignes! Et anonymt innlegg der den tidligere mobberen blir beskrevet mot noen år drittslenging face to face? Du og ser vel at dét er stor forskjell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mobber er blitt feit og uføretrygdet. Jeg godter meg ikke for hun har en alvorlig kreftsykdom og kommer til å dø fra 3 barn under 10 år om et års tid.

Ikke tenker jeg karma for dette rammer ikke bare henne men tre uskyldige barn.

Anonymkode: c68a5...ac9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor dra inn det at hun er feit og jobber i kassa på Rema?

Sånn du skriver, kommer det jo frem at du mener at det er tegn på at hun er mislykket som menneske. Men man er jo virkelig ikke det.

Det oser av klasseforakt, som vi dessverre ser mer og mer av i samfunnet.

Anonymkode: 784cc...2ec

Hun er jo mislykket (og jeg elsker det)!  Og det etter hennes egen standard. At du har en annen standard er ikke så relevant hverken for henne eller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg tenker at gjentatt erting over tid er mobbing, jeg. Man gjør da ikke ting med et annet menneske som personen gir uttrykk for at er vondt (fysisk eller psykisk) og så skylder på at det er uskyldig erting? 

Det er ansvarsfraskrivelse. 
 

Det er ikke alltid slik at de gir tydelige signaler om at det ikke oppleves ok eller. Noen ganger ler dem og mobber litt tilbake. Plutselig blir man innkalt til sosiallæreren liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å ta denne som anonym, men h,,,, heller.

Møter av og til på mobberen som lagde et helvete for meg og flere på skolen.

Han er idag alvorlig syk, uføretrygdet og bor i en kommunal rønne. Hver gang jeg ser han smiler jeg foraktelig og ser han rett inn i øynene til han ser ned eller går unna. Absolutt ingen medynk eller noen som helst sympati for han. 
 

Tenker jeg på han ellers eller har noen traumer fra hva han gjorde? Aldri.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mobbet meg så mye på ungdomsskolen at jeg fikk vondt i magen av å tenke på skole. Hun var ond. Hun kalte meg ting jeg aldri kunne kalle noen uansett om jeg er 15 eller 30. Terroriserte meg. Fikk andre til å mobbe meg. Jeg var ikke opptatt av gutter eller kropp, var dog normalvektig og opptatt av gode karakterer. Hun var populær blant guttene og den "peneste" i trinnet. 

I går tok jeg en tur på en shoppingsenter her i nærheten og så henne. Hun har kanskje gått opp minst 30 kg og gikk med slitte klær, ja det kan være sykdom osv men det driter jeg i. Det var godt å se henne slik. Gikk bare videre men hun stoppa meg og prata, ironisk nok. Spurte hva jeg driver med. Jeg har jobb, barn og høyere utdanning, slank pen og veltrent. Hun står stille i livet og har blitt smellfeit. 

Lenge leve karma. 

 

Anonymkode: 5a2da...7b6

Jeg ble også mobbet på barneskolen. Jeg er dog feit nå selv da. Det var jeg forsåvidt på barneskolen og

Anonymkode: d1482...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (På 11.7.2020 den 15.00):

Det er ikke alltid slik at de gir tydelige signaler om at det ikke oppleves ok eller. Noen ganger ler dem og mobber litt tilbake. Plutselig blir man innkalt til sosiallæreren liksom. 

 

Hvor tydelig må man være for å bli forstått? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Nei, det er jo tydelig. Jeg er feit og grei, hun er feit og fæl.

 

32 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Hun er jo mislykket (og jeg elsker det)!  Og det etter hennes egen standard. At du har en annen standard er ikke så relevant hverken for henne eller meg.

Nei, du er ikke feit og grei! 

Anonymkode: b8bc2...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å lese alle dere voksne her inne som automatisk mener at feit= misslykket, stygg, taper, karma etc. Som om det verste i verden er å bli feit og at det er noe slemme fortjener. Jeg er godt overvektig selv, og tråder som denne er ikke noe særlig å lese.

Jeg skjønner godt at man har dårlige følelser for mobberene sine, det har jeg selv, men tenk litt over hvordan dere uttrykker dere. Ord som feit, stygg, ufrivillig barnløs, mistet håret, sitter i kassa på Rema... Dette gjelder veldig mange, også folk som leser her. Hvis man må trykke andre ned for å føle seg bedre er man ikke særlig bedre enn mobberene...

Anonymkode: e2c84...bf2

Helt enig! 

Anonymkode: b8bc2...707

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er tydelig utifra denne tråden hvor skadelig mobbing er. Hvordan vi som voksen ikke alltid klarer å la det ligge. Noe som er utrolig trist. Men stygg, feit eller skallet er ofte sett ned på desverre. Jeg ble blant annet mobbet for mitt røde hår, så det å se min verste mobber med hentesveis i en alder av 30 er faktisk utrolig deilig. Ei pen jente i klassen omtalte meg som ekkel og gikk i bue for ikke å komme borti meg. Jeg er gift med 3 barn. Hun har enda ikke blitt gift eller fått egne barn. Slikt gjør noe med skadefryden min. Ikke at hårløs og singel er noe å trakasere andre for, men fordi mitt hår og min attraktivitet blandt jenter var tema i åresvis. Nettop derfor kjenner jeg på litt skadefryd ovenfor disse to. 

Anonymkode: 62996...917

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere roe ned rompa. 

Jeg er ikke som henne, jeg mobber ikke og aldri gjort noen vondt. Det eneste er at jeg synes at hun fortjener DETTE, det er mine tanker og mine følelser og det er LOV. 

Anonymkode: 5a2da...7b6

Move on. Du er jo fortsatt opphengt i dette! Nyt hellere hva du har oppnådd i livet, sett pris på det du har og bli ferdig med barndommen.

Å ønske at noen skal ha det fælt, bli overvektige, syke, mislykkes i livet synes jeg virker ganske bittert og fælt egentlig. Går du med slike tanker inni deg skal du se at det lyser mindreverdskomplekser og bitterhet utover også.

Anonymkode: 50634...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...