Gå til innhold

Middager/andre matretter dere ikke spiser lenger, som dere fikk servert som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du måtte spise opp... ETTER at du hadde kastet det opp? 😳

Anonymkode: 6bca4...567

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja.

Det er grov mishandling

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever i fløtesaus og hvalbiff. Lever fordi jeg ikke gidder å lage det til meg alene og hvalbiff fordi jeg ikke syns det er etisk riktig å spise hvalkjøtt selv om jeg liker det veldig godt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpølse, innmatkaker, kokt sild, Jansons fristelse.

Anonymkode: c77e6...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risengrynsgrøt, levergryte, blodpølse/blodpudding, hjemmelaget kjøttdeigpizza med kjempetjukk bunn, gele, fiskeboller/pudding, makaroni+pølsegrateng, kneippbrød, og sodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig artig rett. Tipper den var superfancy på 80-tallet. Vi spiste den langt ut på 90-tallet

Anonymkode: 5db57...204

Terteskjell med fiskepudding, erter og reker i hvit saus 😍  Spises sikkert bortimot månedlig her i huset, hele familien elsker det.  

Anonymkode: b4fcf...393

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røkt kolje. En gang i uka gjennom hele barndommen. Grusomme greier.

Anonymkode: abcd8...edf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt flesk og pølse med poteter og kålstuing til. Egentlig kjempegodt, men ikke akkurat et sunt måltid....

Plukkfisk med flatbrød  (kjempegodt!!!)

Ellers så har jeg videreført fiskepuddingen - dog ikke som fredagsmat, slik vi hadde det da jeg var barn! (hehe - fredagsfiskepudding har liksom ikke samme schwungen som fredagstaco!!!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Røkt kolje. En gang i uka gjennom hele barndommen. Grusomme greier.

Anonymkode: abcd8...edf

Med eggesmør! Mm-m! Det må jeg ha snart. 

Vi hadde noe blodpudding og husker at jeg likte det, men er ikke noe jeg ville spist nå.

Ellers tror jeg ikke noe er utgått helt, men jeg synes svinekoteletter er dørgende kjedelig - det var noe min mor lagde for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Brunhilde skrev:

Lever i fløtesaus og hvalbiff. Lever fordi jeg ikke gidder å lage det til meg alene og hvalbiff fordi jeg ikke syns det er etisk riktig å spise hvalkjøtt selv om jeg liker det veldig godt.

 

Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvorfor det er uetisk? 😊 Aldri hørt noen nevne det før, syns det virker som om mange spiser det🤔 personlig har jeg aldri smakt faktisk 

Anonymkode: 7cbc3...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeboller i hvit saus, fisk severt på en kjip og kjedelig måte - kokt (det aller verste) eller stekt med kokte poteter og gulrøtter og smeltet smør 😷 Smaker helt greit liksom, men fy så kjedelig. Eller det typiske tilbehøret til laks og ørret - kokte poteter, rømme og agurk... Ikke rart det kan være vanskelig å få barn til å like fisk når man serverer det slik, det finnes jo maaaange måter å lage fisk på som er mye mer spennende og smaker mer.

Anonymkode: 73a6b...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvorfor det er uetisk? 😊 Aldri hørt noen nevne det før, syns det virker som om mange spiser det🤔 personlig har jeg aldri smakt faktisk 

Anonymkode: 7cbc3...50b

Jeg sier ikke at det ER uetisk, men jeg er prinsipielt i mot hvalfangst og da kan jeg ikke godt spise kjøttet. Samme greia som at jeg syns det er uetisk å spise gåselever, derfor lar jeg det være selv om jeg syns det er kjempegodt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fiskeboller i hvit saus, fisk severt på en kjip og kjedelig måte - kokt (det aller verste) eller stekt med kokte poteter og gulrøtter og smeltet smør 😷 Smaker helt greit liksom, men fy så kjedelig. Eller det typiske tilbehøret til laks og ørret - kokte poteter, rømme og agurk... Ikke rart det kan være vanskelig å få barn til å like fisk når man serverer det slik, det finnes jo maaaange måter å lage fisk på som er mye mer spennende og smaker mer.

Anonymkode: 73a6b...bec

Jeg syns faktisk fiskeboller et skikkelig godt, haha. Liker all fisk, og har alltid gjort det. Den eneste fisken jeg ikke liker er hermetisk tunfisk.

Anonymkode: 5db57...204

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det beste bestemor kunne servere var grynpølse, fettklubb og fersk suppe. Pappa laget det i årene etter at hun gikk bort, men nå har begge vært borte en stund. 

Jeg kommer nok aldri igjen til å spise enkelte retter jeg ble tvunget til å spise hjemme hos mamma og pappa heller, som terteskjell, fiskeboller, lever og torsk med hvit saus 🤢

Anonymkode: 33628...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var barn på åttitallet. Moren min lagde god, hjemmelaget mat fra bunnen av.

Leverkaker (en favoritt som barn)

Fiskeboller i hvit saus

Fiskegrateng

Kjøttkaker med kålstuing (undervurdert)

Tilslørte bondepiker

Få gode minner: Lungemus 🙁

Anonymkode: 36d22...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere nevner så mange av mine favoritter som jeg fortsatt lager

mårpølse med hvitsaus, potet og gulrot, levergryte med løk, fårikål, komle, fersk kjøtt og suppe 😍

Ting jeg ikke spiser selv er kjøttkaker ( lager til mannen og ungene da) stekt rogn ( sånn fra hermetikkboks som pappa serverte alt for ofte) stekt pølse i brun saus og kokt skivet pølse i hvit saus, klarer ikke tanken på noe av det

Anonymkode: 169d4...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget leverpostei og sylte. Vi hadde gård så vi var selvforsynt med kjøtt og egg. Hver jul lagde vi lever/baconpostei og sylte hjemme. Det du får kjøpt på Kiwi blir ikke det samme etterpå 😄Skulle gjerne lagd det nå også, men det er ikke så lett å få til på et lite kjøkken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...