Gå til innhold

Hva synes dere menn om vi damer som jobber 140% ca.50timer i uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei som er Curriculum Vitae (CV) fanatiker med to barn i tillegg. Ja, det er enhver manns drøm. 🤣Siden du spør, og jeg regner med at du vil ha et ærlig svar: Nei, de fleste menn, inkludert meg, synes ikke noe om en dame i din situasjon. Det hjelper ikke engang om du så var en modell. Det er holdningene som er noe galt med (opptatt av CV og overtid på jobb) når man har 2 barn i tillegg.

Anonymkode: 02135...1b7

Du er ikke de fleste menn, trenger ikke å uttale for dem heller. En mann som ikke kan respektere en hard-working kvinne med barn, er heller ikke noe å samle på! 

Anonymkode: 08a0e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, kikkana skrev:

Nei, som sagt tidligere, dersom arbeidet er såkalt samfunnskritisk eller meget viktig\ berører svært mange folk synes jeg det er legitimt å leve for arbeidet sitt. Men å bruke livet på å jobbe masse kun for å tjene seg selv i form av penger, tyder for meg at noen ikke vet hvordan en skal leve. Og det har blitt et problem, fokuset blir bare mer og mer i form av materielle "goder".

Du leverer en verdi i jobben du gjør. Skjønner ikke hva problemet ditt er med å differensiere ulike typer av jobber. Har en kapasitet til å jobbe mer, er jo bare bra. Mennesker er forskjellige, noen har stor arbeidskapasitet og  er smartere , noen tåler ingenting.

Anonymkode: 08a0e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Det er vel innafor? Vil du ha satset på henne? Med to barn på 11 og 13 i tillegg .

Anonymkode: 08a0e...b89

Nja, skeptisk :ler: meeen, jeg trives med alenetid, så ja, kanskje det kunne vært en bra deal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 9.7.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Det er vel innafor? Vil du ha satset på henne? Med to barn på 11 og 13 i tillegg .

Anonymkode: 08a0e...b89

Jeg ville vurdert deg etter hvor god omsorg du gir barna heller enn etter hvor mye du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke de fleste menn, trenger ikke å uttale for dem heller. En mann som ikke kan respektere en hard-working kvinne med barn, er heller ikke noe å samle på! 

Anonymkode: 08a0e...b89

Han snakker for meg og veldig mange andre menn i alle fall. Man kan fint respektere noen uten å ønske dem som partner. Det betyr ikke at det ikke finnes noen for alle, så det dukker nok noen opp. 

 

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppledere er parasitter, ikke selvoppofrende. Det ser vi gang på gang når svikt bare betyr at de seiler fallskjermen sin fra én stilling til en annen.

Anonymkode: ab569...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du leverer en verdi i jobben du gjør. Skjønner ikke hva problemet ditt er med å differensiere ulike typer av jobber. Har en kapasitet til å jobbe mer, er jo bare bra. Mennesker er forskjellige, noen har stor arbeidskapasitet og  er smartere , noen tåler ingenting.

Anonymkode: 08a0e...b89

Vel arbeidskapasitet og klokhet er neppe synonymt. Hvor mange tror du ikke innser først på dødsleie at deres maskinelle livsverdier var verdiløse? Er ganske mange. Narsisister og psykopater er nok blant de eneste som til slutt blir tilfredsstilt ved å ha tjent inn store summer til selskap igjennom et langt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kikkana skrev:

Vel arbeidskapasitet og klokhet er neppe synonymt. Hvor mange tror du ikke innser først på dødsleie at deres maskinelle livsverdier var verdiløse? Er ganske mange. Narsisister og psykopater er nok blant de eneste som til slutt blir tilfredsstilt ved å ha tjent inn store summer til selskap igjennom et langt liv.

Jobb litt hardere enn å være så misunnelig .

Anonymkode: 08a0e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb litt hardere enn å være så misunnelig .

Anonymkode: 08a0e...b89

Nei takk, det drev jeg med før og det var bortkasta tid. Jobber nå 70% og tar den ikke helt ut når jeg er på en gang. Før jobbet jeg 2 jobber og tjente relativt godt. Dama jeg hadde da var kun sammen så hun slapp å jobbe selv og når jeg sluttet i den ene jobben fordi kroppen hadde fått nok, dro hun.

 

Bruker heller tiden på å fikse ting hjemme en å jobbe for at andre skal gjøre det.

Anonymkode: 86964...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ganske naturlig å jobbe mer enn 100% når du er singel og bare har barna annenhver uke. De er jo også såpass store at de ikke sliter deg helt ut. Hvertfall når hovedjobben kun har 35t/uke. Så dersom man ønsker en viss levestandard som enslig, må man jo nesten jobbe litt ekstra. Hadde egentlig blitt mer imponert om du hadde en kul jobb som krevde mer enn 100%. Men du har jo to jobber. Det i seg selv er jo litt alenemor-aktig..

Du har selvtillit til å selge deg inn veldig her da. Men tror de fleste ser realiteten her.

Anonymkode: f335a...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg kvinne da, så ikke helt målgruppen du henvender deg til.

Men jeg er en sånn kvinne, i tillegg til jobb ut over 100% har jeg noen verv som leder innen sport. Jeg opplever det er vanskelig å finne en mann som enten "henger med", eller aksepterer at jeg har flere jern i ilden enn de fleste.

Hører med til historien at jeg har alt det mange par har av hus, bil, båt osv. Muligens det ikke passer inn i mange menn sin fantasi av å redde kvinnen eller "gi henne livet".

Anonymkode: 0e0dd...6fe

Er mann og har også lederverv innen sport. Har heldigvis vært gift i 15 år og begge ungene er fortsatt med.  Men blir mye dugnad å styre en klubb med noen millioner i omsetning og både faste og timesansatte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er ganske naturlig å jobbe mer enn 100% når du er singel og bare har barna annenhver uke. De er jo også såpass store at de ikke sliter deg helt ut. Hvertfall når hovedjobben kun har 35t/uke. Så dersom man ønsker en viss levestandard som enslig, må man jo nesten jobbe litt ekstra. Hadde egentlig blitt mer imponert om du hadde en kul jobb som krevde mer enn 100%. Men du har jo to jobber. Det i seg selv er jo litt alenemor-aktig..

Du har selvtillit til å selge deg inn veldig her da. Men tror de fleste ser realiteten her.

Anonymkode: f335a...5ff

Slutt å fargelegge alt, jobb er jobb, alenemor, alenefar, par , alle er jo bare mennesker. Barnslig av deg å si den ene jobben er kulere enn den andre, jeg skryter dessverre ikke hva jeg jobber med. Hadde jeg vært arving, hadde jeg ikke trengt å jobbe mye. Men det er jeg ikke, heller ikke du. Vær realistisk selv du . Gidder ikke mer å skrive her mer. Tidstyveri dette👎

Anonymkode: 08a0e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å fargelegge alt, jobb er jobb, alenemor, alenefar, par , alle er jo bare mennesker. Barnslig av deg å si den ene jobben er kulere enn den andre, jeg skryter dessverre ikke hva jeg jobber med. Hadde jeg vært arving, hadde jeg ikke trengt å jobbe mye. Men det er jeg ikke, heller ikke du. Vær realistisk selv du . Gidder ikke mer å skrive her mer. Tidstyveri dette👎

Anonymkode: 08a0e...b89

Jeg hadde bare lest åpningsinnlegget ditt, og der virket du ganske selvgod og hoven. Som at du var en superkvinne og såpass spesiell at menn generelt ble skremt unna fordi de ikke hadde noe å bidra med. Du framstilte deg selv som en vellykket karrierekvinne med enorm kapasitet.Og da ville jeg forklare deg realiteten, for det kom jo detaljer som røpet at det slett ikke er tilfellet.

Anonymkode: f335a...5ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tenkt at du jobber en ganske normal arbeidsmengde, 50t i uka er ikke så mye i kunnskapsyrker i dag. Jobber selv 60-70 timer i uka, noen ganger mer, og det gjelder for mange kollegaer i min bransje. 

Anonymkode: 5ded0...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Prøver å nyansere litt her. Mange yrkesgrupper har "særlige arbeidstidsordninger". Min egen yrkesgruppe, leger, har det f.eks. Leger på sykehus er "dagarbeidere med vakt". Dvs at i tillegg til å jobbe dagtid hele uka, har man også vakt et visst antall ganger i uka, og vakt betyr å ha ansvar for det akutte. Vakt er derfor en døgnoppgave, hele året. Slik kommer leger opp i fast arbeidstid på 40-50 timer i uka. Det samme for fastleger. Slik ER det om man skal jobbe som lege. Har leger "misforstått noe"? 

For toppledere i bedrifter er det gjerne det samme. Man må være tilgjengelig for å løse store og små problemer og kriser. De fleste bedriftene i Norge er viktige pga inntektene de skaffer landet. Særlig eksportnæringene er viktige. Lederne her MÅ ofte jobbe 50-60-timersuker for å holde bedriften stødig. Noe annet ville vært uansvarlig (tenk på at de har ansvar for mange arbeidstakere som kan miste jobben sin om lederen gjør for mange tabber/bruker for liten tid på oppgavene). Mener du disse også "har misforstått noe"?

Ærlig talt. Noen har jobber som krever mer enn arbeidsmiljølovens grenser. Å mene at disse har misforstått noe er ureflektert. 

Anonymkode: d683f...d7d

Beste innlegget jeg har lest her inne i lang tid:)

Til TS, jeg er karriereorientert og jobber 50-60 timer i uka. Har aldri hatt noe problemer med å finne kjærester som er ok med det. Men så har jeg en svakhet for tilsvarende «arbeidsnarkomane» menn, så vet ikke om det spiller inn. 

Anonymkode: 44161...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...