Gå til innhold

Hva synes dere menn om vi damer som jobber 140% ca.50timer i uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dama har jo eget hus, bil og båt, det samme som mange par eier. Jeg er alenemor med 50/50 deling. Eier en 3-roms utenfor Oslo. Jeg er ihvertfall « misunnelig» på TS. 

Anonymkode: b5f28...36e

Ville heller hatt eget hus, bil og båt men fortsatt sammen med barnefaren enn å være alenemor.

Anonymkode: f3f8e...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, viktigere med fremmed språk👍 

Anonymkode: 08a0e...b89

Hvilke språk kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller hatt eget hus, bil og båt men fortsatt sammen med barnefaren enn å være alenemor.

Anonymkode: f3f8e...dd4

For noe tull. Det står mye større respekt av at en alenemor klarer å tjene såpass godt og jobbe hardt for disse tingene. Det er deilig å være singel og fri i en alder av 33 år (meg) etter et forhold som varte i 10 år. Dørgende kjedelig å være gift etterhvert. 

Anonymkode: b5f28...36e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Det står mye større respekt av at en alenemor klarer å tjene såpass godt og jobbe hardt for disse tingene. Det er deilig å være singel og fri i en alder av 33 år (meg) etter et forhold som varte i 10 år. Dørgende kjedelig å være gift etterhvert. 

Anonymkode: b5f28...36e

Elsker mannen så kunne ikke se for meg å tenke på det som "fri" å være uten han, savner han etter bare en dag om han reiser utenbys. Synd det ikke funket for dere men det gjelder ikke alle. Vi har hus og biler men ikke båt, tåler ikke tanken på å være på havet.

Anonymkode: f3f8e...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at arbeidsmengden er problemet. Ei heller at du har barn. 

Dog svarer du mennekser som ikke hadde valgt din livsstil, temmelig frekt og nedlatende. Det er lite sjarmerende 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel innafor? Vil du ha satset på henne? Med to barn på 11 og 13 i tillegg .

Anonymkode: 08a0e...b89

Jeg synes det høres mektig sløvt ut. Kan man engang kalle noe en jobb hvis det ikke er over 60 timer i uken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvordan du fordeler de arbeidstimene, men antar at du ikke jobber 50 timer når du har barna? 

For min egen del (har barn 50/50) så er jeg på jobb som vanlig den uka jeg har barna 37,5 timer og den uka jeg ikke har dem så er jeg ganske glatt opp mot 60 timer. Jeg har en samfunnskritisk jobb (har fastlønn) og er valgfritt på jobb for å kunne yte best service slik at kunder får det de skal ha og mer til. Jeg har fortsatt betalt for 37,5 timer, men føler dette har blitt en livsstil. 

Jeg drives ikke av penger, men det å kunne blidgjøre og sørge for at andre mennesker har det bra. Om du har hus, båt, bil, millionlønn etc er totalt uinteressant for meg. Det som er interessant er hvordan du bruker den tiden du ikke er på jobb. 

 

Anonymkode: 47b75...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ajarRun skrev:

Jeg synes det høres mektig sløvt ut. Kan man engang kalle noe en jobb hvis det ikke er over 60 timer i uken?

Kan du slutte å trolle please?

Anonymkode: 712e1...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skulle tatt et lite mattefag i tillegg.

Nå er jeg ikke mann, men tenker at du nok ikke har så mye tid til overs til barna dine? Og om al fritiden din går til barna, hvordan skal du få tid til en kjæreste da?

Anonymkode: b6518...7f6

Ja, for det er vel livsnødvendig med mattefag. Altså. 

Anonymkode: 72551...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du slutte å trolle please?

Anonymkode: 712e1...ecf

Nå har jo TS lagt lista omtrent der da. Er du misunnelig?

Anonymkode: ab569...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke differensiere jobber , lavlønte yrker som renholder , sykepleiere er veldig viktige for oss. Men mine jobber er også viktige selv om de er noe helt annet enn lavlønte yrker. Men jeg ser ikke ned på dem som jobber for penger sin del. For de er bedre enn de som bare sitter på ræva ,folder hender og tar imot fra felleskassa når de er friske nok til å jobbe ellers. Veldig trist! 

Anonymkode: 08a0e...b89

Nei ser heller ikke ned på noen som jobber mye. Men synes folk som dedikerer livene sine på jobbe har misforstått noe, med mindre jobben er veldig viktig. Hvis livet handler om jobb kan du ligså godt være en maur eller en flue.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo TS lagt lista omtrent der da. Er du misunnelig?

Anonymkode: ab569...af2

Kjrmpemisunnelig

Anonymkode: 712e1...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ufordragelig

jeg har ingen barn, er mann , og jobber altifra 120-180% i uka, hvor mye daten jobber bryr meg fint lite så lenge det ikke går utover hva jeg kan jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tension skrev:

Ser ikke problemet med arbeidet, heller den tanken å skulle oppdra en annen manns avkom.

En ny partner skal så absolutt ikke oppdra andres barn. 

Ellers, stilig holdning. Håper du finner drømmedama med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg ville gått for en slik løsning. Både jobbinga og barna trekker ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, kikkana skrev:

Nei ser heller ikke ned på noen som jobber mye. Men synes folk som dedikerer livene sine på jobbe har misforstått noe, med mindre jobben er veldig viktig. Hvis livet handler om jobb kan du ligså godt være en maur eller en flue.

Prøver å nyansere litt her. Mange yrkesgrupper har "særlige arbeidstidsordninger". Min egen yrkesgruppe, leger, har det f.eks. Leger på sykehus er "dagarbeidere med vakt". Dvs at i tillegg til å jobbe dagtid hele uka, har man også vakt et visst antall ganger i uka, og vakt betyr å ha ansvar for det akutte. Vakt er derfor en døgnoppgave, hele året. Slik kommer leger opp i fast arbeidstid på 40-50 timer i uka. Det samme for fastleger. Slik ER det om man skal jobbe som lege. Har leger "misforstått noe"? 

For toppledere i bedrifter er det gjerne det samme. Man må være tilgjengelig for å løse store og små problemer og kriser. De fleste bedriftene i Norge er viktige pga inntektene de skaffer landet. Særlig eksportnæringene er viktige. Lederne her MÅ ofte jobbe 50-60-timersuker for å holde bedriften stødig. Noe annet ville vært uansvarlig (tenk på at de har ansvar for mange arbeidstakere som kan miste jobben sin om lederen gjør for mange tabber/bruker for liten tid på oppgavene). Mener du disse også "har misforstått noe"?

Ærlig talt. Noen har jobber som krever mer enn arbeidsmiljølovens grenser. Å mene at disse har misforstått noe er ureflektert. 

Anonymkode: d683f...d7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å nyansere litt her. Mange yrkesgrupper har "særlige arbeidstidsordninger". Min egen yrkesgruppe, leger, har det f.eks. Leger på sykehus er "dagarbeidere med vakt". Dvs at i tillegg til å jobbe dagtid hele uka, har man også vakt et visst antall ganger i uka, og vakt betyr å ha ansvar for det akutte. Vakt er derfor en døgnoppgave, hele året. Slik kommer leger opp i fast arbeidstid på 40-50 timer i uka. Det samme for fastleger. Slik ER det om man skal jobbe som lege. Har leger "misforstått noe"? 

For toppledere i bedrifter er det gjerne det samme. Man må være tilgjengelig for å løse store og små problemer og kriser. De fleste bedriftene i Norge er viktige pga inntektene de skaffer landet. Særlig eksportnæringene er viktige. Lederne her MÅ ofte jobbe 50-60-timersuker for å holde bedriften stødig. Noe annet ville vært uansvarlig (tenk på at de har ansvar for mange arbeidstakere som kan miste jobben sin om lederen gjør for mange tabber/bruker for liten tid på oppgavene). Mener du disse også "har misforstått noe"?

Ærlig talt. Noen har jobber som krever mer enn arbeidsmiljølovens grenser. Å mene at disse har misforstått noe er ureflektert. 

Anonymkode: d683f...d7d

Er TS og jobber med internasjonal handel✌Takk for et kjempefint innlegg og godt informasjonsarbeid til folket 👍💪 

Se artikkelen nedenfor som handler om kvinnelig toppleder i næringslivet 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/kJxVQk/anita-krohn-traaseth-beskyldt-for-omsorgssvikt

Håper at alle arbeidsfør mennesker gjør en god innsats for våre neste generasjoner👍

God helg! 🥂

Anonymkode: 08a0e...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å nyansere litt her. Mange yrkesgrupper har "særlige arbeidstidsordninger". Min egen yrkesgruppe, leger, har det f.eks. Leger på sykehus er "dagarbeidere med vakt". Dvs at i tillegg til å jobbe dagtid hele uka, har man også vakt et visst antall ganger i uka, og vakt betyr å ha ansvar for det akutte. Vakt er derfor en døgnoppgave, hele året. Slik kommer leger opp i fast arbeidstid på 40-50 timer i uka. Det samme for fastleger. Slik ER det om man skal jobbe som lege. Har leger "misforstått noe"? 

For toppledere i bedrifter er det gjerne det samme. Man må være tilgjengelig for å løse store og små problemer og kriser. De fleste bedriftene i Norge er viktige pga inntektene de skaffer landet. Særlig eksportnæringene er viktige. Lederne her MÅ ofte jobbe 50-60-timersuker for å holde bedriften stødig. Noe annet ville vært uansvarlig (tenk på at de har ansvar for mange arbeidstakere som kan miste jobben sin om lederen gjør for mange tabber/bruker for liten tid på oppgavene). Mener du disse også "har misforstått noe"?

Ærlig talt. Noen har jobber som krever mer enn arbeidsmiljølovens grenser. Å mene at disse har misforstått noe er ureflektert. 

Anonymkode: d683f...d7d

Nei, som sagt tidligere, dersom arbeidet er såkalt samfunnskritisk eller meget viktig\ berører svært mange folk synes jeg det er legitimt å leve for arbeidet sitt. Men å bruke livet på å jobbe masse kun for å tjene seg selv i form av penger, tyder for meg at noen ikke vet hvordan en skal leve. Og det har blitt et problem, fokuset blir bare mer og mer i form av materielle "goder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel innafor? Vil du ha satset på henne? Med to barn på 11 og 13 i tillegg .

Anonymkode: 08a0e...b89

Ei som er Curriculum Vitae (CV) fanatiker med to barn i tillegg. Ja, det er enhver manns drøm. 🤣Siden du spør, og jeg regner med at du vil ha et ærlig svar: Nei, de fleste menn, inkludert meg, synes ikke noe om en dame i din situasjon. Det hjelper ikke engang om du så var en modell. Det er holdningene som er noe galt med (opptatt av CV og overtid på jobb) når man har 2 barn i tillegg.

Anonymkode: 02135...1b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...