Gå til innhold

Gutt 6-7 år i damegarderobe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.7.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Har jeg aldri hørt om. Hvor er dette?

Anonymkode: 182ba...dee

I de svømmehaller vi bruker i Bergen er det slik. Står skilt på dørene.

Anonymkode: 7214a...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Jeg er ikke misfornøyd med kroppen min, men jeg har en alvorlig, diagnostisert, angstlidelse knyttet til å bli sett naken. Det bunner i traumer, behov for kontroll og beskyttelse, vansker med nærhet/avstand og mistillit til andre. Det er veldig komplekst, så jeg får hjelp, men problemet står bom fast. Innerst inne handler det om å beskytte meg mot hele verden, eller i bunnen å beskytte meg selv mot meg selv. En utrygghet til alt og alle.   

:hjerte:
 

Uff, så grusomt for deg! Jeg er glad du tar tak i det, og håper at det løsner for deg! Sender deg en stor klem, og heier på deg!! ❤❤❤

Anonymkode: 7256d...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig tror jeg foreldrene har vanskelig for å slippe taket og gjør barns mer udelvstendige enn de faktisk er

Anonymkode: da55e...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker ikkje tanken på at min seks år gamle sønn er åleine i herregarderoben... Er dere klar over kor mye sjuke folk som er der ute?

Anonymkode: 6b113...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eg liker ikkje tanken på at min seks år gamle sønn er åleine i herregarderoben... Er dere klar over kor mye sjuke folk som er der ute?

Anonymkode: 6b113...0fb

Ikke jeg heller!
Skjønner ikke helt hvorfor det er jentene som skal tas hensyn til alltid. Er vel ikke nødvendigvis kukt for en gutt å være naken med masse jenter heller. 
Jeg synes man skal prøve å ta hensyn begge veier. Ja, det kan kanskje være ubehagelig for jentene - men det kan være ganske skremmende for en liten gutt å fikse alt selv i garderoben også. 

Anonymkode: 1e7a9...978

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei han er for gammel 😅 på den alderen så er man jo så nyserige på jente tiss. Gutten er stor nok for gutte garderoben. 

Anonymkode: 818d5...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/9/2020 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Jeg har fire barn og jeg deler dine bekymringer der. Eldste ble også ivrig en gang,løp ut på flisene og slo hodet. Tredje løp ut i dypt vann og gikk under. 

Da har du vel bare to barn? Hvis den ene døde av hodeskade og en drukna?

Anonymkode: 9dc7d...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min og jeg møtte nabogutten i garderoben på badeland.. . Datteren min går i klassen hans. De er begge 7 år. Hun ble flau og lei seg. Ble litt satt ut selv også, men skjønner jeg burde tatt en prat med moren etterpå. Nå har det gått for lang tid... 

Anonymkode: b90a4...ebf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store barn i «feil» garderobe er grunnen til at jeg er veldig glad for at den lokale svømmehallen har et par timer som kun er for voksne rett før stengetid.

Anonymkode: 979be...49f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er helt greit at la de dusje med badetøy på om de møter på en klassekamerat i garderoben 

Anonymkode: 23105...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min og jeg møtte nabogutten i garderoben på badeland.. . Datteren min går i klassen hans. De er begge 7 år. Hun ble flau og lei seg. Ble litt satt ut selv også, men skjønner jeg burde tatt en prat med moren etterpå. Nå har det gått for lang tid... 

Anonymkode: b90a4...ebf

Øh, nei.. 

Du skal ta en prat med DITT barn ang sjenanse, flauhet, kropp etc. 

Er det i vinden at man legger ansvaret over på egen barneoppdragelse på andre foreldre eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Øh, nei.. 

Du skal ta en prat med DITT barn ang sjenanse, flauhet, kropp etc. 

Er det i vinden at man legger ansvaret over på egen barneoppdragelse på andre foreldre eller?

Øh nei... Er det i vinden at helt naturlig bluferdighet skal skambelegges også? Datteren skal altså skamme seg for at hun ikke vil være naken sammen med gutter?

Anonymkode: 061d2...c7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Øh nei... Er det i vinden at helt naturlig bluferdighet skal skambelegges også? Datteren skal altså skamme seg for at hun ikke vil være naken sammen med gutter?

Anonymkode: 061d2...c7e

Hvordan kan du vite at dette er "naturlig bluferdighet" og ikke kulturelt påført skam? Hvirdan kan du vite at ikke det mest naturlige er å gå helt naken slik man har gjort både i primitive og også i mange siviliserte kulturer? Hvordan kan du vite at ikke det mest naturlige er å også dekke til mage og hår slik muslimene gjør?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Øh nei... Er det i vinden at helt naturlig bluferdighet skal skambelegges også? Datteren skal altså skamme seg for at hun ikke vil være naken sammen med gutter?

Anonymkode: 061d2...c7e

Hva som er "naturlig bluferdighet" påvirkes så fort og mye av kulturen rundt oss at det er tydelig at det er ytre påvirkning og ikke kommer fra oss selv. Astrid Lindgren lot Pippi, Tommy og Annika, alle 9 år, bade nakne sammen uten at noen reagerte på det når bøkene kom ut første gang. I dag ville det vakt mye oppmerksomhet. Det har ikke kommet noen revolusjonerende ny kunnskap siden den gang. Det eneste som egentlig har skjedd er at amerikansk moralisme har påvirket oss.

Endret av Bag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bag skrev:

Hvordan kan du vite at dette er "naturlig bluferdighet" og ikke kulturelt påført skam? Hvirdan kan du vite at ikke det mest naturlige er å gå helt naken slik man har gjort både i primitive og også i mange siviliserte kulturer? Hvordan kan du vite at ikke det mest naturlige er å også dekke til mage og hår slik muslimene gjør?

Det der er bare rør. Selvsagt er vi en del av en kultur! Det gjelder jo deg og meg også!  Jeg snakker selvsagt om i forhold til den kulturen vi lever i. Det er så typisk at jenters følelser aldri skal tas hensyn til, fordi det bare er «kulturelt påført skam». Hvordan skal du skille mellom kulturelt påført skal og «ekte» skam?Med din logikk må jo det samme gjelde voksne da. I en stamme i Afrika går alle kvinner toppløse hele dagen, så da burde vi også gjøre det?

Anonymkode: 061d2...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Bag skrev:

Hva som er "naturlig bluferdighet" påvirkes så fort og mye av kulturen rundt oss at det er tydelig at det er ytre påvirkning og ikke kommer fra oss selv. Astrid Lindgren lot Pippi, Tommy og Annika, alle 9 år, bade nakne sammen uten at noen reagerte på det når bøkene kom ut første gang. I dag ville det vakt mye oppmerksomhet. Det har ikke kommet noen revolusjonerende ny kunnskap siden den gang. Det eneste som egentlig har skjedd er at amerikansk moralisme har påvirket oss.

Kanskje det, men hva spiller det for rolle? Det er like mye moralisme andre veien, og det er helt typisk at jenters følelser ikke betyr noe, fordi «mamma mener du er et lite barn og nakenhet er heeelt naturlig«

Anonymkode: 061d2...c7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2020 at 10:36 PM, AnonymBruker said:

For å være ærlig tror jeg foreldrene har vanskelig for å slippe taket og gjør barns mer udelvstendige enn de faktisk er

Anonymkode: da55e...6e7

Jeg sto i dokø en gang og en mor med sin sønn som kanskje var 7-8 år sto i dokøen. Det var ingen på herredoen. Moren ble og med gutten inn på toalettet. 
Det gagner en ikke for å si det sånn :sleep: 

(Være med min pappa inn på herretoalettet eller i garderoben som 7-8 åring...? Beklager, men så lite selvstendig var jeg ikke  >_< )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Eg liker ikkje tanken på at min seks år gamle sønn er åleine i herregarderoben... Er dere klar over kor mye sjuke folk som er der ute?

Anonymkode: 6b113...0fb

I disse dager bør du være forsiktig selv. Man kan lett anta at en mann med ei jente i en herregarderobe ikke har rent mel i posen, du er ikke forskånet selv om du er kvinne. Det er mange syke kvinner og kvinnelige pedofile. 

Anonymkode: bd0fa...3af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Øh nei... Er det i vinden at helt naturlig bluferdighet skal skambelegges også? Datteren skal altså skamme seg for at hun ikke vil være naken sammen med gutter?

Anonymkode: 061d2...c7e

Hvem har påført denne jenta skam over å være nakne med gutter? 

Du hører ikke hvor ille dette er?

1 time siden, Bag skrev:

Hvordan kan du vite at dette er "naturlig bluferdighet" og ikke kulturelt påført skam? Hvirdan kan du vite at ikke det mest naturlige er å gå helt naken slik man har gjort både i primitive og også i mange siviliserte kulturer? Hvordan kan du vite at ikke det mest naturlige er å også dekke til mage og hår slik muslimene gjør?

👏

40 minutter siden, Bag skrev:

Hva som er "naturlig bluferdighet" påvirkes så fort og mye av kulturen rundt oss at det er tydelig at det er ytre påvirkning og ikke kommer fra oss selv. Astrid Lindgren lot Pippi, Tommy og Annika, alle 9 år, bade nakne sammen uten at noen reagerte på det når bøkene kom ut første gang. I dag ville det vakt mye oppmerksomhet. Det har ikke kommet noen revolusjonerende ny kunnskap siden den gang. Det eneste som egentlig har skjedd er at amerikansk moralisme har påvirket oss.

👏

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bare rør. Selvsagt er vi en del av en kultur! Det gjelder jo deg og meg også!  Jeg snakker selvsagt om i forhold til den kulturen vi lever i. Det er så typisk at jenters følelser aldri skal tas hensyn til, fordi det bare er «kulturelt påført skam». Hvordan skal du skille mellom kulturelt påført skal og «ekte» skam?Med din logikk må jo det samme gjelde voksne da. I en stamme i Afrika går alle kvinner toppløse hele dagen, så da burde vi også gjøre det?

Anonymkode: 061d2...c7e

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det, men hva spiller det for rolle? Det er like mye moralisme andre veien, og det er helt typisk at jenters følelser ikke betyr noe, fordi «mamma mener du er et lite barn og nakenhet er heeelt naturlig«

Anonymkode: 061d2...c7e

Lurer vel mest på hvorfor det er kun jenters "naturlige bluferdighet" skal tas hensyn til. Du tenker at gutter ikke er påført samme skammen, eller er 7 år gamle gutter rovdyr? 🙄

Barn har ikke seksualitet på samme økte som voksne. I min barndom på 90-tallet var det helt vanlig og naturlig å bade ute i naturen med begge kjønn opp i 6-7 års alder. 

At vi har blitt amerikanisert og påført seksuell skam.. vel, det er den virkelige skammen. 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...