Gå til innhold

Gutt 6-7 år i damegarderobe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er mange ufølsomme mødre her!

Jeg har to gutter selv, den eldste er straks 7 år, og ikke tale om at han får være med i dame-garderoben! Stakkars gutt, tenk så pinlig for han å treffe på jevnaldrende jenter der? Og så pinlig for jentene? Jeg tar med minstemann på 4 i damegarderoben, men grensen for meg går ved 5-6 års alder, da er tiden definitiv overmoden for å kun være med far i garderoben. 
 

Her må folk lære seg å bruke sunn fornuft, ikke tenk på at man skal være en en kul hippie og en «fri sjel», men tenk på hvordan det faktisk føles for barna deres!!

 

Anonymkode: e2e2e...f66

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jo gå greit det, men tenker at en gutt på 6-7, har begynt på skolen, og har svømming og gym der og burde være vandt til hvordan en garderobe fungerer. Men kan se at noen 6-7 åringer er mer modne og klar for å være alene enn andre. 

Anonymkode: 54ce6...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jo gå greit det, men tenker at en gutt på 6-7, har begynt på skolen, og har svømming og gym der og burde være vandt til hvordan en garderobe fungerer. Men kan se at noen 6-7 åringer er mer modne og klar for å være alene enn andre. 

Anonymkode: 54ce6...856

Førsteklassinger dusjer ikke etter gym. De har ikke svømming heller. Hilsen 1.klassemamma

Anonymkode: 182ba...dee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er mange ufølsomme mødre her!

Jeg har to gutter selv, den eldste er straks 7 år, og ikke tale om at han får være med i dame-garderoben! Stakkars gutt, tenk så pinlig for han å treffe på jevnaldrende jenter der? Og så pinlig for jentene? Jeg tar med minstemann på 4 i damegarderoben, men grensen for meg går ved 5-6 års alder, da er tiden definitiv overmoden for å kun være med far i garderoben. 
 

Her må folk lære seg å bruke sunn fornuft, ikke tenk på at man skal være en en kul hippie og en «fri sjel», men tenk på hvordan det faktisk føles for barna deres!!

 

Anonymkode: e2e2e...f66

Hvis du skal alene med dem, sender du han alene da? Vi bor ved et av Norges største badeland. Sønnen min hadde ikke klart seg alene i garderoben der

Anonymkode: 182ba...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, WhisperingWind said:

Vi var ikke opplært til det. Dette var på 80 tallet. Vi var fremdeles i jente og guttelus stadiet. Men ikke ville vi se guttene nakne eller dele garderober med dem. Det kom automatisk uten noe shaming om nakne kropper, at vi jentene ønsket å dekke oss til.
 

Og vi var fullt oppmerksomme på seksualitet allerede i barnehagealder. Ikke på den måten som voksne, men vi visste om seksuelle følelser(er en grunn til at mange små barn onanerer). På barneskolen var vi såpass bevisste på sånt at vi på ingen måte ville være nakne med guttene...

Reflekterte dere over seksuelle følelser i barnehagealder? Dere var tidlig ute gitt.

Anonymkode: d5129...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reflekterte dere over seksuelle følelser i barnehagealder? Dere var tidlig ute gitt.

Anonymkode: d5129...5a6

Vi snek i manneblader og smugtittet på tv1000 etter midnatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Førsteklassinger dusjer ikke etter gym. De har ikke svømming heller. Hilsen 1.klassemamma

Anonymkode: 182ba...dee

Jo mange har svømming 

Anonymkode: da55e...6e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Førsteklassinger dusjer ikke etter gym. De har ikke svømming heller. Hilsen 1.klassemamma

Anonymkode: 182ba...dee

Jo mange har svømming 

Anonymkode: da55e...6e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør foreldrene når ungene peker og ler?

Anonymkode: 2cd2b...da3

Det er ikke alle foreldre som har fått det med seg. Men det er klart foreldre flest blir flaue hvis ungen kommer med en upassende kommentar. Problemet er at så snart ting er sagt hjelper det lite at forelderen forsøker å få barnet til å unnskylde seg eller «rette opp» skaden. 

Anonymkode: 65d6f...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt han med i damegarderoben men ikke eldre enn det. Tenker på jenter fra klassen.De syns gjerne ikke det er greit. Men om du passer på å vente til de evt er ferdig i dusjen så går det bra. fortell på forhånd at han kan passe på.seg selv og ikke se på andre i damegarderoben.spesielt da o. det er jenter fra klassen osv. Har selv tart med min gutt,men plasser der det ofte er avluker vi kan være i fred og uten at andre skal bli sur. Men har møtt på en mor med gutter i 12-14års alderen på badeland,der de stod og glodde mens vi dusjet...og da er det et eget ron uten for dusjen som er en egen "garderobe med flere dusjer". så moren kunne sendt de i guttegarderoben.Det var ekkelt..Måten de glodde på og så store de var..hadde med meg jenten min som heller ikke likte det. Spør om de har en hc garderobe. eller familiegarderobe. Men ved 7år går det helt fint.Fremdeles en liten gutt  . Har en som har diagnoser som jeg må ha med meg. Prøver alltid å få med far og.Men når han er vekke på jobb må jeg gå alene.Og da går vi der det er mulig å få han med i egen garderobe. 

Anonymkode: 0b30a...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er mange ufølsomme mødre her!

Jeg har to gutter selv, den eldste er straks 7 år, og ikke tale om at han får være med i dame-garderoben! Stakkars gutt, tenk så pinlig for han å treffe på jevnaldrende jenter der? Og så pinlig for jentene? Jeg tar med minstemann på 4 i damegarderoben, men grensen for meg går ved 5-6 års alder, da er tiden definitiv overmoden for å kun være med far i garderoben. 
 

Her må folk lære seg å bruke sunn fornuft, ikke tenk på at man skal være en en kul hippie og en «fri sjel», men tenk på hvordan det faktisk føles for barna deres!!

 

Anonymkode: e2e2e...f66

En kjenner best sine egne barn. Hvis jeg skal alene i bassenget her med begge guttene (3 og 8 år), så er det større sjans for at minste kommenterer enn største. Det går også an å snakke med eldste om hva han er mest komfortabel med. Og spesifisere at han skal se mest mulig bort. 
Jeg synes det er altfor tidlig å sende åtteåringen min inn i mannegarderoben alene. Han er en vimsete og nervøs unge. Hvis noe skulle skje, som at han finner ut at han må på do, og blir sittende et kvarter, kan jeg liksom ikke gå inn. Jeg kan risikere å bli stående utenfor kjempelenge og bekymre meg for hva som skjer. Jeg har heller ingen garanti for at han har fått til låsen og nøkkel, eller har vasket seg skikkelig.

Jeg har spurt de i skranken om de har familiegarderobe eller noe, og de sier det er uproblematisk å ta med i damegarderoben. Så da gjør jeg det. 

Hvis vi møter kjentfolk kan gutten se bort. Og han er såpass veloppdragen at han både gjør det og ikke kommenterer.  

Anonymkode: 3354a...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Førsteklassinger dusjer ikke etter gym. De har ikke svømming heller. Hilsen 1.klassemamma

Anonymkode: 182ba...dee

Skole her gjør de det. I mindre grupper og ikke hver uke som fra 2 klasse og oppover. Men svømming fra første klasse av. 

Anonymkode: 54ce6...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jepp. Jeg har svømt aktivt og går ofte i svømmehallen. Har både hørt og selv fått kommentarer rundt utseendet på underlivet/hårvekst/manglende hårvekst, bryster osv. Mange av kommentarene kunne sikkert kommet fra en jente, men gutter synes vel typisk det er mer spennende med alle de ulike kroppene, siden de muligens er mindre vant til å se dem. Det verste var da en gutt kommenterte hvor (unormalt) store bryster en veldig ung jente hadde, mens han pekte og lo. Eller han som fortalte moren høylytt at «hun der dama har en stor og en liten pupp». Slike kommentarer mener jeg bør gjøre at foreldre tar hintet om å gå i riktig garderobe. Voksne bør tåle slike kommentarer fra barn, men det er verre når de rettes mot unge eller andre barn. Og uavhengig av kommentarer, synes jeg grensene må lages for å respektere at noen førsteklassinger synes det er veldig ubehagelig med samme kjønn i garderoben. 

Anonymkode: 65d6f...6af

Dert er vel mer et hint om at foreldre bør ta samtalen om at man kommenterer ikke andre mennesker uansett om det er på badeland, på gaten, trikken eller hvor det nå er.

Anonymkode: 81abf...2c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal alene med dem, sender du han alene da? Vi bor ved et av Norges største badeland. Sønnen min hadde ikke klart seg alene i garderoben der

Anonymkode: 182ba...dee

Jeg bader ikke alene med dem, mannen er alltid med. Det er noe vi som familie gjør sammen, 1-2 ganger i uken (før corona).

Er det mange alenemødre her, eller gidder ikke fedrene være med?

Anonymkode: e2e2e...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kjenner best sine egne barn. Hvis jeg skal alene i bassenget her med begge guttene (3 og 8 år), så er det større sjans for at minste kommenterer enn største. Det går også an å snakke med eldste om hva han er mest komfortabel med. Og spesifisere at han skal se mest mulig bort. 
Jeg synes det er altfor tidlig å sende åtteåringen min inn i mannegarderoben alene. Han er en vimsete og nervøs unge. Hvis noe skulle skje, som at han finner ut at han må på do, og blir sittende et kvarter, kan jeg liksom ikke gå inn. Jeg kan risikere å bli stående utenfor kjempelenge og bekymre meg for hva som skjer. Jeg har heller ingen garanti for at han har fått til låsen og nøkkel, eller har vasket seg skikkelig.

Jeg har spurt de i skranken om de har familiegarderobe eller noe, og de sier det er uproblematisk å ta med i damegarderoben. Så da gjør jeg det. 

Hvis vi møter kjentfolk kan gutten se bort. Og han er såpass veloppdragen at han både gjør det og ikke kommenterer.  

Anonymkode: 3354a...cd9

Jeg forstår at du ikke vil sende han alene, det hadde ikke jeg heller gjort. Men har han ikke en far som kan være med? Eller gjør du alt med ungene alene? Her bader vi sammen som en familie, far alltid med. Synes det er best når de er såpass små.

Anonymkode: e2e2e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du ikke vil sende han alene, det hadde ikke jeg heller gjort. Men har han ikke en far som kan være med? Eller gjør du alt med ungene alene? Her bader vi sammen som en familie, far alltid med. Synes det er best når de er såpass små.

Anonymkode: e2e2e...f66

Mannen min sitter i rullestol, så jeg må ha med begge ungene selv. Jeg kvier meg derfor for å sende 6-åringen alene. Husk at alle ikke har A4-familier:) 

Anonymkode: 182ba...dee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min sitter i rullestol, så jeg må ha med begge ungene selv. Jeg kvier meg derfor for å sende 6-åringen alene. Husk at alle ikke har A4-familier:) 

Anonymkode: 182ba...dee

Ja da forstår jeg det veldig godt. Men synes generelt at hvis far kunne vært med, så er det dumt å ta gutten i damegarderoben. Men så klart man må gjøre unntak i noen situasjoner.

Anonymkode: e2e2e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du ikke vil sende han alene, det hadde ikke jeg heller gjort. Men har han ikke en far som kan være med? Eller gjør du alt med ungene alene? Her bader vi sammen som en familie, far alltid med. Synes det er best når de er såpass små.

Anonymkode: e2e2e...f66

Mannen ønsker ikke å være med i bassenget, så da blir det så jeg gjør det. Men jeg gjør ikke alt med ungene alene sånn ellers.

Anonymkode: 3354a...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke forstår hvordan voksne mennesker kan se en gutt på 6 år som en trussel. Det er jo dere som seksualiserer et uskyldig barn og tillegger gutter sinnsyke motiver som de sannsynligvis aldri har tenkt på en gang.

Anonymkode: d5129...5a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2020 den 20.48):

Herrigud, så tidlig kan vi da for faen ikke seksualisere barn. Det må være lov frem til de har nådd et tosifret antall år!

Anonymkode: 7256d...7aa

Et tosifret antall år? Tuller du med meg? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...