Gå til innhold

Gutt 6-7 år i damegarderobe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som har barn med diagnose og som må ha hjelp?

Anonymkode: f923f...6d6

Familie garderobe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er vel mer om noen barn han kjenner får nyss om det og erter han for å bruke damegarderobe. Barn kan være ganske utspekulerte slik sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arktis skrev:

Problemet er vel mer om noen barn han kjenner får nyss om det og erter han for å bruke damegarderobe. Barn kan være ganske utspekulerte slik sett. 

Når de er 7 år? Jeg tror ikke guttebarn tenker så langt, kanskje jenter ja, men ikke gutter i den alderen. 

Anonymkode: 182ba...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Arktis said:

Problemet er vel mer om noen barn han kjenner får nyss om det og erter han for å bruke damegarderobe. Barn kan være ganske utspekulerte slik sett. 

Om det er flaut eller ikke er ikke en naturlov. Det påvirkes av andre rundt. Hvis voksne er tydelige på at det er helt greit vil sjelden barn erte for det.

Anonymkode: 4e383...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som har barn med diagnose og som må ha hjelp?

Anonymkode: f923f...6d6

Dere får vel hcgarderobe!

Anonymkode: da55e...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herrigud, så tidlig kan vi da for faen ikke seksualisere barn. Det må være lov frem til de har nådd et tosifret antall år!

Anonymkode: 7256d...7aa

Hva? Mener du virkelig at 8-9 åringer skal kunne dele garderobe med jentene? For det hadde ikke vært greit for oss jentene i den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når de er 7 år? Jeg tror ikke guttebarn tenker så langt, kanskje jenter ja, men ikke gutter i den alderen. 

Anonymkode: 182ba...dee

Joda gutter tenker også det

Anonymkode: da55e...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er barn i den alderen så kroppsbevissthet da? Min på 7 kunne ikke brydd seg mindre om nakne kvinner. Ikke interessert. Man trenger ikke å gjøre det verre enn det er. 

Anonymkode: 182ba...dee

Barn har også seksualitet. Som gutt var jeg svært opptatt av bryster fra ung alder. Dette husker jeg selv og min mor har sagt det også. Jeg var rett og slett veldig glad i jenter.

Synes det er mer trist utvikling å ikke klare seg i en garderobe alene i den alderen. Hva er det med dagens foreldre? 

Anonymkode: 789c3...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familiedusj, få en mann/kvinne dere kjenner til å bistå barnet i dusjen eller avstå fra å være i basseng. Å dra i badeland / basseng er ingen rettighet man har når man ikke klarer å være i riktig garderobe 

Anonymkode: 41ce2...3db

HVORFOR SKAL ALLE TVINGES TIL Å VÆRE LIKE?

Noen har barn på 12 år som ikke klarer seg selv. Andre har selvstendige 5-6 åringer. Noen synes det er greit med transgendere i garderoben mens andre vil ikke se folk med diffuse kjønn.

I gamle dager hadde man adskilte dager for kvinner og menn. Det var helt akseptert. Nå skal alt være likt hele tiden (unntatt at kvinner må dekke seg til oventil). Hvorfor ikke har litt forskjellige regler for forskjellige dager og tilpasse seg at brukerne faktisk er forskjellig? Vi er ikke like og føler ikke likt og kommer aldri til å gjøre det. Hvorfor skal det være et mål?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Hva? Mener du virkelig at 8-9 åringer skal kunne dele garderobe med jentene? For det hadde ikke vært greit for oss jentene i den alderen...

Fordi dere er opplært til at det ikke er greit. Hadde dere vært vant med at man var nakne sammen hadde det vært lite problematisk. 

Anonymkode: 81abf...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere er opplært til at det ikke er greit. Hadde dere vært vant med at man var nakne sammen hadde det vært lite problematisk. 

Anonymkode: 81abf...2c9

Vi var ikke opplært til det. Dette var på 80 tallet. Vi var fremdeles i jente og guttelus stadiet. Men ikke ville vi se guttene nakne eller dele garderober med dem. Det kom automatisk uten noe shaming om nakne kropper, at vi jentene ønsket å dekke oss til.
 

Og vi var fullt oppmerksomme på seksualitet allerede i barnehagealder. Ikke på den måten som voksne, men vi visste om seksuelle følelser(er en grunn til at mange små barn onanerer). På barneskolen var vi såpass bevisste på sånt at vi på ingen måte ville være nakne med guttene...

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Vi var ikke opplært til det. Dette var på 80 tallet. Vi var fremdeles i jente og guttelus stadiet. Men ikke ville vi se guttene nakne eller dele garderober med dem. Det kom automatisk uten noe shaming om nakne kropper, at vi jentene ønsket å dekke oss til.
 

Og vi var fullt oppmerksomme på seksualitet allerede i barnehagealder. Ikke på den måten som voksne, men vi visste om seksuelle følelser(er en grunn til at mange små barn onanerer). På barneskolen var vi såpass bevisste på sånt at vi på ingen måte ville være nakne med guttene...

Mennesker har alltid og vil alltid bli påvirket av kulturen rundt seg. Også på 80-tallet. Det medfører at noen vokser opp med full kjønnsblandet nakenhet og nesten alle synes det er helt greit. Andre vokser opp med full tildekning og vil heller dø enn at noen av motsatt kjønn skal se knærne. Menneske påvirkes så fort og mye av kulturen rundt seg at det er svært vanskelig for ikke si umulig å finne ut hva menneske egentlig mener selv/hva som er instinktivt. Man må da sammenligne kulturer som har levd uavhengige av hverandre. Og de viser hele spekteret fra kjønnsblandet nakenhet til full tildekning. Det viser at kultur har veldig mye mer å si enn "instinktiv bluferdighet".

Barn har lært om seksuell følelser og er nysgjerrig på det. Når barn onanerer så er det "alenesex" uavhengig av seksuell legning. De forestiller seg ikke seksualiteten praktisert sammen med en av motsatt eller samme kjønn. Når jenter ikke vil være sammen med gutter så er det kulturell påvirkning. Hvis det hadde sammenheng med seksualitet relatert til det kjønnet man senere får seksuelle preferanser for så ville du sett det samme hos gutter og jenter som senere blir homofile/lesbiske. Men det ser man ikke. Det viser at når jentene er flaue så skyldes det kulturell påvirkning. Om ei jente onanerer og senere foretrekker gutter eller jenter har ingenting å si.

Hva man er vant med bestemmer. Ei jente som kun har jentevenninner vil føle seg trygger naken med jenter. Ei jente som er vant med å bade naken med brødre og naboguttene vil føle det mer skremmende med jentene fra motsatt side av bygda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at det ikke skal være greit inntil de er ferdige med småskolen. Det var kun på siste del av barneskolen at man begynte å merke forskjell på gutter og jenter og forsøke å løpe inn i garderoben til hverandre.

Anonymkode: dc6bc...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn har også seksualitet. Som gutt var jeg svært opptatt av bryster fra ung alder. Dette husker jeg selv og min mor har sagt det også. Jeg var rett og slett veldig glad i jenter.

Synes det er mer trist utvikling å ikke klare seg i en garderobe alene i den alderen. Hva er det med dagens foreldre? 

Anonymkode: 789c3...cf5

Det er jo forskjell på unger. Ungen min har CP og går veldig dårlig uten at jeg støtter ham. Jeg må ha ham med meg. Andre kan ha ting som ikke er så synlige.

Anonymkode: dc6bc...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det avhenger veldig av hvilken type garderobe det er snakk om. 

Min vimsete 6-åring (som er født sent på året og snart 2.klassing) hadde fint klart å kle av seg, putte på bikini, rydde opp i en bag og dusje om det er snakk om en vanlig garderobe med nøkkelskap som vi hadde da vi var unge på 90-tallet. Om hun hadde følt seg trygg nok er en ting, men hun hadde fysisk klart å gjennomføre det. 

Vår nærmeste svømmehall har derimot elektronisk nøkkelsystem med høye skap, og det hadde hun helt ærlig ikke klart å fikse sjæl. 

For øvrig trist å se hvilken utvikling man har hatt de siste årene ang bluferdighet og "seksualitet" blant barn. Barn har ikke seksualitet på samme måte som voksne, dette er tillærte holdninger. 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart at det ikke skal være greit inntil de er ferdige med småskolen. Det var kun på siste del av barneskolen at man begynte å merke forskjell på gutter og jenter og forsøke å løpe inn i garderoben til hverandre.

Anonymkode: dc6bc...e5b

Nei det er virkelig ikke rart 

Anonymkode: da55e...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som mener en et barn på 6-7 år ikke klarer seg alene i garderoben, hva tror dere de gjør på skolen i svømmetimene, tror dere lærer hjelper barnet å skifte? Nei, barn er mye mer selvstendig enn det mange foreldre tror.

Hilsen lærer.

Anonymkode: ecfd0...d26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener en et barn på 6-7 år ikke klarer seg alene i garderoben, hva tror dere de gjør på skolen i svømmetimene, tror dere lærer hjelper barnet å skifte? Nei, barn er mye mer selvstendig enn det mange foreldre tror.

Hilsen lærer.

Anonymkode: ecfd0...d26

Har barn svømming i første klasse da? Det har i hvert fall ikke min førsteklassing. De dusjer heller ikke etter gymmen i førsteklasse, så de får ikke øvd seg på dette som førsteklassinger

 

 

 

 

Anonymkode: 182ba...dee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Tror det avhenger veldig av hvilken type garderobe det er snakk om. 

Min vimsete 6-åring (som er født sent på året og snart 2.klassing) hadde fint klart å kle av seg, putte på bikini, rydde opp i en bag og dusje om det er snakk om en vanlig garderobe med nøkkelskap som vi hadde da vi var unge på 90-tallet. Om hun hadde følt seg trygg nok er en ting, men hun hadde fysisk klart å gjennomføre det. 

Vår nærmeste svømmehall har derimot elektronisk nøkkelsystem med høye skap, og det hadde hun helt ærlig ikke klart å fikse sjæl. 

For øvrig trist å se hvilken utvikling man har hatt de siste årene ang bluferdighet og "seksualitet" blant barn. Barn har ikke seksualitet på samme måte som voksne, dette er tillærte holdninger. 

Igjen, du har ei jente. Rektor på skolen til sønnen min sa at modenheten på 6-åringer varierer med opptil 4 år. Det er ganske mye. Særlig mange gutter er litt treigere enn jenter 

Anonymkode: 182ba...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barn svømming i første klasse da? Det har i hvert fall ikke min førsteklassing. De dusjer heller ikke etter gymmen i førsteklasse, så de får ikke øvd seg på dette som førsteklassinger

 

 

 

 

Anonymkode: 182ba...dee

Mange steder har de det ja

Anonymkode: da55e...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...