Gå til innhold

Kan man rapportere om folk som bryter karantene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du leser så slipper en ikke karantene akkurat på vei til jobb, men for øvrig er en i karantene på fritiden! 

Anonymkode: 6953c...159

Det kan så være, men når selv politiet er lei av å sjekke tystetips, så betyr ikke den karanteplikten i fritiden noe særlig.

Anonymkode: 635e9...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan så være, men når selv politiet er lei av å sjekke tystetips, så betyr ikke den karanteplikten i fritiden noe særlig.

Anonymkode: 635e9...6c9

Følger du kun regler og normer det kan få konsekvenser for deg seg at du bryter? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en svensk som bor i Norge som stadig reiser til Sverige og tilbake til Oslo uten å gå i karantene. Fester og er rundt i Sverige.. jeg blir helt stressa og irritert. Går det å rapportere til noen om folk som holder på slik?

Anonymkode: 85686...0bf

Ja det må du gjøre. Norge har bruk for slike som deg passer bedre på andre mennesker enn seg selv. Stå på . Du følger helt sikkert alle lover og regler 100% hele tiden.

Norge takker deg

Anonymkode: 8790d...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem kan man rapportere til?

Anonymkode: 85686...0bf

Politiet følger opp slike tips. Legg ved bilder etc. som understøtter anmeldelsen din.

Anonymkode: 29d68...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De gir totalt faen. Har ringt dem, de sier de ikke bryr seg og at de ikke har ressurser til å agere på slikt.

Anonymkode: c4b60...8df

Det er bare tull. Jeg har sett flere eksempler på at folk er anmeldt og bøtelagt for karantenebrudd. 

Anonymkode: 29d68...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...