Gå til innhold

Kan man rapportere om folk som bryter karantene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har noe annet ¨å finne på, så.

Anonymkode: f6368...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er de ikke. Høres vel rett og slett ut som det er du som ikke er «spesielt oppdatert»!

Anonymkode: 6953c...159

Sorry. Mente å sitere personen du siterte. Du er oppdatert! 👌👍

Anonymkode: ac26c...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er nok ikke broren din spesielt oppdatert. Ukespendlere trenger ikke karantene, de er helt unntatt. 

Anonymkode: 1e178...0f9

Det er du som ikke er spesielt oppdatert! Sjekk link på forrige side! Siste innlegg på side 1

Anonymkode: ac26c...e1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva broren din jobber med, men i min jobb testes vi svært ofte. Jeg har mitt på det tørre ☺️

Anonymkode: 1e178...0f9

Du er - uavhengig av det - i karantene på fritiden i Norge, i 10 dager fra du krysset grensen.

Broren min dro med seg viruset til Norge han, og er smittet med Covid 19 - uten å skjønne hvor han er smittet. Alle svenskene og dere som pendler kan holde dere der, helt seriøst! Du får ikke bot for å krysse grensen - alle vet, eller må vite, om karantenen en får. Det er når du bryter karantenen du får bot. Håper noen anmelder deg for brudd! Du/vi har ansvar for å kjenne til lokale bestemmelser mht korona.

Anonymkode: 6953c...159

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel vi unngikk bot og viste dokument vi. Du kan jo selv spørre toll og politi hvorfor de ikke gir alle karantene? Eller som i tilfellet til en venninne: datteren på 2 år fikk karantene men ikke moren.

Det virker mest sannsynlig at du finner på skrøner for å slippe å gi deg eller trolle. Man må som sagt ikke bli gitt karantene av toll eller politi for at det skal gjelde. Loven sier at alle som kommer fra Sverige automatisk blir ilagt det. Jeg håper ingen lar seg lure av det du skriver og ender opp med å bryte loven.

Anonymkode: 7ab73...a58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker mest sannsynlig at du finner på skrøner for å slippe å gi deg eller trolle. Man må som sagt ikke bli gitt karantene av toll eller politi for at det skal gjelde. Loven sier at alle som kommer fra Sverige automatisk blir ilagt det. Jeg håper ingen lar seg lure av det du skriver og ender opp med å bryte loven.

Anonymkode: 7ab73...a58

Så enig med deg, og til HI - lett for oss andre å si - men anmeld gjerne vedkommende som bryter karantenen! Jeg håper vi unngår disse «supersprederne» - ellers risikerer vi nedstengelse igjen som en nå opplever i flere andre land.

Anonymkode: 6953c...159

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg, og til HI - lett for oss andre å si - men anmeld gjerne vedkommende som bryter karantenen! Jeg håper vi unngår disse «supersprederne» - ellers risikerer vi nedstengelse igjen som en nå opplever i flere andre land.

Anonymkode: 6953c...159

Om bare en uke får vi massevis av europeiske turister inn i Norge. En god del av dem kommer til å kjøre gjennom Sverige på vei til hit.

Om man tyster på noen nå, så vil det høyst sannsynlig ha null effekt.

Anonymkode: 635e9...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker mest sannsynlig at du finner på skrøner for å slippe å gi deg eller trolle. Man må som sagt ikke bli gitt karantene av toll eller politi for at det skal gjelde. Loven sier at alle som kommer fra Sverige automatisk blir ilagt det. Jeg håper ingen lar seg lure av det du skriver og ender opp med å bryte loven.

Anonymkode: 7ab73...a58

Jeg tror en del burde åpne øynene for at Norge har stengt en grense hvor de gir mange unntak. Dere prater om karantene på fritiden - hva mener dere egentlig at det er å finne på i Norge nå? Dere nekter for at det finnes fritak fra karantene, selv om det gjør det. En dag skal dere sannsynligvis se Sverige i øynene igjen, og det oppleves ganske flaut. 

Det virker som de aller fleste har sin kunnskap fra aviser og frykt. 

De fleste av oss svensker/halvsvensker vet at det er mye som har gått galt i Sverige, men det som foregår her i landet nå er helt uten sidestykke. 

Vi har vært i Sverige. Vi har reist hjem dit. Vi har kommet hit tilbake og jobbet. Vi har lov til det. At dere ikke liker det er ikke det samme som at vi har brutt noe som helst. 

Vi ble tilogmed i mars hentet tilbake fra innreisekarantene. 

Anonymkode: 1e178...0f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om bare en uke får vi massevis av europeiske turister inn i Norge. En god del av dem kommer til å kjøre gjennom Sverige på vei til hit.

Om man tyster på noen nå, så vil det høyst sannsynlig ha null effekt.

Anonymkode: 635e9...6c9

Ja og nå kan man visst kjøre sin egen private bil gjennom Sverige, og unngå karantene, så lenge man ikke går ut av bilen. Slutt og lur dere selv her folkens. Svenskegrensa kommer nok til å være streng lenge, men det fremstår som en politisk farse. 

Anonymkode: 1e178...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lønneberget skrev:

Gjorde et googlesøk, og ser ut til at det er politiet man skal rapportere til

De gir totalt faen. Har ringt dem, de sier de ikke bryr seg og at de ikke har ressurser til å agere på slikt.

Anonymkode: c4b60...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gir totalt faen. Har ringt dem, de sier de ikke bryr seg og at de ikke har ressurser til å agere på slikt.

Anonymkode: c4b60...8df

Så bra! Da har politiet også skjønt at dette viruset er en storm i et vannglass.

Velkommen i den opplyste klubben sier jeg til politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Så bra! Da har politiet også skjønt at dette viruset er en storm i et vannglass.

Velkommen i den opplyste klubben sier jeg til politiet!

Krantz troller KG igjen  :)

Anonymkode: 705af...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en del burde åpne øynene for at Norge har stengt en grense hvor de gir mange unntak. Dere prater om karantene på fritiden - hva mener dere egentlig at det er å finne på i Norge nå? Dere nekter for at det finnes fritak fra karantene, selv om det gjør det. En dag skal dere sannsynligvis se Sverige i øynene igjen, og det oppleves ganske flaut. 

Det virker som de aller fleste har sin kunnskap fra aviser og frykt. 

De fleste av oss svensker/halvsvensker vet at det er mye som har gått galt i Sverige, men det som foregår her i landet nå er helt uten sidestykke. 

Vi har vært i Sverige. Vi har reist hjem dit. Vi har kommet hit tilbake og jobbet. Vi har lov til det. At dere ikke liker det er ikke det samme som at vi har brutt noe som helst. 

Vi ble tilogmed i mars hentet tilbake fra innreisekarantene. 

Anonymkode: 1e178...0f9

Nå som jeg har kommet med bevis på at man må i karantene, kan ikke du komme med bevis på at man ikke må det? I stedet for å si at "det bare er sånn"? Karantene på fritiden betyr at du kan reise fra Sverige og jobbe her, men hvis du ikke reiser hjem til Sverige samme dag så har du karantene all den tid du ikke reiser til/fra jobb eller er på jobb.

Anonymkode: ac26c...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Krantz troller KG igjen  :)

Anonymkode: 705af...b6b

Innlegget mitt var ikke trolling. Jeg mener faktisk at det meste rundt dette viruset er en storm i et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som jeg har kommet med bevis på at man må i karantene, kan ikke du komme med bevis på at man ikke må det? I stedet for å si at "det bare er sånn"? Karantene på fritiden betyr at du kan reise fra Sverige og jobbe her, men hvis du ikke reiser hjem til Sverige samme dag så har du karantene all den tid du ikke reiser til/fra jobb eller er på jobb.

Anonymkode: ac26c...e1c

Ukependlere slipper karantene:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/13/195677448/svenske-ukependlere-slipper-karantene-i-norge

Anonymkode: 635e9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som jeg har kommet med bevis på at man må i karantene, kan ikke du komme med bevis på at man ikke må det? I stedet for å si at "det bare er sånn"? Karantene på fritiden betyr at du kan reise fra Sverige og jobbe her, men hvis du ikke reiser hjem til Sverige samme dag så har du karantene all den tid du ikke reiser til/fra jobb eller er på jobb.

Anonymkode: ac26c...e1c

Jeg spør deg igjen: eksakt hva mener du det er å finne på etter jobb her som vi har brutt ved å reise til Sverige, og hvorfor mener du at jeg må bevise noe for deg? 

Anonymkode: 1e178...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på fritiden! Bare på vei til/fra arbeid og mens de er på arbeid. Altså de kan ta kollektivtransport. Det kan ikke andre som er i karantene, men det er eneste forskjellen.

Anonymkode: ac26c...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør deg igjen: eksakt hva mener du det er å finne på etter jobb her som vi har brutt ved å reise til Sverige, og hvorfor mener du at jeg må bevise noe for deg? 

Anonymkode: 1e178...0f9

Det er vanlig å komme med dokumentasjon til påstandene sine. Jeg vet ikke hva du liker å gjøre på fritiden. Kanskje tar du buss, drar til legen, eller pleier å dra på besøk til noen? 🤷🏼‍♀️ det er ting man ikke kan gjøre i karantene.

Anonymkode: ac26c...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig. Selv om jeg er sånn på at reglene er som de er så er jeg ikke nødvendigvis enig i dem. Jeg skulle gjerne vært i Sverige uten å få karantene, men nå er det nå en gang slik og da kan man ikke bare tolke reglene etter eget forgodtbefinnende.

Anonymkode: ac26c...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du leser så slipper en ikke karantene akkurat på vei til jobb, men for øvrig er en i karantene på fritiden! 

Anonymkode: 6953c...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...