Gå til innhold

Hva koster ferien for dere i år? Jeg synes ferie i Norge koster mer enn det smaker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leier hus med plass til 6, 12.000 for hele gjengen i 4 døgn. Storby betyr endel ekstra som restaurant, kafe, enkelte opplevelser. Og så har vi en natt på et rimelig hotell. Resten av ferien blir vi på hytta/hjemme.

Det er uansett rimeligere enn fjorårets ferie, da var vi på all inclusive i Kroatia, det kosta 50.000. 

 

Anonymkode: 8b708...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker som deg ts. Derfor er ferie i Norge 100% uaktuelt for oss. Betale sinnsyke priser for ingen ting. Nei takk. Heller jobbe enn ferie her hjemme. Familien har nå levd i månedsvis på ryggen til hverandre og topper dette absolutt ikke med en elendig norgesferie. Stakkars folk som tror ferie i Norge er et alternativ.

Anonymkode: da8dd...533

Man kan ha veldig fine Norges-ferier til helt vettuge priser også 😊  Vi ferierer ofte i Norge vi, men da bor vi på campinghytter eller telt i skog og mark. I år skal vi være minst en uke på Hardangervidda, og kombinerer med telt og turistforeningens hytter. Vi er to voksne og to tenåringer, og blir ikke på noen måte ruinert av denne turen. For to år siden bodde vi ti dager i campinghytte like utenfor Kristiansand, badet og koste oss, og var to dager i dyreparken. Det var heller ikke en ferie som tok knekken på økonomien.  Men,men, folk er forskjellige. For noen er drømmen chartertur med all inclusive, spise og drikke til det tyter ut gjennom øra på dem, -og da strekker nok ikke norsk natur til 😁 Hver sin lyst... 😉

Anonymkode: a866f...04d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omlag 1000 kr. 200 kr i bompenger og 800 i drivstoff 😊 bor gratis dit jeg skal. Kanskje jeg skal på et museum, men det er ikke bestemt. Ellers blir det ikke brukt noe særlig mer penger enn jeg ville brukt hjemme.

Anonymkode: c3424...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert til å bruke rundt 20.-25.000 totalt. Bilferie i 14 dager i Norge, sover i telt på camping. Skal på to forbøyelsesparker + kaptein sabeltann. 

For vår del blir det en veldig rimelig ferie, den siste årene har sommerferiebudsjettet vårt vært rundt 4 ganger så mye som i år...

Anonymkode: a91a2...ecc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte for 1 natt, Leos lekeland og Rush = 4000,- kr.

Diesel ca. 2000,-.

Anonymkode: a5e97...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er ikke noe rimelig ferieland hvis man velger turistfellene, det er vel noe alle vet, men det går jo an å gjøre ting rimeligere. Nå vet jeg ikke hva billettene til dyreparken koster, sikkert dyre, men det høres også ut som at dere har veldig dyr overnatting. Det må jo finnes noe billigere? Hytter, airbnb, campingplass, leilighet? 

Og siden det er snakk om en femåring, hadde det kanskje vært nok med én opplevelsespark i sommer og heller spe på med småturer i nærområdet, åpen bondegård osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Hotwife skrev:

Fordi tidene er forandret? Vi har mer penger, det er langt vanligere å finne på ting? Stor sjanse for å føle seg annerledes ved å campe i telt å grille på bål, om 80% av klassen har vært i dyreparken og tusenfryd. Når vi var yngre, var det gjerne motsatt. Skjønner? Så om våre mødre tilbragte sommeren sin med matpakke på stranda, vi tilbrakte den i telt, så er det ikke nødvendigvis at våre unger får en god sommer ut av det? 

Men hvis man har så mye penger, er det vel ingen grunn til å klage på at det er dyrt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner hva du får tilgang på/se i dyreparken vs et hotell i Spania er det ganske store forskjeller. Lønna i Norge er høy, og da blir utgiftene til det høyere. I dyreparken får du jo også se en hel haug av dyr, aktiviteter og underholdning, mens på et hotell får dere tilgang på basseng og et rom. Det er lov å tenke fornuftig også, man må ikke ligge i Abra havn, og mat må ha uansett, det er ikke verre enn å ta med niste. Du vil vel at de som jobber i dyreparken og dyrene skal ha det bra?

Anonymkode: efb02...edb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på hytta til svigers. Det er alt. Vi sparer heller penger frem til grensene "åpner" igjen.

Anonymkode: cea6a...dca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ille ut at alle i Norge skal på Norgesferie på alt av slike parker. Så det holder vi oss unna i år, det føles som store, dyre smittebomber. At folk tør. 

Vi har handlet oss campingvogn og drar til familie for å bo i hagen deres. De store utfluktene er hos familie, steder å bade der det ikke er så mange og turer i skogen. Vi har også handlet mer uteleker og ordnet stort i hagen vår. Så skal vi sove i telt i hagen en natt, spise middag ute på fisketur og litt diverse slikt. 

Anonymkode: 436de...b28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva ferien koster for dere i år? Og hvor mange i familien er dere? Hva skal dere?  Må si Norgesferien i år blir en av de dyreste vi har hatt hittil. Det er helt sykt hvor mye det koster å feriere her til lands. Så er prisene sikkert skrudd opp en del pga korona og diverse reiseforbud. 
 

Vi skal til Dyreparken i Kristiansand med 3 dager overmating, Lilleputthammer. Begge deler innebærer overnatting 3 dager for oss, vi er to voksne og en gutt på 5 år. Vi måtte ut med 6000kr for billetter til Lilleputthammer med overnatting og 10000kr for billetter og 3 dager overnatting på dyreparken. Det er 16000kr bare der, ekskludert mat, transport og andre utgifter som dukker opp underveis. Jeg synes det er dyrt! 

Regner med at totalprisen for vår ferie kommer på 25000kr eller mer, da vi også skal en tur til tusenfryd og litt utflukter her i området, men der slipper vi overnatting. 

Tidligere har vi reist en uke eller to til syden og det har kostet oss 12000-18000kr. Da har det vært inkludert 5 stjerners hotell, god mat og drikke, badeland og utflukter. Synes ferier her i Norge er dyrt og (litt kjipt) :sjenert: Vi er ikke garantert fint vær, boforholdene blir som leiligheten hjemme eller dårligere. Og alt er mye dyrere...
 

Men skal definitivt slutte å si til bekjente med dårlig råd at de skal feriere i Norge, det er jo dyrere enn utlandet! 

Hva skal dere i ferien? Hva synes dere om ferie her i Norge? 

Anonymkode: 1c431...427

Koster lite. Låner en hytte etpar dager. Blir litt bensinpenger og en is på vei dit. Ellers går vi voldsomt i pluss med tilbakebetalte billetter osv. Vi passer katter og marsvin i nabolaget for de som har reist bort. Stor stas. Barna er kjempefornøyd med brettspill på kveldstid, høytlesing og voksne som faktisk har tid til dem. De er glade for stressfri ferie. 

Anonymkode: ba82d...06d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Du må og regne inn verditap på båten, forsikring m.m pga bruk for å få reell pris.

Verditap og forsikring på båten måtte de sikkert hatt om de hadde valgt å ta årets ferie i syden også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 10000? Vi skal ha noen netter på.hotell her og der, og velger da alltid hotell med fasiliteter som dekker opp ungenes behov. Skal bo litt på hytter og hjemme hos venner og familie. Fiske litt, gå litt på fjellet, dra på utflukter til strender og steder hvor vi ikke har vært før. I år blir det ikke en eneste park ettersom unga tapte den muligheten i en hard forhandling under koronaskolehelvete, men kanskje blir det et nytt plaskebasseng og en dustete badeleke av typen mor kommer i form av å blåse opp på hver som takk for god oppførsel i etterkant 😂😂

Anonymkode: f3bc8...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at TS har valgt dyre alternativer. For eksempel er overnatting i tilknytning til Dyreparken kjempedyrt. Man må heller ikke besøke tre fornøyelsesparker i løpet av en sommer. Så klart det blir dyrt! Å besøke fornøyelsesparker i utlandet med flott overnatting er også dyrt. Bare inngangsbilletten til Disneyland er sikkert nærmere tusenlappen per hode.

Vi besøkte Dyreparken med ett barn i fjor, 2 dager i parken. Overnattet tre netter i telt på Kristiansand Feriesenter 10-15 minutter unna Dyreparken med bil. Det kostet under 2500,- + drivstoff. Vi kjøpte ikke mat i parken med unntak av is, og hadde med gode rundstykker og deilig pålegg - veldig mye penger spart. Lagde middag selv, men tok med take away-pizza fra en lokal pizzasjappe den ene dagen. 

I år er vi 2 voksne og 2 barn, og vi planlegger fritelting med fjellturer/lek i fjellet og besøk hos venner (med barn). Kan hende vi må innom campingplasser, men prøver å unngå det. Utgift hittil er ny sovepose til det ene barnet. Vi har dog mye utstyr fra før av som er kjøpt inn over flere år. Hadde blitt dyrt å skulle kjøpe alt vi har på en gang.

Anonymkode: 9dc09...a59

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr, blir hjemme. Vi skal begge jobbe, tror det er tre år siden vi hadde sommerferie sist.

Anonymkode: 1e12d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å heller bruke litt ekstra penger på uteleker. Så sover vi en helg hos familiemedlem å tar en dagstur på fornøyelsespark.

Hjemme skal vi sove en natt i telt i hagen og bare kose oss med god mat, lek og mye kvalitetstid. Blir nok fisking/finne krabbe, stranden, fjelltur, byturen, kinokveld med lerret i hagen og mye tid med hverandre. 

Tror dette blir den fineste sommeren hittil 😍

Anonymkode: d6da8...a22

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg reiser aldri på ferie siden jeg ikke har noen venner. Tør ikke å reise alene. Så jeg bruker 0 kroner på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn? Det hadde blitt kjempekjedelig for 5 åringen vår å bare være hjemme hele sommeren. Han er enebarn i tillegg, så enda kjedeligere. Dagsturer i nærområdet drar vi på i helgene. Besteforeldrene til barnet bor i nærheten så besøke dem er noe vi gjør nesten daglig. 

Anonymkode: 1c431...427

Hvorfor det? Min 6,5 åring som også er enebarn har det ikke kjedelig hjemme, storkoser seg med ferie. Er da masse å finne på! Hun hopper på trampolinen med vannspreder, plukker bær i skogen, går ut med forstørrelsesglass og studerer insekter, sykler, klatrer, leser, maler, tegner, vi drar i svømmehallen en gang i uka om det er dårlig vær, og ved fint vær på stranden nesten hver dag, og svømmer der. Er da koselig å besøke besteforeldre selv om man der dem ofte?

Jeg tror dere som måååå dra bort ferie og mååå underholde barna hele tiden, gjør dem en skikkelig bjørnetjeneste.

Anonymkode: 6ebf2...55b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smilo skrev:

Verditap og forsikring på båten måtte de sikkert hatt om de hadde valgt å ta årets ferie i syden også. 

Joda men det er likevel endel av regnskapet for det beste er jo å leie for de fleste (økonomisk sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid en hytte til 4000kr, inngang på fornøyelsespark og div. Så kjører vi videre til Trondheim med tre netter på hotell til 3500kr. Pluss mat og div der. Aner ikke jeg hvor mye det blir. Men jeg har ingen budsjett. Skal ikke fråtse, men har ferie 🤪

Anonymkode: e68e6...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...