Gå til innhold

Hva koster ferien for dere i år? Jeg synes ferie i Norge koster mer enn det smaker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har satt av 5000 , men regner ikke med alt blir brukt. I det ligger dagsturer til to parker. Utenom det blir det rett og slett tog/bussturer i nærmiljøet til stor glede for 3-åringen, kveldsturer hvis været holder og bare ta livet som det kommer. Tror helt ærlig dette blir den fineste sommerferien hittil for den lille, ut en stress, mas og tidspress.

Anonymkode: 7ff84...ddb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker som deg ts. Derfor er ferie i Norge 100% uaktuelt for oss. Betale sinnsyke priser for ingen ting. Nei takk. Heller jobbe enn ferie her hjemme. Familien har nå levd i månedsvis på ryggen til hverandre og topper dette absolutt ikke med en elendig norgesferie. Stakkars folk som tror ferie i Norge er et alternativ.

Anonymkode: da8dd...533

For et nedlatende innlegg

Norgesferie er helt topp

Anonymkode: 69231...dbc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt ca 7000 kr på hotell og mat. Og 30.000 på shopping. Kun meg og mannen. 
barna er sendt til besteforeldrene, mens vi har dratt på kjæreste ferie en liten uke. 
har ikke vært på tur alene på 12 år, og det er balsam for ekteskapet. Vi har handlet masse klær til oss selv og div interiør. 
på mange år har vi bare prioritert barna og nedprioritert oss selv fullstendig. 
når vi kommer hjem fra ferie, skal vi dra på tur med barna men vet ikke hvor enda 

Anonymkode: 5592b...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne krisestemningen blant nordmenn som ikke kommer seg på (utenlands)ferie er det største i-landsproblemet som finnes. 

Anonymkode: 1f7e2...ee4

Denne tråden handler vel om at det er ganske dyrt (i allefall for barnefamilier) å ha hjemmeferie.

Det er så mye snakk om at man sparer penger ved å bli hjemme. Men ikke alle føler at vi har en billig sommer.

Anonymkode: 404ba...9af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 netter på hotell kommer meg på et sted mellom 4 og 5 tusen. Litt usikker på hva totalsummen blir. Reiser alene, bruker ikke tid og penger på parker. Men skal på biltur på Vestlandet så blir jo en del utgifter til ferger og bompenger. Samt drivstoff.

Litt anngående hvor dyrt det er, skal man innom en eller flere parker blir det fort dyrt. Og her synes jeg norske parker burde gjort som det er vanlig i utlandet. At det er en lav inngangspris og så betaler man for den enkelte aktivitet (eventuelt kjørekort) for de som vil kjøre karuseller og lignende. Er jo ofte ikke alle som er så veldig inntresert i den delen, og da kunne familier fort spart en del penger hvis parkene gjorde som i utlandet, imotsetning til hva som er vanlig her til lands at man tar en høy inngangspris og så er alt innkludert.

Overnatting blir litt hva man gjør det til, skal du bo i Abra havn eller lignende, så blir det fort dyrt. Men fortsatt finnes det både vandrehjem, sommerhotell og slikt som er en del rimligere. Kan fort spare en del penger på å bruke litt tid på å lete litt, og velge litt enklere standard og kanskje ikke supersentralt.

Skal man kjøre bil går det selvsagt fort veldig mye penger både til ferger og bompenger. Men samtidig er det ofte mulig å få drivstoff til 12 - 13 kr literen. (Ihvertfall her i Oslo-området). Bare følg litt med og ikke stopp på første og beste stasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt en uke i Finland, 7k i hotell. 1k diesel. Ellers småsmåsummer. Gikk mest i mat vi har handlet og tatt med hjem.

Blir hjemme resten av ferien. Kommer til å dra på dagsturer, om vi tar overnatting blir det hos familie og venner.

Anonymkode: 0e431...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler vel om at det er ganske dyrt (i allefall for barnefamilier) å ha hjemmeferie.

Det er så mye snakk om at man sparer penger ved å bli hjemme. Men ikke alle føler at vi har en billig sommer.

Anonymkode: 404ba...9af

Men hva oppnår man ved å sutre over prisene her hjemme?

De som driver og jobber ved overnattingssteder / fornøyelsesparker skal faktisk også ha en viss omsetning, og en lønn å leve av. Da må prisene være høye.

Skamme seg dere som reagerer på høye priser i Norge, vel viten om at resepsjonisten på et lokalhotell i Norge må betale over 1.000kr/timen for elektriker hjemme, der resepsjonisten på Kreta må betale 100kr/timen for det samme. Da er det vel ikke så jævla rart at prisene settes dettetter.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mest dagsturer for oss i år. Hellas ble avlyst ,det var egentlig planen 8 dager senere i juli. 

Vi har brukt ca 12 000 på bondegårdsferie allerede, nå blir det dagsturer til parker på øst og Sørlandet, pluss en natt med hotell i en annen by. 
Bare overnattingen koster 2500kr,pluss bensin til. 

Pengene flyr i Norge.. Vet ikke hva det blir totalt, må bli godt over 20 000. 

Anonymkode: d13c7...9dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 3-4000 kr. Koster ca 200 per natt i båthavner vi er innom, så må vi ha litt drivstoff på båten. Vi kan gjøre det en del billigere ved å bare ligge i uthavner,men det er greit med tilgang på dusj og klesvask innimellom. 

Anonymkode: 882f2...98c

Du må og regne inn verditap på båten, forsikring m.m pga bruk for å få reell pris.

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kommet på den prisen når vi var i Tyrkis i fjor. Da var det all inclusive med flybilletter til 15000kr toppen 16000kr to voksne og 1 barn. Bodde på 5 stjerners hotell. Reiste litt utenom sesongen da, da hadde mannen en annen jobb og jeg ferie tilgode i slutten av august

Anonymkode: 1c431...427

Overnatting i dyreparken er veldig mye billigere i august enn i juli- så du må nesten sammenligne med prisene da. 
Så er det jo også mulig å gjøre veldig mye annet enn å bare dra til parker? 
 

Anonymkode: 586d2...f67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva ferien koster for dere i år? Og hvor mange i familien er dere? Hva skal dere?  Må si Norgesferien i år blir en av de dyreste vi har hatt hittil. Det er helt sykt hvor mye det koster å feriere her til lands. Så er prisene sikkert skrudd opp en del pga korona og diverse reiseforbud. 
 

Vi skal til Dyreparken i Kristiansand med 3 dager overmating, Lilleputthammer. Begge deler innebærer overnatting 3 dager for oss, vi er to voksne og en gutt på 5 år. Vi måtte ut med 6000kr for billetter til Lilleputthammer med overnatting og 10000kr for billetter og 3 dager overnatting på dyreparken. Det er 16000kr bare der, ekskludert mat, transport og andre utgifter som dukker opp underveis. Jeg synes det er dyrt! 

Regner med at totalprisen for vår ferie kommer på 25000kr eller mer, da vi også skal en tur til tusenfryd og litt utflukter her i området, men der slipper vi overnatting. 

Tidligere har vi reist en uke eller to til syden og det har kostet oss 12000-18000kr. Da har det vært inkludert 5 stjerners hotell, god mat og drikke, badeland og utflukter. Synes ferier her i Norge er dyrt og (litt kjipt) :sjenert: Vi er ikke garantert fint vær, boforholdene blir som leiligheten hjemme eller dårligere. Og alt er mye dyrere...
 

Men skal definitivt slutte å si til bekjente med dårlig råd at de skal feriere i Norge, det er jo dyrere enn utlandet! 

Hva skal dere i ferien? Hva synes dere om ferie her i Norge? 

Anonymkode: 1c431...427

Fyttigrisen! Blir vel ikke ferie i Norge nei, med familie på 5. Hvis det er trenden for utenlandsreiser og, går pengene heller i fond. 

Anonymkode: 496b4...944

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fru Uperfekt said:

Du må og regne inn verditap på båten, forsikring m.m pga bruk for å få reell pris.

Ja, og båtplass. Det er jo ofte den største kostnaden med å ha båt, i alle fall hvis man bor i en større by. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir det brukt en formue på is! Vært på ferie en halv uke og brukt over 400 kr på iskrem. Har ikke råd til å booke oss inn noe sted så overnatter/låner campingvogn, båt og leilighet hos de som bor slik til at det er litt feriested. Blir allikevel dyrt syns jeg da det rett og slett koster for mye å spise ute, men kuleis og softis koster vi på oss da... får være måte på sparing.

Anonymkode: c0b4c...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må virkelig folk på ferie hvert år? Jeg har blitt veldig overrasket over hvor mange det er som føler det er helt krise å ikke komme på ferie.
Koser meg hjemme i år jeg, og har gjort det mange andre år også. Tar en liten ferietur, men langt fra hvert år. Hva feiler det folk?

Anonymkode: f56ab...639

Ja. Jeg lever for ferie og reising er min store hobby. Så fort jeg er ferdig med en ferie starter nedtellingen til en ny. Det er det som gir meg energi og påfyll her i mivet. Jeg er den som drar på ferie helst samme dagen jeg går ut i ferie, til nød dagen etter, og ikke kommer hjem før siste mulige dag. Hjemme bra, borte best. 
Så ja jeg må si jeg ser rimelig mørkt på denne sommeren her, og dessverre må jeg ta ut fire uker ferie i juli, så har ikke mulighet til å jobbe heller. Har tre nye land som gikk i vasken denne våren og sommeren. Norge er dyrt(jeg får flybilletter til et annet land for prisen av ei natt på et bra hotell i Norge), og det er ikke ferie for meg å gå på fjellturer og spise real turmat. Så ja det er litt «krise» å ikke reise på utenlandsferie i år for meg, men sånn er det nå bare i år da.

Anonymkode: 60cb9...b16

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn? 

Anonymkode: c7f49...196

Ja 5 stk  Mange fine plasser å slå opp telt, grille pølser på bål og fiske langt fra folk. Kan også fint ta dagsturer med ungene. Hvorfor tror så mange at unger er opptatt av å feriere, nei det er det voksne som er. Når jeg var barn tilbrakte vi hver sommer hjemme, har bare gode minner rundt det. 

Anonymkode: f56ab...639

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn? Det hadde blitt kjempekjedelig for 5 åringen vår å bare være hjemme hele sommeren. Han er enebarn i tillegg, så enda kjedeligere. Dagsturer i nærområdet drar vi på i helgene. Besteforeldrene til barnet bor i nærheten så besøke dem er noe vi gjør nesten daglig. 

Anonymkode: 1c431...427

Ja jeg har barn, for noe tull. Barn trives helt fint hjemme. Det er hva du gjør det til. Ta ham med på telttur, fisketur, bade osv. Må ikke på ferie. 

Anonymkode: f56ab...639

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Finland. Det koster litt, men ikke mye. Leid hytte noen dager og skal telte noen dager. Ellers skal vi fricampe i Finnmark. Utgifter til mat, bensin og eventuelt ferge. Men av erfaring så flyr pengene nesten uansett hvor man er ;)

Anonymkode: 5281b...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnene blir ikke bedre jo dyrere ferie man har. Og ett år greier alle å senke krava, noe anna er berre tull. Folk er for bortskjemte! 

Anonymkode: e9f4d...006

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare til hjembyen og en tur til et badeland så blir vel enn 2500 kr ++

Anonymkode: debd0...1e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...