Gå til innhold

Svettelukt av menn som trener på senter


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg har savnet treningssenteret mitt, men nå på mandag når jeg  trente der for første gang på flere måneder, så oppdaget jeg en ting jeg ikke har savnet. 

Det er den gamle kvalme svettelukten som man kjenner på 3 meters avstand, fra en del menn som trener i syntetisk t-skjorte.

Det er ekstremt sjeldent at jeg kjenner det lukter svette fra damer som trener i sånt tøy, så hvorfor i huleste klarer ikke menn å vaske t-skjortene slik at de ikke stinker? 

De må jo kjenne stanken selv? Det er så kvalmt at jeg nesten har lyst til å snu i døra når jeg kjenner det. 

Kanskje noen menn føler seg truffet og har lyst til å svare meg? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen menn driter vel i om de stinker.. 

Anonymkode: e3396...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller vond svettelukt, enn grusom parfyme, ja, selv fis lukter bedre. 

Anonymkode: 41e65...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anne 69 skrev:

Jeg har savnet treningssenteret mitt, men nå på mandag når jeg  trente der for første gang på flere måneder, så oppdaget jeg en ting jeg ikke har savnet. 

Det er den gamle kvalme svettelukten som man kjenner på 3 meters avstand, fra en del menn som trener i syntetisk t-skjorte.

Det er ekstremt sjeldent at jeg kjenner det lukter svette fra damer som trener i sånt tøy, så hvorfor i huleste klarer ikke menn å vaske t-skjortene slik at de ikke stinker? 

De må jo kjenne stanken selv? Det er så kvalmt at jeg nesten har lyst til å snu i døra når jeg kjenner det. 

Kanskje noen menn føler seg truffet og har lyst til å svare meg? 

Noen lukter mer enn andre, sånn er det bare. På et treningssenter bør det være lov å lukte svette. Ja herregud, det er ikke bedre med damer som lukter mens på slike steder. Men så er man der for å trene, ikke for og ta seg bra ut. 

Anonymkode: 3090c...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er generelt sett mindre flinke til hygiene enn kvinner. Har du en singel en, er det 8/10 sjanse for at han ikke er renslig nok. Klag til frontdisken. Æsj! 

Anonymkode: 793d7...1e9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen lukter mer enn andre, sånn er det bare. På et treningssenter bør det være lov å lukte svette. Ja herregud, det er ikke bedre med damer som lukter mens på slike steder. Men så er man der for å trene, ikke for og ta seg bra ut. 

Anonymkode: 3090c...836

Det er ikke frisk svettelukt det er snakk om her, men den sure, gamle svettelukten fra uvasket/dårlig vasket treningstøy. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn er generelt sett mindre flinke til hygiene enn kvinner. Har du en singel en, er det 8/10 sjanse for at han ikke er renslig nok. Klag til frontdisken. Æsj! 

Anonymkode: 793d7...1e9

Oki, Karen! 

Anonymkode: 3090c...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plukker opp den lukten fordi du ikke er genetisk kompatibel med disse mannfolka. Vi skiller ut kjønnsfermoner som instinktivt blir plukket opp og spiller inn på hvordan vårt immunforsvar matcher med en eventuell partner. 

Når man trener svetter man, og det får man ikke gjort så mye med under selve treningsøkten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Roci skrev:

Det er ikke frisk svettelukt det er snakk om her, men den sure, gamle svettelukten fra uvasket/dårlig vasket treningstøy. 

Ja, det er ekkelt. Men jeg syns fremdeles parfyme er verre. Vil heller stå på tredemølla med en gammel mann som fiser, enn ei tenåringsjente som har brukt ei halv flaske med billig og vond drittparfyme.

Anonymkode: 41e65...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny svette lukter ikke så disse mannfolka som stinker går enten i uvasket treningstøy/og eller har dårlig hygiene. Klag til treningssenteret så får de henge opp luftfriskere og plakater om påminning om hygiene. 

Anonymkode: bc6ee...71d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ekkelt. Men jeg syns fremdeles parfyme er verre. Vil heller stå på tredemølla med en gammel mann som fiser, enn ei tenåringsjente som har brukt ei halv flaske med billig og vond drittparfyme.

Anonymkode: 41e65...42a

Jo, men spørsmålet til TS var jo hvorfor menn ikke klarer å vaske treningstøyet sitt skikkelig. Jeg svetter realt når jeg trener hardt, og jeg er slettes ikke luktfri, men jeg klarer da å vaske treningstøyet mitt rent likevel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til treningstøy er det veldig viktig å henge det til tørk med en gang det er brukt. Dersom det er fuktig og vått kommer bakteriene til å formere seg, og det setter seg i tøyet. Så tørk tøy og sko

Anonymkode: 5f838...e9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg mener ikke frisk svette for det lukter ikke, men den lukten som blir sittende i syntetiske t-skjorter som ikke blir vasket riktig.

Det er ikke normalt at man skal kjenne gammel svettelukt på 3 meters avstand.

Jeg tror kanskje at noen menn er blitt immun mot sin egen stank. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne vært en god ide å ha delte treningstider for menn og kvinner slik man har gjort det i enkelte svømmehaller med safe spaces for kvinner som synes det er ubehagelig å ha menn der uansett om det gjelder lukt eller andre ting.

Anonymkode: c05d8...bf3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kunne vært en god ide å ha delte treningstider for menn og kvinner slik man har gjort det i enkelte svømmehaller med safe spaces for kvinner som synes det er ubehagelig å ha menn der uansett om det gjelder lukt eller andre ting.

Anonymkode: c05d8...bf3

Det er faktisk veldig vanlig i utlandet. Mest fordi noen menn ikke klarer å oppføre seg. 

Anonymkode: 5f838...e9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på et senter som bare har kvinnelige medlemmer. Helt fantastisk!

Anonymkode: dae6b...874

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med ts, og jeg er mann selv. Har aldri kjent tilsvarende ram svettelukt fra damene på senteret. Jeg svetter mye når jeg trener, naturlig nok. Aldri i livet om jeg hadde brukt samme treningstøy flere dager, det går rett i vask etter én økt. 

Er forøvrig enig i at damer har en større tendens til å ose parfyme, som i min nese ikke er særlig mye bedre enn gammel svette. 😊

Anonymkode: db0a8...e59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trener på et senter som bare har kvinnelige medlemmer. Helt fantastisk!

Anonymkode: dae6b...874

Hvor er det? 

Anonymkode: 5f838...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært en god ide å ha delte treningstider for menn og kvinner slik man har gjort det i enkelte svømmehaller med safe spaces for kvinner som synes det er ubehagelig å ha menn der uansett om det gjelder lukt eller andre ting.

Anonymkode: c05d8...bf3

Det er nok litt drøyt, men jeg tror at en del menn og også  noen kvinner, trenger å få info om hvordan man vasker syntetisk treningstøy. 

I fjor trente jeg på Stamina og der hang det et oppslag i resepsjonen om hvordan man vasket og håndterte syntetiske t-skjorter for at de ikke skal stinke.

Ts

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer av at skjorta har ligget våt av svette lenge og da hjelper det ikke hvor mye du vasker den for når du blir svett på nytt kommer lukta tilbake uansett. Det har ingenting med hygienen til mannen å gjøre, men at skjorta er gåen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...