Gå til innhold

Niffin skal gå ned 80 kg


niffin

Anbefalte innlegg

17 timer siden, SPOCA skrev:

Jeg har holdt på siden 2014, så det begynner jo å bli noen år. Jeg har gått ned litt over 85 kg, har jo fremdeles 10-15 kg igjen, men føles ikke mye i den store sammehengen, hehe. ;) 

Dette klarer du, det virker som går bra ihvertfall. :) 

Det er jo kjempebra, med en langsom vektnedgang har du vel også litt mer kontroll regner jeg med? Må bare gratulere igjen ❤️ 

17 timer siden, Yoshi1987 skrev:

Sånne bilder er kuuult!  😄 tenk den dagen når du kan gå med den kjolen komfortabelt!! 🙌 for en motivasjon sånne "non-scale-victories" er!

Jaa, jeg gleder meg. Den dumme kjolen har ligget bortgjemt i en skuff altfor lenge, regner med at den er for løs om ett års tid 😎

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, niffin skrev:

Det er jo kjempebra, med en langsom vektnedgang har du vel også litt mer kontroll regner jeg med? Må bare gratulere igjen ❤️ 

Takk. :) Ja, når det går såpass sakte blir det en vanesak og noe som bare er "en del av livet".

Det ser ut som du klarer dette godt, heier på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mye på youtube og lignende og den siste tiden eller året har det handlet mye of body positivity og at det kan være skadelig fordi store damer glorifiserer det å være tjukk. Ta Lizzo for eksempel som er stor men viser frem at hun danser, trener og er aktiv. Har sett mange videoer hvor folk spesielt fra fitnessmiljøet mener at det Lizzo gjør er skadelig fordi det hun viser frem gjør at andre store folk tenker at "oi se på Lizzo hun er tjukk og sprek og tjener masse penger, da kan vel jeg også være tjukk". Altså at når tjukke folk ser andre store folk på sosiale medier som pynter seg, viser frem lettkledde bilder og viser frem livets gode sider så tenker man at det å være feit er helt OK. 

Dette er uten TVIL det dummeste jeg vet om. Jeg følger MANGE feite motefolk på blant annet instagram, hvorav noen av dem har sagt at de ikke har intensjoner om å bli mindre og trives i den kroppen de er. Men jeg har aldri i mitt liv tenkt at siden de trives så trives jeg. Jeg følger dem for inspirasjon til antrekk i min størrelse og liker å se andre som er lik meg i den kroppsfasongen jeg er i nå. Men jeg vil ikke være her for alltid, jeg vil og skal ned. Og jeg kjenner ingen som er store både like store eller mindre en meg som ser på feite damer som fremmer kroppspositivsme og tenker at det er ok å være tjukk. Jeg ser det heller aldri i kommentarfelt eller andre instagramposter. Hvor i huleste har disse fitnessguruene fått denne informasjonen fra? Det er virkelig noe jeg ikke takler å høre.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, i dag våknet jeg og bare jeg MÅ ha baconpølse??? Jeg spiser det aldri, aldri vært en pølsejente liksom haha. Hadde skjønt det om det var en cheeseburger på mcdonalds, men jeg bare måtte ha pølse. I to sekunder tenkte jeg at jeg var gravid, men da måtte jeg i såfall ha vært jomfru Maria. Så da ble det en baconpølse da, det var helt greit og cravingen er nå borte 😂 

Resten av dagen rent ernæringsmessig har vært helt ok, er lørdag så skeier litt ut, uten å gå overboard. Spiste en nydelig pizza til middag. Kan virkelig anbefale de små porsjonspizzabunnene fra Eldorado. De som kommer i 4-pakk, veldig lett å holde oversikt over kaloriene, helt ok bunn også! Hadde på litt fersk mozzarella, skinke, løk, paprika og sjampinjong. Kom på rundt 390 kcal og med en liten sidesalat så blir man god og mett ❤️ 

Ellers har jeg spist to grete roede kokosboller og en skål med sitronsorbet. Liker det mye bedre enn de iskremene man får som skal være kaloriredusert, syntes de smaker så rart? Haha. 

De siste ukene har jeg også jobbet med hvorfor jeg har lyst på de tingene jeg har lyst på. Lest mye intuitive eating og sett mange videoer om det. Jeg har for eksempel vurdert hva kroppen min egentlig trenger når jeg har lyst på ting som ikke er nødvendigvis sunt. Er det fordi jeg faktisk lyst på den tingen eller er det fordi kroppen min trenger karbohydrater, fett, jern, protein osv. Også har jeg øvd meg litt på det. Forrige søndag så hadde jeg så utrolig lyst på salt chips, jeg visste ikke hvorfor, men jeg kjøpte en pose med vanlig salt chips. De små posene man får kjøpt på bensinstasjoner, så tok jeg noen biter og det var helt nydelig, og det holdt i massevis. Samme som her om dagen da jeg skulle egentlig ha havregrøt til frokost så hadde jeg egentlig lyst på noe salt, og i "gamledager" ville jeg nok tatt havregrøt med noe chips til dessert, men jeg byttet om frokosten til eggerøre med toast og cravingen ga seg. Jeg tror nok kroppen forstår mer hva den trenger enn hva jeg forstår, og fremover har jeg lyst å jobbe videre med det og forstå kroppen min mer. I alle år har jeg bare spist dritt og godt fordi jeg tror jeg vil ha det mest, men kanskje egentlig så ville kroppen min bare ha eggerøre på toast, men jeg tok det som jeg ville ha 200 gram med chips.  

Det var dagens tanker  

Har bare spist 1300 kalorier foreløpig i dag, men føler meg godt fornøyd hittill. Kan tenkes at jeg tar meg en rett i suppen til kvelds nå snart. Også bare hatt en liten treningsøkt i dag. Hater å trene når det er så klamt ute blæ!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, addict skrev:

Elsker at du legger ut bilder! Den kjolen skal på 😍😍😍

Så klart skal den på! Ingen vei tilbake 😄

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det en litt sånn slitsom dag ernæringsmessig. En av mine aller største interesser er å være på kjøkkenet og spesielt bake. Det er virkelig min form for terapi, men det er jo litt skummelt når man ikke burde spise det man lager, i hvertfall ikke hver gang jeg baker. Til vanlig baker jeg som regel 2-3 ganger per uke og det blir en del bakst av det. Har ikke bakt siden før jeg startet på denne reisen, men i går så bestemte jeg meg for å lage en formkake som jeg vet fryser bra og det var deilig å være tilbake på kjøkkenet igjen! Det gikk litt fort for seg under bakingen og jeg smakte jo på røren som... alle gjør? haha. Tok også et stykke, men jeg lot det faktisk holde med det. SE JEG LÆRER. Hadde dette vært før så hadde halve kaken havnet i magen min, men jeg har enda ikke fryst den og jeg har ikke tatt et stykke i dag. Råbra.

Spiste også ganske kaloritett mat i går, lagde for eksempel en type breakfast burrito til frokost i går, som var helt nydelig, men også en god del kalorier, til middag hadde jeg fylt paprika. Rundt vel rundt 1850 kalorier, noe som er i øvre sjiktet av kalorier før jeg freaker litt ut. Men hadde fortsatt gått ned noen gram da jeg stod opp i dag og nå viser gamle vekten rundt 148,5 mens den nye "DUMME" vekten viser rundt 149,1. Hvorfor skal det være så stor forskjell? 

Hadde også en HEFTIG treningsøkt i går, brant rundt 600 kalorier og det så ut som jeg hadde vært i en regnstorm da jeg var ferdig, herlig. Jeg virkelig elsker å være aktiv, og jeg hater at det er så mye jeg ikke orker på grunn av vekten. Jeg har lyst å gå toppturer og dra på sykkeferie og alt mulig. Kanskje neste sommer? ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom altså smellen, eller hva man skal kalle det. I går kveld gjorde jeg akkurat det jeg jobber hardt med å ikke skulle gjøre, nemlig spise på kvelden. Kombinasjonen mensen, alenekveld og surdeigsbrød gjorde at jeg tok tre skiver med nugatti. Nugatti er ikke engang noe jeg spiser ofte eller har cravings for. Kan like gjerne stå i skapet et halvt årstid før jeg åpner det. Men det er gjort, det var veldig godt og nugattiboksen er gitt bort til naboen (nær familie det altså) På en måte så syntes jeg det er ok, jeg har klart meg i 3 uker i dag uten å overskride kaloriene mine en eneste dag. Ligget jevnt under og klart å jobbe med mindre porsjoner og stoppe når jeg føler at jeg er blitt tilfredstilt både fysisk og psykisk. Jeg bare håper at siden jeg skal være enda en natt alene og med mensen i tillegg at jeg stopper her og at det ikke fortsetter. Jeg er utrolig viljesterk om dagen, men når kvelden  kommer er jeg så godt til å lage unnskyldninger for meg selv. Jeg tror jeg rett og slett må legge opp en plan for kvelden i dag. Kanskje kjøpe inn noe fredagsgodt i form av jordbær og sorbet for å ta en bedre vei. 

Angående vekten. Jeg har mensen og med det kommer det også veldig mye smertestillende inn i bildet. Kan få så vondt at jeg kaster opp og jeg vet jeg går opp når jeg er inne i denne perioden både på grunn av mensen men også smertestillende. Så i dag veide jeg meg inn på 148,6 mens jeg lå på 147,8 både i går tidlig og på onsdag. Så den kiloen gidder jeg ikke engang å se på som noe negativt. Blir ikke noe trening i dag, men i morgen hvis formen er fin har jeg fått med meg noen turvenner på tur ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Nugatti er min store nemesis, kan ikke ha det i hus 🙊 gafler innpå.

 

Forøvrig har jeg hatt spisedag nesten hver fredag eller lørdag under hele prosessen og likevel gått ned i vekt, så kanskje du kan unne deg litt nå og da? Synes det er lettere 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 9.04, addict skrev:

Haha Nugatti er min store nemesis, kan ikke ha det i hus 🙊 gafler innpå.

 

Forøvrig har jeg hatt spisedag nesten hver fredag eller lørdag under hele prosessen og likevel gått ned i vekt, så kanskje du kan unne deg litt nå og da? Synes det er lettere 😊

Haha, det er jo veldig godt på ferskt brød, skal ikke si noe på det altså! Syntes jeg er flink til å unne meg litt, men kunne nok vært bedre til å planlegge ting sånn at jeg kan glede meg til en ekstra god middag eller dessert og at jeg slipper å gå på en smell! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv her i det siste, men har generelt gått ganske bra, litt usunt kosthold, men likevel i kaloriunderskudd og det er det viktigste akkurat nå. Merker også at hvis jeg spiser større porsjoner til frokost så gjør jeg det jevnt bedre gjennom dagen. Er veldig fornøyd med å spise frokost rundt 12-13 på rundt 300-500 kalorier. Føler meg god og mett frem til middag, hvor jeg igjen har et måltid på rundt 600-700 kalorier. Og da har jeg alltid litt å gå på hvis jeg føler meg sulten nærmere leggetid. Syntes jeg hvertfall har funnet en god rutine der. 

Superstolt at jeg har klart å ligge i kaloriunderskudd siden jeg begynte på denne reisen, ikke en eneste dag over selv om dagen har vært skikkelig dritt. Det skal sies at jeg sliter mye med angst i perioder og er i en slik periode nå. I disse periodene kan det gå begge veier, enten så spiser jeg ikke eller så spiser jeg alt. Og det er også grunnen til at jeg har spist mer usunt tror jeg, men jeg jobber gjennom det. En time og ett måltid om dagen, kan ikke gjøre så mye mer enn det. 

Har også gått ned totalt 6 kg nå. Eller 7,3 hvis man ser på den høyeste vekten jeg har hatt, klarte å miste 1,3 før jeg bestemte meg for å gå ned. Elsker det, og gleder meg til veien videre uansett hvor humpete den blir! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt mål i dag 

Midje - 117 tidligere var den 123. 

Hoftemål på det største - 155. Tidligere var den 164 

overarm - 42. Tidligere var den 45 

Totalt siden start har jeg mistet 27cm! 

Bryst har jeg ikke tatt med siden jeg har målt den litt feil fra gang til gang så må begynne på nytt der. Har også begynt å måle lår 

Der var den 76. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Hei niffin. Nå har jeg lest hele treningsdagboka di. Er imponert overt hvordan du har stått på og hvordan du analyserer og forholder deg til gamle mønster. Jeg har også kutta ut kveldsspising. Følea mye bedre pg det er lettere å hindre stort kaloriinntak like før leggetid. Hvordan har det gått med deg den siste måneden?

Endret av Grønt blad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...