Gå til innhold

Niffin skal gå ned 80 kg


niffin

Anbefalte innlegg

1 time siden, RoNo skrev:

Så flink du er. Du er mye flinkere enn meg. Siden du har stålkontroll på kaloriinntak og også er flink å trene, kan du fint la være å veie deg så ofte om du føler det ikke hjelper på motivasjonen. Du vet jo at i begynnelsen går man raskere ned, men det vil dessverre gå tregere i perioder. Så lenge du gjør det riktige for kroppen vil du uansett bli sunnere og lettere :).

Du har nok rett i det angående vekten, må slutte å forholde meg til den. Jeg kan vel ikke gjøre noe annet enn å holde meg i aktivitet og spise riktig og holde meg i underskudd. Setter veldig pris at du er her ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne! Er midt i vektnedgang selv og har til nå gått ned 13 kilo. Kveldsspising er også et stort problem hos meg. Synes du er modig som har startet på denne reisen :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, clyde skrev:

Følger denne! Er midt i vektnedgang selv og har til nå gått ned 13 kilo. Kveldsspising er også et stort problem hos meg. Synes du er modig som har startet på denne reisen :) 

Oi så flink du er, gratulerer ❤️ Hvor mye skal du gå ned? Kveldspising er noe herk, gått overaskende greit hittill å ikke gjøre det, håper det fortsetter sånn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en KANON dag 😄 😄 

Jeg har faktisk kjent litt på suget etter noe godt i kveld, så har kost meg både med en is ( og ikke 3) og litt annen snacks. Føler det var helt innafor, og det er egentlig litt fint å kunne jobbe med å ikke spise meg kvalm på godis, men heller ta en liten porsjon og faktisk nyte det enn å gomle enn 200 grams freiaplate på et blunk uten å egentlig få med meg at jeg spiste 1000 kcal på ti minutter. 

Føler bare at dette forsøket på vektnedgang føles utrolig riktig, dette er den personen jeg vil være. Trent 6 dager den siste uken, det har jeg aldri gjort i mitt liv. Jeg elsker å være aktiv, virkelig. Også elsker jeg den nye fitbiten min, for en motivasjon. I følge den har jeg brent 4540 kcal i dag, hvor sjukt er ikke det! 

Første økt med trening i dag var en halvtime med dans etterfulgt av 30 minutter med rumpe og lår. På ettermiddagen klarte jeg å løpe 3 minutter, ikke sammenhengene, men med intervaller. Testet ut appen C25K som jeg så flere har anbefalt og klarte den første dagen ganske så ok. Eller, jeg hadde litt lyst å dø og jeg klarte ikke alle joggeøktene, men 3 av 4. Fy søren så godt det føles. TENK AT JEG JOGGET!!! Dette kan kroppen min gjøre om jeg bare behandler den bedre enn en søppelkasse. 

Kcal forbruket i dag ser slik ut 

Frokost/ lunsj - En halv baguett med kjøtt og grønt. Guacamole til. 498 kcal

Middag - en porsjon tikka masala Kcal 638 

Snacks - Is, 2 kokosboller og resten av proteinchipsen fra i går 318 kcal. 

Totalt 1453. Dermed blir underskuddet på 3100 ifølge fitbiten. Litt mye i underskudd, men kanskje jeg tar noe kveldsmat hvis jeg føler for det. Akkurat nå er jeg glad og sliten! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går så det suser! 

Anbefaler forresten å kjøpe denne her for å klare å drikke nok vann hver dag:

https://www.power.no/kjoekkenutstyr/servering-og-oppbevaring/drikkeflaske/proteinfabrikken-vannflaske-fitness-22-l-graa/p-503307/store/1142/?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw6ar4BRDnARIsAITGzlDdDxibIEw5u8zfl6dWjlbiNgL7u1uY7CzyK3y4a_qocfGbUgK-mIIaArzaEALw_wcB

 

Jeg har alltid vært flink til å drikke vann, men drikker enda mer når målet er å bli ferdig med denne i løpet av dagen. Drikker somregel 1,5 sånne dunker. Samboeren min har sikkert doblet vanninntaket sitt etter vi kjøpte en hver 😊 bare siden du nevnte vanninntaket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg vært på tur nedover sørlandet og kost meg. Skeiet litt ut med maten, men mye bedre enn det jeg ville gjort i vanlig. På Lørdag for eksempel tok jeg med meg niste og vann da vi var i dyreparken i Kristiansand sånn at jeg kunne slippe å kjøpe mat der og få potensielt noe som smakte helt ok, men som hadde masse kalorier i seg... Altså hvis jeg først skal kose meg, så skal maten også være skikkelig god. Haha. Men jeg fikk trent litt og gikk ekstremt mye denne helgen. Aktivitetmessig så var det superbra. Mat var helt ok!

Men jeg er skikkelig frustrert over vekten, den rikker seg ikke. Jeg har ligget i underskudd i langt over en uke, kanskje ikke i går, men definitivt resten av tiden. Jeg er skikkelig lei meg faktisk, og vær så snill om noen leser dette så betyr ikke det at jeg skal gi opp. Som jeg har sagt tidligere, så føles denne gangen annerledes ut, jeg vil aldri tilbake til gammel spisemønster, jeg virkelig koser meg nå. Men jeg er likevel lei meg og frustrert. Har jeg telt kalorier feil? Jeg veier og måler og legger inn alt, men likevel så rikker ikke vekten seg. Jeg hadde skjønt det om det var mine siste 5 kg som skulle ned, men jeg er svær og det har vært min første uke. :(  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Yoshi1987 skrev:

Hvordan går det @niffin ? 🙂🙂

Hallo, takk som popper inn! Jo det går greit her, holder fortsatt på vekta mi så her er det bare en vei og det er fremover 😄

22 timer siden, addict skrev:

Dette går så det suser! 

Anbefaler forresten å kjøpe denne her for å klare å drikke nok vann hver dag:

https://www.power.no/kjoekkenutstyr/servering-og-oppbevaring/drikkeflaske/proteinfabrikken-vannflaske-fitness-22-l-graa/p-503307/store/1142/?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw6ar4BRDnARIsAITGzlDdDxibIEw5u8zfl6dWjlbiNgL7u1uY7CzyK3y4a_qocfGbUgK-mIIaArzaEALw_wcB

 

Jeg har alltid vært flink til å drikke vann, men drikker enda mer når målet er å bli ferdig med denne i løpet av dagen. Drikker somregel 1,5 sånne dunker. Samboeren min har sikkert doblet vanninntaket sitt etter vi kjøpte en hver 😊 bare siden du nevnte vanninntaket 😊

Ah en sånn har jeg faktisk. Kjøpt inn for et par år siden! Men liker best hydroflasken min, så det holder vannet kaldt selv om jeg har den ved siden av meg hele dagen. Men takk for tips ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se bare på vekten. Kanskje du har fått inn i cm? Uansett høres det ut som du lever sunnere og det er bra for kroppen. Det er litt diskusjoner om en kalori er en kalori. Kanskje du kan endre litt på kosten uten å gjøre så mye med antall kalorier? Evt, kanskje du trenger færre kalorier (vet ikke hvor mange du spiser). Om du spiser lite fisk kan det være lurt å spise mer av dette. Det har vært en del spennende forskning om dette i det siste, uten at det er konkludert. Men bra er det for kroppen. Husk at kroppen også svinger i vekt i løpet av måneden. Og selv om regnestykket er lett, så er kroppen komplisert og det kan gå litt i rykk og napp. Så ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spennende med vektnedgang, syns du har vært flink så lagt :)

Kan ta litt tid før vekten slipper og at kroppen reagerer på endringene dine. Husk at syklus, vann i kroppen osv osv er med på å bestemme vekten.

Noen tips til andre målinger kan være å ta mål på kroppen og prøve å legge fokus litt bort fra vekten. Jeg ville anbefalte måling med målebånd og veiing maks 1 gang i uken, ta en fast dag som du forholder deg til, å prøv å legg bort tankene om vekt og mål de resterende dagene og fokuser på godfølelsen du sier du får av å spise ordentlig og være i aktivitet.

Et annet tips er å sette deg delmål med vekten/målingene og unne deg selv noe du ønsker deg/har lyst på når målet er nådd.80 kg er jo et STORT mål, og kanskje det kan være demotiverende i lengden. Kanskje sette det et mål om 140 kg først f.eks også videre derfra, så har du noe mer kortsiktige mål også. F.eks. Ved 140 kg så kan du unne deg en ny trenings-tights, eller noe annet du ønsker deg :) 

Selv om vekt er fokuset, så hva med å sette et treningsmål også som kan være med på motivasjonen? Du skrev at du var kjempestolt av å løpe 1 min. Hva om å sette deg et mål om 5 min? Eller at du finner deg en fast runde du kan gå/jogge, noter deg tiden nå, også har du noe å måle med senere? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, niffin skrev:

Hallo, takk som popper inn! Jo det går greit her, holder fortsatt på vekta mi så her er det bare en vei og det er fremover 😄

Ah en sånn har jeg faktisk. Kjøpt inn for et par år siden! Men liker best hydroflasken min, så det holder vannet kaldt selv om jeg har den ved siden av meg hele dagen. Men takk for tips ❤️ 

Den er også superfin 😄 fikk en til jul av søstra mi 😊

 

Ang vekt så er stillstand kjempevanlig. Jeg kan gå opp 2 og 3 kilo på en dag bare i vannvekt. Så lenge du vet du gjør alt riktig så kommer resultatene! 100% garantert 😊 du klarer å vente 1 uke. 2 uker. Og vips så ser du der på vekta, med renter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, RoNo skrev:

Det er lett å se bare på vekten. Kanskje du har fått inn i cm? Uansett høres det ut som du lever sunnere og det er bra for kroppen. Det er litt diskusjoner om en kalori er en kalori. Kanskje du kan endre litt på kosten uten å gjøre så mye med antall kalorier? Evt, kanskje du trenger færre kalorier (vet ikke hvor mange du spiser). Om du spiser lite fisk kan det være lurt å spise mer av dette. Det har vært en del spennende forskning om dette i det siste, uten at det er konkludert. Men bra er det for kroppen. Husk at kroppen også svinger i vekt i løpet av måneden. Og selv om regnestykket er lett, så er kroppen komplisert og det kan gå litt i rykk og napp. Så ikke gi opp.

Føler jeg spiser varier kost inkludert en del fisk, angående kalorier ligger jeg på rundt 1600 selv om jeg skal ha 2000/2200 i forhold til bmr tdee. I følge fitbiten bruker jeg rundt 3500 kcal på en vanlig dag og mellom 4000-5000 de dagene jeg er veldig aktiv. Vet ikke om jeg burde kutte mer? Skal absolutt ikke gi opp, det nekter jeg. Om jeg så aldri går ned i vekt så vil jeg fortsette å ta sunne valg og være aktiv. 

8 timer siden, Gjest22 skrev:

Hei!

Spennende med vektnedgang, syns du har vært flink så lagt :)

Kan ta litt tid før vekten slipper og at kroppen reagerer på endringene dine. Husk at syklus, vann i kroppen osv osv er med på å bestemme vekten.

Noen tips til andre målinger kan være å ta mål på kroppen og prøve å legge fokus litt bort fra vekten. Jeg ville anbefalte måling med målebånd og veiing maks 1 gang i uken, ta en fast dag som du forholder deg til, å prøv å legg bort tankene om vekt og mål de resterende dagene og fokuser på godfølelsen du sier du får av å spise ordentlig og være i aktivitet.

Et annet tips er å sette deg delmål med vekten/målingene og unne deg selv noe du ønsker deg/har lyst på når målet er nådd.80 kg er jo et STORT mål, og kanskje det kan være demotiverende i lengden. Kanskje sette det et mål om 140 kg først f.eks også videre derfra, så har du noe mer kortsiktige mål også. F.eks. Ved 140 kg så kan du unne deg en ny trenings-tights, eller noe annet du ønsker deg :) 

Selv om vekt er fokuset, så hva med å sette et treningsmål også som kan være med på motivasjonen? Du skrev at du var kjempestolt av å løpe 1 min. Hva om å sette deg et mål om 5 min? Eller at du finner deg en fast runde du kan gå/jogge, noter deg tiden nå, også har du noe å måle med senere? :)

 

 

Ja må absolutt slutte å vei meg ofte, vil egentlig bare hive vekten i søpla haha. Delmål har jeg også satt meg, og jeg stresser ikke. Alt jeg vil er å kjøpe en bunad til bursdagen min om to år som ikke er i størrelse telt. Trenigsmål har jeg også satt, vil gjerne klare å løpe 1 km innen 1. oktober og det skal jeg klare 😄 

7 timer siden, addict skrev:

Den er også superfin 😄 fikk en til jul av søstra mi 😊

 

Ang vekt så er stillstand kjempevanlig. Jeg kan gå opp 2 og 3 kilo på en dag bare i vannvekt. Så lenge du vet du gjør alt riktig så kommer resultatene! 100% garantert 😊 du klarer å vente 1 uke. 2 uker. Og vips så ser du der på vekta, med renter! 

Du har rett, jeg må bare fortsette. Det er ingen vei tilbake, har bare lyst å leve et bra liv uten å føle at vekten min setter en stopper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, niffin skrev:

Føler jeg spiser varier kost inkludert en del fisk, angående kalorier ligger jeg på rundt 1600 selv om jeg skal ha 2000/2200 i forhold til bmr tdee. I følge fitbiten bruker jeg rundt 3500 kcal på en vanlig dag og mellom 4000-5000 de dagene jeg er veldig aktiv. Vet ikke om jeg burde kutte mer? Skal absolutt ikke gi opp, det nekter jeg. Om jeg så aldri går ned i vekt så vil jeg fortsette å ta sunne valg og være aktiv. 

Ja må absolutt slutte å vei meg ofte, vil egentlig bare hive vekten i søpla haha. Delmål har jeg også satt meg, og jeg stresser ikke. Alt jeg vil er å kjøpe en bunad til bursdagen min om to år som ikke er i størrelse telt. Trenigsmål har jeg også satt, vil gjerne klare å løpe 1 km innen 1. oktober og det skal jeg klare 😄 

Du har rett, jeg må bare fortsette. Det er ingen vei tilbake, har bare lyst å leve et bra liv uten å føle at vekten min setter en stopper. 

Husk at det kan du styre selv - vekta trenger ikke å ha noe med flyten i livet ditt å gjøre 😊 det burde den ikke heller! Du bestemmer hva som skal ha makt over deg. Så lenge du vet du gjør det som skal til for å komme dit du vil så betyr ikke det tallet noe som helst. Kun 1 gang i måneden om så, for å se at du er på riktig spor. Det er ikke tallet på vekta som gir deg verdi ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 20.32, addict skrev:

Husk at det kan du styre selv - vekta trenger ikke å ha noe med flyten i livet ditt å gjøre 😊 det burde den ikke heller! Du bestemmer hva som skal ha makt over deg. Så lenge du vet du gjør det som skal til for å komme dit du vil så betyr ikke det tallet noe som helst. Kun 1 gang i måneden om så, for å se at du er på riktig spor. Det er ikke tallet på vekta som gir deg verdi ❤️

Takk for positive ord ❤️ 

 

Da var enda en dag gjennomført. Matmessig var den ikke helt 100 % Er egentlig fra oslo og har nytt alle de gode restauranttilbudene byene har hatt gjennom livet, men bor nå for øvrig i en bitteliten bygd 1 1/2 time unna, så gode kulinariske begivenheter er av sjeldenheten (med mindre det skjer på mitt eget kjøkken) Jeg var derimot en snartur innom byen i dag for å hente noe greier så måtte stoppe innom for å kjøpe litt Katsu Curry og sushi. Det er såpass sjeldent jeg får gjort det, så nøt de kaloriene uten å tenke to sekunder over det. Resten av dagen har vært litt hakkete men tror jeg er sånn greit på kaloriunderskudd, og i hvertfall ikke på overskudd... Tror jeg haha. 

På den andre siden har treningen vært god i dag. Hadde først 20 minutter med cardio i dag morges før jeg tok meg en tur i skogen på ettermiddagen. Klarte å løpe 8 x 1 minutt. Brukte sikkert trippelt så lang tid som vanlig på å gå til bilen, var så tung i bena, følte meg som en gammel krok 🙈 Så nå ligger jeg i senga, sliten i bena og kunne ønske jeg sparte litt av katsu curryen min til kvelds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herregud nå så jeg litt resultater! Da jeg veide meg på mandag viste vekten 151,6 og i dag var den 150,4! Ikke så mye, MEN jeg bestemte meg for å måle i dag da jeg stod opp

Mål fra 05/07

Hoftemål på det største - 167.5 cm

Midje - 128,5 cm

Bryst - Målte ikke 

Arm - 45 cm 

Mål fra 15/7

Hoftemål på det største - 164 cm - Ned 3,5 cm

Bryst 140 cm. Litt usikker på hvor man skal måle egentlig. Må sjekke det opp

Midje - 123 cm - ned 5,5 cm!!! 

Arm - 42,5 cm. Ned 2,5 cm!

Total nedgang = 11.5 cm ❤️❤️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en litt roligere dag i dag, tok en 20 minutters økt etter jeg stod opp i dag, og syntes de øktene er veldig deilige. Da har jeg jeg liksom jobbet godt fra morgenen av. Jeg føler dog at jeg presterer bedre på ettermiddagen.  

I dag har jeg brukt tofu som proteinkilde til middag og det var veldig godt og mettende, så får vi se hva resten av kvelden bringer. Jeg bruker som regel å stoppe å spise klokken 20 for å unngå den kveldsspisingen som jeg definitivt er roten til MYE av flesket mitt. 

I fjor kjøpte jeg en kjole som jeg skulle ha på en sommerfest, men kjolen var så sinnsykt liten i størrelsen. Kjøpte den på Asos så jeg gadd aldri å returnere den, men jeg prøvde i den i dag og tok bilder av meg selv med den. Denne SKAL jeg få! Er ikke SÅ liten som det ser ut på bilde, men hvis jeg tar den på når glidelåsen er igjen blir den kort som en bluse og så stram at jeg ikke klarer å sette meg ned. Vær så god, nyt flesket mitt mens dere kan 😅🙈

IMG_1512.jpg

IMG_0154.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, niffin skrev:

Hatt en litt roligere dag i dag, tok en 20 minutters økt etter jeg stod opp i dag, og syntes de øktene er veldig deilige. Da har jeg jeg liksom jobbet godt fra morgenen av. Jeg føler dog at jeg presterer bedre på ettermiddagen.  

I dag har jeg brukt tofu som proteinkilde til middag og det var veldig godt og mettende, så får vi se hva resten av kvelden bringer. Jeg bruker som regel å stoppe å spise klokken 20 for å unngå den kveldsspisingen som jeg definitivt er roten til MYE av flesket mitt. 

I fjor kjøpte jeg en kjole som jeg skulle ha på en sommerfest, men kjolen var så sinnsykt liten i størrelsen. Kjøpte den på Asos så jeg gadd aldri å returnere den, men jeg prøvde i den i dag og tok bilder av meg selv med den. Denne SKAL jeg få! Er ikke SÅ liten som det ser ut på bilde, men hvis jeg tar den på når glidelåsen er igjen blir den kort som en bluse og så stram at jeg ikke klarer å sette meg ned. Vær så god, nyt flesket mitt mens dere kan 😅🙈

IMG_1512.jpg

IMG_0154.jpeg

Sånne bilder er kuuult!  😄 tenk den dagen når du kan gå med den kjolen komfortabelt!! 🙌 for en motivasjon sånne "non-scale-victories" er!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2020 den 11.57, niffin skrev:

Å så godt å høre. Kan jeg spørre deg hvor lang tid det tok? Er ikke ofte jeg hører om folk som skal/eller har gått ned like mye som jeg. Takk for det!

Jeg har holdt på siden 2014, så det begynner jo å bli noen år. Jeg har gått ned litt over 85 kg, har jo fremdeles 10-15 kg igjen, men føles ikke mye i den store sammehengen, hehe. ;) 

Dette klarer du, det virker som går bra ihvertfall. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...