Gå til innhold

Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker katten min. 

Anonymkode: e330a...af2

Jah ser sånn ut 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når katten kun er inne skal de renses hver dag 

Anonymkode: ab155...ea9

Er det lov mot det også 😂

Anonymkode: e330a...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det lov mot det også 😂

Anonymkode: e330a...af2

Nei det kalles normalt vett 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jah ser sånn ut 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ab155...ea9

🤷‍♀️

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen slipper inn og ut og fyller på mat/vann. Katten er såpass vant til dette at hun setter seg på deres trapp for å bli sluppet inn hos oss når vi er borte. Det lengste vi har vært borte med den ordningen er fem dager. 

Hun har vært to ganger på pensjonat i to uker. En gang har hun vært med oss på tur, med bil og ferge og var inne der vi var i en uke. I morgen reiser vi på ferie i to uker, og tar henne med. Litt nervøs for det, lang biltur og nytt sted der hun må få være ute også. 

Anonymkode: 1ba75...348

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig gjort? 🤪

Anonymkode: e330a...af2

Ja, slemt mot katten, den forstår jo ingenting. Orker ikke å hyle om dyremishandling og lovbrudd, men syns det er dårlig gjort.

Anonymkode: bd97d...34a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker katten min. 

Anonymkode: e330a...af2

Hvis du gjør det syns jeg du skal lære deg litt om katters adferd og sosiale behov. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende holdning hos flere her angående kattehold. Synes det er trist at folk har så lav terskel for å reise fra kattene sine.

Jeg har ikke katt selv, og er en hundeperson... men hver sommer passer jeg katten til min venninnes familie. Da går jeg innom på morgentur og kveldstur for å sjekke at alt står bra til, skifter mat og vann, renser doen en gang om dagen og er der gjerne 15-30 minutter for kos og børsting. Skulle bare mangle...!

Anonymkode: b3a92...d16

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: reise fra kattene sine uten tilsyn^

Anonymkode: b3a92...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig å se at det fremdeles finnes såpass uansvarlige katteeiere. 

Jeg bor godt og har flere venner i byen jeg bor i som studerer og bor i kollektiv, så jeg pleier å kjøpe inn mat og en flaske vin også overnatter venner her. Det lengste katta har vært uten tilsyn var i underkant av et døgn. Plutselig blir de syke, plutselig velter vannskåla eller andre ting, dersom man ikke klarer å legge en halv kalori i å ordne kattepass, bør man vurdere å skaffe seg en kjælestein istedet. 

Det finnes forøvrig Facebook-grupper for de fleste byer og bygder, går an å annonsere etter kattepass der hvis man ikke har venner og familie i området. 

Anonymkode: 59152...8a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og doene rekker ikke å bli så skitne på en uke. 

 

Anonymkode: e330a...af2

Eh, jo. De tisser og bæsjer bare der i en uke og da blir de skitne. Du kan jo prøve å se hvor rene doene dine holder seg hvis du kun bruker 2 doer på en uke, uten å skylle ned.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Diamant20 skrev:

Eh, jo. De tisser og bæsjer bare der i en uke og da blir de skitne. Du kan jo prøve å se hvor rene doene dine holder seg hvis du kun bruker 2 doer på en uke, uten å skylle ned.

Kan ikke sammenlignes når katten sparker sand over. 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Aureka skrev:

Hehe, min søster fikk ikke tilbake sin katt😂😂 Nå er den en dronning med et ekstremt kompetent og underdanig lykkelig hoff.

Vår er alltid dronning, men jeg må jo selv si at hun har et langt mer underdanig og tjenestevillig hoff i mine foreldre. Hva pus gjør, vil og hvor hun til enhver tid er er nøye fulgt opp, og hver kveld er det konkurranse om hvem pus vil ligge på fanget til. Taperen er dypt skuffet, vinneren i ekstase... til pus velger og vraker motsatt neste gang. 😄 

De er glade i våre to hunder også, men pus er desidert favoritt. De liker hundene, men forguder katten. 

Uansett godt å ha pass som virkelig koser seg med å passe. Vi er heldige slik! ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Trolltunge skrev:

Vår er alltid dronning, men jeg må jo selv si at hun har et langt mer underdanig og tjenestevillig hoff i mine foreldre. Hva pus gjør, vil og hvor hun til enhver tid er er nøye fulgt opp, og hver kveld er det konkurranse om hvem pus vil ligge på fanget til. Taperen er dypt skuffet, vinneren i ekstase... til pus velger og vraker motsatt neste gang. 😄 

De er glade i våre to hunder også, men pus er desidert favoritt. De liker hundene, men forguder katten. 

Uansett godt å ha pass som virkelig koser seg med å passe. Vi er heldige slik! ❤️

Heldige dere som kan ha pass til dyrene. 

Anonymkode: e330a...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heldige dere som kan ha pass til dyrene. 

Anonymkode: e330a...af2

Ja det er vi. Vi har til og med dobbelt opp med villige, så har aldri problemer med pass. 

Ene som med glede passer er forøvrig en nabo som jeg vet er veldig glad i dyr, så spurte en gang da mine foreldre også skulle bort. Betaler selvfølgelig litt når hun har dyrene, men dette er nok en løsning som er mulig for flere uten pass i familie/venner. Man må bare våge å spørre dem man ser har stor interesse for dyr, og som man kjenner tillit til. Eventuelt legge ut en annonse. 

Dyrene storkoser seg begge steder, så da kan vi reise med god samvittighet, og føle oss trygge på at de har det trygt og fint. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Ja det er vi. Vi har til og med dobbelt opp med villige, så har aldri problemer med pass. 

Ene som med glede passer er forøvrig en nabo som jeg vet er veldig glad i dyr, så spurte en gang da mine foreldre også skulle bort. Betaler selvfølgelig litt når hun har dyrene, men dette er nok en løsning som er mulig for flere uten pass i familie/venner. Man må bare våge å spørre dem man ser har stor interesse for dyr, og som man kjenner tillit til. Eventuelt legge ut en annonse. 

Dyrene storkoser seg begge steder, så da kan vi reise med god samvittighet, og føle oss trygge på at de har det trygt og fint. 

Katten min er veldig redd. Har forsøkt å betale for et kattehotell men hun trivdes ikke i det hele tatt. Dette var også hun som hadde kattehotell let sin tilbakemelding. Hun stoler på meg og thats it. Jeg har ingen familie rundt meg og kjenner ikke så mange der jeg bor. Og rømmer unna når noen ukjente kommer. 

Så jeg har besluttet at den uka annenhvert år jeg er borte er det best at hun er alene i huset hun er kjent i. 

Så til dere som fordømmer og sier jeg ikke bør ha katt. Fuck dere. 

Anonymkode: e330a...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten min er veldig redd. Har forsøkt å betale for et kattehotell men hun trivdes ikke i det hele tatt. Dette var også hun som hadde kattehotell let sin tilbakemelding. Hun stoler på meg og thats it. Jeg har ingen familie rundt meg og kjenner ikke så mange der jeg bor. Og rømmer unna når noen ukjente kommer. 

Så jeg har besluttet at den uka annenhvert år jeg er borte er det best at hun er alene i huset hun er kjent i. 

Så til dere som fordømmer og sier jeg ikke bør ha katt. Fuck dere. 

Anonymkode: e330a...af2

Har forresten også rådført meg med veterinær, som ikke ville anbefale 1 uke alene, men tipset om vannfontene og flere doer. Pusen er en katt som ble funnet ute og som er livredd alt. Jeg jobbet kjempe lenge med å få den trygg på meg. Så den har det best alene om jeg er borte. 

Anonymkode: e330a...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi bare skal være borte i noen dager så har vi familie i nærheten som kommer innom et par ganger om dagen for å sjekke at han har mat og vann, slippe han inn og leker/kose litt med han. Er vi borte lengre har vi et vennepar som han kjenner godt som passer han. 

Anonymkode: 0f6b8...c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katten min er veldig redd. Har forsøkt å betale for et kattehotell men hun trivdes ikke i det hele tatt. Dette var også hun som hadde kattehotell let sin tilbakemelding. Hun stoler på meg og thats it. Jeg har ingen familie rundt meg og kjenner ikke så mange der jeg bor. Og rømmer unna når noen ukjente kommer. 

Så jeg har besluttet at den uka annenhvert år jeg er borte er det best at hun er alene i huset hun er kjent i. 

Så til dere som fordømmer og sier jeg ikke bør ha katt. Fuck dere. 

Anonymkode: e330a...af2

Men det er uansett ikke greit! Da må du finne deg noen som kan komme hjem til å se etter henne minst én gang om dagen. Spør en nabo, annonser på Facebook e.l. Så får den som skal gjøre det komme å hilse på noen ganger på forhånd. 
Hvis du ikke fikser dette så må du faktisk holde deg hjemme! Sånn er det å ta på seg ansvaret for et dyr. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...