Gå til innhold

Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er borte i en drøy uke og da er katten ute. Har noen som kommer å setter ut mat og vann noen ganger i løpet av uka. Vi bor sånn til at det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: 14986...233

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun blir passet av svigers som er på andre siden av gjerdet og som elsker pus :) vi har katteluke, i tillegg får pus gå inn til dem på dagtid om hun vil når de er hjemme. De stikker oppom huset to ganger om dagen. Vi er veldig heldige med den ordningen! Veldig godt at noen pus er trygg på steller med henne, da veit vi at hun ikke gjemmer seg når noen kommer for å se til henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom kattepolitiet ja. Har en ung og aktiv katt som er ute hele dagen uansett. Han har det helt toppers 🙂 

Anonymkode: 24036...e12

Er ikke snakk om kattepoliti, men du er faktisk pålagt av Mattilsynet at katten skal ha daglig tilsyn. 
Den som ikke følger dette bør ikke ha katt. Du skjønner vel at det handler om at dyret kan bli gående lenge uten hjelp ved evt sykdom eller skade? 

Anonymkode: 356ce...935

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser bort maks 1 uke i gangen. Katten har da mat og er inne hele tiden. 

Ellers så har vi katrepass 😊

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reiser bort maks 1 uke i gangen. Katten har da mat og er inne hele tiden. 

Ellers så har vi katrepass 😊

Anonymkode: e330a...af2

Håper noen passer katten!? Dere reiser vel ikke bort opp til en uke uten kattepass?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom kattepolitiet ja. Har en ung og aktiv katt som er ute hele dagen uansett. Han har det helt toppers 🙂 

Anonymkode: 24036...e12

Handler ikke om å være kattepoliti. Det er ulovlig. 

Anonymkode: 6e440...8ec

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud- tydelig at det er flere her som burde aldri hatt katter!  Har anmeldt flere i nabolaget jeg vet har reist på ferien og forlatt kattene sine.  Dere kan ta dere en bolle. 

Anonymkode: cdb49...9de

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen som kan passe i ferien, så vi drar kun på korte utflukter, maks 2 dager borte. Legger da mat, vann og noe mykt å ligge på i garasjen. Har katteluke

Anonymkode: 24036...e12

 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom kattepolitiet ja. Har en ung og aktiv katt som er ute hele dagen uansett. Han har det helt toppers 🙂 

Anonymkode: 24036...e12

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er snakk om 2 dager setter jeg ut vann, og mat i garasjen. Har og et vindu litt åpent slik den kan gå inn i huset om den vil det. 
 

om vi er borte lenge, bor foreldrene mine i huset med kattene 😊 

Anonymkode: ca55a...56a

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiser bort maks 1 uke i gangen. Katten har da mat og er inne hele tiden. 

Ellers så har vi katrepass 😊

Anonymkode: e330a...af2

Katten skal ha tilsyn hver dag fordi den kan bli hardt skadet eller syk. Hvis katten får problemer med urinveiene feks så haster det, og det går fort. Hjelper ikke at katten klarer seg bra til vanlig sa gitt. Hvis pus blir påkjørt eller i verstefall plaget/torturert (det skjer, les om katten kaffe feks) hjelper det heller ikke at pus vanligvis klarer seg bra. Uansett er det ulovlig å reise fra katten uten tilsyn og det er jeg så glad for, for ingen gjør det med hunder feks. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Diamant20 skrev:

 

 

 

Katten skal ha tilsyn hver dag fordi den kan bli hardt skadet eller syk. Hvis katten får problemer med urinveiene feks så haster det, og det går fort. Hjelper ikke at katten klarer seg bra til vanlig sa gitt. Hvis pus blir påkjørt eller i verstefall plaget/torturert (det skjer, les om katten kaffe feks) hjelper det heller ikke at pus vanligvis klarer seg bra. Uansett er det ulovlig å reise fra katten uten tilsyn og det er jeg så glad for, for ingen gjør det med hunder feks. 

Jeg drar ikke fra katten ute. Men jo den er uten tilsyn maks en uke. Inne med 2 dier, flere skåler vann og mat. 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke snakk om kattepoliti, men du er faktisk pålagt av Mattilsynet at katten skal ha daglig tilsyn. 
Den som ikke følger dette bør ikke ha katt. Du skjønner vel at det handler om at dyret kan bli gående lenge uten hjelp ved evt sykdom eller skade? 

Anonymkode: 356ce...935

Vi er hjemme året rundt. Det er snakk om maks 2 dager i strekk kanskje to/tre ganger i året. Det går helt fint! Ofte går det 2 dager mellom hver gang vi ser katten uansett. Han er ikke den type katt som ligger inne og sover, spiser og vil ha kos. Han er ute hver eneste dag uavhengig av vær. Han er ung og frisk. Jeg mener man fint kan se an den enkelte katts behov. Hadde katten vært gammel og ikke like aktiv som min, hadde vi nok funnet en annen løsning. Jeg vet at jeg er en ansvarlig katteeier. 

Anonymkode: 24036...e12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kattedør, så de går ut og inn som de vil. Så kommer noen to ganger for dagen og gir mat, vann og kos. Om vi skal være borte lenger enn en helg, så bor noen hos oss sammen med dem☺️

Anonymkode: 29fa1...051

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar ikke fra katten ute. Men jo den er uten tilsyn maks en uke. Inne med 2 dier, flere skåler vann og mat. 

Anonymkode: e330a...af2

Loven krever at katten skal ha tilsyn en gang om dagen. Tenker du slik på andre ting også? At du anvender loven bare når den måtte passe deg best? 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg drar ikke fra katten ute. Men jo den er uten tilsyn maks en uke. Inne med 2 dier, flere skåler vann og mat. 

Anonymkode: e330a...af2

Reiser du fra katten din inne i leiligheten i en uke alene!!? Jeg håper virkelig du tuller. Du vet at en katt har sosiale behov også, den har det ikke bra selv om de fysiske behovene er dekket. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi passer katt hver sommer og hver jul. Om sommeren, bor katten hjemme og vi drar innom to ganger om dagen for mat og kos. Om vinteren bor katten hos oss. Vi bor i samme gate.

Anonymkode: 36fbb...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg drar ikke fra katten ute. Men jo den er uten tilsyn maks en uke. Inne med 2 dier, flere skåler vann og mat. 

Anonymkode: e330a...af2

Det er alt for lenge! Katter kan lett bli syke inne også, og stakkars katt som må bruke 2 doer på en uke uten rens, de som er så renslige. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til Mattilsynet med en eneste gang.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er hjemme året rundt. Det er snakk om maks 2 dager i strekk kanskje to/tre ganger i året. Det går helt fint! Ofte går det 2 dager mellom hver gang vi ser katten uansett. Han er ikke den type katt som ligger inne og sover, spiser og vil ha kos. Han er ute hver eneste dag uavhengig av vær. Han er ung og frisk. Jeg mener man fint kan se an den enkelte katts behov. Hadde katten vært gammel og ikke like aktiv som min, hadde vi nok funnet en annen løsning. Jeg vet at jeg er en ansvarlig katteeier. 

Anonymkode: 24036...e12

Det er like fullt ulovlig, selvom du mener det går greit. Hvis han er mye ute er det også større sjanse for påkjørsel og slosskampskader feks.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gliffy skrev:

Reiser du fra katten din inne i leiligheten i en uke alene!!? Jeg håper virkelig du tuller. Du vet at en katt har sosiale behov også, den har det ikke bra selv om de fysiske behovene er dekket. 

Ja det har jeg gjort. 

Bor ikke i leilighet da, men. 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg gjort. 

Bor ikke i leilighet da, men. 

Anonymkode: e330a...af2

Bryter loven ellers også når det måtte passe deg regner jeg med? :) 

Anonymkode: ab155...ea9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar ikke fra katten ute. Men jo den er uten tilsyn maks en uke. Inne med 2 dier, flere skåler vann og mat. 

Anonymkode: e330a...af2

Fullstendig galskap!! Håper noen anmelder deg neste gang!! Sånne som deg bør ikke ha dyr i det hele tatt! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Loven krever at katten skal ha tilsyn en gang om dagen. Tenker du slik på andre ting også? At du anvender loven bare når den måtte passe deg best? 

Anonymkode: ab155...ea9

Jepp. 

Anonymkode: e330a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bryter loven ellers også når det måtte passe deg regner jeg med? :) 

Anonymkode: ab155...ea9

Selvfølgelig. 

Anonymkode: e330a...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...