Gå til innhold

Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva gjør dere? 

Anonymkode: b62c9...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får noen til å bo i huset vårt. 

Anonymkode: 356ce...935

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepensjonat eventuelt betaler venner for å passe. Går ikke det blir jeg hjemme.

Anonymkode: 5ea41...2fe

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen som kan passe i ferien, så vi drar kun på korte utflukter, maks 2 dager borte. Legger da mat, vann og noe mykt å ligge på i garasjen. Har katteluke

Anonymkode: 24036...e12

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passer kattene til ei venninne mens hun er borte men hun passer vår mens vi er borte 

Endret av Firebarnsmor86
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen som kan passe i ferien, så vi drar kun på korte utflukter, maks 2 dager borte. Legger da mat, vann og noe mykt å ligge på i garasjen. Har katteluke

Anonymkode: 24036...e12

Katter skal uansett ha tilsyn hver dag!

Anonymkode: 356ce...935

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler for at de skal bo hos noen andre. Ca 1000 kr i uken.

Anonymkode: d4ad5...882

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Katter skal uansett ha tilsyn hver dag!

Anonymkode: 356ce...935

Der kom kattepolitiet ja. Har en ung og aktiv katt som er ute hele dagen uansett. Han har det helt toppers 🙂 

Anonymkode: 24036...e12

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepass som slipper ut på morgen og inn på tidligkvelden☺️ Har i tillegg katteluke, men den stenges på natta dåbikke katten drar inn mus. Viktig at kattepasser kjenner katten og koser/snakker med dem. Samtlige jeg hører om som reiser fra katten mer enn et døgn uten tilsyn melder jeg til Mattilsynet 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser ikke bort for lenge av gangen. Sørger for å få tilsyn til katten hver dag og reiser fra den maks 8-10 dager 1 gang i året. Det er da venner og familie som kommer innom hver dag og noen av dagene en som har betalt, gjennom tjenester som passpus.no og pawshake.no. De renser kattekasse og slikt også så det er fint.

De første årene var katten alene men nå har vi to katter så de har og selskap av hverandre.

En gang har katten vært på kattepensjonat men det var ikke noen suksess. To ganger har den vært hjemme hos venner, det gikk litt bedre. Men kattene trives best hjemme har vi merket.

Anonymkode: 8f5ed...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte appen nabohjelp i fjor sommer. Fikk flere som ønsket å passe. Da var det folk som bodde i nærheten og vi møttes i forkant sånn at de fikk møte pus, og jeg et mer inntrykk av dem.

Har og hatt venner som har passet pus. 

Anonymkode: ce692...ddb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter skal uansett ha tilsyn hver dag!

Anonymkode: 356ce...935

 

1 minutt siden, Lemmon skrev:

Kattepass som slipper ut på morgen og inn på tidligkvelden☺️ Har i tillegg katteluke, men den stenges på natta dåbikke katten drar inn mus. Viktig at kattepasser kjenner katten og koser/snakker med dem. Samtlige jeg hører om som reiser fra katten mer enn et døgn uten tilsyn melder jeg til Mattilsynet 

Ja, katter skal ha tilsyn hver dag:

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450

Anonymkode: 5ea41...2fe

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordner selvsagt med daglig tilsyn! Om det ikke skulle ordne seg reiser vi ikke bort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min er innom hver/annenhver dag. Vi har katteluke. Vi ser ikke katten selv hver dag engang på sommeren, hun koser seg skikkelig ute, så den hysteriske "tilsyn hver dag" blir vanskelig hos oss.

Anonymkode: 573da...932

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrene mine bor rett i nærheten, så de kommer innom hver dag og gir kos og mat! Glad jeg har de😊 

Anonymkode: 27051...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år, kattepensjonat... selvom katten hadde helt fint bodd ute (ja, det er sant! Katten er født og oppvokst på gata før den fikk et hjem som litt eldre kattunge.. og katten er borte i perioder på opptil to uker om sommeren, selvom vi er hjemme og har mat, vann og kos..) men.. vi er ansvaret bevisst og har pusemor på pensjonat i år. 

Anonymkode: acbdd...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre elsker pus, så det er ikke et problem. Lurer mest på om vi får henne tilbake, hver gang hun har vært der. Merkelig at hun er fornøyd med å komme hjem igjen også, så bortskjemt som hun blir hver gang de passer. 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om 2 dager setter jeg ut vann, og mat i garasjen. Har og et vindu litt åpent slik den kan gå inn i huset om den vil det. 
 

om vi er borte lenge, bor foreldrene mine i huset med kattene 😊 

Anonymkode: ca55a...56a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...