Gå til innhold

Dere med traumer og ptsd...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fungerte svært dårlig frem til jeg dro til osteopat! Anbefales virkelig ❤️ Ikke sikkert alle får like stor bedring, men for meg har det vært en mirakelkur. På under en måned gikk jeg fra å være på god vei mot ufør (hadde ikke vært i jobb på 3 år, og måtte ha hjelp hjemme) til å kunne jobbe 100 % og ha ekstra overskudd! Jeg hadde fått en haug med diagnoser fordi traumene hadde satt seg i kroppen - alt forsvant! Inkludert kronisk migrene med fullstendig hemmende anfall med oppkast flere ganger i uka! 

Jeg føler meg som meg selv igjen ❤️ MEN, det er viktig å ikke ha masse stress i livet ellers imens man går i behandling. 

Endret av MariaIsabel
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Omg, nå ser jeg at jeg legger ned tid i en tre år gammel tråd 🫣

Anonymkode: 94069...ce2

Jeg ser også det nå... Men er glad for at den ble tatt opp igjen 🙂

Anonymkode: 304fb...9da

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte utad i 40 år så fikk jeg den siste (av flere) knekk der jeg ikke greide å komme meg tilbake fra. Jeg har presset meg selv til det ytterste, og så liiiiitt til, og nå er både kropp og psyke fullstendig utmattet. Holder maska så godt jeg kan overfor barna, ingen hobby eller sosial liv, er ufør nå og prøver å finne mitt eget tempo. Jeg stoler ikke på andre, sliter med nærhet og affeksjon, samtidig som jeg har avvisningskompleks. Jeg er en vandrende selvmotsigelse: alle sier jeg ser så godt ut! Jeg er så reflektert! Jeg er en ressurs! ...men det er utenpå..

Anonymkode: 2bc5f...506

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (12 minutter siden):

Fungerte svært dårlig frem til jeg dro til osteopat! Anbefales virkelig ❤️ Ikke sikkert alle får like stor bedring, men for meg har det vært en mirakelkur. På under en måned gikk jeg fra å være på god vei mot ufør (hadde ikke vært i jobb på 3 år, og måtte ha hjelp hjemme) til å kunne jobbe 100 % og ha ekstra overskudd! Jeg hadde fått en haug med diagnoser fordi traumene hadde satt seg i kroppen - alt forsvant! Inkludert kronisk migrene med fullstendig hemmende anfall med oppkast flere ganger i uka! 

Jeg føler meg som meg selv igjen ❤️ MEN, det er viktig å ikke ha masse stress i livet ellers imens man går i behandling. 

Kan du si/dele litt mer om osteopat-behandlingen din? 

Anonymkode: f9cc8...030

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan du si/dele litt mer om osteopat-behandlingen din? 

Anonymkode: f9cc8...030

Jeg dro til fysioterapeut med bekkenløsning, og han er tilfeldigvis også osteopat. Han var opptatt av hele sykdomsbildet (fibromyalgi, migrene, PTSD og sannsynligvis ADHD), ikke kun bekkenløsningen. Han mener traumene mine har satt seg veldig i kroppen min (det sa han før jeg sa noe om at jeg hadde hatt traumer - han bare kjente rundt, og spurte).

Behandlingen er veldig forsiktig, hvor jeg bare ligger på en benk og han tar på punkter (klemmer ikke hardt engang - jeg aaaaner ikke hvordan det fungerer 🤯). Rett etter behandling er jeg gjerne svimmel og får litt hodepine. Fra første til andre gang merket jeg ikke noe særlig forskjell. Bekkenløsningen hadde faktisk spredt seg. Fra andre til tredje gang derimot - var det stor bedring! Bekkenløsningen var nesten borte og jeg hadde mer overskudd og mindre smerter. Jeg kunne også puste noe lettere (synes ofte det er tungt å puste - usikker på hva det kommer av). Fra tredje til fjerde gang følte jeg meg bedre enn jeg har gjort på årevis. Jeg er ikke lyssky lenger engang. Tidligere måtte jeg ha solbriller både ute og inne hele året. Jeg hadde fjerde time i dag og er spent på hvordan dette blir videre. 

Han sier jeg har hatt raskere bedring enn de fleste, men at de fleste kan hjelpes og at man bør merke bedring innen 4 timer. Han sier også at grunnen til at jeg har rask bedring, sannsynligvis er fordi jeg har ro i livet mitt nå. Det er vanskelig å behandle folk som fremdeles står i vanskelige situasjoner. Jeg er lykkelig gift med en mann som forstår helseutfordringene mine og hjelper til alt han kan, jeg har en flott sønn som fungerer bra på alle plan, er gravid (gjennom IVF) til tross for at jeg er i startfasen til tidlig overgangsalder, har et svært godt samarbeid med både lege og nav ifht helsesituasjonen, har drømmehuset og drømmebilen, god økonomi osv. Jeg har ikke noe som helst å gjøre med noe fra det livet som ga meg traumer. Det er viktig. Jo mindre stressmomenter man har i livet, jo mer vil behandling kunne hjelpe. Jeg hadde altså veldig gode forutsetninger for å få utbytte av behandling, men det vil nok kunne hjelpe selv om ikke absolutt alt er på stell heller, bare kanskje over litt lenger tid.

Ingen har noen gang nevnt osteopati engang som noe som kan hjelpe, så jeg prøver nå å rope det ut til alle, i håp om at noen kan få tilsvarende resultater som meg. Jeg har fått livet mitt tilbake! ❤️

Dersom noen vil vite akkurat hvem jeg går til, så send meg en pm (vil ikke oppgi kommunen jeg bor i her). ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...