Gå til innhold

Krenkelseshysteriet når nye høyder, nå med søstrene Furuset og en hårsår finnmarking.


HalldirV2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest snødråpe

Det finnes mennesker med lav intelligens, psykiske problemer med mer. Selvsagt finnes det mennesker som klager inn bagateller. Jeg ser ikke at vi skal bli dramaqueens og late som om majoriteten av mennesker tenker og reagerer som dem. Uansett hvor bra samfunnet vårt er, så vil det finnes mennesker som overreagerer. Det er flaut at den type overdrivelser tas seriøst og at man later som om det er normal oppførsel og lager en sak av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say what? Er det mulig å klage over det?

''Kondolerer så mye at dere i nord har så mye snø og så lite lys hele vinteren''. Noen som ble krenket der ute? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2020 den 0.45, HalldirV2 skrev:

Jeg håper du har rett og at dette er en ironisering over hele samfunnsdebatten. 

Om det ikke er en spøk så er jeg veldig irritert over beklagelsen. Man skal vel ikke unnskylde seg når man ikke har gjort en dritt? Da krever jeg at de trekker tilbake unnskyldningen for jeg føler meg skikkelig krenka over den:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det farlig å snakke offentlig, må veie hvert ord....før man sier NOE.

Hvor lenge kan man skrive mørk sjokolade?

 

Endret av Neste
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, visp skrev:

Om det ikke er en spøk så er jeg veldig irritert over beklagelsen. Man skal vel ikke unnskylde seg når man ikke har gjort en dritt? Da krever jeg at de trekker tilbake unnskyldningen for jeg føler meg skikkelig krenka over den:)

Enig. Dersom dette ikke er en spøk er beklagelsen helt på bærtur 😅

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I april raste debatten rundt den røde boksen med kjøttkaker som har stått i butikkhyllene siden 1960. Både Sametinget, Samerådet og artist Ella Marie Hætta Isaksen har gått hardt ut mot det de mener er en karikert logo som er både utdatert, diskrimerende og et kulturhistorisk gufs fra fortiden.

 

https://www.godt.no/aktuelt/i/3JrK6L/endrer-joika-boksen-etter-massiv-kritikk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neste skrev:

 

I april raste debatten rundt den røde boksen med kjøttkaker som har stått i butikkhyllene siden 1960. Både Sametinget, Samerådet og artist Ella Marie Hætta Isaksen har gått hardt ut mot det de mener er en karikert logo som er både utdatert, diskrimerende og et kulturhistorisk gufs fra fortiden.

 

https://www.godt.no/aktuelt/i/3JrK6L/endrer-joika-boksen-etter-massiv-kritikk

 

Akkurat den saken kan jeg i det minste forstå, til og med delvis sympatisere med. Selv om det absolutt ikke er slik at alle samer synes dette er støtende, faktisk har jeg sett ganske mange som selv synes det er synd at den ikoniske boksen forsvinner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 15.09, HalldirV2 skrev:

"Else og Cecilie Kåss Furuset er klaget inn til Kringkastingsrådet etter en spøk om badetemperatur." 

Dette må være ironi? Jeg kan ikke begripe at dette skal være en sak, vær så snill, si at dette er tull. 

https://www.dagbladet.no/kultur/vi-legger-oss-paddeflate/72628937

Det triste her er at vanligvis er det urbane liberale oslofolk, og studenter, som blir støtt (på vegne av andre først og fremst). Nå er det gått så langt at staute finnmarkinger blir krenket av NRK kulturmennesker fra Jessheim.

Betyr det at vi er blitt snowflake amerikanske college studenter alle sammen?

Dette er bare trist. Håpet i det lengste at hardføre folk nordpå var immune for alt sånt fjas. Men der tok jeg feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Commander skrev:

Det triste her er at vanligvis er det urbane liberale oslofolk, og studenter, som blir støtt (på vegne av andre først og fremst). Nå er det gått så langt at staute finnmarkinger blir krenket av NRK kulturmennesker fra Jessheim.

Betyr det at vi er blitt snowflake amerikanske college studenter alle sammen?

Dette er bare trist. Håpet i det lengste at hardføre folk nordpå var immune for alt sånt fjas. Men der tok jeg feil.

Bortsett fra at saken er helt absurd i seg selv, er det nettopp det at dette kom fra en finnmarking som virkelig skaper sjokkfaktoren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av folk som blir krenka i alle mulige retninger. Kan folk slutte å ta seg nær av ting? Det er ikke så mye snakk om at folk er litt hårsåre lengre. Nå er det den som liksom krenker som skal få kjenne på det. Det er den som skal føle smerten til den krenkede, det er den som skal legge seg flat og si unnskyld under press fra den krenkede og h*ns «følgerne». Hva med «bare deal med det?», eller «bare ignorer det», eller velge å ikke føle seg tråkka på? Hvorfor skal man ta ansvar for andre folks følelser når det ikke er opplagt at man går inn for å krenke noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
5 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Akkurat den saken kan jeg i det minste forstå, til og med delvis sympatisere med. Selv om det absolutt ikke er slik at alle samer synes dette er støtende, faktisk har jeg sett ganske mange som selv synes det er synd at den ikoniske boksen forsvinner. 

Her er jeg helt enig.

Selv om JEG tenker "reinsdyrkjøtt" når jeg ser boksen (uten at jeg har trodd det var rent reinsdyrkjøtt i den) så kan det være at andre får helt andre assosiasjoner enn dette som jeg ikke forstår/kjenner på.

Jeg tenker at vi Bergensere bør bli krenket hver gang noen nevner regn og Bergen i samme setning eller at sammensetningen "det regner mye" og Bergen bør forbys. Jeg mener, det er da virkelig stigmatiserende, er det ikke?

Noe av det morsomste jeg husker fra min ungdom var at det var vannmangel i Bergen (JA FAKTISK) fordi det regnet lite en sommer og vannmagasinene hadde elendig kapasitet den gangen. Trond Kirkvaag hadde en særdeles morsom spøk der han skulle hjelpe bergenserne med et pulver som laget vann. Det eneste man behøvde å gjøre var å tilsette ... eh ... vann. Jeg lo så tårene trillet. Og vi ble faktisk harselert med hver dag i beste sendetid grunnet denne vannmangelen. Vi lever fortsatt ... (og har fått bedre vannmagasin siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Her er jeg helt enig.

Selv om JEG tenker "reinsdyrkjøtt" når jeg ser boksen (uten at jeg har trodd det var rent reinsdyrkjøtt i den) så kan det være at andre får helt andre assosiasjoner enn dette som jeg ikke forstår/kjenner på.

Jeg tenker at vi Bergensere bør bli krenket hver gang noen nevner regn og Bergen i samme setning eller at sammensetningen "det regner mye" og Bergen bør forbys. Jeg mener, det er da virkelig stigmatiserende, er det ikke?

Noe av det morsomste jeg husker fra min ungdom var at det var vannmangel i Bergen (JA FAKTISK) fordi det regnet lite en sommer og vannmagasinene hadde elendig kapasitet den gangen. Trond Kirkvaag hadde en særdeles morsom spøk der han skulle hjelpe bergenserne med et pulver som laget vann. Det eneste man behøvde å gjøre var å tilsette ... eh ... vann. Jeg lo så tårene trillet. Og vi ble faktisk harselert med hver dag i beste sendetid grunnet denne vannmangelen. Vi lever fortsatt ... (og har fått bedre vannmagasin siden).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Sepia skrev:

Jeg er så lei av folk som blir krenka i alle mulige retninger. Kan folk slutte å ta seg nær av ting? Det er ikke så mye snakk om at folk er litt hårsåre lengre. Nå er det den som liksom krenker som skal få kjenne på det. Det er den som skal føle smerten til den krenkede, det er den som skal legge seg flat og si unnskyld under press fra den krenkede og h*ns «følgerne». Hva med «bare deal med det?», eller «bare ignorer det», eller velge å ikke føle seg tråkka på? Hvorfor skal man ta ansvar for andre folks følelser når det ikke er opplagt at man går inn for å krenke noen?

Forfatterens død, intensjonen har blitt irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

 

Ja, nettopp. Han hadde et sånt innslag hver dag i den tiden - denne husker jeg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ja, nettopp. Han hadde et sånt innslag hver dag i den tiden - denne husker jeg faktisk.

Herlig humor forøvrig 😅 Æsj altså, jeg savner "gamledager" på så mange måter. Somrene virket lengre, og alt hadde en gyllen tint - som om man så verden gjennom varme solbriller. 

Nå blir jeg for nostalgisk merker jeg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Herlig humor forøvrig 😅 Æsj altså, jeg savner "gamledager" på så mange måter. Somrene virket lengre, og alt hadde en gyllen tint - som om man så verden gjennom varme solbriller. 

Nå blir jeg for nostalgisk merker jeg! 

Folk ble nå fornærmet den gangen også. Tenk å sette seg ned og skrive en klage for hånd i brevs form til NRK fordi de ikke likte et innslag? Det var helt vanlig.

Men ja, å lete i Kirkvaag katalogen ble nostalgisk for meg også. Alle disse parodiene på kjente politikere og andre offentlige personer. Han var flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...