Gå til innhold

Krenkelseshysteriet når nye høyder, nå med søstrene Furuset og en hårsår finnmarking.


HalldirV2

Anbefalte innlegg

"Else og Cecilie Kåss Furuset er klaget inn til Kringkastingsrådet etter en spøk om badetemperatur." 

Dette må være ironi? Jeg kan ikke begripe at dette skal være en sak, vær så snill, si at dette er tull. 

https://www.dagbladet.no/kultur/vi-legger-oss-paddeflate/72628937

Endret av HalldirV2
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har sikkert et poeng i at NRK er for fokusert på Oslo og Østlandet. Men å bli krenka over en kald badetemperatur blir jo bare for dumt.🙄

Anonymkode: c0e01...104

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette reagerte jeg også på!! Makan til hårsår type uten sans for humor! Snakk om å ta seg og sitt litt VEL seriøst, det var en kald badetemperatur for pokker- ikke legg noe mer i det liksom. Å begynne å trekke paralleller til caffe-latte kultur og storbyliv blir litt drøyt, hun kunne helt sikkert sagt det samme om en kald badetemperatur her i sør også....

Anonymkode: d0f72...bc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Nei, nå står ikke verden til påske :sjokkbla:

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest! I tillegg blir det for dumt av NRK å ta en slik klage på alvor, noe de åpenbart gjør når det kommer ut på denne måten, for de åpner jo for krenke-fest!

Anonymkode: 9ccfe...766

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmarkingene blir flaue over å si hvor de kommer fra, også fordi en kondolerer med lav badetemperatur. Jeg får vondt i øynene! Det blir sikkert lettere å si hvor de er fra nå. Dette har gått så langt at jeg ofte lurer på om det er sant! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🎶Ro ro til krenkeskjær! Hvor mange krenkes kan det der? En til far og en til mor, en til søster, en til bror, en til tante og svigermor, en til kompis som over gaten bor og til aaalle andre på denne jord!🎶

Anonymkode: 2e7b9...677

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er flau på hans vegne😳 Ikke alle oss i Finnmark er så hårsåre! Er like flau over Ella Marie og Joika-krenkelsen, mista helt sansen for henne etter det der🤦‍♀️

Anonymkode: 40fef...931

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo i alle fall ufrivillig humor. :fnise: Jeg så tilsvaret til Else på insta, det var utrolig morsomt skrevet. 

Jeg skjønner ikke at denne mannen hopper rett i baret med begge beina og bare bekrefter alle mulige fordommer folk måtte ha om Finnmark. Men, morsomt er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Alta, og ble kjempeglad da jeg hørte at badetemperaturen er nesten 15 grader 😂 er ikke det ganske varmt da? 
i dag er det 6 grader i luften, og det er jo heller ikke såå kaldt 😉 

for å svare på innlegget: ja, det er mye rart en skal reagere på...

Anonymkode: aaab8...125

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djises! Håper snart noen nekter å legge seg flate når en random tulling blir krenka i følelsene sine. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk tenker jeg. Det er spesielt to ting som gjør at dette ikke føles helt riktig; den enormt lange unnskyldningen Else skriver og det at klageren eksponerer seg med fullt navn og bilde når han kommer med noe så dustete.

Ikke snakk om at dette er reelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke inntrykk at av han var krenka, mer lei av så mye på radio og tv handler om Oslo og østlandet. Jeg bryr meg ikke om dette selv, men vet av mange i hans generasjon som bor i andre deler av landet og har opplevd å bli sett ned på av Oslofolk da de var unge, særlig på 60/70-tallet. Det var helt andre holdninger på den tiden, og sånt kan henge i lenge hos folk som ikke har så mye annet å irritere seg over.

For å være brutalt ærlig er det mye mer irriterende med ørten tråder om såkalt "krenkelseshysteri" og at det har gått for langt hver eneste gang det kommer en bitteliten, ubetydelig agurksak om noen som ikke liker noe.

Anonymkode: 3278f...9d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, visp skrev:

Dette må være en spøk tenker jeg. Det er spesielt to ting som gjør at dette ikke føles helt riktig; den enormt lange unnskyldningen Else skriver og det at klageren eksponerer seg med fullt navn og bilde når han kommer med noe så dustete.

Ikke snakk om at dette er reelt.

Jeg håper du har rett og at dette er en ironisering over hele samfunnsdebatten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig dette er en spøk.

Anonymkode: eb2fa...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe krenkegreier der oppe på 80-tallet da serien "Marerittet" gikk på tv. Jeg hadde ikke sett på maken til hvor krenket folk fra Nord-Norge følte seg. Ettersom jeg husker ble de krenket fordi de ble oppfattet feil i serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...