AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #41 Skrevet 23. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har takket ja til veiledning , men det er bare måten de sa det til meg på : vi foreslår 6 mnd veiledning til deg og far , takker dere nei vil vi opprette ny undersøkelse om 6 mnd ..... det kaller jeg maktmisbruk Anonymkode: e018c...7e7 Det er og det. Frivillig tvang. Anonymkode: 97080...99b 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #42 Skrevet 23. juni 2020 Hei TS igjen , takk for mange tilbakemeldinger . Jeg har grublet mye over hvor jeg gjorde feil i denne saken . Vi foreldre ba ikke om at noen måtte støtte oss i saken , at det kun var en misforståelse . I bekymringsmeldingen står det at mor BRUKER å tar hardt i barnet og drar det inn på rommet . Dette har jeg sagt at det gjør jeg ikke , far fikk ikke vite hva som stod ordrett i bekymringsmeldingen før etter noen mnd da jeg trodde vi hadde fått samme melding og vi pratet om tilfeller der barnet hadde slått seg vrang . Da han innså at vi hadde pratet forbi hverandre , skrev han selv et brev til BV om dette. Jeg er en dame som går i forsvarsposisjon men jeg er ikke blind for mine feil . Jeg har kritisert dem etter forvaltningsloven og at de ikke har fulgt opp barnevernets veileder som regjeringen har utarbeidet .... her tror jeg at jeg burde ha holdt kjeft , men sa til dem at som foreldre blir vi satt i en svært stresset situasjon og det er viktig i slike saker at foreldre blir satt grundig inn i hvordan bv jobber og hvilke rettigheter foreldre og barn har i slike saker. Anonymkode: e018c...7e7 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #43 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, maskinisten skrev: Jeg tviler på at et familiemedlem har meldt noen til BVT fordi man løftet bort sitt eget barn da det var sint😂 Dette er enten trolling eller forvrengning av virkeligheten👍 Det finnes folk som melder for det Anonymkode: 85480...987 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #44 Skrevet 23. juni 2020 Ts her , har landet på at jeg vil snakke med bv om referat som ikke stemmer med selve samtalen med barnet, de skal vite at vi vet at det ikke er rett, så kanskje de er mer nøye i neste undersøkelse hos andre . Så får det ligge i saksmappe i 40 år. Er utslitt med søvnmangel etter flere mnd og orker ikke mer . familiemedlem vil stille opp for oss men jeg ser ikke vitsen i det nå som det er konkludert, det vil bare virke som at jeg har overtalt noen til å støtte oss etter så lang tid . Vi har ingen konflikter i familien og vil ikke skape noe mer. Den som meldte meg inn unngår meg og vil ikke snakke . Det jeg har konkludert med at i slike saker er man avhengig av dyktige og ærlige saksbehandlere og dessverre så skjer det feil underveis, mener at det bør være endringer i hvordan bv undersøker , feks at samtale blir tatt opp for å unngå misforståelser , at rettigheter for involverte blir lagt fram , at referat sendes og ikke holdes tilbake ( vi mangler ennå Flere referat fra møter . Vi får jo ikke mulighet å gi tilbakemelding når vi ikke får referatene. desverre så sitter jeg med et inntrykk at de har for mye makt . Bv skal jo være der for barna og hjelpe foreldrene. Nå har bv bare slitt oss ut. Anonymkode: e018c...7e7 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #45 Skrevet 23. juni 2020 Det er en grunn til at så mange er kritiske til Bv her til lands. Bare Google Samnanger saken. Man kan mene at vi må ha et godt BV samtidig som man er kritisk til lovbrudd og maktmisbruk. Anonymkode: fd91d...823 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #46 Skrevet 23. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her , har landet på at jeg vil snakke med bv om referat som ikke stemmer med selve samtalen med barnet, de skal vite at vi vet at det ikke er rett, så kanskje de er mer nøye i neste undersøkelse hos andre . Så får det ligge i saksmappe i 40 år. Er utslitt med søvnmangel etter flere mnd og orker ikke mer . familiemedlem vil stille opp for oss men jeg ser ikke vitsen i det nå som det er konkludert, det vil bare virke som at jeg har overtalt noen til å støtte oss etter så lang tid . Vi har ingen konflikter i familien og vil ikke skape noe mer. Den som meldte meg inn unngår meg og vil ikke snakke . Det jeg har konkludert med at i slike saker er man avhengig av dyktige og ærlige saksbehandlere og dessverre så skjer det feil underveis, mener at det bør være endringer i hvordan bv undersøker , feks at samtale blir tatt opp for å unngå misforståelser , at rettigheter for involverte blir lagt fram , at referat sendes og ikke holdes tilbake ( vi mangler ennå Flere referat fra møter . Vi får jo ikke mulighet å gi tilbakemelding når vi ikke får referatene. desverre så sitter jeg med et inntrykk at de har for mye makt . Bv skal jo være der for barna og hjelpe foreldrene. Nå har bv bare slitt oss ut. Anonymkode: e018c...7e7 Synes dette virker fornuftig Ts. Du kan jo feks skrive alt ned og sende det til de instansene som jobber kontinuerlig med å forbedre barnevernet -kommunen, bud-dir, barne og familiedepartementet, m fl. Anonymkode: a228a...278 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #47 Skrevet 23. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes dette virker fornuftig Ts. Du kan jo feks skrive alt ned og sende det til de instansene som jobber kontinuerlig med å forbedre barnevernet -kommunen, bud-dir, barne og familiedepartementet, m fl. Anonymkode: a228a...278 For det ser jo skikkelig bra ut😂 Anonymkode: 39cc1...f5f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #48 Skrevet 23. juni 2020 Oh, TS, jeg berundrer din modighet! I lignende situasjonen som deg (nemlig, rapportene som ikke stemte) fikk jeg spontanabort på grunn av all stress og ga opp til slutt 😞 Det ordnet seg til slutt, men jeg fortsatt hater dem av helle mitt hjerte 🤬 Anonymkode: 5f950...614
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #49 Skrevet 23. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det ser jo skikkelig bra ut😂 Anonymkode: 39cc1...f5f 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oh, TS, jeg berundrer din modighet! I lignende situasjonen som deg (nemlig, rapportene som ikke stemte) fikk jeg spontanabort på grunn av all stress og ga opp til slutt 😞 Det ordnet seg til slutt, men jeg fortsatt hater dem av helle mitt hjerte 🤬 Anonymkode: 5f950...614 Jeg har allerede sendt inn forslag til bv leder om forbedring og vist til mangler som er gjort i forhold til forvaltningsloven og ting som ikke er fulgt opp etter deres egen veileder i vår sak. Har kun vært saklig og kun tatt opp det som kan bevises , er spent om jeg får svar . Valgte ikke å sende det til saksbehandler da jeg har forsøkt muntlig å gi tilbakemelding på det som er nevnt over , saksbehandler gikk i forsvar og sa de jobber ikke slik som jeg refererte til i deres (bv) veileder og at de ikke hadde ressurser til det . Anonymkode: e018c...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #50 Skrevet 23. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede sendt inn forslag til bv leder om forbedring og vist til mangler som er gjort i forhold til forvaltningsloven og ting som ikke er fulgt opp etter deres egen veileder i vår sak. Har kun vært saklig og kun tatt opp det som kan bevises , er spent om jeg får svar . Valgte ikke å sende det til saksbehandler da jeg har forsøkt muntlig å gi tilbakemelding på det som er nevnt over , saksbehandler gikk i forsvar og sa de jobber ikke slik som jeg refererte til i deres (bv) veileder og at de ikke hadde ressurser til det . Anonymkode: e018c...7e7 Tror du det er mest sannsynlig at leder backer deg eller sin ansatt? Anonymkode: 39cc1...f5f 4
Mt3 Skrevet 23. juni 2020 #51 Skrevet 23. juni 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det er mest sannsynlig at leder backer deg eller sin ansatt? Anonymkode: 39cc1...f5f Hvem leder stiller seg bak spiller ingen rolle, det viktige er at TS har fått gitt en saklig tilbakemelding som kanskje kan få de til å endre sine rutiner eller gi bedre informasjon. Eller i det minste gi de noe å tenke på, så vet de hvordan den anklagde part føler det. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #52 Skrevet 23. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du det er mest sannsynlig at leder backer deg eller sin ansatt? Anonymkode: 39cc1...f5f Ts her , nei er ikke etter å bli backet opp av leder . Jeg ønsker bare tilbakemelding på mangler i saksbehandlingen og håper selvsagt at de går gjennom sine rutiner . Det skal vel ikke være forskjell på hvordan bv utøver sine rutiner i de ulike kommuner? Anonymkode: e018c...7e7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #53 Skrevet 23. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oh, TS, jeg berundrer din modighet! I lignende situasjonen som deg (nemlig, rapportene som ikke stemte) fikk jeg spontanabort på grunn av all stress og ga opp til slutt 😞 Det ordnet seg til slutt, men jeg fortsatt hater dem av helle mitt hjerte 🤬 Anonymkode: 5f950...614 Trist å høre , «klem» Anonymkode: e018c...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #54 Skrevet 23. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her , nei er ikke etter å bli backet opp av leder . Jeg ønsker bare tilbakemelding på mangler i saksbehandlingen og håper selvsagt at de går gjennom sine rutiner . ... Anonymkode: e018c...7e7 Jeg har vært gjennom dette og trodde det samme. Men svaret jeg fikk fra lederen var "jo, vi bruker litt sterkere uttrykk, men det er bare for ditt barns beste. Det MÅ du forstå" 🤬 Anonymkode: 5f950...614
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #55 Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Trist å høre , «klem» Anonymkode: e018c...7e7 Takk! ❤️ Anonymkode: 5f950...614
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #56 Skrevet 23. juni 2020 Ble selv meldt til bv for at barnet mitt hadde gått inn døren til en venn uten å ringe på flere ganger, samt sett i en park rett ved oss prate med noen som er døve, saksbehandler der sto og vart helt fortvila og lurte på om vi ikke forsto alvoret i dette. . . Altså at barnet går inn til en venn uten og ringe på døra, greit nok.. dem kunne jo heller ha varslet meg og sagt ifra om dette så jeg faktisk hadde muligheten til å ta tak i dette. Men å prate med noen i parken som er døv? Barnet mitt nekter jo for dette selv og han er heller ikke døv.. Anonymkode: 99d58...51b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #57 Skrevet 23. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble selv meldt til bv for at barnet mitt hadde gått inn døren til en venn uten å ringe på flere ganger, samt sett i en park rett ved oss prate med noen som er døve, saksbehandler der sto og vart helt fortvila og lurte på om vi ikke forsto alvoret i dette. . . Altså at barnet går inn til en venn uten og ringe på døra, greit nok.. dem kunne jo heller ha varslet meg og sagt ifra om dette så jeg faktisk hadde muligheten til å ta tak i dette. Men å prate med noen i parken som er døv? Barnet mitt nekter jo for dette selv og han er heller ikke døv.. Anonymkode: 99d58...51b Jeg skjønner ikke. Meldt til barnevernet for å prate med noen som er døv? Kan du utdype? Anonymkode: 5aa7d...787 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #58 Skrevet 23. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke. Meldt til barnevernet for å prate med noen som er døv? Kan du utdype? Anonymkode: 5aa7d...787 Det jeg tipper har skjedd her er at BV har blitt bekymra for manglende grensesetting på ungen til hu du siterer; ev at bekymringen også gikk på at barnet tok kontakt med fremmede, altså at det er ukritisk. Da tenker de fort at barnet lider av noen slags autisme; ev at det har tilknytningsskader. Det er visst noe med at barn som fex tar kontakt med fremmede, sier hei og er bestevenner med en gang kan ha dype relasjonsskader, har de lært på et kurs. Det er her vi som har veldig sosiale og trygge barn kan komme litt uheldig ut i kontakten med BV, for å si det forsiktig. Har vært der selv. Anonymkode: 7e2a2...c75 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #59 Skrevet 23. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke. Meldt til barnevernet for å prate med noen som er døv? Kan du utdype? Anonymkode: 5aa7d...787 Barnet mitt ble sett påstått sett av en annen mor prate med noen i parken som var døv. Dette stemte jo ikke. Er jo bakmål ting å melde noen til bv med... Omså HVIS barnet mitt hadde gjort det, hun viste jo ikke om barnet mitt kjente dem eller ikke. Anonymkode: 99d58...51b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #60 Skrevet 23. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg tipper har skjedd her er at BV har blitt bekymra for manglende grensesetting på ungen til hu du siterer; ev at bekymringen også gikk på at barnet tok kontakt med fremmede, altså at det er ukritisk. Da tenker de fort at barnet lider av noen slags autisme; ev at det har tilknytningsskader. Det er visst noe med at barn som fex tar kontakt med fremmede, sier hei og er bestevenner med en gang kan ha dype relasjonsskader, har de lært på et kurs. Det er her vi som har veldig sosiale og trygge barn kan komme litt uheldig ut i kontakten med BV, for å si det forsiktig. Har vært der selv. Anonymkode: 7e2a2...c75 Bv henla saken ganske fort etter og ha pratet med oss, poenget mitt er at folk melder over en lav sko og uten at ting faktisk stemmer. Bortkastet ressurser. Anonymkode: 99d58...51b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå