Gå til innhold

Hvordan hive ut samboer og stesønn raskest mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men han betaler jo ikke! Da kan han heller ikke kreve tre måneders frist!!! Det hjelper ikke om han betalte for mai og juni hvis han hoppet over januar og februar f eks! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, innlegg av utestengt bruker og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden og all ære til deg Ts! Du tar grep om situasjonen og gjør det som er best for sønnen din! Det vitner om en god mor! 

Ser flere har påpekt det siste du skrev "såfremt han betaler leie" han er skyldig leie for bortimot hele tiden han har bodd der slik jeg forstår det. Hva sa politiet til det? Jeg tenker at hvis han har betalt leie den siste måneden fordi da kan han påstå at han har betalt, så si at det var leie for august 2019 eller noe slikt. Du har nok av penger han skylder deg, så sånn sett hjelper det ikke om han nå betaler. 

Jeg ser du har snakket med politi og advokat, men jeg ville faktisk rådført meg med barnevernet også. De har midler de kan bruke og kan hjelpe deg med råd for å hjelpe gutten din til å slippe å leve i vold. 

Jeg ville også tatt kontakt med BUP. Gutten din har levd i et mareritt i to år og han trenger å snakke med profesjonelle før disse traumene preger ham enda mer. Det er viktig! 

Endret av altflyter
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, I Grosny skrev:

Den rettigheten har han muligens spolert når sønnen skremte eller slo yngstemann. 

Dette, pluss at leietakere har plikter også - som f.eks. å betale husleie. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min hadde ikke leiekontrakt. Jeg bare pakket snippsakene hans og satte det på trappen. Tok nøkkelen hans mens han ikke fikk det med seg. Han kom hjem til løst dør og sakene på trappen. 
 

Gjorde dette etter lenge oppfordring om å ha seg ut. Det var mitt hus og ønsket han ikke der noe mer. Han betalte ikke leie eller bidro med mat eller andre regninger. Kom med regningene sine og sa han var blakk. Selv om han tjente bedre enn meg. Han levde av meg rett og slett. 
Brukte bilen min og fylte aldri bensin. 
 

Styr unna mannfolk som ikke har livet på stell. 

Anonymkode: e2476...caf

Styr unna menn som er snyltere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: 

Ringte politiet for å rådføre meg om hva jeg skulle gjøre, fortalte situasjonen med min sønn som er redd, jeg er engstelig og at samboer drøyer flyttingen. Sa også at jeg ga samboer skriftlig beskjed (SMS) om å flytte ut for en måned siden, uten at han har gjort noe. Stesønn er her stadig vekk, truer og er ugrei mot min sønn på. 
 

Hun sa at så lenge samboer selv ikke er voldelig / ugrei mot min sønn eller meg så har han 3 måneder på å flytte så fremt han betaler for seg. Han har nå brukt opp 1 av de 3 månedene, sønnen hans har ingenting der å gjøre nå. Han kan jeg sende vekk hvis han dukker opp. 
 

Politidamen var såpass grei at hun sa at hun kunne ringe samboer og snakke med han. Satte veldig pris på dette 

Anonymkode: fb908...76c

Hei TS, så fint du fikk noen råd på veien og fikk hjelp! 

En helt annen sak, er han truende til å ta en telefon fra politiet i verste mening og eskalere situasjonen eller er han egentlig en fyr som ikke liker konfrontasjoner? Hvis det første er noe du er bekymret for ha med deg noen når du skal hjem i dag/når han kommer hjem.

 

Lykke til videre!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, O.G. skrev:

Styr unna menn som er snyltere.

Visste faktisk ikke at så mange menn unndrar seg økonomiske forpliktelser..........lite mandig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formelt sett er sikkert tre måneder riktig. Men hva tror du han gjør hvis du bare skifter lås? Han fremstår temmelig ynkelig om han forsøker å lage en sak av det.

Gi ham et tidspunkt for å hente tingene sine og vær tilstede selv med minst ett vitne. Jeg mistenkte at min ville la masse skrot stå og forlange at jeg tok vare på det, så jeg tok den dyreste gjenstanden som gissel, han fikk den da alt annet var hentet.

Anonymkode: 17b90...332

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: 

Ringte politiet for å rådføre meg om hva jeg skulle gjøre, fortalte situasjonen med min sønn som er redd, jeg er engstelig og at samboer drøyer flyttingen. Sa også at jeg ga samboer skriftlig beskjed (SMS) om å flytte ut for en måned siden, uten at han har gjort noe. Stesønn er her stadig vekk, truer og er ugrei mot min sønn på. 
 

Hun sa at så lenge samboer selv ikke er voldelig / ugrei mot min sønn eller meg så har han 3 måneder på å flytte så fremt han betaler for seg. Han har nå brukt opp 1 av de 3 månedene, sønnen hans har ingenting der å gjøre nå. Han kan jeg sende vekk hvis han dukker opp. 
 

Politidamen var såpass grei at hun sa at hun kunne ringe samboer og snakke med han. Satte veldig pris på dette 

Anonymkode: fb908...76c

Men han betaler jo ikke for seg.... 

Anonymkode: 26095...896

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er politiet svært tafatte og passive i slike "mindre alvorlige" saker. 

Her hadde jeg bare spilt med samme regler som mannen og satt alle sakene hans ut, inndratt nøkkel og sagt at han må ut nå. 

er det slik at han kan virke fysisk motstående så hadde jeg bedt to mannlige venner (gjerne store muskuløse) om å gi meg bistand.

Å vente på namsmand osv som tar en helvetes evighet er bare noe dritt jeg ikke hadde orket hvertfall. 

Hva skal han gjøre, politi anmelde deg? Saken blir henlagt som alt annet de får inn.. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ntrane skrev:

Etter min erfaring er politiet svært tafatte og passive i slike "mindre alvorlige" saker. 

Her hadde jeg bare spilt med samme regler som mannen og satt alle sakene hans ut, inndratt nøkkel og sagt at han må ut nå. 

er det slik at han kan virke fysisk motstående så hadde jeg bedt to mannlige venner (gjerne store muskuløse) om å gi meg bistand.

Å vente på namsmand osv som tar en helvetes evighet er bare noe dritt jeg ikke hadde orket hvertfall. 

Hva skal han gjøre, politi anmelde deg? Saken blir henlagt som alt annet de får inn.. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: 

Ringte politiet for å rådføre meg om hva jeg skulle gjøre, fortalte situasjonen med min sønn som er redd, jeg er engstelig og at samboer drøyer flyttingen. Sa også at jeg ga samboer skriftlig beskjed (SMS) om å flytte ut for en måned siden, uten at han har gjort noe. Stesønn er her stadig vekk, truer og er ugrei mot min sønn på. 
 

Hun sa at så lenge samboer selv ikke er voldelig / ugrei mot min sønn eller meg så har han 3 måneder på å flytte så fremt han betaler for seg. Han har nå brukt opp 1 av de 3 månedene, sønnen hans har ingenting der å gjøre nå. Han kan jeg sende vekk hvis han dukker opp. 
 

Politidamen var såpass grei at hun sa at hun kunne ringe samboer og snakke med han. Satte veldig pris på dette 

Anonymkode: fb908...76c

TS, hvordan går det nå? Har politiet snakket med han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fireflies skrev:

TS, hvordan går det nå? Har politiet snakket med han?

Da jeg kom tidlig hjem fra jobb i dag, satt stesønn med kompiser og spilte i kjellerstuen :( Jeg tok det opp med samboer som også var hjemme at dette ikke er greit. Avtalen var at sønnen hans ikke hadde adgang her. Samboer argumenterte for at nå er ikke sønnen min her så hva er problemet. 
 

Jeg er så oppgitt! Vet ikke om politiet har snakket med han, men det virker ikke som han har begynt å pakke eller har noe hastverk med å flytte ut. Da jeg sa at han må finne seg et annet sted snarest svarte han med at han har krav på å bo her i 2 måneder til :( 

Anonymkode: fb908...76c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kom tidlig hjem fra jobb i dag, satt stesønn med kompiser og spilte i kjellerstuen :( Jeg tok det opp med samboer som også var hjemme at dette ikke er greit. Avtalen var at sønnen hans ikke hadde adgang her. Samboer argumenterte for at nå er ikke sønnen min her så hva er problemet. 
 

Jeg er så oppgitt! Vet ikke om politiet har snakket med han, men det virker ikke som han har begynt å pakke eller har noe hastverk med å flytte ut. Da jeg sa at han må finne seg et annet sted snarest svarte han med at han har krav på å bo her i 2 måneder til :( 

Anonymkode: fb908...76c

Gjør som de andre sier nå: pakk sakene hans og ta nøkkelen hans! Ungen hans kaster du ut, omså ringe politet! 
 

Samboeren din, han kommer ikke til å dra frivillig! 

Anonymkode: 26095...896

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kom tidlig hjem fra jobb i dag, satt stesønn med kompiser og spilte i kjellerstuen :( Jeg tok det opp med samboer som også var hjemme at dette ikke er greit. Avtalen var at sønnen hans ikke hadde adgang her. Samboer argumenterte for at nå er ikke sønnen min her så hva er problemet. 
 

Jeg er så oppgitt! Vet ikke om politiet har snakket med han, men det virker ikke som han har begynt å pakke eller har noe hastverk med å flytte ut. Da jeg sa at han må finne seg et annet sted snarest svarte han med at han har krav på å bo her i 2 måneder til :( 

Anonymkode: fb908...76c

Nå har du vel hevet stesønn og kompiser ut? Og «samboer» med, hva har han på ditt kjøkken å gjøre? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg alliert meg med noen store sterke kompiser for å få ham ut... 

Anonymkode: e8537...8ae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid vært veldig lovlydig og gjort kun det som er riktig i tråd med loven. Men nå har jeg fryktelig lyst til å bare hive han ut av døren og sakene hans samme vei. Flere har foreslått at jeg skal få pakket sakene og hive han ut ved å tilkalle to store menn. Men jeg gar ingen store menn som kan hjelpe. Jeg er enebarn og min far bor på aldershjem. Jeg tørr ikke å be eksen min om hjelp heller. Føler situasjonen er håpløs. Savner sønnen min, han skal egentlig bo her 50% av tiden, men nå er han fast hos far frem til den idioten er ute av huset. 

Anonymkode: fb908...76c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg alliert meg med noen store sterke kompiser for å få ham ut... 

Anonymkode: e8537...8ae

Jeg er faktisk så forbanna at jeg vil gjøre dette. Men har ingen store sterke kompiser :( 

Anonymkode: fb908...76c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kom tidlig hjem fra jobb i dag, satt stesønn med kompiser og spilte i kjellerstuen :( Jeg tok det opp med samboer som også var hjemme at dette ikke er greit. Avtalen var at sønnen hans ikke hadde adgang her. Samboer argumenterte for at nå er ikke sønnen min her så hva er problemet. 
 

Jeg er så oppgitt! Vet ikke om politiet har snakket med han, men det virker ikke som han har begynt å pakke eller har noe hastverk med å flytte ut. Da jeg sa at han må finne seg et annet sted snarest svarte han med at han har krav på å bo her i 2 måneder til :( 

Anonymkode: fb908...76c

Ettersom sønnen hans har drevet med trusler, anmeld og informer moren hans om at du kommer til å høre om besøksforbud hvis du ser han igjen. Far kan ha samvær andre steder.

Kontakt namsmannen, informer om du har sendt utkastelse og at du ikke har fått husleie. De får ikke gjort noe nå, men de er informert.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har alltid vært veldig lovlydig og gjort kun det som er riktig i tråd med loven. Men nå har jeg fryktelig lyst til å bare hive han ut av døren og sakene hans samme vei. Flere har foreslått at jeg skal få pakket sakene og hive han ut ved å tilkalle to store menn. Men jeg gar ingen store menn som kan hjelpe. Jeg er enebarn og min far bor på aldershjem. Jeg tørr ikke å be eksen min om hjelp heller. Føler situasjonen er håpløs. Savner sønnen min, han skal egentlig bo her 50% av tiden, men nå er han fast hos far frem til den idioten er ute av huset. 

Anonymkode: fb908...76c

Start med å koble fra modemet, som nevnt over i tråden, nå med en gang. Blir det noe spetakkel, ringer du politivakta.

Og så ringer du politiet igjen i morgen for å høre om de har noe mer de kan hjelpe med. Evnt kan du også kontakte jussbuss hvis du har noe slikt der du bor.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...