Gå til innhold

Hvordan hive ut samboer og stesønn raskest mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du sjans til å skru av internett og tv-tilgang en periode? Tøm kjøleskapet og ikke kjøp mat!

Anonymkode: 43dbe...55a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen kan fint anmelde stesønnen for trusler, egentlig rart han ikke har gjort det. Virker som en mann med tak i, og som virkelig står på for barnet sitt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kom tidlig hjem fra jobb i dag, satt stesønn med kompiser og spilte i kjellerstuen :( Jeg tok det opp med samboer som også var hjemme at dette ikke er greit. Avtalen var at sønnen hans ikke hadde adgang her. Samboer argumenterte for at nå er ikke sønnen min her så hva er problemet. 
 

Jeg er så oppgitt! Vet ikke om politiet har snakket med han, men det virker ikke som han har begynt å pakke eller har noe hastverk med å flytte ut. Da jeg sa at han må finne seg et annet sted snarest svarte han med at han har krav på å bo her i 2 måneder til :( 

Anonymkode: fb908...76c

Han har krav på det? Da får han betale det han skylder deg og leie for de to neste månedene! Men det er han nok ikke interessert i.  🥴

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tiden er inne til å endre taktikk.

Lag et brev som inneholder dato, hans navn, dato for siste gang han betalte leie. La oss kalle han Lurius Tufsesen, og i dette eksempelet var sist han betalte leie var i juli i fjor. Da skriver du som følger:

Lurius Tufsen
Adresse

Dato: 23.6.2020

ANMODNING OM Å FLYTTE VED ENDT SAMBOERFORHOLD

Den 1.6.2020 ble du gjort kjent med at vårt forhold var over. Du har siden fått flere anmodninger om å flytte, noe du ikke har etterkommet.

Senest den 31.08.2020 må du være flyttet ut av boligen, <Adresse>. Det skal også innen flytting betales husleie for perioden 1.08.2019 frem til 31.08.2020, kr 2.000/mnd, totalt kr 26.000. Flytter du ut tidligere, vil kostnad for resterende tid bli trukket fra.

I gjenværende tid av oppsigelsen er boligen kun tilgjengelig for deg, Lurius Tufsen. Brudd på denne betingelsen vil medføre politianmeldelse. Dette gjelder også din sønn Umulius Tufsen.

Dersom skyldig husleie som nevnt over (med fratrekk for eventuell tidligere utflytting) ikke er betalt innen flyttedato vil kravet samt eventuelle påløpte kostnader for tvangsfullbyrdelse av utflytting, forsinkelsesrente for hele perioden leien har uteblitt og eventuell påført skade bli oversendt namsmannen for rettslig innkreving. Forsinkelsesrente vil ikke bli avkrevd dersom utflytting skjer før 31.08.2020.

Brevet er oversendt på e-post, SMS og rekommandert i posten.

--

Det dette gir er en anledning til å kreve rente. Det betyr ikke at du skal gjennomføre dette, men det gir deg grunnlag for å gjøre det samt at det stadfester at mannen skylder deg penger for den perioden du angir.

Du må selvsagt anmelde stesønnen i morgen. Samtidig med at du gjør det, forteller du hva Hr Tufsen sa da du påpekte at Umulius har trosset ditt krav om at han ikke skal være i boligen din samt trusselen din sønn opplever som gjør at han må kjøres til skolen. Her må du også fortelle hvor redd du er.

Jeg foreslå også at du ber mannen flytte til kjellerstuen med alt sitt pikk-pakk slik at du slipper å se synet av han mer enn nødvendig.

Du har min dype medfølelse!

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvorfor anmelder du ikke for trusler og vold og skaffer besøksforbud og skifter lås, de har ingenting i ditt eget hjem å gjøre. 

Enig med de som sier at du må slå av Internett, strøm osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutta sjøl Internett, flytta ut av soverommet og unnlot å kjøpe mat/spiste ute til han flytta ut. Det fungerte veldig fint og raskt. 
 

Hadde også gjemt alt stesønn synes er gøy hos ei venninne. Det samme med eks-samboer. 
 

Hadde også latt han bo i pappesker til han flytta ut. 

Anonymkode: 00738...476

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS, jeg så i en av dine siste poster at du hadde en samtale med din eks som fortalte om trusler du ikke visste om. Jeg foreslår at han og du tar kontakt med Barnevernet sammen og ber om hjelp der også, så ringer din eks politiet og melder fra om truslene mot deres sønn også - to står alltid sterkere enn en, om du ringer igjen virker det som om du smører på historien og det kan slå tilbake på deg. 

Ta kontakt med skolen til ditt barn og forklar situasjonen og hvorfor sønnen din er redd. 

Så forteller du denne guttens mor at du ikke lengre kommer til å gi hennes eks friheten til å utnytte deg og at det også gjelder sønnen hennes samt at han har truet ditt barn og det var dråpen, dere har meldt saken og om hun ikke ønsker at hennes sønn skal få et rulleblad holder hun han hjemme til denne eksen hennes har flyttet ut. 

Det neste du gjør er å ringe en låssmed, om denne samboeren er hjemme på dagtid spiller ingen rolle, du eier boligen det er du som har rett til å bytte lås - gi han gjerne en heads up på at du kommer til å gjøre dette. Bytt til kodelås som du kan styre på telefonen din, så sier du at så lenge han betaler husleie i tide og andre utgifter han skylder asap vil du låse han inn og ut hver gang han har behov for det i to mnd fra den dag du først ba han flytte ut. 

Vis handlekraft - og vær standhaftig, vær forberedt på sinne og alt det der men ikke gi deg. Ha opptaksfunksjonen klar på telefonen, om han truer eller annet er det å dokumentere det i ditt favør når du igjen tar kontakt med politiet. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, got2go skrev:

Samboeren din har IKKE krav på å bo der i 3 mnd når det ikke finnes noen leiekontrakt!

Og heller ikke om han ikke har overholdt avtalen med 2000 kr mnd som det ble skrevet han ikke har betalt de siste 6 mnd.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske ekstremt at denne stesønnen truer sønnen din på vei til skolen også. Hadde definitivt anmeldt stesønnen og bedt om besøksforbud - både for deg og sønnen din. Dere kan jo ikke leve slik? Gi beskjed til mammaen hans etterpå, men politiet kommer til å følge opp dette gjennom forebyggende enhet og barnevern vil jeg tro. Han er jo over den kriminelle lavalder, så dette kan få alvorlige konsekvenser om han fortsetter - vil derfor tro at du blir kvitt problemet ved å kontakte politiet.

Mannen hadde jeg ikke gitt to måneder altså - særlig ikke om du tidligere har bedt ham flytte om purret på manglende betaling. Det foreligger ingen særlige grunner ift barn eller lignende som gjør at han må bli boende.  Lag et restkrav på det han skylder deg og be om hjelp til innkreving. Si at du sletter gjelden om han flytter med en gang. Det burde vel ha effekt tenker jeg.

Anonymkode: b40e7...f3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en eks! Er det mulighet for at dere blir sammen igjen? Han høres ut som en fin fyr.

Anonymkode: bf267...bb1

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en oppegående og handlekraftig eks du har :) Flott å lese at du/dere har tatt grep!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Godt jobbet! 🎊🤗

Håper du oppdaterer hvordan han reagerte da alle tingene hans ble flyttet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt barnevernet. Barnet ditt kan ikke bo der så lenge stesønnen oppholder seg der og samboeren din slipper han inn. 
 

Hør hva barnevernet kan gjøre for deg. De kan sende bekymring og du kan anmelde gutten til politiet. Når samboeren ikke gjør noe for å stoppe volden så mener jeg at han ikke har rett å bo der noe mer. 

Anonymkode: e2476...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og plutselig ble dette til en ordentlig gladsak! Hurra! Bra at din eksmann stilte opp, håper nye-eksen ikke plager deg mer! 😊🥳

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ❤️❤️ Godt å ha noen i ryggen. Håper ikke den dusten er så dum å møter opp på døren din igjen

Anonymkode: e2476...caf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå ble jeg utrolig glad. Det er utrolig vanskelig å se hva som er beste løsning når man står midt oppe i noe. Derfor var det flott at eksen din hjalp til her. Godt også at du flytter til din mor for å få fred i noen dager.

Ikke glem å anmelde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...