Gå til innhold

Innvandrerjente fikk 6-er i alle fag på videregående!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil gratulerer denne eleven med minoritetsbakgrunn for de fantastiske resultatene ved videregående skole. Jeg vil anta ut ifra navnet at hun har indisk opprinnelse (mulig jeg tar feil?).

Det er vel ingen hemmelighet at norske kvinner med indiske foreldre gjør det godt i både utdanning og samfunnet ellers. Her er det noen eksempler:

Blant oss etnisk norske er det 1 % som fullfører medisinutdanning, mens for norske kvinner med indiske foreldre har 20 % fullført medisinutdanning. 

Norskefødte med innvandrer bakgrunn fra India tjener 20 % mer enn etniske norske på deres alder.

 

Hva gjør indiske foreldre riktig som vi etnisk norske foreldre kan lære av?

 

Anonymkode: 8e3c9...23e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rett og slett fordi indiske foreldre er flinkere til å lære barna disiplin, noe som er totalt mangelvare hos våre etniske norske elever, mener jeg!

Anonymkode: 0f5dd...1ed

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Kan nok bli en veldig god lege av henne, hvis hun vil det da :) 

Anonymkode: 9b31e...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett fordi indiske foreldre er flinkere til å lære barna disiplin, noe som er totalt mangelvare hos våre etniske norske elever, mener jeg!

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Jepp. Og feilen starter i barneoppdragelsen. Ingen får høre, nei eller fy lenger.

Anonymkode: 9b31e...6be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke fått alt sånn som oss og sett en annen kultur med mye større klasseforskjeller så de ser hvor mye vi får gratis og så lærer de barna sine å dra nytte av mulighetene.

Anonymkode: 021d3...b53

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så flott. Kan nok bli en veldig god lege av henne, hvis hun vil det da :) 

Anonymkode: 9b31e...6be

Åh gud. 🤪

Anonymkode: 7cad6...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden hun tar hindi og hindi fordypning på høyere nivå kan man nok trygt anta at hun er indisk, ja. Hehe. 

Anonymkode: 9e581...692

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser at nordmenn er late når det kommer til utdanning. Innvandrerne er mer odentlig og gjør det mye bedre!

Anonymkode: 61f23...0b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt mye press på barna i indiske familier på å prestere og få en god utdannelse. Medisin er spesielt populært. Foreldrene påvirker ofte studievalget også. 

Anonymkode: 066ee...b77

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er generelt mye press på barna i indiske familier på å prestere og få en god utdannelse. Medisin er spesielt populært. Foreldrene påvirker ofte studievalget også. 

Anonymkode: 066ee...b77

Vil det si at barna ikke kan velge noe annet enn medisin?

Anonymkode: 0f5dd...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det si at barna ikke kan velge noe annet enn medisin?

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Mange får ikke velge selv, nei. Evt velge mellom noen få prestisjestudier (ofte medisin eller juss) Lege er helt øverst på lista og det gir status å ha barn med legeutdannelse. Jeg kjenner ingen indere som har barn som IKKE har en høyere utdannelse enten innen medisin, juss eller økonomi el.l.

Anonymkode: 066ee...b77

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det si at barna ikke kan velge noe annet enn medisin?

Anonymkode: 0f5dd...1ed

Mannen min er asiatisk, og der fikk de velge mellom lege, advokat eller ingeniør av foreldrene 😂 De er nok ganske mye strengere enn vi nordmenn ja. Godtar ikke en kokk feks 😛 

Anonymkode: 5edb6...34c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst vil gratulerer denne eleven med minoritetsbakgrunn for de fantastiske resultatene ved videregående skole. Jeg vil anta ut ifra navnet at hun har indisk opprinnelse (mulig jeg tar feil?).

Det er vel ingen hemmelighet at norske kvinner med indiske foreldre gjør det godt i både utdanning og samfunnet ellers. Her er det noen eksempler:

Blant oss etnisk norske er det 1 % som fullfører medisinutdanning, mens for norske kvinner med indiske foreldre har 20 % fullført medisinutdanning. 

Norskefødte med innvandrer bakgrunn fra India tjener 20 % mer enn etniske norske på deres alder.

 

Hva gjør indiske foreldre riktig som vi etnisk norske foreldre kan lære av?

 

Anonymkode: 8e3c9...23e

Hvorfor lage en ny tråd?

 

Anonymkode: d10f3...0d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende, men hvorfor gå ut i avisa med det ? Det hadde ikke skjedd om det var en norsk person.

Anonymkode: b8e99...f92

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallhard disiplin og tungt press hjemme er nok stikkord som skiller hennes foreldre fra gjennomsnittlige norske foreldre. Det bar i alle fall slik tidligere. Antakelig har også foreldrene høy (prestisje)utdanning.

En del foreldre bestemmer at barne kun får velge mellom 2-3 toppstudier som medisin eller juss. Noen ytterst få velger å bryte med forventningene og velger f.eks. lærer.

Jenta er også opptatt av å jobbe jevnt og hardt hele tiden, og at disiplin er viktigere enn motivasjon siden motivasjon kan komme og gå.

Det er uansett kjempeimponerende at hun har oppnådd så gode resultater. Avisoppslag skjer også når elever med mer norskklingende navn oppnår så gode resultater. Ikke alle ønsker dog å stille opp i avisa med vitnemålet sitt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en uføretrygdet far og en mor med fagbrev, er halvveis i medisinutdanningen i Norge☺️ Greit om vi ikke diskriminerer på noen måte, alle er forskjellige, til tross for bakgrunn. 

Anonymkode: 3e867...63b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imponerende, men hvorfor gå ut i avisa med det ? Det hadde ikke skjedd om det var en norsk person.

Anonymkode: b8e99...f92

https://skien.vgs.no/aktuelt/nyheter/oskar-fikk-toppkarakter-i-alle-fag-aftenposten

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/7yPP8/snittet-mitt-er-62

https://www.smaalenene.no/lokale-nyheter/fikk-over-6-i-snitt/s/1-87-6734152

 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imponerende, men hvorfor gå ut i avisa med det ? Det hadde ikke skjedd om det var en norsk person.

Anonymkode: b8e99...f92

Er mange norske som havner i avisen, fordi de kun fikk seksere på vitnemålet. 

Anonymkode: 892d6...17f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å kalle henne innvandrerjente bare fordi hun har minoritetsbakgrunn. Hun kan være født i Norge.

Anonymkode: 8babd...c12

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...