Gå til innhold

Grønnsaker til spaghetti carbonara?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Pinkee skrev:

Tror vedkommende mente å lage raspeballer AV kålrot, i stedet for av potet. Ikke som tilbehør.

Ah da blir det nok langt mer fy fy men Hmm forveten som jeg er må jeg teste det ut.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Haha norsk Taco er et merkelig sammensurium. Blir så oppgitt når jeg hører om tacolasagne og tacosuppe liksom. Og tacoen alene... Ja en meksikaner hadde sikkert ikke skjønt hva det var engang 😂

De vet, stort sett, om TexMex men det er ganske ulikt ja

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Ah da blir det nok langt mer fy fy men Hmm forveten som jeg er må jeg teste det ut.

Tror du må blande, bare kålrot vil bli for vassent, eventuelt må du bruke mye mel, trur eg!

Skrevet
Akkurat nå, Pinkee skrev:

Tror du må blande, bare kålrot vil bli for vassent, eventuelt må du bruke mye mel, trur eg!

Skal nok finne en løsning, satser på drittvær i helgen siden jeg nå har satt det opp på test ut dette listen min.

(Er ganske opptatt av mat)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Skal nok finne en løsning, satser på drittvær i helgen siden jeg nå har satt det opp på test ut dette listen min.

(Er ganske opptatt av mat)

Du må komme inn med oppskrift hvis du får det til👍

Skrevet
18 minutter siden, Pinkee skrev:

Du må komme inn med oppskrift hvis du får det til👍

Shal do

Får trykke på favoriserer på tråden slik at jeg kan klare å huske det.

Skrevet

Det som er veldig godt som tilbehør til carbonara er finhakket løk, hvitløk, ingefær og paprika. Dette steker du til alt blir myk og i slutten av steketiden legger du i minitomater delt opp i småbiter.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se det synes jeg faktisk er helt OK, og da er det straks mange flere ingredienser som kan få lov til å være med. :) I alle fall etter min mening. 

Anonymkode: 14fce...892

Problemet med "carbonara" slik mange lager det i Norge er at heller ikke sausen har noe med retten pasta carbonara å gjøre - det dreier seg ofte om en form for fløtesaus, ikke eggeplomme og parmesan/pecorino. Når man da i tillegg tilsetter diverse grønnsaker og feks laks, så blir det totalt absurd å holde på carbonara-navnet. 

Carbonara er liksom blitt allround-benevnelsen på pasta i fløtesaus i Norge, slik "bolognese" er navnet på alle varianter av "spaghetti med kjøttdeig".

Jeg lager mange rare pastaretter jeg altså. Feks med blomkål, safran og ansjos, eller nykål, bacon, salvie og pinjekjerner. Men da ramser jeg opp ingrediensene når jeg skal forklare hva det er for noe, i stedet for å feks insistere på å kalle retten cacio et pepe - med litt ekstra. :eeeh: 

Anonymkode: d0182...e5e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo så latterlig enkelt å lage autentisk Carbonara at det for meg er helt uforståelig at folk gidder å styre med posevarianter. Man trenger ikke akkurat å være Michelin-kokk for å lage det. Man kommer langt med grunnleggende skills på kjøkkenet.

Anonymkode: 53412...0a3

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så latterlig enkelt å lage autentisk Carbonara at det for meg er helt uforståelig at folk gidder å styre med posevarianter. Man trenger ikke akkurat å være Michelin-kokk for å lage det. Man kommer langt med grunnleggende skills på kjøkkenet.

Anonymkode: 53412...0a3

Enig. Jeg kan ikke lage mat egentlig føler jeg, men jeg får til å lage carbonara om jeg følger oppskrift. Og den posevarianten er fæl. Og de Tori ferdigpakkene. Det er jo bare litt pasta som svømmer i masse fløtesaus. Man blir jo kvalm. Det skal jo være pasta med saus. Ikke saus med pasta 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.6.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Jeg har en enkel, grønn salat til hvis jeg skal ha salat til pastaretter. Ulike grønne salattyper, cherrytomater delt i to eller fire og en frisk vinaigrette av olivenolje og presset sitron (eller balsamico).

Salat på samme tallerken som en carbonara (eller andre pastaretter) er noe man bare ikke gjør i Italia. Så enten spise den først eller etterpå, eventuelt sette frem små salatskåler til hver kuvert. 

Carbonara er jo ikke noe man spiser daglig, så jeg er ikke så nøye på grønnsakene akkurat den dagen vi har det. Men jeg ville som sagt servert salaten separat. 

Anonymkode: ec4cf...132

Man serverer aldri salat eller brød til pasta!

Anonymkode: b8c46...8ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er faktisk ingen som serverer hvitløksbrød til lasagne, det skulle tatt seg ut!

Anonymkode: 4d381...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk ingen som serverer hvitløksbrød til lasagne, det skulle tatt seg ut!

Å servere hvitløksbrød til lasagne er en typisk norsk greie. På linje med det nordmenn kaller "taco" - og carbonara med kylling og erter.... 

Anonymkode: 03a8c...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min italienske svigerinne serverer salat til pasta, men som tidligere nevnt spises den ikke samtidig, den spises enten før eller etter (oftest etter) pastamåltidet. Den settes likevel på bordet samtidig som pastaen. 

Anonymkode: ec4cf...132

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvitløksbrød til lasagne er godt det, men det er en kombo som ikke finnes i italia.

Skrevet

Hm. En hver rett inneholder sine komponenter. Carbonara inneholder ikke grønnsaker. Kun egg, pancetta og parmesan. Men du kan jo lage din egen vri med de grønnsaken du foretrekker. ☺️

Skrevet
3 minutter siden, Rant skrev:

Hm. En hver rett inneholder sine komponenter. Carbonara inneholder ikke grønnsaker. Kun egg, pancetta og parmesan. Men du kan jo lage din egen vri med de grønnsaken du foretrekker. ☺️

Hva er pancetta? 

Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva er pancetta? 

Italiensk bacon. 

Skrevet
2 minutter siden, Rant skrev:

Italiensk bacon. 

Åja. Men er vel tillatt med vanlig bacon og. 

Skrevet
På 13.6.2020 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Enhver rett blir kjedelig uten grønnsaker, men hva passer til spaghetti carbonara? 

Blomkål tror jeg. Hva annet? 

Anonymkode: f655c...1f8

Revet gulrot?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...