Gå til innhold

Har alle krav på ammefri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Helgeline said:

Etter 30 år i arbeidslivet er min erfaring at det er ytterst uvanlig å lyve på seg urettmessig ammefri. Tror ikke jeg har hørt om. Det er heller andre veien, at kvinner ikke får tatt ammefri fordi arbeidsplassen ikke greier å tilrettelegge. Eller at de ikke tør pga at de er redde for mistenkeliggjøring/dømming: «ammer hun enda, ungen er jo snart et år». Andre kvinner er de verste...

Tror det er mange som slutter helt å amme pga denne dynamikken. Selv om det ikke er det de ønsker. 
Som sagt, ordningen med fri for å faktisk amme sitt barn er under press. Hvis noen tenker å misbruke ordningen som beskrevet i Ts, bør de virkelig gå i seg selv. 

Det trodde jeg og. Helt til jeg hørte om mange venninner som misbrukte det. De trodde de fikk kun fordi de ammet, ikke fordi ungen trengte mat der og da. Altså at de ammer 1 -3 ganger om dagen og derfor tok 2 timer fri 

Anonymkode: a0bfb...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg og. Helt til jeg hørte om mange venninner som misbrukte det. De trodde de fikk kun fordi de ammet, ikke fordi ungen trengte mat der og da. Altså at de ammer 1 -3 ganger om dagen og derfor tok 2 timer fri 

Anonymkode: a0bfb...e48

Kjenner folk som har opprettholdt ammingen lenger enn de egentlig ønsket for å få ammefri fordi «det var så deilig med korte dager»...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, man kjenner jo folk, da. Enkelte forteller det jo selv, at de faktisk gjør det for å få fri, ikke grunnet et reelt ammebehov hos barnet.

På den tid er det uansett ikke slik at et barn må ammes ila en arbeidsdag, det holder i massevis å amme før og etter jobb. Det er mye et konstruert problem hos veldig mange kvinner. "Vil ikke ta flaske" osv er ofte bare tull. Det gjør ingenting, for barnet MÅ ikke ammes ila en arbeidsdag når det er så gammelt. Den som er hjemme med barnet må få tid og ro til å finne sine måter å løse dette på. Et barn vil alltid drikke og spise om det er sultent nok. 

Arbeidsgiver vil aldri kunne tilrettelegge for to timer arbeidstid per dag. Men det går hardt utover de som er igjen på jobb. 

Jeg var også spent på dette når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon, men det var overhodet ikke et problem. Ammet før og etter jobb. Mange mødre må roe seg ned, og la far ta over når han har permisjon.

Anonymkode: ff727...a85

Hva vet du egentlig om folks private situasjon vedrørende amming/fast føde?Jeg har benyttet meg av ammefri. Vi hadde en baby som var mye syk og kastet opp nesten daglig ved inntak av fast føde og en annen baby som hadde kolikk i seks måneder og refluks med oppkast til baby var over året. Fast føde var ikke enkelt og vi kompenserte med amming. Jeg fortalte aldri dette til kollegaer eller sjefen. De trenger ikke vite det. Ikke fikk jeg til pumping heller og på jobb var det eneste stedet å pumpe på do. 

Anonymkode: 87cc4...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg og. Helt til jeg hørte om mange venninner som misbrukte det. De trodde de fikk kun fordi de ammet, ikke fordi ungen trengte mat der og da. Altså at de ammer 1 -3 ganger om dagen og derfor tok 2 timer fri 

Anonymkode: a0bfb...e48

Ammefri er knyttet til mors behov for å amme/pumpe, ikke at barnet nødvendigvis må ha mat akkurat da. Det kan f.eks. være for å tømme brystene for melk (unngå kraftig melkespreng og påfølgende brystbetennelse) eller for å opprettholde melkeproduksjonen.

Selv med 2 timer ammefri på starten/slutten av arbeidsdagen, opplevde jeg at melkeproduksjonen gikk mye ned da jeg gikk tilbake i jobb.

Anonymkode: 01b95...ab3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, og ammefrien er lagt i "ubunden tid" (tid man bruker på forberedelser og etterarbeid). Jeg får ikke reduksjon i arbeidsmengden, da forberedelser og etterarbeid er noe man uansett må gjøre. Mister et og annet møte, men må selvfølgelig lese referat. I praksis flytter jeg bare arbeidet til et annet tidspunkt (les: kvelden og helger). Har vel egentlig ikke betalt ammefri...

Anonymkode: 01b95...ab3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ammefri er knyttet til mors behov for å amme/pumpe, ikke at barnet nødvendigvis må ha mat akkurat da. Det kan f.eks. være for å tømme brystene for melk (unngå kraftig melkespreng og påfølgende brystbetennelse) eller for å opprettholde melkeproduksjonen.

Selv med 2 timer ammefri på starten/slutten av arbeidsdagen, opplevde jeg at melkeproduksjonen gikk mye ned da jeg gikk tilbake i jobb.

Anonymkode: 01b95...ab3

Hadde de pumpet hadde det vært noe annet, men de sov lenger eller gikk tur for egen tid. De misbrukte ordningen, det innrømmer de selv.

Anonymkode: a0bfb...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ammefri er knyttet til mors behov for å amme/pumpe, ikke at barnet nødvendigvis må ha mat akkurat da. Det kan f.eks. være for å tømme brystene for melk (unngå kraftig melkespreng og påfølgende brystbetennelse) eller for å opprettholde melkeproduksjonen.

Selv med 2 timer ammefri på starten/slutten av arbeidsdagen, opplevde jeg at melkeproduksjonen gikk mye ned da jeg gikk tilbake i jobb.

Anonymkode: 01b95...ab3

Sjal innrømme jeg kunne formulert meg bedre. Men man har ikke ammefri så mankan gå kl 15 fordi man ammer i søvn.

Anonymkode: a0bfb...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, man kjenner jo folk, da. Enkelte forteller det jo selv, at de faktisk gjør det for å få fri, ikke grunnet et reelt ammebehov hos barnet.

På den tid er det uansett ikke slik at et barn må ammes ila en arbeidsdag, det holder i massevis å amme før og etter jobb. Det er mye et konstruert problem hos veldig mange kvinner. "Vil ikke ta flaske" osv er ofte bare tull. Det gjør ingenting, for barnet MÅ ikke ammes ila en arbeidsdag når det er så gammelt. Den som er hjemme med barnet må få tid og ro til å finne sine måter å løse dette på. Et barn vil alltid drikke og spise om det er sultent nok. 

Arbeidsgiver vil aldri kunne tilrettelegge for to timer arbeidstid per dag. Men det går hardt utover de som er igjen på jobb. 

Jeg var også spent på dette når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon, men det var overhodet ikke et problem. Ammet før og etter jobb. Mange mødre må roe seg ned, og la far ta over når han har permisjon.

Anonymkode: ff727...a85

Folk er forskjellige, arbeidsplasser er forskjellige og barn er forskjellige.

Jeg har faktisk tatt ut 2 timer ammefri når jeg gikk tilbake i jobb etter endt permisjon med begge mine barn. Og det opprettholdt jeg gjennom resten av ammeperioden for begge. (Ammet til 1,5 år.)

For min del passet det både meg og arbeidsgiver bra at jeg kom senere og gikk tidligere, istedenfor at jeg dro hjem for å amme midt på dagen. (Man tilpasser dette nemlig litt behovet til arbeidsgiver også, om man kan.)

Jeg har en jobb der mitt 100% fravær betyr at mine oppgaver må tas av kollegaer (det akutte) eller bare ligger og venter til jeg er tilbake.
Det går derfor betydelig mindre ut over kollegaer at jeg jobber redusert (tar unna det akutte selv) enn at jeg er fraværende.
Og skulle jeg startet med 100% jobb fra første dag etter permisjon, og vært hjemmefra 8-9 timer om dagen, så hadde jeg ikke kunnet starte å jobbe så tidlig. Da måtte jeg og mannen fordelt permisjonen på en annen måte.

Vil ikke ta flaske var en reell problemstilling hos oss. Flasken måtte være av en gitt type, og melka måtte være fersk, altså ikke fryst og varmet opp. Den måtte også være temperert helt nøyaktig riktig. Det vil si at om jeg ikke ammet på dagtid, så måtte jeg pumpe på jobb, og holde melka kald til jeg kom hjem, slik at denne var brukbar neste dag.

Løsningen var at jeg ikke tok så veldig lang permisjon, men heller lot mannen ta mye av permisjonen. Han var hjemme, mens jeg jobbet full tid minus 2 timer ammefri. Dermed var jeg borte hjemmefra litt over 6 timer pr dag.
Da ventet jeg til baby våknet, og tok morgenamming. Og så kom jeg hjem og var med på middagsmat med kanskje litt koseamming etterpå. (Strengt tatt tok jeg altså EGENTLIG ut de 2 timene på morgenen, ved at jeg var på jobb 10 istedenfor 8.)

Alternativet var vel å vekke baby for at jeg skulle få ammet og rekke jobb.

Min arbeidsgiver stilte ingen spørsmål om jeg virkelig ammet, eller hvordan vi løste dette hjemme. For meg gikk dette på tillit.
I praksis var det få eller ingen, ut over meg selv, som egentlig la merke til at jeg jobbet kortere dager. Og det var, opplevde jeg, ingen som egentlig merket noen stor forskjell da jeg sluttet å ta ut ammefri og jobbe fullt igjen.

 

Og JA, det er deilig med kortere dager når en helst bare har lyst til å reise hjem og være sammen med mann og barn!
Og for babyene våre var dette løsningen som gjorde at de fikk mest mulig tid med foreldrene sine, totalt sett. De fikk pappaen døgnet rundt, og mamma 18 timer i døgnet. Istedenfor mamma døgnet rundt og pappa 15 timer i døgnet.
Tenk hva 3 timer foreldretid i døgnet, 5 dager i uken i 6mnd utgjør av tid for en liten unge!

Og JA, når ungen er over 1 år gammel, så er det ikke lenger morsmelk som er den primære næringskilden. Mye av ammingen er da mer vaner og kos enn det er næringsbehov. Men vi har faktisk en ammefriordning i Norge, ikke bare for å sikre næring til barnet når mor MÅ tilbake på jobb. Men også fordi morsmelk er sunt og nyttig for små barn. Og for å legge til rette for at mødre KAN gå tilbake i jobb selv om de fortsatt ammer.

For min del var også litt av argumentasjonen at jeg faktisk fortsatt nattammet, og dermed ville blitt utrolig sliten om jeg ikke kunne sovet litt lengre om morgenen. 
Tenker du at det burde jeg ikke? Jeg burde bare lagt meg tidligere, slik at jeg var tidligere våken, og deretter vekket baby for å amme, og så reise på jobb. Ettersom jeg da hadde sluppet å dele byrden med arbeidsgiver?

Anonymkode: 5b477...e6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er forskjellige, arbeidsplasser er forskjellige og barn er forskjellige.

Jeg har faktisk tatt ut 2 timer ammefri når jeg gikk tilbake i jobb etter endt permisjon med begge mine barn. Og det opprettholdt jeg gjennom resten av ammeperioden for begge. (Ammet til 1,5 år.)

For min del passet det både meg og arbeidsgiver bra at jeg kom senere og gikk tidligere, istedenfor at jeg dro hjem for å amme midt på dagen. (Man tilpasser dette nemlig litt behovet til arbeidsgiver også, om man kan.)

Jeg har en jobb der mitt 100% fravær betyr at mine oppgaver må tas av kollegaer (det akutte) eller bare ligger og venter til jeg er tilbake.
Det går derfor betydelig mindre ut over kollegaer at jeg jobber redusert (tar unna det akutte selv) enn at jeg er fraværende.
Og skulle jeg startet med 100% jobb fra første dag etter permisjon, og vært hjemmefra 8-9 timer om dagen, så hadde jeg ikke kunnet starte å jobbe så tidlig. Da måtte jeg og mannen fordelt permisjonen på en annen måte.

Vil ikke ta flaske var en reell problemstilling hos oss. Flasken måtte være av en gitt type, og melka måtte være fersk, altså ikke fryst og varmet opp. Den måtte også være temperert helt nøyaktig riktig. Det vil si at om jeg ikke ammet på dagtid, så måtte jeg pumpe på jobb, og holde melka kald til jeg kom hjem, slik at denne var brukbar neste dag.

Løsningen var at jeg ikke tok så veldig lang permisjon, men heller lot mannen ta mye av permisjonen. Han var hjemme, mens jeg jobbet full tid minus 2 timer ammefri. Dermed var jeg borte hjemmefra litt over 6 timer pr dag.
Da ventet jeg til baby våknet, og tok morgenamming. Og så kom jeg hjem og var med på middagsmat med kanskje litt koseamming etterpå. (Strengt tatt tok jeg altså EGENTLIG ut de 2 timene på morgenen, ved at jeg var på jobb 10 istedenfor 8.)

Alternativet var vel å vekke baby for at jeg skulle få ammet og rekke jobb.

Min arbeidsgiver stilte ingen spørsmål om jeg virkelig ammet, eller hvordan vi løste dette hjemme. For meg gikk dette på tillit.
I praksis var det få eller ingen, ut over meg selv, som egentlig la merke til at jeg jobbet kortere dager. Og det var, opplevde jeg, ingen som egentlig merket noen stor forskjell da jeg sluttet å ta ut ammefri og jobbe fullt igjen.

 

Og JA, det er deilig med kortere dager når en helst bare har lyst til å reise hjem og være sammen med mann og barn!
Og for babyene våre var dette løsningen som gjorde at de fikk mest mulig tid med foreldrene sine, totalt sett. De fikk pappaen døgnet rundt, og mamma 18 timer i døgnet. Istedenfor mamma døgnet rundt og pappa 15 timer i døgnet.
Tenk hva 3 timer foreldretid i døgnet, 5 dager i uken i 6mnd utgjør av tid for en liten unge!

Og JA, når ungen er over 1 år gammel, så er det ikke lenger morsmelk som er den primære næringskilden. Mye av ammingen er da mer vaner og kos enn det er næringsbehov. Men vi har faktisk en ammefriordning i Norge, ikke bare for å sikre næring til barnet når mor MÅ tilbake på jobb. Men også fordi morsmelk er sunt og nyttig for små barn. Og for å legge til rette for at mødre KAN gå tilbake i jobb selv om de fortsatt ammer.

For min del var også litt av argumentasjonen at jeg faktisk fortsatt nattammet, og dermed ville blitt utrolig sliten om jeg ikke kunne sovet litt lengre om morgenen. 
Tenker du at det burde jeg ikke? Jeg burde bare lagt meg tidligere, slik at jeg var tidligere våken, og deretter vekket baby for å amme, og så reise på jobb. Ettersom jeg da hadde sluppet å dele byrden med arbeidsgiver?

Anonymkode: 5b477...e6e

Jeg er helt enig med deg. En nattammende mor fortjener absolutt en halvtime ekstra i senga, selv om hun ikke ammer akkurat da. 
Dette er en ordning som skal være et gode for både barn og foreldre. En utslitt mamma r ikke bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helgeline skrev:

Jeg er helt enig med deg. En nattammende mor fortjener absolutt en halvtime ekstra i senga, selv om hun ikke ammer akkurat da. 
Dette er en ordning som skal være et gode for både barn og foreldre. En utslitt mamma r ikke bra. 

Hallo, poenget med ammefri er selvfølgelig ikke å ta igjen tapt nattesøvn. Etter din logikk fortjener også slitne mødre (og fedre!) som vekkes om natten for å gi flaske ammefri. 

Anonymkode: 80e59...163

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med en kollega som fødte samme måned som meg da vi begge skal tilbake i jobb om litt. Vi snakket litt om hvordan det blir å komme tilbake til jobb hvor hun da påpekte at heldigvis blir der hvertfall ikke fulle dager da vi har krav på ammefri. Dette vet jeg da jeg fullammer og antagelig må benytte meg av det selv, men hun ammer ikke. Er ammefri for alle uavhengig om de ammer eller ikke? 

Anonymkode: dca7b...d22

§ 12-8.Ammefri

(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

(2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer.

Anonymkode: c6c97...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkeproduksjonen tilpasser seg etterspørselen, det er helt elementært. Derfor ikke et problem. Unngå melkespreng og betennelse ved å håndmelke litt, dette er også elementært og noe du kan gjøre på enhver jobb. 

Hvem faen er ikke trøtt? Vi er mange småbarnsforeldre med dårlig nattesøvn som ikke ammer lenger! 

Anonymkode: ff727...a85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

§ 12-8.Ammefri

(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

(2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer.

Anonymkode: c6c97...9dc

Dette er fra arbeidsmiljøloven. Så i praksis så har du lovbestemt rett på inntil 1 time ammefri ila dagen ja. Dvs 7-timers jobb frem til barnet fyller år mener jeg å huske. Skal vel litt til før en arbeidsgiver tar steget til å få noen form for bekreftelse om dette.... Aldri hørt om

Anonymkode: c6c97...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trodde jeg og. Helt til jeg hørte om mange venninner som misbrukte det. De trodde de fikk kun fordi de ammet, ikke fordi ungen trengte mat der og da. Altså at de ammer 1 -3 ganger om dagen og derfor tok 2 timer fri 

Anonymkode: a0bfb...e48

§ 12-8.Ammefri

(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger.

 

Merk «...kan kreve fri hun av den grunn trenger». Står ikke spesifikt noe mer i loven om at det må times med når hun ammer..

Anonymkode: c6c97...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, man kjenner jo folk, da. Enkelte forteller det jo selv, at de faktisk gjør det for å få fri, ikke grunnet et reelt ammebehov hos barnet.

På den tid er det uansett ikke slik at et barn må ammes ila en arbeidsdag, det holder i massevis å amme før og etter jobb. Det er mye et konstruert problem hos veldig mange kvinner. "Vil ikke ta flaske" osv er ofte bare tull. Det gjør ingenting, for barnet MÅ ikke ammes ila en arbeidsdag når det er så gammelt. Den som er hjemme med barnet må få tid og ro til å finne sine måter å løse dette på. Et barn vil alltid drikke og spise om det er sultent nok. 

Arbeidsgiver vil aldri kunne tilrettelegge for to timer arbeidstid per dag. Men det går hardt utover de som er igjen på jobb. 

Jeg var også spent på dette når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon, men det var overhodet ikke et problem. Ammet før og etter jobb. Mange mødre må roe seg ned, og la far ta over når han har permisjon.

Anonymkode: ff727...a85

Du hadde kanskje ikke så mye melk da? For min del har den timen på ettermiddagen mye å si. Får vonde harde klumper i brystene fra lunsj så bare blir verre om jeg ikke får ammet. Heldigvis er vi så godt bemannet på vår avdeling at mitt fravær en time på ettermiddagen ikke påvirker noen. 

Kunne tatt en time på morgenen også men rekker å amme før jeg drar. Hadde uansett ikke påvirket mine kolleger. Jobber på sykehus. 

Anonymkode: ba6e4...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Helgeline said:

Jeg er helt enig med deg. En nattammende mor fortjener absolutt en halvtime ekstra i senga, selv om hun ikke ammer akkurat da. 
Dette er en ordning som skal være et gode for både barn og foreldre. En utslitt mamma r ikke bra. 

Men det er ikke for å ta igjen søvn vi har ammefri. Å bruke den for å ta igjen søvn er misbruk av ordningen. I følge min tillitsvalgt var det lov tidligere, men fjernet nå.. mest sannsynlig fordi folk misbrukte det til å sove inn enda mer.

Anonymkode: a0bfb...e48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

§ 12-8.Ammefri

(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger.

 

Merk «...kan kreve fri hun av den grunn trenger». Står ikke spesifikt noe mer i loven om at det må times med når hun ammer..

Anonymkode: c6c97...9dc

Trenger til amming. Ikke til søvn. Det er til og spesifisert i veilederen at det ikke er for å ta igjen søvn. Å tro noe annet er bare grådig 

Anonymkode: a0bfb...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger til amming. Ikke til søvn. Det er til og spesifisert i veilederen at det ikke er for å ta igjen søvn. Å tro noe annet er bare grådig 

Anonymkode: a0bfb...e48

Se screenshots fra ammehjelpen og veilederen 

Screenshot_20200605-192140_Chrome.jpg

Screenshot_20200605-192019_Chrome.jpg

Anonymkode: a0bfb...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, man kjenner jo folk, da. Enkelte forteller det jo selv, at de faktisk gjør det for å få fri, ikke grunnet et reelt ammebehov hos barnet.

På den tid er det uansett ikke slik at et barn må ammes ila en arbeidsdag, det holder i massevis å amme før og etter jobb. Det er mye et konstruert problem hos veldig mange kvinner. "Vil ikke ta flaske" osv er ofte bare tull. Det gjør ingenting, for barnet MÅ ikke ammes ila en arbeidsdag når det er så gammelt. Den som er hjemme med barnet må få tid og ro til å finne sine måter å løse dette på. Et barn vil alltid drikke og spise om det er sultent nok. 

Arbeidsgiver vil aldri kunne tilrettelegge for to timer arbeidstid per dag. Men det går hardt utover de som er igjen på jobb. 

Jeg var også spent på dette når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon, men det var overhodet ikke et problem. Ammet før og etter jobb. Mange mødre må roe seg ned, og la far ta over når han har permisjon.

Anonymkode: ff727...a85

Jeg startet på jobb når babyen var 8 1/2 måned og på det tidspunktet ammet jeg fremdeles mange ganger hver dag og klarte ikke gå fulle arbeidsdager (8 timer) pluss reisevei (1 time) uten å amme, fikk sinnsyk brystspreng og babyen hjemme hadde også behov for næringen da han ikke klarte å spise så mye fast føde. Så å påstå at ingen babyer har behov for å ammes på 9 timer på dagtid når de er så små er tull. Heldigvis hadde jeg en fin arbeidsgiver som tilrettela for det. 

Anonymkode: 20a38...35d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Melkeproduksjonen tilpasser seg etterspørselen, det er helt elementært. Derfor ikke et problem. Unngå melkespreng og betennelse ved å håndmelke litt, dette er også elementært og noe du kan gjøre på enhver jobb. 

Hvem faen er ikke trøtt? Vi er mange småbarnsforeldre med dårlig nattesøvn som ikke ammer lenger! 

Anonymkode: ff727...a85

Det er ikke alltid vi får spist eller gått på do på jobb. Noen av vaktene er veldig lange. Det eneste stedet å pumpe eller håndmelke er personaldoen. Det er overhodet ikke tilrettelagt eller bare å gjøre som du sier. Selv med ammefri gikk jeg med brystspreng i ukesvis. Jeg syns man alltid skal være forsiktig med å uttale seg om andres situasjon når man strengt tatt sjelden vet hele sannheten. Lite søvn/være trøtt er direkte farlig på min jobb. 

Anonymkode: 87cc4...666

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...