Gå til innhold

IKM Juli


Amatariel

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Sjela said:

 

Så deilig å slippe å vente særlig lenger @vret🥳 krysser fingrene for at den sitter 😊 tok det lang tid med nr 1? Her gikk det vel 10 mnd sist så er ikke den som er mest optimistisk akkurat, men så gikk det jo til slutt sist da, så får vi bare se hvor lang tid det tar denne gang 😊

 

Ja, veldig deilig å slippe ventingen 🙏

forrige gang tok det 5 mnd, så ikke veldig lang tid, men lang nok føltes det som ☺️ Hadde vært veldig fint med bare 2 mnd denne gangen 👏 Benjamin blir 3 i januar, og vil helst ikke ha veldig mye mer aldersforskjell enn 3 år og noen mnd 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Sjela skrev:

Så deilig å slippe å vente særlig lenger @vret🥳 krysser fingrene for at den sitter 😊 tok det lang tid med nr 1? Her gikk det vel 10 mnd sist så er ikke den som er mest optimistisk akkurat, men så gikk det jo til slutt sist da, så får vi bare se hvor lang tid det tar denne gang 😊

Så bra du fikk positiv test @Dame1989 Var den negativ i dag tidlig? Bare å begynne å legge inn rikelig med aksjer nå😁

En venninne anbefalte å holde rumpa høyt en stund etterpå, og når jeg tenker tilbake er det mulig det var den gangen det gikk også. Jeg er ikke spesielt tålmodig av meg så å ligge sånn blir fort kjedelig. Spesielt når man er usikker på EL. Den gangen visste jeg EL med sikkerhet ettersom jeg var inne til vanlig gyn og ul i akkurat det tidsrommet😅

Den var negativ kl 10 og positiv kl 16 :)

Så da tipper jeg El er ca fredag. Vi la inn aksjer i går kveld og har planer om å legge inn i kveld, i morgen og fredag :)

Sist jeg ble gravid la vi inn aksjer før vi la oss så da lå jeg jo flatt resten av natten. Kanskje det øker sjansene :)

Rart å muligens få positiv test igjen om 2 uker 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vret Blir litt mer for vår del. Er fremdeles ambivalent til å få en til, men følte det måtte bli nå eller aldri. Min første blir fire i år så blir jo fort nærmere 5 år i mellom dem avhengig av hvor fort/sent dette går...

@Dame1989 ahh kanskje der jeg råker ut. Er nok altfor kjapp med å gå å tisse i frykt for uv 🙈 Lykke til! Håper den sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo i dag, og tiden går såå treigt.. Tenker å ta første test på mandag, da er jeg 10 dpo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sjela said:

@vret Blir litt mer for vår del. Er fremdeles ambivalent til å få en til, men følte det måtte bli nå eller aldri. Min første blir fire i år så blir jo fort nærmere 5 år i mellom dem avhengig av hvor fort/sent dette går...

Det er jo et stort skritt uansett hvilket nr barn det er, så det forstår jeg.
Men jeg tror at uansett aldersforskjell så har det sine fordeler og ulemper :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 timer siden, Sjela skrev:

En venninne anbefalte å holde rumpa høyt en stund etterpå, og når jeg tenker tilbake er det mulig det var den gangen det gikk også. Jeg er ikke spesielt tålmodig av meg så å ligge sånn blir fort kjedelig. Spesielt når man er usikker på EL. Den gangen visste jeg EL med sikkerhet ettersom jeg var inne til vanlig gyn og ul i akkurat det tidsrommet😅

Jeg er temmelig sikker på at jeg har lest at det trikset der er en myte. Det føles kanskje lurt, for man føler at mye "renner ut". Men sannheten er at det bare er 'overskudd' og at alle sædceller som betyr noe fyyker i en enorm fart langt innover. Og da har ikke liggestilling noe å si. Men jeg skjønner SÅ godt alle som gjør det, for det er noe med å føle at man gjør noe ekstra. Når det er sagt så HAR jeg også lest at det som faktisk kan hjelpe er at kvinnen også får orgasme. Sammentrekningene hjelper på, så greit å være obs på det ;)

15 timer siden, vret skrev:

forrige gang tok det 5 mnd, så ikke veldig lang tid, men lang nok føltes det som ☺️ Hadde vært veldig fint med bare 2 mnd denne gangen 👏 Benjamin blir 3 i januar, og vil helst ikke ha veldig mye mer aldersforskjell enn 3 år og noen mnd 🤞

5 måneder er 5 måneder for lenge når man helst skulle blitt gravid i går, så skjønner godt at det var tunge måneder. Selv om man ikke er en sliter som står i f.eks IVF-behandling så må det være lov å bli lei og syns det tar lang tid. Og noen av oss blir jo litt altoppslukt i prøving også, og da snegler dagene seg avgårde. Og sånn er det bare. Man kan ikke styre tanker og følelser (blir irritert på dem som sier man ikke må tenke så mye på det!)

Vi prøvde 13 måneder før nr. 2 satt og 14 måneder før nr. 3 satt, og jeg håper virkelig det ikke må så mange måneder (og styr imellom) til denne gangen før sistemann sitter! 2 måneder hadde passet veldig fint nå egentlig, syns faktisk jeg fortjener det :lol:

15 timer siden, Dame1989 skrev:

Rart å muligens få positiv test igjen om 2 uker 😀

Ja gosh, ikke snakk. Tanken er helt surrealistisk. Klarer ikke se det for meg. Verken hva jeg kommer til å tenke eller føle.

12 timer siden, Sjela skrev:

@vret Blir litt mer for vår del. Er fremdeles ambivalent til å få en til, men følte det måtte bli nå eller aldri. Min første blir fire i år så blir jo fort nærmere 5 år i mellom dem avhengig av hvor fort/sent dette går...

Aldersforskjell er en naturlig ting å tenke på, men heldigvis er det som Vret sier - fordeler og ulemper med alle aldersforskjeller. Vi startet prøvingen på nr.2 da nr.1 var 4 år. Men så tok det over ett år med prøving, samt svangerskap, så nr.1 var 6 1/2 år da lillebroren ble født. Men det fungerte så utrolig bra, og når vi først hadde det sånn oppdaget vi raskt alle fordelene med det. Har f.eks nesten aldri opplevd søskenkranging (!). Og største klarte så mye selv at det ble en helt annen harmoni med babyen. Jeg måtte ikke gjøre ditt og datt mens jeg ammet (slik jeg har venninner med to tette f.eks måtte). Tvert i mot så var det hjelp i storesøskenet. Tok ikke lang tid før jeg kunne ta en dusj, dra på butikken o.l mens den største så etter den minste. Nå er jo den største så stor at hun er en fullverdig barnevakt til alt mulig, til og med overnattingsbarnevakt 😊 Dèt er digg å ha altså! Så da gikk vi for å prøve på nr.3 med ca. like stor aldersforskjell. Ble 5 år mellom dem, og det er helt supert altså. Derfor er det "nå eller aldri" på å få en sistemann. Nr. 3 har fylt 5 år. I følge legen min har jeg god tid, fordi jeg har en del fertile år igjen. Men jeg kjenner på at selv om jeg ikke er for gammel, så nærmer mitt yngste barn seg det. Har ikke problem med en del år imellom, men jeg vil ikke at det skal bli for mange. Vil ikke risikere å sitte med en liten attpåklatt der alle søskene har flyttet ut hjemmefra iallefall... det er ikke helt for oss. Mannen er veldig på dette. Derfor - er vi enige om at vi gir denne prøvingen 1 år. Dersom jeg ikke blir gravid innen neste vår, så blir det ikke flere barn på oss. 

10 timer siden, gulmentos skrev:

5 dpo i dag, og tiden går såå treigt.. Tenker å ta første test på mandag, da er jeg 10 dpo :)

Whoo - er vi helt likt altså..!? Jeg er også 10 dpo på mandag, men har tenkt å ta første test på søndag faktisk. Liker tidligtesting, og jeg har klart å skimte en svak strek på 9 dpo før. Så jeg vet jeg ikke klarer å la være :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lå det babyklister i postkassen! Planen var jo egentlig at jeg skulle ta det fra EL-dagen og utover, men så fikk jeg jo så mye tidligere EL enn først trodd, og posten går ikke akkurat superraskt. Men har inntatt de første dråpene nå, og planen er at jeg skal fortsette med dette helt til ut 1. trimester 🤞🤞🤞;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

I dag lå det babyklister i postkassen! Planen var jo egentlig at jeg skulle ta det fra EL-dagen og utover, men så fikk jeg jo så mye tidligere EL enn først trodd, og posten går ikke akkurat superraskt. Men har inntatt de første dråpene nå, og planen er at jeg skal fortsette med dette helt til ut 1. trimester 🤞🤞🤞;)

Hva er babyklister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dame1989 skrev:

Hva er babyklister? 

Har nettopp skrevet litt om det i dagboken min om du har lyst til å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte endre litt på min da EL ble i dag, og IKM blir ca 9.7 🙏 

Ser ur som vi lugger ganske likt @AkkMa! Så spennende! 🤞
 

:humpe:Jobber med saken:

Amatariel - 35 år - B4 - PP2 - EL 19.06 - IKM 2.7

Safira07 - 29 år - B1 - PP2 - EL 18.06 - IKM 4.7

Firkløveret - 32 år- B1- PP3 - EL 24.06 - IKM 4.7

Anonym_09 - 27år - B1 - PP2 - EL 20.06 - IKM 4.7

gulmentos - 28 år - B2 - PP4 - EL 21.06 - IKM 5.7

Amy. Kw - 26 år - B2 - PP3 - EL 21.06 - IKM 6.7

Pepsiflax - 29 år - B2 - PP3 - EL 25.06 - IKM 8.7

AkkMa - 34 år - B2 - PP4 - EL 24/25.06 - IKM 9.7

Vret - 33 år - B2 - PP2 - EL 25.06 - IKM 9.7

Sjela - 32 - B2 - PP2 - EL 26.06 - IKM 10.7

Dame1989 - 30 år - B1 - PP1 - El 26.6 og IKM 10.7

Misslykketroll - 24år - B1- PP3- EL 27.06 - IKM 12.7

Emkj11 - 29 år - B1 - PP1 - EL 30.06 - IKM 13.7

Gulli88 - 31 år - B1 - PP4 - EL 26.06 - IKM 13.7

Idaroe - 29 år - B2 - PP1 - EL 30.06 - IKM 15.7

Juss-jenta - 28 år - B1 - PP4 - EL 01.07 - IKM 16.7

Jegpgduogvito - 26 år - B2 - PP2 - EL 08.07 - IKM 23.7

89jenta - 26 år - B1 - PP4 - EL usikker - IKM usikker (mistet 11/6)

 

  :frustrert: Mensen:

 



  :gravid:Gravid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt, nå har jeg testet med babyplan sine tester fra syklusdag 12 til i dag, som er dag 17. Kun fått «lav» på alle. Vi har lagt inn en del forsøk, men det hjelper vel lite når LH tydeligvis er lav? Blir gal av å vente, frykter at jeg testet for sent i syklus, men rart om det skulle være tilfellet..Jeg har syklus på gjennomsnittlig 33 dager.

Endret av Gulli88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 9.38, Amatariel skrev:

 

Jeg er temmelig sikker på at jeg har lest at det trikset der er en myte. Det føles kanskje lurt, for man føler at mye "renner ut". Men sannheten er at det bare er 'overskudd' og at alle sædceller som betyr noe fyyker i en enorm fart langt innover. Og da har ikke liggestilling noe å si. Men jeg skjønner SÅ godt alle som gjør det, for det er noe med å føle at man gjør noe ekstra. Når det er sagt så HAR jeg også lest at det som faktisk kan hjelpe er at kvinnen også får orgasme. Sammentrekningene hjelper på, så greit å være obs på det ;)

5 måneder er 5 måneder for lenge når man helst skulle blitt gravid i går, så skjønner godt at det var tunge måneder. Selv om man ikke er en sliter som står i f.eks IVF-behandling så må det være lov å bli lei og syns det tar lang tid. Og noen av oss blir jo litt altoppslukt i prøving også, og da snegler dagene seg avgårde. Og sånn er det bare. Man kan ikke styre tanker og følelser (blir irritert på dem som sier man ikke må tenke så mye på det!)

Vi prøvde 13 måneder før nr. 2 satt og 14 måneder før nr. 3 satt, og jeg håper virkelig det ikke må så mange måneder (og styr imellom) til denne gangen før sistemann sitter! 2 måneder hadde passet veldig fint nå egentlig, syns faktisk jeg fortjener det :lol:

Ja gosh, ikke snakk. Tanken er helt surrealistisk. Klarer ikke se det for meg. Verken hva jeg kommer til å tenke eller føle.

Aldersforskjell er en naturlig ting å tenke på, men heldigvis er det som Vret sier - fordeler og ulemper med alle aldersforskjeller. Vi startet prøvingen på nr.2 da nr.1 var 4 år. Men så tok det over ett år med prøving, samt svangerskap, så nr.1 var 6 1/2 år da lillebroren ble født. Men det fungerte så utrolig bra, og når vi først hadde det sånn oppdaget vi raskt alle fordelene med det. Har f.eks nesten aldri opplevd søskenkranging (!). Og største klarte så mye selv at det ble en helt annen harmoni med babyen. Jeg måtte ikke gjøre ditt og datt mens jeg ammet (slik jeg har venninner med to tette f.eks måtte). Tvert i mot så var det hjelp i storesøskenet. Tok ikke lang tid før jeg kunne ta en dusj, dra på butikken o.l mens den største så etter den minste. Nå er jo den største så stor at hun er en fullverdig barnevakt til alt mulig, til og med overnattingsbarnevakt 😊 Dèt er digg å ha altså! Så da gikk vi for å prøve på nr.3 med ca. like stor aldersforskjell. Ble 5 år mellom dem, og det er helt supert altså. Derfor er det "nå eller aldri" på å få en sistemann. Nr. 3 har fylt 5 år. I følge legen min har jeg god tid, fordi jeg har en del fertile år igjen. Men jeg kjenner på at selv om jeg ikke er for gammel, så nærmer mitt yngste barn seg det. Har ikke problem med en del år imellom, men jeg vil ikke at det skal bli for mange. Vil ikke risikere å sitte med en liten attpåklatt der alle søskene har flyttet ut hjemmefra iallefall... det er ikke helt for oss. Mannen er veldig på dette. Derfor - er vi enige om at vi gir denne prøvingen 1 år. Dersom jeg ikke blir gravid innen neste vår, så blir det ikke flere barn på oss. 

Whoo - er vi helt likt altså..!? Jeg er også 10 dpo på mandag, men har tenkt å ta første test på søndag faktisk. Liker tidligtesting, og jeg har klart å skimte en svak strek på 9 dpo før. Så jeg vet jeg ikke klarer å la være :lol: 

Jeg leste nylig at det kunne være hensiktsmessig å gjøre det i et kvarter for da hadde de rukket å komme seg en del på vei🤔 er jo ikke alle som trenger å tenke på det, men det skader vel ikke å gjøre😅 Er jo mange der ute som er superfertile, men dersom sædcellene trenger litt hjelp på veien osv så er det kanskje lurt. Jeg er ikke for synsing og kjerringråd altså, men dette trodde jeg hadde lest som en seriøs anbefaling av utdannede spesialister. Sammentrekninger kan vi i alle fall enes om. Det er jo ikke alltid godt å planlegge, men sammentrekning hjelper jo om han har fått utløsning først.

Når man først begynner å prøve snegler jo tiden seg avgårde. Så selvom 5 mnd eller 10 mnd kan høres latterlig lite ut for andre er det jo en evighet for de som står i det. Og jeg er helt enig i at ventetiden etter EL er bedre enn tiden fra mens til EL. 

Synes det høres helt perfekt ut med deres aldersforskjell. Jeg føler det betryggende jo mer selvstendig førstemann blir. Da føles det tryggere å vurdere en til i og med at han har vært veldig mye til tider. Stor personlighet for å si det sånn😅🙈 tror nok han blir alle tiders storebror da😊 og kanskje det hjelper å være 2 enn ett barn i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gulli88 skrev:

Jeg blir litt oppgitt, nå har jeg testet med babyplan sine tester fra syklusdag 12 til i dag, som er dag 17. Kun fått «lav» på alle. Vi har lagt inn en del forsøk, men det hjelper vel lite når LH tydeligvis er lav? Blir gal av å vente, frykter at jeg testet for sent i syklus, men rart om det skulle være tilfellet..

Har du fått babyplan sine enn de alternativene fra One step? Jeg fikk one step sine og de er bare negative og jeg har også testet fra rundt syklusdag 9. I dag tror jeg at det begynner å skje noe i forbindelse med EL slim, men testene er like negative som alltid så er det innbilning!? Så forvirrende. One step testene er etter min mening elendig. Ved testing er det en strek på tvers av testen også der hvor fargen går og kontrollstreken er jo også svak. Men samtidig har jeg sett akkurat disse testene klare å slå positivt ut i tolketrådene🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjela skrev:

Har du fått babyplan sine enn de alternativene fra One step? Jeg fikk one step sine og de er bare negative og jeg har også testet fra rundt syklusdag 9. I dag tror jeg at det begynner å skje noe i forbindelse med EL slim, men testene er like negative som alltid så er det innbilning!? Så forvirrende. One step testene er etter min mening elendig. Ved testing er det en strek på tvers av testen også der hvor fargen går og kontrollstreken er jo også svak. Men samtidig har jeg sett akkurat disse testene klare å slå positivt ut i tolketrådene🤔

Har aldri bestilt fra Babyplan tidligere, men tror jeg har fått de testene jeg bestilte? Se vedlagt bilde. Analyseres digitalt via Evelin-appen. 

2FD247BC-D1B0-47A0-80DA-6442A45A0A7A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gulli88 ja da var det ikke samme nei. Men hvilke tidspunkt på dagen har du testet? Siden LH stiger utover dagen kan du få negativ om morgenen selv om den kan være positiv på ettermiddag/kvelden igjen. Så enten har du lang syklus denne gangen eller så har du hatt den uten å slå ut på testene du har tatt 🤔 skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 

Juni floppet så nå håper jeg at juli er måneden 😊🤞

Jeg har ustabil syklus, så jeg vet ikke helt når eggløsning er men i følge kalenderen skal jeg ha EL 11.juli og IKM 25.juli. Har kjøpt eggløsningstester, men vet ikke om jeg kommer til å bruke de denne måneden siden EL havner midt i ferien og jeg ser for meg at det bare blir styrete. 

Gidder noen å legge meg til i lista? Jeg vet ikke hvordan en gjør det 🙈

33 år - B2-  PP2 - EL 11.juli - IKM 25.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:humpe:Jobber med saken:

Amatariel - 35 år - B4 - PP2 - EL 19.06 - IKM 2.7

Safira07 - 29 år - B1 - PP2 - EL 18.06 - IKM 4.7

Firkløveret - 32 år- B1- PP3 - EL 24.06 - IKM 4.7

Anonym_09 - 27år - B1 - PP2 - EL 20.06 - IKM 4.7

gulmentos - 28 år - B2 - PP4 - EL 21.06 - IKM 5.7

Amy. Kw - 26 år - B2 - PP3 - EL 21.06 - IKM 6.7

Pepsiflax - 29 år - B2 - PP3 - EL 25.06 - IKM 8.7

AkkMa - 34 år - B2 - PP4 - EL 24/25.06 - IKM 9.7

Vret - 33 år - B2 - PP2 - EL 25.06 - IKM 9.7

Sjela - 32 - B2 - PP2 - EL 26.06 - IKM 10.7

Dame1989 - 30 år - B1 - PP1 - El 26.6 og IKM 10.7

Misslykketroll - 24år - B1- PP3- EL 27.06 - IKM 12.7

Emkj11 - 29 år - B1 - PP1 - EL 30.06 - IKM 13.7

Gulli88 - 31 år - B1 - PP4 - EL 26.06 - IKM 13.7

Idaroe - 29 år - B2 - PP1 - EL 30.06 - IKM 15.7

Juss-jenta - 28 år - B1 - PP4 - EL 01.07 - IKM 16.7

Jegpgduogvito - 26 år - B2 - PP2 - EL 08.07 - IKM 23.7

Emmy_365 - 33 år - B2-  PP2 - EL 11.07 - IKM 25.7

89jenta - 26 år - B1 - PP4 - EL usikker - IKM usikker (mistet 11/6)

 

  :frustrert: Mensen:

 



  :gravid:Gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sjela skrev:

@Gulli88 ja da var det ikke samme nei. Men hvilke tidspunkt på dagen har du testet? Siden LH stiger utover dagen kan du få negativ om morgenen selv om den kan være positiv på ettermiddag/kvelden igjen. Så enten har du lang syklus denne gangen eller så har du hatt den uten å slå ut på testene du har tatt 🤔 skal ikke være lett...

Har tatt test på ettermiddagen, kun en test om dagen. Skal ikke være lett nei😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Gulli88 skrev:

Har tatt test på ettermiddagen, kun en test om dagen. Skal ikke være lett nei😌

Det er jo den beste tiden å ta den på. Kanskje hatt en kort topp🤔 kan man se om strekene har blitt sterkere på de testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 22.03, Anonym_09 skrev:

Vanlig med spotting 2 dpo? 😅

Hvordan går det nå? Har du tatt en tidligtest?🤞

Anonymkode: a7978...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...