Gå til innhold

Forbanna dritt! Går ikke an å gå ute en gang!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Warrior said:

Jeg får hjelp, men hva hjelper det når folk hoster på andre og ikke holder seg for munnen? Hva hjelper det når et dødelig virus sprer seg og gjør folk veldig syke? Tror ikke jeg er den eneste som er redd korona.

Føler du ikke den aller minste trøst ved tanken på at viruset har falt som en stein til bakken og tallet på innlagte har gått ned 90% allerede? For bare et par uker siden trodde du det var et hav av virus, og at du kom til å bli smittet på butikken. Men du ser vel at realitetene går i motsatt retning av ditt worst case-scenario? 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å søke hjelp ts, trådene dine her på kg vitner om at du ikke har det så greit med deg selv. Må være utrolig slitsomt å gå rundt å være så sint hele tiden. Skjønner at det er irriterende at folk hoster, men de er bare mennesker og de fleste klarer å se forbi irritasjonen og gå videre med dagen sin. 

Håper du klarer å nøste opp i problemene dine. Kanskje en pause fra nettet kunne vært en idé? Jeg logger alltid av noen uker, når jeg sliter. 

Anonymkode: 62803...6e5

Ja de er bare mennesker, men de fleste mennesker har da vel lært seg nå å holde for munnen? Det skal ikke være så vanskelig når folk selv vet de hoster og kan smitte andre når de ikke holder seg for munnen. 

Pause fra nettet? Det er ikke nettet som gjør meg sint. Nå er det pga folk sin oppførsel når de er ute blant andre mennesker og gir faen i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler du ikke den aller minste trøst ved tanken på at viruset har falt som en stein til bakken og tallet på innlagte har gått ned 90% allerede? For bare et par uker siden trodde du det var et hav av virus, og at du kom til å bli smittet på butikken. Men du ser vel at realitetene går i motsatt retning av ditt worst case-scenario? 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

Nå er det jo noe annet å faktisk bli hostet på som er den verste smittemåten og nei føler ikke så mye trøst om det synker for jeg vet det snart kommer til å øke kraftig igjen. Om ikke i sommer så kommer det til å øke til høsten og vinteren.  Så den lille trøsten har ikke vært lenge hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Warrior said:

De går med virus overalt.

Anbefaler en virkelighetsorientering. Det er sant nok at det er virus overalt, og det har det vært så lenge du har levd. Hvis du mener corona, så tar du grundig feil, det er absolutt ikke coronavirus overalt. Dette er grundig bevist både gjennom forsøk og ved å se på statistikken over smittede.

Slapp av, ta deg en pils, ro ned. Det går bra. Hvis det her gjentar seg bør du kanskje oppsøke hjelp til å håndtere redselen/angsten.

Anonymkode: 16fb7...dc7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er folk, og enkelte driter i om de smitter andre rett og slett. Det er dessverre ikke noe du kan gjøre med det. Om du er så redd for å bli smitta så må du bare isolere deg hjemme. Det hjelper ingenting å sitte og kjefte og smelle på kvinneguiden om det dag ut og dag inn. 

Anonymkode: c5166...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Warrior said:

Nå er det jo noe annet å faktisk bli hostet på som er den verste smittemåten og nei føler ikke så mye trøst om det synker for jeg vet det snart kommer til å øke kraftig igjen. Om ikke i sommer så kommer det til å øke til høsten og vinteren.  Så den lille trøsten har ikke vært lenge hos meg.

Men trodde du i det du laget tråden om smitte på butikken, at det kom til å synke videre de neste ukene? Og trodde du at det kom til å eksplodere etter påsken, etter åpningen av barnehagene, skolene osv? Det kommer ikke noe godt ut av å alltid tro det verste, når tallene viser det motsatte. 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Warrior skrev:

Ja de er bare mennesker, men de fleste mennesker har da vel lært seg nå å holde for munnen? Det skal ikke være så vanskelig når folk selv vet de hoster og kan smitte andre når de ikke holder seg for munnen. 

Pause fra nettet? Det er ikke nettet som gjør meg sint. Nå er det pga folk sin oppførsel når de er ute blant andre mennesker og gir faen i det.

Du ser ikke hvordan ting henger sammen. Nettbruk og psykisk helse har selvfølgelig tett sammenheng. Jeg har vært der du er, og det er slitsomt og trist. 

LA oss si du dedikere en hel dag av livet ditt til å irritere deg og forbanne deg over at noen hostet uten å holde seg for munnen. Hva forandrer seg da? Ingenting utenfor forandrer seg men du vil forandre deg, litt og litt for hver dag du gir slike ting for mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 62803...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er så redd for å bli smitta så må du bare isolere deg hjemme.

Ja for å isolere seg gjør sikkert folk godt...🙄 mens korona får lov å vinne over verden, og folk gir faen.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Warrior skrev:

Ja for å isolere seg gjør sikkert folk godt...🙄 mens korona får lov å vinne over verden, og folk gir faen.

Life sucks🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c5166...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Warrior skrev:

Ja for å isolere seg gjør sikkert folk godt...🙄 mens korona får lov å vinne over verden, og folk gir faen.

😬😅

Anonymkode: 571fa...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Warrior skrev:

Ja for å isolere seg gjør sikkert folk godt...🙄 mens korona får lov å vinne over verden, og folk gir faen.

Ser det ut som korona er i ferd med å vinne over verden? 

Og hvordan får du det til å være virus overalt (det har du nevnt i flere tråder)? Det er lite smitte i Norge, ergo lite virus rundt om kring. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Warrior skrev:

Ja jeg er seriøs, hvorfor ellers skriver jeg i redsel?Sikkert morsomt for deg og flott at du kan le av det, men for meg ble det panikk og det gir seg ikke med det første når symptomer kan dukke opp når som helst fra 1-14 dager! For en «morsom» og deilig sykdom. Hvorfor må folk oppføre seg sånn at de må hoste på andre og rett ut i lufta som andre puster inn? Liker folk å smitte andre med vilje? 

Satte ikke i halsen det kan jeg 100% si sikkert. Det var skikkelig tørrhoste. Jeg vet godt hvordan tørrhoste høres ut. Den hosten der kan umulig være noe annet enn korona så kraftig som det hørtes ut. Allergi blir da ikke folk så dårlig av? Astma? Tvilsomt. Det er kanskje lite smitte men det vil øke nå. Det sier til og med eksperter. Pga samfunnet åpner og folk gir faen. De går med virus overalt. Mange er så egoister at de gir faen i om de smitter andre😡

Så hvorfor blir noen alvorlig syk selv om de ikke er i risiko? Jeg ble da skikkelig dårlig og tungpusta av en influensa som er mildere enn korona. Godt trent og langt i fra noe risikogruppe. Så jeg har grunn til å være redd når jeg ble så dårlig av en «liten influensa». Det var så jævlig ubehagelig og rett og slett vondt. Hjelper ikke at de fleste får milde symptomer når hvem som helst kan få det hardt og havne i respirator og i verste fall dø. 

Noen jeg er glad i er faktisk i risikogruppa. Tenk om de som hostet og så dårlig ut smittet meg med korona nå, og jeg smitter de jeg er glad i videre når vi møtes om noen dager. Da er det min feil! Som smitter, og som var så dum å gikk der når syke folk gikk der.

Nå må du roe deg ned litt. Du er klar over at samfunnet har vært åpent i over en måned alt? Og at antall innlagte synker og per nå er 29stk innlagt? Ja, det er skikkelig uhøflig og ekkelt å hoste mot folk uten å holde seg for munnen, men du VET jo ikke om vedkommende hadde corona. Livet blir vanskelig å leve om du skal gå rundt å være redd for alt hele tiden. Da håper jeg du får den hjelpen du trenger til å bearbeide angsten din. 

Anonymkode: 4db64...a72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like redd for biler som for mennesker, TS? Fem døde i trafikken i pinsen, (ingen av corona), men ser deg ikke skrive sinte innlegg om folk som absolutt MÅ kjøre bil? 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fiksa meg button med jeg er pollenallergiker og nå har bjørka slått til så blir spennende blant folk i morgen med snufs og nys og rennende øyne😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du like redd for biler som for mennesker, TS? Fem døde i trafikken i pinsen, (ingen av corona), men ser deg ikke skrive sinte innlegg om folk som absolutt MÅ kjøre bil? 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

Det kan ikke sammenlignes. Trafikkulykker er ikke smittsomt, og mange ligger ikke syke i flere uker og pines med tungpust og kveling etter å kjøre bil. Kjører bil selv så nei jeg er ikke redd i trafikken, men selvfølgelig er det fælt at folk dør i trafikken. 

Noen har nok angst for biler og trafikk også. Noen har har for edderkopper. Noen for høyder. Noen for fly. Noen har sosial angst. Er det også like morsomt? Folk aner ikke hvordan det er å få panikk og vente på det verste og er helt sikker på at det jeg frykter skjer. Jeg har også angst for noe annet etter en tidligere hendelse, mens korona angsten kom etter det jævla viruset måtte komme til Norge og alt elendighet som skjer verden rundt pga viruset. Enda sterkere ble det nå når jeg ble hostet på og pusta inn samme luft, og sterk redsel og panikk er faktisk ikke noe gøy og noe jeg velger selv. Helt ærlig så hadde det vært bedre å være redd i trafikken!

1 time siden, Bente1234 skrev:

Jeg er fiksa meg button med jeg er pollenallergiker og nå har bjørka slått til så blir spennende blant folk i morgen med snufs og nys og rennende øyne😊

Vet godt mange er allergiske nå men allergi er ikke smittsomt. Nysing er ikke typisk symptom med korona. Det er typisk med vanlig forkjølelse og allergi. Tørrhoste derimot som personen jeg møtte på hadde, er typisk korona.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Warrior skrev:

Det kan ikke sammenlignes. Trafikkulykker er ikke smittsomt, og mange ligger ikke syke i flere uker og pines med tungpust og kveling etter å kjøre bil. Kjører bil selv så nei jeg er ikke redd i trafikken, men selvfølgelig er det fælt at folk dør i trafikken. 

Noen har nok angst for biler og trafikk også. Noen har har for edderkopper. Noen for høyder. Noen for fly. Noen har sosial angst. Er det også like morsomt? Folk aner ikke hvordan det er å få panikk og vente på det verste og er helt sikker på at det jeg frykter skjer. Jeg har også angst for noe annet etter en tidligere hendelse, mens korona angsten kom etter det jævla viruset måtte komme til Norge og alt elendighet som skjer verden rundt pga viruset. Enda sterkere ble det nå når jeg ble hostet på og pusta inn samme luft, og sterk redsel og panikk er faktisk ikke noe gøy og noe jeg velger selv. Helt ærlig så hadde det vært bedre å være redd i trafikken!

Vet godt mange er allergiske nå men allergi er ikke smittsomt. Nysing er ikke typisk symptom med korona. Det er typisk med vanlig forkjølelse og allergi. Tørrhoste derimot som personen jeg møtte på hadde, er typisk korona.

Må ikke ha koronafobi.. jeg gidder ikke tenke på d lengre .. holder med litt avstand og håndvask

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior
2 minutter siden, Bente1234 skrev:

Må ikke ha koronafobi.. jeg gidder ikke tenke på d lengre .. holder med litt avstand og håndvask

Ja, men avstand, håndvask, og god hostehygiene er noe mange ikke klarer å få inn i skallen sin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ringe et av nr på denne siden: https://helsenorge.no/psykisk-helse/barn-og-unges-psykiske-helse/her-far-du-hjelp

Situasjonen i Norge er ikke så dramatisk pr i dag, myndighetene har kontroll på smitten. At noen hoster kan ha helt andre årsaker, koronasyke sluses btw utenom legevakten. Likevel skal man være forsiktig og vise hensyn, da man kan være smittet uten å vite det, og det smitter lett. De fleste blir også knapt syk. Media har hatt fryktelig stort fokus på alvorlig syke og dødsfallene, noe som kan gi feil signaler til befolkningen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Warrior said:

Det kan ikke sammenlignes. Trafikkulykker er ikke smittsomt, og mange ligger ikke syke i flere uker og pines med tungpust og kveling etter å kjøre bil. Kjører bil selv så nei jeg er ikke redd i trafikken, men selvfølgelig er det fælt at folk dør i trafikken. 

 

Men du kan godt bli liggende lenge hardt skadet før du dør etter en trafikkulykke også. Poenget er å prøve å tenke rasjonelt, selv om det er vanskelig med fobier. 

Anonymkode: 0b0a5...7e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Warrior skrev:

Det kan ikke sammenlignes. Trafikkulykker er ikke smittsomt, og mange ligger ikke syke i flere uker og pines med tungpust og kveling etter å kjøre bil. Kjører bil selv så nei jeg er ikke redd i trafikken, men selvfølgelig er det fælt at folk dør i trafikken. 

Noen har nok angst for biler og trafikk også. Noen har har for edderkopper. Noen for høyder. Noen for fly. Noen har sosial angst. Er det også like morsomt? Folk aner ikke hvordan det er å få panikk og vente på det verste og er helt sikker på at det jeg frykter skjer. Jeg har også angst for noe annet etter en tidligere hendelse, mens korona angsten kom etter det jævla viruset måtte komme til Norge og alt elendighet som skjer verden rundt pga viruset. Enda sterkere ble det nå når jeg ble hostet på og pusta inn samme luft, og sterk redsel og panikk er faktisk ikke noe gøy og noe jeg velger selv. Helt ærlig så hadde det vært bedre å være redd i trafikken!

Vet godt mange er allergiske nå men allergi er ikke smittsomt. Nysing er ikke typisk symptom med korona. Det er typisk med vanlig forkjølelse og allergi. Tørrhoste derimot som personen jeg møtte på hadde, er typisk korona.

Jeg vet at det er vanskelig å tenke rasjonelt med fobier eller angst, men for oss som ikke har det er det vanskelig å sette seg inn i hvor ille det er for dere med fobier. Det hjelper jo ikke at jeg sier til min søster at det ikke finnes farlige edderkopper i Norge akkurat som det ikke hjelper deg at vi sier at det er lite smitte i samfunnet nå. Det beste er sikkert å finne ut hvordan du kan leve best mulig med det. 

Anonymkode: e95a1...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...