Gå til innhold

Kan vi sikre oss ei jente vha kjønnsbestemt befruktning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne diskutert videre med dere, men det er veldig vanskelig når man annenhvert sekund får kastet brannfakkel etter seg og blir kalt idiot.

Jeg har en historikk som gjør at jeg er generelt mer skeptisk til menn enn kvinner, og av erfaring merker jeg at jeg er mer naturlig kjærlig mot jentebarn enn gutter. Jeg respekterer at folk har andre meninger, men hold dere saklig dersom dere ønsker en konstruktiv diskusjon med trådstarter. 

Vi skjønner godt hvorfor dette ikke blir snakket høyt om i dagens samfunn, så valget vårt kommer til å forbli usnakket om. 

Og til dere som har svart seriøst: tusen takk, det er notert og jeg og mannen min undersøker videre. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Jeg beklager men jeg forstår ikke helt problemstillingen. Om du ikke stoler på menn og til og med ikke din egen fremtidig sønn, så forstår jeg ikke hvordan du kan stole på og føle deg trygg på mannen din. 🙄 Barnet ditt er jo mye mer harmløst enn han, og barnet ditt blir jo formet av dine hender og gener. Om det er slik at du har vært utsatt for noe grusomt så forstår jeg selvsagt at dette gjør livet mer utfordrende. Men jeg forstår ikke hvordan du kan tenke at en liten gutt er mer risiko enn ei jente. Jeg vet selvsagt at de vokser opp å blir store, men sannsynligheten for at en sønn hadde beskyttet og støttet deg er sinnsykt mye høyere enn at han hadde forgrepet seg på deg. En liten tilleggsopplysning, en av USAs verste seriemordere var kvinnen Bella fra Norge. Ingen garanti for at ei datter hadde bare vært søt og snill heller. 🙄 Forstår ikke logikken i at en sønn utøver mer fare for moren, enn ei datter. 

Anonymkode: f2d56...2d2

Endret av Perelandra
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger kommer ikke jenta i det hele tatt. Kjenner noen som fikk seks gutter etter  hverandre «på jakt etter jenta» som aldri kom.

Anonymkode: 05155...c64

Kjenner ei som har seks gutter, og som forguder de alle sammen. Hun ønsket seg aldri ett spesifikt kjønn, men ønsker mange barn og derfor har hun seks stykker. 😊 

Anonymkode: f2d56...2d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som har seks gutter, og som forguder de alle sammen. Hun ønsket seg aldri ett spesifikt kjønn, men ønsker mange barn og derfor har hun seks stykker. 😊 

Anonymkode: f2d56...2d2

De jeg kjenner var på leting etter jenta🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 05155...c64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dere får ha de meningene dere har lyst til, dere kjenner ikke meg.

Det finnes verre, MYE verre ting her i verden som dere gjør lurt å fokusere på. Dere hadde aldri snakket slik til meg ansikt til ansikt uansett. KG i et nøtteskall. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, dere får ha de meningene dere har lyst til, dere kjenner ikke meg.

Det finnes verre, MYE verre ting her i verden som dere gjør lurt å fokusere på. Dere hadde aldri snakket slik til meg ansikt til ansikt uansett. KG i et nøtteskall. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Å tro meg jeg tror enhvert voksne menneske hadde uttrykt sin avsky hvis du hadde sagt til dem at du ikke vil ha guttebarn fordi du ikke føler at du kommer til å bli «naturlig kjærlig» mot dem.

Anonymkode: 05155...c64

Endret av Perelandra
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sjokkert over ts når hun svarer at de skal få barn omtrent til jenta kommer. Hva om den ikke kommer og det kommer 4 gutter ? Hva gjør du med disse ? Skremmende når du skriver du er mer kjærlig mot jentebarn generelt. Du bør faktisk ikke få barn med disse tankene. Vil være synd for dine fremtidige sønner om du skulle få det. Jeg har en venninne som har 5 sønner. Der kom det aldri en jente, men så har jeg en annen venninne som har 4 døtre . En har aldri noen garantier for hvilket kjønn. Og vi har bruk for begge skal verden gå fremover. Hvordan i alle dager kan du ha en mann om du er så skeptisk ovenfor menn ? Og hvordan kan du tenke sånn når det er snakk om at du ønsker deg barn. 

Anonymkode: 3c4b9...5ff

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare tull, kan vi ikke bare la tråden ligge? Ingen er skeptisk til menn og har hatt en mann i så mange år, og så ikke vil ha en guttebaby. Ingen tror prolaps er grunn for å få bestemme kjønn. La tråden dø ut... 

Anonymkode: 65d06...4f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En god kollega brukte en klinikk på Kypros. De fikk satt inn to embryo, begge festet seg og de fikk to jenter. Tror de endte opp med rundt 350 000 i utgifter, men usikker på om det var inkl. reise og opphold. 

Hadde glatt benyttet den samme muligheten hvis vi hadde råd. Men klok av skade, ref kollegaen min over, er det lurt å holde kjeft om ønske og prosess. Moralpolitiet er der du minst venter det.

Anonymkode: f4351...6e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil møte noen løftede øyenbryn hvis du sier "vi ville helst ha jente så vi betalte 350.000 for å få en på Kypros". Men det er INGENTING sammenlignet med hva du får når du sier "jeg har jo en sønn men jeg kan ikke fordra ham, har du lyst til å overta babyen min kanskje?". Så dra til Kypros og betal du. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har nevnt «sykdommene». Ingen av de er verken genetiske eller alvorlige.

Anonymkode: 05155...c64

Er du helt på trynet eller? Å si at migrene ikke er arvelig eller alvorlig? Det er faktisk begge deler. Si meg, har du noen gang hatt et migreneanfall?
Man dør ikke av det, ikke så vidt meg bekjent, men når folk tidligere boret seg i skallen for å lette på trykket før det kom medisin, så sier vel det litt om hvor vondt det er?!

Anonymkode: 428b3...f28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne diskutert videre med dere, men det er veldig vanskelig når man annenhvert sekund får kastet brannfakkel etter seg og blir kalt idiot.

Jeg har en historikk som gjør at jeg er generelt mer skeptisk til menn enn kvinner, og av erfaring merker jeg at jeg er mer naturlig kjærlig mot jentebarn enn gutter. Jeg respekterer at folk har andre meninger, men hold dere saklig dersom dere ønsker en konstruktiv diskusjon med trådstarter. 

Vi skjønner godt hvorfor dette ikke blir snakket høyt om i dagens samfunn, så valget vårt kommer til å forbli usnakket om. 

Og til dere som har svart seriøst: tusen takk, det er notert og jeg og mannen min undersøker videre. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Dummeste argumentet noensinne. Hvis du kan elske og være kjærlig mot mannen din, så kan du elske og være kjærlig mot en sønn også. 

Anonymkode: 6cbf3...203

Endret av Perelandra
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått barn etter kjønnsseleksjon. I vært tilfelle var det pga arvelig sykdom.

Ivf er vanskelig i seg selv. Når du i tillegg ikke kan bruke ca 50% av embryone blir det ekstra vanskelig. I et forsøk fikk vi 10 befrukta egg. 7 var syke. Ble ingen barn av det forsøket.

Mens vi holdt på dette leste jeg på et amerikansk forum for pgd.  Det var det en dame som var så lei seg fordi alle embryone hadde feil kjønn. Så 4 potensielle babyer ble destruert bare fordi. Kjente jeg ble kvalm.. 

Når man har kjent på fortvilelse av å kanskje aldri få et barn er det faen meg sykt når folk er villig til å kaste fine embryo i søpla fordi de ikke har det kjønnet man ønsker.

Hvis du ikke kan elske et barn betingelsesløst, men har kjønn som en betingelse - da blir du bare en middelmådig forelder (at best)

Anonymkode: 099ee...469

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i utgangspunktet ingen medisinske grunner til det, annet enn at det både har vært blant annet kreft, migrene og prolaps i begge våre familier? Kvalifiseres dette til medisinsk grunnlag da?

Er det noen som har gjort dette frivillig og kan si noe om det var verdt det?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Dette kan da også gutter få? 

Anonymkode: 15273...ab7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, dere får ha de meningene dere har lyst til, dere kjenner ikke meg.

Det finnes verre, MYE verre ting her i verden som dere gjør lurt å fokusere på. Dere hadde aldri snakket slik til meg ansikt til ansikt uansett. KG i et nøtteskall. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Du oppretter en tråd på et diskusjonsforum, du må rett og slett bare tåle at folk kommer til å diskutere rundt temaet.

Du sier det finnes verre til å fokusere på, ja det gjør det, men vi fokuserer ikke på deg mer enn to minutter mens vi er her inne så det har vi tid til. Ikke tro vi går rundt og tenker på dette hele dagen, så viktig er du ikke.

Og jo hadde du sagt noe så dumt til meg ansikt til ansikt hadde jeg nok garantert sett rart på deg og stil deg et «men hæ hvorfor?! Er det noe galt med deg?...», så ikke påstå at dette er «KG i et nøtteskall» og skyld på oss. Det er rett og slett deg, meningen din og kanskje snart handlingen din som er helt på trynet feil og det er en grunn til at dette ikke er lov å utføre i Norge. 

Måten du skriver her inne og svarer folk på provoserer bare folk til å skrive enda mer dritt til deg, hadde du vært litt mer forståelsesfull for at folk har spørsmål og svart de på en bedre måte kanskje du hadde fått litt mer sympati og hjelp. Du ønsket jo faktisk hjelp fra folk, men er så frekk tilbake? Ingen vil hjelpe deg da..

Nei, håper egentlig ikke at du får denne designer drømmejenta di... Hva med å heller adoptere en jente i stedet?... eller kunne du kanskje ikke være kjærlig mot noen som ikke er «ditt eget» heller?.... 🙄 noen folk burde seriøst ikke få barn, og du slår meg som den typen..

Anonymkode: 21ce4...017

Endret av Perelandra
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

En god kollega brukte en klinikk på Kypros. De fikk satt inn to embryo, begge festet seg og de fikk to jenter. Tror de endte opp med rundt 350 000 i utgifter, men usikker på om det var inkl. reise og opphold. 

Hadde glatt benyttet den samme muligheten hvis vi hadde råd. Men klok av skade, ref kollegaen min over, er det lurt å holde kjeft om ønske og prosess. Moralpolitiet er der du minst venter det.

Anonymkode: f4351...6e0

Tusen takk. Setter stor pris på alle seriøse svar ❤ gidder ikke diskutere med moralpoliti som leker hobbypsykologer fordi de ikke har bedre å gjøre, ikke klarer å føre en saklig diskusjon uten å gå til personangrep og legger så mye følelser i svarene sine at de framstår mindre modne enn en 3-åring. Snakker du til andre uten respekt så skal du ikke forvente respekt tilbake heller. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Setter stor pris på alle seriøse svar ❤ gidder ikke diskutere med moralpoliti som leker hobbypsykologer fordi de ikke har bedre å gjøre, ikke klarer å føre en saklig diskusjon uten å gå til personangrep og legger så mye følelser i svarene sine at de framstår mindre modne enn en 3-åring. Snakker du til andre uten respekt så skal du ikke forvente respekt tilbake heller. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

Håper dere finner en god prosess som passer dere 🙂 Vi har ei jente fra før av, og blir å stoppe der da vi ikke har et ønske om gutt som nr 2. 

Anonymkode: f4351...6e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du oppretter en tråd på et diskusjonsforum, du må rett og slett bare tåle at folk kommer til å diskutere rundt temaet.

Du sier det finnes verre til å fokusere på, ja det gjør det, men vi fokuserer ikke på deg mer enn to minutter mens vi er her inne så det har vi tid til. Ikke tro vi går rundt og tenker på dette hele dagen, så viktig er du ikke.

Og jo hadde du sagt noe så dumt til meg ansikt til ansikt hadde jeg nok garantert sett rart på deg og stil deg et «men hæ hvorfor?! Er det noe galt med deg?...», så ikke påstå at dette er «KG i et nøtteskall» og skyld på oss. Det er rett og slett deg, meningen din og kanskje snart handlingen din som er helt på trynet feil og det er en grunn til at dette ikke er lov å utføre i Norge. 

Måten du skriver her inne og svarer folk på provoserer bare folk til å skrive enda mer dritt til deg, hadde du vært litt mer forståelsesfull for at folk har spørsmål og svart de på en bedre måte kanskje du hadde fått litt mer sympati og hjelp. Du ønsket jo faktisk hjelp fra folk, men er så frekk tilbake? Ingen vil hjelpe deg da..

Nei, håper egentlig ikke at du får denne designer drømmejenta di... Hva med å heller adoptere en jente i stedet?... eller kunne du kanskje ikke være kjærlig mot noen som ikke er «ditt eget» heller?.... 🙄 noen folk burde seriøst ikke få barn, og du slår meg som den typen..

Anonymkode: 21ce4...017

Vel, det er jo dere som snakker til meg som om jeg er en jævla psykopat morder og kriminell. Dere føles faktisk ut som om dere ønsker meg alt vondt. Dere tillegger meg egenskaper og holdninger jeg ikke har. Jeg kunne fint svart på hvordan jeg ville vært ovenfor en guttebaby, men de fleste svarene her gir meg bare så avsmak at jeg ikke engang gidder å forklare meg. Så dere kan bare drite og dra, faktisk. 

Anonymkode: d2ec6...dbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne fint svart på hvordan jeg ville vært ovenfor en guttebaby, men de fleste svarene her gir meg bare så avsmak at jeg ikke engang gidder å forklare meg. Så dere kan bare drite og dra, faktisk. 

Kjenner jeg blir oppriktig nysgjerrig på hvordan du ville vært ovenfor en guttebaby. DIN guttebaby.

Hvis du er så ødelagt at du ikke ville klart å elske et uskyldig spedbarn fordi han er gutt, så er du ikke frisk nok til å ta vare på noen barn. Jada. Dette er direkte tale,  men slik er det nå.

Hvis du har et så intenst kontrollbehov og traumer (?), så vil du ikke takle at alle barn kommer med sin unike personlighet og styrker/svakheter. 

Noe sier meg at du ville blitt en dårlig mor til et barn som var ulikt deg. Uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 099ee...469

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i utgangspunktet ingen medisinske grunner til det, annet enn at det både har vært blant annet kreft, migrene og prolaps i begge våre familier? Kvalifiseres dette til medisinsk grunnlag da?

Er det noen som har gjort dette frivillig og kan si noe om det var verdt det?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Jeg gjorde det på Nord Kypros. De hadde en regel om at man måtte minst ha ett barn av motsatt kjønn av det man ønsker. De ønsker kun å «balansere familier«

Anonymkode: 10a65...c5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at noen kan føle det sånn. Jeg har selv prøvd å få barn i åtte år og tatt utallige prøverørsforsøk. For meg var det å få barn det viktigste. Men jeg skjønner at andre føler det anderledes. Søsteren min har blitt utsatt for overgrep fra menn og hun ønsker seg derfor veldig en datter. Dere som argumenterer med at faren til barnet er snill og at sønnen derfor blir lik, skjønner nok ikke helt alvoret i situasjonen. 

Og du som anbefalte TS og adoptere kan lese deg opp litt på tråden her inne om de som adopterte bort sitt adoptere barn. 

Anonymkode: 590b6...3d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...