Gå til innhold

Kan vi sikre oss ei jente vha kjønnsbestemt befruktning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon. Det blir kanskje veldig dyrt som du sier. Men jeg og mannen har bestemt at dersom vi ikke velger denne metoden, og første-andre-tredje-og fjerde baby blir gutter, så vil vi fortsette til jenta kommer. Og da blir kostnadene av denne barneføokken til sammen bli enda dyrere enn 300 000 kr.

Er det Russland og Kypros som er å anbefale? Pga pris eller dyktighet?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Men da kan da ikke avgjørelsen ha noe med kjønnsbestemte sykdommer å gjøre?

Anonymkode: 282de...df2

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon. Det blir kanskje veldig dyrt som du sier. Men jeg og mannen har bestemt at dersom vi ikke velger denne metoden, og første-andre-tredje-og fjerde baby blir gutter, så vil vi fortsette til jenta kommer. Og da blir kostnadene av denne barneføokken til sammen bli enda dyrere enn 300 000 kr.

Er det Russland og Kypros som er å anbefale? Pga pris eller dyktighet?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Russland er mest seriøs. Søk på Olga klinikken. I Nord Kypros er det mulig å få det gjordt, men de er regnet for å være useriøse med svært varierende resultat. F.eks kjører de ofte på med 4 embryo samtidig og suksessraten har vært lav. De fleste i Europa drar til Russland da de har skikkelig høyteknologiske fertilitetsklinikker. Det finnes flere forum som diskuterer dette på nettet om du søker det opp. Russland og Nord Kypros ligger ca likt prismessig. 

Anonymkode: 196b9...074

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da kan da ikke avgjørelsen ha noe med kjønnsbestemte sykdommer å gjøre?

Anonymkode: 282de...df2

Det har jo åpenbart ikke det. TS vil bare ha dette ene perfekte jentebarnet. Tenk om de får en masse gutter, ser for meg at de ville latt dem gå for lut og kaldt vann. 

Håper du er et troll, TS. Det du skisserer er heldigvis ikke lov i Norge, og du burde ikke få barn overhodet med slike holdninger. Skjerp deg. 

Anonymkode: e4f18...08e

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette barnet må (av ulike årsaker) være ei frisk jente. 

Det er jo ingen garantier for at barnet er friskt. Selv om barnet ikke feiler noe ved fødselen. 

Uansett kjønn. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva da?😊 hva er oddsen for at disse videreføres?

Normalt 25 %, i sjeldne tilfeller 50%. Men det er for både gutter og jenter. For bare gutter er oddsene doblet. Husker du ikke arvelæra i naturfag? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prolaps, migrene og kreft i de fleste familier, hva har dette med at dere vil ha en jente?

Og hva mener du med at dere må ha en frisk jente? Det er da ingen garanti for å få et friskt barn.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i utgangspunktet ingen medisinske grunner til det, annet enn at det både har vært blant annet kreft, migrene og prolaps i begge våre familier? Kvalifiseres dette til medisinsk grunnlag da?

Er det noen som har gjort dette frivillig og kan si noe om det var verdt det?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Ok, der røpet du deg! Ingen tror at prolaps gir medisinsk grunnlag, ingen...

Anonymkode: 65d06...4f7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan da ikke avgjørelsen ha noe med kjønnsbestemte sykdommer å gjøre?

Anonymkode: 282de...df2

Men har jeg sagt det? Noen spurte om det var medisinske grunner til det, og jeg svarte at i utgangspunktet ikke. Nå merker jeg at det blir lynsjestemning her inne, som sagt så opprettet jeg ikke tråden for å diskutere etikken rundt vårt valg. Det er ikke enkelt å velge utenfor A4-boksen her i Norge dessverre.

Anonymkode: d2ec6...dbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har jeg sagt det? Noen spurte om det var medisinske grunner til det, og jeg svarte at i utgangspunktet ikke. Nå merker jeg at det blir lynsjestemning her inne, som sagt så opprettet jeg ikke tråden for å diskutere etikken rundt vårt valg. Det er ikke enkelt å velge utenfor A4-boksen her i Norge dessverre.

Anonymkode: d2ec6...dbb

Tror folk ble forvirret da du nevnte migrene, prolaps og kreft i familien. Det virket som om det hadde  noe med at dere må ha jente å gjøre.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes genetiske (alvorlige) sykdommer som kun kan arves til gutter.

Anonymkode: 61e1e...d79

Anbefaler adopsjon. Hvorfor videreføre så dårlige gener? Kan jenta ha de samme genene latent og videreføre de hvis hun får en gutt (deres barnebarn), eller stopper spredningen av disse dårluge genene dersom dere får jente?

Anonymkode: 4df0c...8f5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har jeg sagt det? Noen spurte om det var medisinske grunner til det, og jeg svarte at i utgangspunktet ikke. Nå merker jeg at det blir lynsjestemning her inne, som sagt så opprettet jeg ikke tråden for å diskutere etikken rundt vårt valg. Det er ikke enkelt å velge utenfor A4-boksen her i Norge dessverre.

Anonymkode: d2ec6...dbb

Svaret på innlegget ditt er at det ikke er garanti for å få et friskt barn, aldri...Så det er jo ikke mer å diskutere siden dette var en av kravene deres...

Anonymkode: 65d06...4f7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flest damer som har migrene. Og det er mye mer skjelettplager hos damer enn menn. Så veldig merkelig begrunnelse... 

Anonymkode: a0398...592

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stan skrev:

Det er jo ingen garantier for at barnet er friskt. Selv om barnet ikke feiler noe ved fødselen. 

Uansett kjønn. 

Normalt 25 %, i sjeldne tilfeller 50%. Men det er for både gutter og jenter. For bare gutter er oddsene doblet. Husker du ikke arvelæra i naturfag? 

Behøver ikke svare frekt ;) Jo, fulgte med, men sist jeg sjekka, så var ikke det hun nevnte, noe å si om hva slags kjønn du får.

Anonymkode: 151e3...a63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Tror folk ble forvirret da du nevnte migrene, prolaps og kreft i familien. Det virket som om det hadde  noe med at dere må ha jente å gjøre.

Takk for oppklaringen, da skjønner jeg det.😊 Jeg svarte at "i utgangspunktet ikke", og nevnte videre disse sykdommene bare for å høre om dette regnes som alvorlige sykdommer siden noen først nevnte det. 

Men nå kommer folk med meningene sine uoppfordret og kaller meg attpåtil en idiot, og jeg har verken bedt om deres mening rundt vårt valg og istedenfor å hjelpe oss får vi ta saken i egne hender 😊

Takk for meg og riktig god helg.

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er mye mer akseptert i USA å innrømme at man ønsker seg et spesifikt kjønn, enn det er i Norge.

Anonymkode: d2ec6...dbb

Nei. USA styres av kapitalister så de lager et marked for noe uansett hva det er.

Anonymkode: 05155...c64

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i utgangspunktet ingen medisinske grunner til det, annet enn at det både har vært blant annet kreft, migrene og prolaps i begge våre familier? Kvalifiseres dette til medisinsk grunnlag da?

Er det noen som har gjort dette frivillig og kan si noe om det var verdt det?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Jeg migrene og prøver alt jeg kan av naturlige metoder for å få en gutt! Gutter har større sjanse for å få migrene som barn, men etter puberteten er forekomsten mangedoblet hos kvinner i forhold til hos menn. Gutter vokser det stort sett av seg i puberteten. Så å si at du vil ha en jente pga migrene er jo så borti natta som du får det!

Anonymkode: 428b3...f28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skriver først du ønsker kun et barn, og det må være jente , men seneee skriver du at hvis du skal få barn normalt og du får gutt , så skal du likevel få barn etter barn helt til jenten kommer.. da spiller ikke antall noe rolle lenger 😳

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener noen har skrevet om den problemstillingen her før. Hvis jeg ikke husker feil så er det en klinikk på Kypros som utfører dette.

Anonymkode: 291f9...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon. Det blir kanskje veldig dyrt som du sier. Men jeg og mannen har bestemt at dersom vi ikke velger denne metoden, og første-andre-tredje-og fjerde baby blir gutter, så vil vi fortsette til jenta kommer. Og da blir kostnadene av denne barneføokken til sammen bli enda dyrere enn 300 000 kr.

Er det Russland og Kypros som er å anbefale? Pga pris eller dyktighet?

TS

Anonymkode: d2ec6...dbb

Dere må på død og liv ha en jente?

Anonymkode: 05155...c64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, minister-mio skrev:

Det er prolaps, migrene og kreft i de fleste familier, hva har dette med at dere vil ha en jente?

Og hva mener du med at dere må ha en frisk jente? Det er da ingen garanti for å få et friskt barn.

Ts bare fant på noen grunner.

Anonymkode: 05155...c64

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...