Gå til innhold

Mannen kjempesur fordi jeg kjøpte tøy til min nevø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, han kan fint bruke over 1500kr på fotball og grilling med kompisene eller en fotballtur som gjerne kommer på 5000-6000kr inkludert overnatting i en annen by. Men 1500kr på tøy til min nevø var langt over hans rekkevidde 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 18de7...cd2

Fascinerende. Ikke funnet ut av hvordan han er før nå? Og han skal du ha barn med...?

 

Anonymkode: 748de...f49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt økonomi ja. Dvs at vi eier like mye av leiligheten, så betaler vi ned like mye på lånet. Så    går alle faste utgifter fra felleskassa. Mat handler vi inn alt ettersom hvem som er innom butikken. Når alt dette er betalt så sitter vi igjen med ganske mye, ca. 40 000. Så jeg tenkte aldri 1500 kr skulle gjøre så mye. 
 

TS

Anonymkode: 18de7...cd2

Men kjøpte du gaven for dine penger eller felleskassa? Jeg hadde reagert om samboer hadde gjort det (men så er det derfor vi har «gjøre hva vi vil penger»). Men han kan jo ikke reagere på hva du bruker dine egne penger på?? Det gir jo ingen mening. 

Veldig fint gjort av deg❤️

Anonymkode: c3c0a...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk valuta for pengene! 1500kr for alt du kjøpte er bra pris. Og som alle før meg har skrevet; så uempatisk sagt av han. 

Anonymkode: 8386e...151

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du alt det der for 1500 kr??😅

Anonymkode: d7ed2...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fikk du alt det der for 1500 kr??😅

Anonymkode: d7ed2...9a3

Jeg bestilte alt på nett. Mesteparten av tøyet er kjøpt på salg ;) 

 

Anonymkode: 18de7...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her hadde jeg tatt en alvorlig samtale med mannen om at du mister respekt for ham når han oppfører seg så utrolig egoistisk og viser så lite empati. Spør ham hvordan han har tenkt å endre dette i fremtiden slik at du kan begynne å bygge opp igjen noe som helst respekt for ham. 

Anonymkode: f7455...58f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I slike tråder skulle jeg gjerne alltid lest den andre parts historie.

Hva om TS stadig gjør dette, bruker 1000-2000 uten å diskutere det først? 

Hva om søsteren er notorisk rotete økonomisk, eller andre venninner av TS er det, og TS stadig hjelper dem litt. Jeg har selv avsmak mot å hjelpe folk som stadig sløser i begynnelsen av måneden, og er tom på slutten. 

Hva om økonomien egentlig ikke er så god, at det bare er i TS sitt hode de har det romslig, men at mannen vurderer det på en annen måte, jf kommentaren om å spare til eget barn i stedet? 

Anonymkode: be2c0...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sammen med en gjerrig egoist eller en mann med lavere intelligens. Du kan forsøke oppdra han til å bli et normalt og hyggelig menneske (lite sannsynlig) eller dumpe han

Anonymkode: 9faf8...5e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

I slike tråder skulle jeg gjerne alltid lest den andre parts historie

 

Hvorfor det, egentlig? Tror du at vi som svarer her inne skal fungere som nøytrale dommere? Svarer du en venninne som forteller om et eller annet på samme måte? «Dette skulle jeg gjerne hørt din manns versjon av»... veldig spesielt. 

Anonymkode: 43c10...139

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

I slike tråder skulle jeg gjerne alltid lest den andre parts historie.

Hva om TS stadig gjør dette, bruker 1000-2000 uten å diskutere det først? 

Hva om søsteren er notorisk rotete økonomisk, eller andre venninner av TS er det, og TS stadig hjelper dem litt. Jeg har selv avsmak mot å hjelpe folk som stadig sløser i begynnelsen av måneden, og er tom på slutten. 

Hva om økonomien egentlig ikke er så god, at det bare er i TS sitt hode de har det romslig, men at mannen vurderer det på en annen måte, jf kommentaren om å spare til eget barn i stedet? 

Anonymkode: be2c0...652

Har du god økonomi bruker er 1500 ingenting å snakke om. Skal ts si fra hver gang hun kjøper klær til seg selv for 1500? Så lenge privat bruk ikke går utover felles utgifter, noe det ikke gjør her, så er det 0 problem. Mannen min kan fint bruke 5000 uten å spørre meg, fordi vi har råd til det og det skaper absolutt ingen problemer

Anonymkode: 9faf8...5e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du god økonomi bruker er 1500 ingenting å snakke om. Skal ts si fra hver gang hun kjøper klær til seg selv for 1500? Så lenge privat bruk ikke går utover felles utgifter, noe det ikke gjør her, så er det 0 problem. Mannen min kan fint bruke 5000 uten å spørre meg, fordi vi har råd til det og det skaper absolutt ingen problemer

Anonymkode: 9faf8...5e3

Og jeg skriver tidligere i tråden at jeg først diskuterer innkjøp over 5000 med min mann. 

Men jeg har levd lenge nok, og sett nok, til å forstå at andre har en annen økonomi, eller kan føle ting på en annen måte. 

Anonymkode: be2c0...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt økonomi ja. Dvs at vi eier like mye av leiligheten, så betaler vi ned like mye på lånet. Så    går alle faste utgifter fra felleskassa. Mat handler vi inn alt ettersom hvem som er innom butikken. Når alt dette er betalt så sitter vi igjen med ganske mye, ca. 40 000. Så jeg tenkte aldri 1500 kr skulle gjøre så mye. 
 

TS

Anonymkode: 18de7...cd2

40 000 etter at mat og faste utgifter er betalt er faktisk veldig mye, så da begynner jeg nesten å lure på om din manns reaksjon handler om noe annet enn akkurat selve pengesummen. Pengene burde vært brukt til å spare opp til deres eget barn? Dere har jo masse penger! Det er ikke akkurat sånn at dere må spinke og spare til parkdressen barnet skal bruke om flere år. Dette henger ikke på greip.

Det er også merkelig at han overhodet ikke har noen sympati med din søster etter samlivsbruddet og mener at hun selv har satt seg i den situasjonen og nærmest fortjener å ha det vanskelig. Alle mennesker forstår at et brudd er siste løsning på en uholdbar og umulig situasjon. 

Har det vært mye tull med din søster? Sløser hun? Er mannen din sint fordi hun var utro og dette forårsaket bruddet? Er han kompis med eksen hennes? Har dere en forhistorie der hun utnytter deg? Kan han ha blitt sjalu? Føler han at du hjelper din søster, men ikke ser ham? Misliker han din søster? Er han en som må ha kontroll på økonomien? Jeg ville spurt ham litt nøyere rundt hva han faktisk tenkte og følte.

Hvis det kun handler om de 1500 kronene og at søsteren/nevøen din ikke fortjener hjelp, er han en gjerrig egoist - og sadist.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Vis han denne tråden, så skjønner han forhåpentligvis at du gjorde det rette!!

 

It takes a village...

 

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det, egentlig? Tror du at vi som svarer her inne skal fungere som nøytrale dommere? Svarer du en venninne som forteller om et eller annet på samme måte? «Dette skulle jeg gjerne hørt din manns versjon av»... veldig spesielt. 

Anonymkode: 43c10...139

Nei, hva er egentlig vitsen med å se at en sak alltid har to sider...?

Når jeg leser slike tråder som dette forstår jeg hvorfor jeg aldri krangler med min mann - fordi vi alltid etterstreber å forstå den andres reaksjoner og følelser, aldri bare beskylder og anklager uten å lytte. 

 

Anonymkode: be2c0...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte alt på nett. Mesteparten av tøyet er kjøpt på salg ;) 

 

Anonymkode: 18de7...cd2

Hvilken nettside var det? 😊

Anonymkode: c9634...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fikk du alt det der for 1500 kr??😅

Anonymkode: d7ed2...9a3

Det er da ikke noe problem , vinterdresser /luer/votter er stort sett på 70% nå, fleece er ikke dyrt til vanlig 

Anonymkode: f772c...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva om søsteren er notorisk rotete økonomisk, eller andre venninner av TS er det, og TS stadig hjelper dem litt. Jeg har selv avsmak mot å hjelpe folk som stadig sløser i begynnelsen av måneden, og er tom på slutten. 

Anonymkode: be2c0...652

Og hvis det er slik, hva så? Det er likevel et uskyldig barn inne i bildet her som trenger klær til bhg. Barnet er ikke skyldig i morens dårlige økonomi.  

Anonymkode: c9634...484

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt økonomi ja. Dvs at vi eier like mye av leiligheten, så betaler vi ned like mye på lånet. Så    går alle faste utgifter fra felleskassa. Mat handler vi inn alt ettersom hvem som er innom butikken. Når alt dette er betalt så sitter vi igjen med ganske mye, ca. 40 000. Så jeg tenkte aldri 1500 kr skulle gjøre så mye. 
 

TS

Anonymkode: 18de7...cd2

Mannen din er en dust. Dine penger - ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, han kan fint bruke over 1500kr på fotball og grilling med kompisene eller en fotballtur som gjerne kommer på 5000-6000kr inkludert overnatting i en annen by. Men 1500kr på tøy til min nevø var langt over hans rekkevidde 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 18de7...cd2

Jeg gjentar: mannen din er en dust. 

Selv om jeg også kan mene at foreldre bør kunne dekke utgiftene til sitt barn selv, så er det også slik at man midlertidig kan være i en knipe og trenge hjelp over den kneiken. Da er det fint med en gave slik du ga, fremfor en konvolutt med penger. Gaver kan man ikke regne med kommer deisende hver gang man har et behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du god økonomi bruker er 1500 ingenting å snakke om. Skal ts si fra hver gang hun kjøper klær til seg selv for 1500? Så lenge privat bruk ikke går utover felles utgifter, noe det ikke gjør her, så er det 0 problem. Mannen min kan fint bruke 5000 uten å spørre meg, fordi vi har råd til det og det skaper absolutt ingen problemer

Anonymkode: 9faf8...5e3

Man kan se forskjellig på økonomi. Vi har svært god økonomi, og 1500 fra felleskassen er absolutt ikke noe vi «bare» gjør. Bagatell grensen er særdeles lav hos oss. Hva vi bruker egne penger på blander den andre seg selvfølgelig ikke i. Så om TS brukte fra felleskassen, skjønner jeg mannen. Om hun brukte av egne penger forstår jeg han ikke. 

Anonymkode: c3c0a...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...