Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧

Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Noen skriblerier fra meg på veien mot å forhåpentlig bli tobarnsmor ☺️

Litt bakgrunnsinfo: 

Når datteren vår ble unnfanget så brukte vi over ett år, og skulle til å bli henvist videre for utredning. Men så satt det, etter 1 SA. 

Jeg ble tidlig henvist videre til gynekolog når vi begynte å forsøke på nr 2, og fikk time i januar 2020. Det ble konstatert PCOS og jeg fikk metformin. 

Jeg har mistet 4 ganger denne runden; i uke 7, uke 5, uke 6 og uke 7-8. 

Februar 2021: Nå har det gått tre måneder siden jeg mistet sist, og syklusen kommer seg ikke i «hakk». Jeg og gynekologen har enes om å forsøke letrozol og otrivelle.

Mars: Jeg er gravid igjen!! Må må bare spira holde seg der 🙂 

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gynekologen var helt sjokkert.. for inne i livmor lå det en liten prikk! Ca 4 uker. 

Det var rett og slett for tidlig til å se noe i forrige uke..! 

Utrolig nok så har jeg blitt gravid dagen etter jeg sluttet å blø etter forrige SA. Helt utenfor normal syklus, et lite vill-egg som har latt seg befrukte. 

Alle gode ting er tre? Enda tidlig og usikkert, men dette var den beste nyheten vi kunne fått! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Her vil jeg følge med! 🤗

Gratulerer så mye! ❤️

Tusen takk supermiri 🥰 

Håper det holder helt inn til mål denne gangen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg ca 4 + 4, og kvalmen har kommet ganske tydelig.. det har ikke skjedd før - så håper det er et godt tegn! 

Jeg får kvalmebølger jevnt ila dagen, og venter på første runde over doen.. Om det går i dette tempoet så skjer det nok innen neste uke.. til sammenligning så ble jeg ikke dårlig før i uke 7 med frøkna vår, så dette var tidligere enn jeg hadde sett for meg! Men jeg klager ikke. Er bare uendelig glad for hvert eneste graviditetstegn, og håper det betyr at spireliten blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har de siste 4 dagene hatt småblødninger. Fra friskt blod til brunt. Ikke mye, men nok til at det gjør meg veldig redd for at det slett ikke gikk veien denne gangen. 

Har i tillegg litt mensensmerter og føler kvalmen er mye mindre tilstedeværende.. 

Er 5+4 i dag, og har fått tatt HCG. Tok på fredag og igjen i dag.. Følger med på pasientsiden hos fürst, og venter på å iallfall se første resultat snart. Det vil gi en indikator på hvordan det står til. Sist jeg målte så var den på 660, så kan regne meg relativt greit frem til om det ser ut til å være en adekvat fremgang eller ei. Håper virkelig at det bare er jeg som bekymrer meg for mye, men har min tvil.. 

Isåfall blir det tredje spontanabort på rad.. og jeg er så sykt frustrert! Først har jeg ikke eggløsning, og når jeg først får eggløsning og blir gravid så vil ikke spira sitte..? Blir oppgitt over hele greia, og lurer på om det i det heletatt vil lykkes til slutt 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Snurrepurre skrev:

Hmm.. har de siste 4 dagene hatt småblødninger. Fra friskt blod til brunt. Ikke mye, men nok til at det gjør meg veldig redd for at det slett ikke gikk veien denne gangen. 

Har i tillegg litt mensensmerter og føler kvalmen er mye mindre tilstedeværende.. 

Er 5+4 i dag, og har fått tatt HCG. Tok på fredag og igjen i dag.. Følger med på pasientsiden hos fürst, og venter på å iallfall se første resultat snart. Det vil gi en indikator på hvordan det står til. Sist jeg målte så var den på 660, så kan regne meg relativt greit frem til om det ser ut til å være en adekvat fremgang eller ei. Håper virkelig at det bare er jeg som bekymrer meg for mye, men har min tvil.. 

Isåfall blir det tredje spontanabort på rad.. og jeg er så sykt frustrert! Først har jeg ikke eggløsning, og når jeg først får eggløsning og blir gravid så vil ikke spira sitte..? Blir oppgitt over hele greia, og lurer på om det i det heletatt vil lykkes til slutt 🤷🏼‍♀️

Så vondt å sitte med sånne følelser, @Snurrepurre :( Makan til hva man skal gå i gjennom. Ser det er noen timer siden du skrev dette, og jeg håper det har bedret seg innen nå. Forhåpentligvis er du av de som har litt småblødninger, og at symptomene kommer og går ❤️ Jeg krysser fingrene for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Så vondt å sitte med sånne følelser, @Snurrepurre :( Makan til hva man skal gå i gjennom. Ser det er noen timer siden du skrev dette, og jeg håper det har bedret seg innen nå. Forhåpentligvis er du av de som har litt småblødninger, og at symptomene kommer og går ❤️ Jeg krysser fingrene for deg. 

Takk for fingerkrysninger 🤞🏻 

det ser mørkt ut.. HCG på fredag ble målt til 1800.. som er en fryktelig svak økning på 1,5 uke. 😕 fastlegen skrev at det var et «fint tall» men det var bare mer irriterende enn oppløftende.. for hun kan umulig ha sett på forrige måling. Tok en ny test i dag, som fredagens måling blir sammenlignet med av fastlegen, men blødningene øker for hver dag.. så det ser temmelig mørkt ut 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii, så trist å høre 😞 Så utrolig urettferdig.. Fikk en skikkelig klump i magen nå..

Sikkert ikke dette du vil tenke på akkurat nå, men hvis dette blir tredje abort på rad, kan du søke om å få utredning for habituell abort. 

Sender deg en stor og varm klem 💕🌹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Neii, så trist å høre 😞 Så utrolig urettferdig.. Fikk en skikkelig klump i magen nå..

Sikkert ikke dette du vil tenke på akkurat nå, men hvis dette blir tredje abort på rad, kan du søke om å få utredning for habituell abort. 

Sender deg en stor og varm klem 💕🌹

❤️ tusen takk. Gjør godt med litt støtte, selv over nett. Er jo «ingen» som vet om det siden det er så tidlig, og da står man litt alene.. 

Dagens resultat var på 1700.. så det er over og ut for denne gang. 😞  Legen vil jeg skal komme inn på en tredje måling - men ser ikke helt hva formålet med det er. Blødninger, magesmerter og nedadgående HCG tidlig i svangerskapet er temmelig ensbetydende med spontanabort. Men kan jo være hun vil følge HCG for å sikre at den går ned.. har iallfall ikke vært prosedyre tidligere 🤷🏼‍♀️ 

Jeg får oppfølging av gynekolog, så blir interessant å høre hva han har å si om veien videre.. 🙂 jeg tenker også at en utredning for habituell abort er et naturlig steg fremover.. og iallfall mer støtte tidlig i svangerskapet neste gang. Med hyppig HCG-måling.. Det verste for meg er egentlig å gå i uvisshet i uker av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snurrepurre skrev:

❤️ tusen takk. Gjør godt med litt støtte, selv over nett. Er jo «ingen» som vet om det siden det er så tidlig, og da står man litt alene.. 

Dagens resultat var på 1700.. så det er over og ut for denne gang. 😞  Legen vil jeg skal komme inn på en tredje måling - men ser ikke helt hva formålet med det er. Blødninger, magesmerter og nedadgående HCG tidlig i svangerskapet er temmelig ensbetydende med spontanabort. Men kan jo være hun vil følge HCG for å sikre at den går ned.. har iallfall ikke vært prosedyre tidligere 🤷🏼‍♀️ 

Jeg får oppfølging av gynekolog, så blir interessant å høre hva han har å si om veien videre.. 🙂 jeg tenker også at en utredning for habituell abort er et naturlig steg fremover.. og iallfall mer støtte tidlig i svangerskapet neste gang. Med hyppig HCG-måling.. Det verste for meg er egentlig å gå i uvisshet i uker av gangen. 

Så utrolig leit å høre..😔 Blir tom for ord, veit liksom ikke hva jeg skal si. Har skikkelig vondt av deg! 

Håper du lar følelsene slippe ut, og at du unner deg noe ekstra godt i dag. Det må være lov på en dag som denne. 

Det eneste positive man på en måte får ut av det, er at du nå forhåpentligvis får enda tettere oppfølging i forbindelse med graviditet. Jeg krysser fingrene for at det snart blir en nr 2 på dere, med eller uten hjelp. 

Klem til deg ❤️

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Så utrolig leit å høre..😔 Blir tom for ord, veit liksom ikke hva jeg skal si. Har skikkelig vondt av deg! 

Håper du lar følelsene slippe ut, og at du unner deg noe ekstra godt i dag. Det må være lov på en dag som denne. 

Det eneste positive man på en måte får ut av det, er at du nå forhåpentligvis får enda tettere oppfølging i forbindelse med graviditet. Jeg krysser fingrene for at det snart blir en nr 2 på dere, med eller uten hjelp. 

Klem til deg ❤️

Tusen takk 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Det var vondt å høre, håper det går fint med deg! ❤️ Jeg føler virkelig med deg, da jeg er i samme situasjon selv! Vi prøver på nr 1, og har hatt 1 MA og 2 SA det siste året! Var kommet til uke 10, uke 8, og nå sist i uke 9😔 Fikk startet utredning med en gang, og venter spent på prøvesvarene!😬 Er bare så kjipt å måtte vente så mye, og bli skuffet hver gang mensen kommer😳😖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Snurrepurre - jeg vil gjerne følge deg i dagboken din :klemmer: Utrolig trist å høre at du har hatt det så vanskelig med å holde på spiren ved graviditet. Men fint med dagbok, her er vi flere i samme båt.

Da jeg prøvde første gang gikk det også litt over 1 år før jeg ble gravid, pcos, fikk metformin og det gjorde susen. Jeg gikk derfor rett på medisinen andre gang jeg skulle prøve. Også da var EL fin og det tok ikke lang tid før jeg ble gravid. Men jeg mistet, mistet og mistet. Tre ganger på ett år mistet jeg. To tidlige og en sen. Så da jeg testet positivt for fjerde gang på et drøyt år hadde jeg ikke akkurat troen. Men jeg kjørte på med både progresteronstøtte (crinone) og babyklister (fructus femina) og den spiren satt løpet ut ♥ Jeg er sikker på at det vil gå til slutt for deg også.

Nå er jeg atter prøver igjen, og jeg er spent på hvor vanskelig dette skal bli. Er det EL som blir problemet? Få en spire til å sitte eller hva... tiden vil vise. Imellomtiden er det fint å henge her inne på prøverdagbøker sammen med dere :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 13.30, SUPERMIRI skrev:

Hei! Hvordan går det med deg? ❤️ 

Hei på deg 💜 

Det går litt opp og litt ned, har fått noen intense blødninger siste dagene.. så håper det ikke varer så lenge. Blir godt å bli ferdig med denne runden både for kropp og sjel 😅 De andre SAene var over på ei knapp uke.. mens dette draaar ut 👎🏻 

Gynekologkontoret noterte det som MA, så det er vel kanskje sannsynlig ettersom det tok så lang tid før kroppen «satt i gang» ordentlig.. 

Jeg er iallfall veldig klar for å begynne med «blanke ark» nå 😅😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 9.6.2020 den 18.24, Hopptimisten skrev:

Hei! Det var vondt å høre, håper det går fint med deg! ❤️ Jeg føler virkelig med deg, da jeg er i samme situasjon selv! Vi prøver på nr 1, og har hatt 1 MA og 2 SA det siste året! Var kommet til uke 10, uke 8, og nå sist i uke 9😔 Fikk startet utredning med en gang, og venter spent på prøvesvarene!😬 Er bare så kjipt å måtte vente så mye, og bli skuffet hver gang mensen kommer😳😖

Det går bedre og bedre, det verste var vel at jeg tenkte «alle gode ting er tre» og at det er ekstremt usannsynlig at man mister 3 ganger på rad.. når det da skjer så er fallhøyden stor 😅 

Oi, føler med dere ❤️  og krysser fingrene for at dere har lykken med dere rundt neste sving. Ventetiden er det verste ja 😞 og å ikke vite.. det er helt grusomt. Håper dere får kjapt svar på prøvene! Har de estimert hvor lang tid det vil ta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amatariel skrev:

Hei @Snurrepurre - jeg vil gjerne følge deg i dagboken din :klemmer: Utrolig trist å høre at du har hatt det så vanskelig med å holde på spiren ved graviditet. Men fint med dagbok, her er vi flere i samme båt.

Da jeg prøvde første gang gikk det også litt over 1 år før jeg ble gravid, pcos, fikk metformin og det gjorde susen. Jeg gikk derfor rett på medisinen andre gang jeg skulle prøve. Også da var EL fin og det tok ikke lang tid før jeg ble gravid. Men jeg mistet, mistet og mistet. Tre ganger på ett år mistet jeg. To tidlige og en sen. Så da jeg testet positivt for fjerde gang på et drøyt år hadde jeg ikke akkurat troen. Men jeg kjørte på med både progresteronstøtte (crinone) og babyklister (fructus femina) og den spiren satt løpet ut ♥ Jeg er sikker på at det vil gå til slutt for deg også.

Nå er jeg atter prøver igjen, og jeg er spent på hvor vanskelig dette skal bli. Er det EL som blir problemet? Få en spire til å sitte eller hva... tiden vil vise. Imellomtiden er det fint å henge her inne på prøverdagbøker sammen med dere :heiajente:

Tusen takk ☺️ Ja, det hjelper på å skrive ut tankene litt i dagbok.. det er jo ikke så mange å snakke med om disse tingene uten å bli TMI 🤷🏼‍♀️😂 

Det hørtes ut som vi har hatt mye likt prøveperiodene sånn som du forteller 💜 Kan jo tenkes at gynekologen vil jeg skal prøve progesteronstøtte neste gang, så er spent på å høre. Skal egentlig dit på fredag, men virker som jeg har blitt forkjøla... og da må jo timen utsettes 😅  

Må sjekke ut babyklister, har bare hørt om det så vidt her på KG - men godt mulig det er noe jeg må se nærmere på.. 🙂 

Så spennende at dere skal prøve på nr 3! Hvilken pp er dere i? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så typisk at du har blitt forkjølet da. Men håper det ikke utsetter alt for mye! Og så er det jo mulig å prøve andre ting imellomtiden av ikke-medisinske ting. Det skader iallefall ikke :)

Jeg er i pp2 nå (men føles allerede litt langt uti ettesom syklusene mine er litt lenger enn gjennomsnittet). Og skal faktisk prøve på barn nr. 4 (🙊) Er jeg som har formulert meg litt knotete, for vårt 1. barn kom til da vi var unge og ikke prøvde en gang. Så når jeg snakker om "første gang jeg var prøver" og "andre gang" så er det egentlig barn nr. 2 og 3 jeg snakker om. Så jeg er iallefall et godt eksempel på at man kan få problemer med prøving og være borti mye forskjellig, men likevel ende opp med mange barn :) Følg meg gjerne i dagboken min, det er bare hyggelig når vi er flere i samme båt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Snurrepurre skrev:

Hei på deg 💜 

Det går litt opp og litt ned, har fått noen intense blødninger siste dagene.. så håper det ikke varer så lenge. Blir godt å bli ferdig med denne runden både for kropp og sjel 😅 De andre SAene var over på ei knapp uke.. mens dette draaar ut 👎🏻 

Gynekologkontoret noterte det som MA, så det er vel kanskje sannsynlig ettersom det tok så lang tid før kroppen «satt i gang» ordentlig.. 

Jeg er iallfall veldig klar for å begynne med «blanke ark» nå 😅😬

Æsj, så kjedelig at det drar ut slik.. Får håpe det gir seg snart og at kroppen går inn i ny syklus!

Har gynekologkontoret sagt noe mer i forhold til videre utredning, eller? :) 

Klem til deg ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...