Gå til innhold

Urettferdig at offentlig ansatte får bedre pensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mente 2017, ikke 2027. :) 

Anonymkode: b3b6d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet som jurist i et direktorat fra 2015 til 2027. Hadde lønnstrinn 47, som da utgjorde 412.000 kroner i året. Bytttet jobb til det private og fikk 250.000 i lønnsøkning, i tillegg til at lønnen min har økt med 50.000 i året:

Anonymkode: b3b6d...8d0

Jada, det går ofte sånn. Noe av grunnen er sikkert at du ikke er så gammel, slik at jobben i direktoratet var den første eller en av de første jobbene dine. En jurist i staten med noen års erfaring tjener som regel minst 600. Jeg kjenner mange jurister som tjener opp mot en million i staten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Brunello skrev:

Jada, det går ofte sånn. Noe av grunnen er sikkert at du ikke er så gammel, slik at jobben i direktoratet var den første eller en av de første jobbene dine. En jurist i staten med noen års erfaring tjener som regel minst 600. Jeg kjenner mange jurister som tjener opp mot en million i staten. 

Vær oppmerksom på at det kan være store forskjeller innen "det offentlige" også.  F.eks. er statlig ansatte bedre betalt enn ansatte i fylkeskommunen. Under dem igjen ligger de som er kommunalt ansatt. 

F.eks. steg lønningene innenfor sykehusene markant da sykehusene gikk fra fylkeskommunene til egne helseforetak under Staten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...