addict Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #101 Skrevet 5. juni 2020 20 timer siden, Albbas skrev: Så fint å lese dine erfaringer og punkter! Kjenner meg igjen i en del, spesielt dette med å jobbe med at selv om jeg skeier ut uplanlagt midt på dagen trenger jeg ikke å fortsette i samme spor resten av dagen (eller uka...). Det sliter jeg fortsatt med, spesielt i helgene. Hvis jeg kommer skjevt ut ved frokost klarer jeg ikke å hente meg inn igjen. Akkurat der syns jeg kaloritelling gjør vondt verre, fordi det er så nedtrykkende og tungvint å logge utskeielser, så da lar jeg være. Og da faller jeg av fordi jeg ikke logger resten av dagen. 🙄 Syns du aktivitetsklokka gir et godt estimat? Hvor langt under legger du deg på kaloriene? Jeg syns min overestimerer så innmari, og da gir jeg opp å bruke den. Ja akkurat som du sier. Det å klare å holde seg selv om man har spist noe litt utafor det som var planen. For min del har det hjulpet å bare ikke logge det, men å fortsette som jeg egentlig hadde planlagt. Om kaloriene på aktivitetsklokkene er riktige eller ikke aner jeg ikke, men jeg har jo gått ned 26 kilo så noe riktig har de ihvertfall gjort 😬 Brukte Fitbit charge 3 i starten og fikk Garmin Venu fra april av. Synes de er ganske like og har så og si gått ned nesten nøyaktig det jeg har planlagt mtp kalorinivå og energi ut. Når det kommer til kalorier så har jeg ikke hatt noe fast. Målet er underskudd. Av og til er det 1000 kcal i underskudd og av og til er det 200 kcal i underskudd. Og av og til overskudd. Har gått ned rundt en halv kilo i uka gjennomsnittlig i rykk og napp. Av og til 1,2 kilo på en uke og av og til 0,1. Hele november og desember hadde jeg julebord og julesesong og gikk opp 3 kg. Så det har variert noe veldig 😊 men det har bare vært å hive seg på igjen.
addict Skrevet 5. juni 2020 Forfatter #102 Skrevet 5. juni 2020 5. juni Denne uka har gått veldig fint. Jeg teller ikke kalorier lengre, og det er utrolig godt å ha et litt mer normalt kosthold. Jeg fokuserer på å spise sunt, og av vane så spiser jeg ganske naturlig etter periodisk faste. Jeg håper på å gå ned litt til på denne måten de neste 2,5 ukene, men så lenge jeg ligger stabilt under 75 kilo så skal det gå veldig bra. Da jeg veide meg i går så veide jeg 73,9 kilo. Har gått ned 0,5 cm rundt midjen denne uken, og også 1 cm rundt magen og 0,5 cm rundt låret. Er nå 29 cm rundt overarmen, så det er jo under 30 😊 Kan legge inn alle tallene mine fra ca hele vektnedgangen hvis noen er interesserte i det?
Gjest Albbas Skrevet 5. juni 2020 #103 Skrevet 5. juni 2020 4 hours ago, addict said: Ja akkurat som du sier. Det å klare å holde seg selv om man har spist noe litt utafor det som var planen. For min del har det hjulpet å bare ikke logge det, men å fortsette som jeg egentlig hadde planlagt. Hm, den taktikken må jeg prøve! Jeg har en tendens til å ha en veldig enten-eller tankegang på dette med kosthold, så når jeg først kommer skjevt ut en dag går det helt skeis. Men jeg kan jo prøve å telle resten av dagen selv om jeg går på en smell. Lurt!
addict Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #104 Skrevet 6. juni 2020 9 timer siden, Albbas skrev: Hm, den taktikken må jeg prøve! Jeg har en tendens til å ha en veldig enten-eller tankegang på dette med kosthold, så når jeg først kommer skjevt ut en dag går det helt skeis. Men jeg kan jo prøve å telle resten av dagen selv om jeg går på en smell. Lurt! Nøyaktig dette har jeg slitt med. Og sliter fortsatt med. Alt er veldig enten eller. For å klare å holde vekta så prøver jeg å tvinge meg mer og mer inn i en ny tankegang og mønster. Spesielt når det kommer til dette. Det er litt som å miste telefonen i bakken og trampe på den og knuse den med vilje bare fordi den fikk en ripe i skjermen da den falt. Makes no sense. Så hvorfor gjøre det samme med helsa. Lets face it, jeg kommer definitivt ikke til å klare perfeksjon 100% hele tiden, men jeg tror aldri jeg kommer til å få noe gratis hvis jeg ikke er bevisst hele tiden.
addict Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #105 Skrevet 6. juni 2020 Kopi av loggføringen jeg har gjort ca siden jeg startet. Har per nå mistet 5 cm rundt overarmen, 19,5 cm rundt magen, 21,1 cm rundt midja 17,8 cm rundt rumpa og 11 cm rundt låret. 26,1 kilo vektnedgang. Jeg sluttet å måte all verdens punkter ganske kjapt, men kjekt å ha utgangspunktet for å kontrollmåle mot! Målet "over navlen" er magemålet tatt like over navlen. 98 kg 26 juli Vekt 1 juni 100 kg ish 2 aug 19 Vekt 96 kg Over navle 114,5 cm Midje 102,6 H lår 71,5 V lår 71,8 Rumpe 122 H arm 34 Bryst over puppene 107 9 aug 19 Vekt 95,2 kg Over navle 113,2 cm Midje 101 cm H lår 71 cm V lår 71,4 cm Rumpe 120,5 H arm 34 cm Bryst over pupp 105,5 cm 16. August 19 Vekt 94,1 Over navle 111,6 Midje 99, 5 H lår 71 V lår 71 Rumpe 119,2 H arm 33 Bryst over pupp 105 23 august Vekt 93,6 Midje 98,5 Over navle 112 cm H lår 70,5 V lår 70 Rumpe 119 H arm 33 cm Bryst over pupp 106 30 august Vekt 92,6 Midje 96,5 cm Over navle 110,5 cm H lår 69,5 cm V lår 69,5 cm Rumpe 118,5 cm H arm 33 cm Bryst over pupp 103,5 cm 6 sept 92,1 kg Midje 96,5 Over navle 110,5 H lår 68,5 V lår 69 Rumpe 117,5 H arm 33 Bryst over pupp 100 13 sept 91,3 kg Midje 96 Mage 111 H lår 69 V lår 69 Rumpe 117 H arm 32,5 20 sept Vekt 91,8 Midje 96 Mage 111 H lår 68,6 V lår 69 Rumpe 117 H arm 33 27 sept Vekt 90,1 Midje 95,5 Mage 110 H lår 68 Rumpe 117 H arm 32,5 4 oktober 89,9 kg Midje 95,5 Mage 110 H lår 68 Rumpe 116,5 H arm 32,5 11 oktober Vekt 89,5 Midje 94,5 Mage 109,5 H lår 68 Rumpe 116 H arm 32,5 Bryst over pupp 102 Bryst under pupp 95 18 okt Vekt 89,5 Midje 94 Mage 108,5 H lår 68 Rumpe 116 H arm 32,5 Bryst under pupp 92,5 14 januar 89 kg 93,5 midje 23 jan 87,8 kg Midje 93,5 Mage 108,5 H lår 67,5 Rumpe 115,5 H arm 33,5 Bryst under pupp 91,5 1 feb 86,4 kg Midje 92,8 Mage 107 6 feb Midje 92,5 Mage 106,5 8 feb Midje 92 Mage 106,5 H lår 66,5 Rumpe 114,5 H arm 32 Bryst under pupp 91 Bryst over pupp 99 14 feb Vekt 85,8 Midje 91 Mage 106 21 feb Vekt 84,4 Midje 90,5 Mage 105,5 H lår 66 28 feb Vekt 84,1 Midje 89,5 Mage 104,5 H lår 65,7 5 mars Vekt 83,9 Midje 89,5 Mage 104,5 H lår 65,5 13 mars Vekt 83,3 Midje 89 Mage 104 H lår 65,5 H arm 31,5 21 mars Vekt 82,8 Midje 88,5 Mage 103,5 9 april Vekt 82,2 Midje 88 Mage 103 H lår 66 H arm 30,5 17 april 81 kg Midje 87 Mage 102,5 H arm 30,5 H lår 64,5 20 april kjolen kom 24 april 79,4 kg Midje 86,5 Mage 100,5 H arm 30,5 H lår 64 27. Konsultasjon Volvat Stokkan 1 mai 77,8 kg Midje 85,8 Mage 99,5 H arm 30 H lår 63 8 mai 76,8 Midje 84,5 Mage 99 H lår 62 15 mai 75,5 kg Midje 83,5 Mage 97 H lår 61,7 21 mai - 27 mai psmf 22 mai 75,4 kg Midje 82,5 Mage 96,5 H lår 61,5 29 mai 74,5 kg Midje 82 Mage 96 H lår 61 5 juni 73,9 kg Midje 81,5 Mage 95 H lår 60,5 Rumpe 104,2 H arm 29 1
Prague Skrevet 6. juni 2020 #107 Skrevet 6. juni 2020 Synes du har vært, og er, veldig flink og utholdende. Jeg blir inspirert, og det er så gøy å se før og etter bilder. 💪 Når det gjelder det å falle helt av lasset etter å ha spist litt galt, og tenke "nå er det det samme, så jeg kan bare spise videre og starte i morra, til mandag etc..", er noe jeg også sliter med. Virker som det er ganske vanlig? Men jeg forsøker også nå å tenke at slike utskeielser bare er en del av "greia", og bare fortsette videre i den gode flyten med en gang etterpå. Jeg har hatt to dager nå, en hvor jeg var syk som det ble litt ekstra, og i går en samling med god mat og alkohol, men i dag er jeg back on track, og super fornøyd med det! Prøver å tenke langsiktig når jeg blir for utålmodig. 😄 Gratulerer så mye hustomt og veien videre med det! 🙌😃
Gjest Fallabella Skrevet 7. juni 2020 #108 Skrevet 7. juni 2020 Jeg tror du har løst koden til å kunne ha et godt forhold til kropp 👍 Det tar jo tid og blir, for meg et forskningsprosjekt der jeg må prøve og øve over tid. Perfeksjon kan man droppe med en gang! Her var det telttur inkl boller og sjokolade i helga, det er livet. I dag er jeg tilbake i rute med kosthold som gir nedgang. I morgen nye runder med trening som helt klart former kroppen. God søndag 😊
addict Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #109 Skrevet 7. juni 2020 På 6.6.2020 den 10.57, Purple_Pixiedust skrev: Du er kjempeflink. ❤️ 22 timer siden, Prague skrev: Synes du har vært, og er, veldig flink og utholdende. Jeg blir inspirert, og det er så gøy å se før og etter bilder. 💪 Når det gjelder det å falle helt av lasset etter å ha spist litt galt, og tenke "nå er det det samme, så jeg kan bare spise videre og starte i morra, til mandag etc..", er noe jeg også sliter med. Virker som det er ganske vanlig? Men jeg forsøker også nå å tenke at slike utskeielser bare er en del av "greia", og bare fortsette videre i den gode flyten med en gang etterpå. Jeg har hatt to dager nå, en hvor jeg var syk som det ble litt ekstra, og i går en samling med god mat og alkohol, men i dag er jeg back on track, og super fornøyd med det! Prøver å tenke langsiktig når jeg blir for utålmodig. 😄 Gratulerer så mye hustomt og veien videre med det! 🙌😃 Jeg tror det er kjempevanlig, men likevel så føler jeg ikke at folk snakker så mye om det? Ord som overspising brukes mye, men hva er egentlig overspising? Det er for store porsjoner, mat mellom måltid, usunne vaner, dominoeffekten av et usunt måltid som velter lasset, og en av tingene og alt på en gang. Akkurat den dominoeffekten er nok min akilleshel. Derfor, det er ikke noe som heter å sprekke eller å skeie ut i den forstand at det er skambelagt eller ikke lov. Fordi, hvis man skal kategorisere det å spise sukker eller fritert mat eller you name it så må man også katigorisere prosessen og å stemple flink og ikke flink og antyde at vekttap er svart-hvitt. Det er det ikke. Derfor har man ikke ødelagt noe og det er derfor ikke et valg man må ta om man skal fortsette å spise sunt eller usunt. Det e plass til en livsstil og livsstilen var det som gjorde meg overvektig. Det er altså tankeprosessen som er viktig. Tror jeg.
addict Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #110 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Jeg tror du har løst koden til å kunne ha et godt forhold til kropp 👍 Det tar jo tid og blir, for meg et forskningsprosjekt der jeg må prøve og øve over tid. Perfeksjon kan man droppe med en gang! Her var det telttur inkl boller og sjokolade i helga, det er livet. I dag er jeg tilbake i rute med kosthold som gir nedgang. I morgen nye runder med trening som helt klart former kroppen. God søndag 😊 Boller er det beste jeg vet. Kombiner det med natur så er vi der. Hørtes magisk ut! Jeg håper jeg gir meg selv forutsetning for å holde vekta på sikt. Å få et sunt forhold til mat og egen fallgruve, for å si det sånn. Så får vi se hva som skjer når jeg står i stormene, hvordan jeg da klarer å takle alt. Får kanskje aldri fred fra å måtte tenke meg sunn, men det kan også hende vanene er innarbeidet til slutt ❤️ Gleder meg til å forme kroppen!
addict Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #111 Skrevet 7. juni 2020 -26 kilo i bukser, fra str 46 til str 38 🌟 Str 36 ligger klar til etter operasjonen, for de kommer til å gå rett på når mageskinnet er borte. Kan bruke de nå også, men får en stygg valk over kanten. Dette er faktisk helt surrealistisk. 16 dager igjen til operasjon. 2
addict Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #112 Skrevet 8. juni 2020 Slik ser en seier ut. Før var tankegangen min at jeg ikke blir mett på mindre enn 18 biter. Eller at jeg er på diett så sushi kan jeg ikke spise i det heletatt. Eller jeg hadde gått på buffet og spist til jeg ikke kunne gå normalt. I dag hadde jeg lyst på sushi, så jeg kjøpte meg sushi. 6 biter, fordi det var akkurat nok til å ikke være sulten lengre. Og jeg er faktisk ganske stolt av noe som for andre er så normalt. Definitivt en seier. 5
Sinsiew Skrevet 8. juni 2020 #113 Skrevet 8. juni 2020 Gratulerer med kjøp av tomt! Husbygging og planlegging er så utrolig spennende, men også frustrerende og slitsomt 😂
addict Skrevet 8. juni 2020 Forfatter #114 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, Sinsiew skrev: Gratulerer med kjøp av tomt! Husbygging og planlegging er så utrolig spennende, men også frustrerende og slitsomt 😂 Altså vi har holdt på i 1 uke nå og jeg er sliten allerede - før huset er tegnet engang 😂 Takk forresten!! Dream come true ❤️
addict Skrevet 10. juni 2020 Forfatter #115 Skrevet 10. juni 2020 (endret) 13 dager igjen, så har jeg plutselig en ny kropp. Lurer på om jeg ender opp med midje. Endret 11. juni 2020 av addict 2
addict Skrevet 12. juni 2020 Forfatter #116 Skrevet 12. juni 2020 72,7 kilo i dag, totalt 27,3 kilo ned. Klarer ikke helt å skjønne det 😊 2
Jolene Skrevet 12. juni 2020 #117 Skrevet 12. juni 2020 2 timer siden, addict skrev: 72,7 kilo i dag, totalt 27,3 kilo ned. Klarer ikke helt å skjønne det 😊 Du er så flink! 2
Sologvår Skrevet 12. juni 2020 #118 Skrevet 12. juni 2020 11 timer siden, addict skrev: 72,7 kilo i dag, totalt 27,3 kilo ned. Klarer ikke helt å skjønne det 😊 For en jobb! Det er så morsomt å lese om prosessen din. Hvordan det for litt siden gikk litt mer trått og så plutselig er det noe som løser seg og så hår det bedre. Er en viktig påmindelse til megselv at det gjelder å ha tålmodighet og la prosessen med sine opp og nedturer gå sin gang.
Solstrålen. Skrevet 12. juni 2020 #119 Skrevet 12. juni 2020 Hei! Da er jeg tilbake å titter i dagboken etter et lite opphold fra KG! Så mye som har skjedd i livet ditt på bare 2 uker! Wow! Spennende med husbygging, gratulerer så mye med at dere har fått dere tomt! Dette blir bra 🥳🥳 Liker bildene du legger ut. De er alltid så ekte og ærlig, morsomme og vakre! Må nok en gang si at jeg bøyer meg i støvet for den innsatsen du har gjort! Utrolig motiverende å se på og å lese det du skriver. Er spent på dine vegne nå i tiden fram mot operasjonen. Veldig kort tid igjen nå. Jeg tror at du har lagt deg til noen skikkelig gode vaner, en livsstilsendring rett og slett, og det er nok derfor du fortsatt går ned i vekt selv om du ikke teller nå. Håper jeg selv kommer dit en dag. Når jeg sluttet å telle sist så gikk jeg tilbake til gamle uvaner å la på meg igjen. Håper denne gangen å gjøre en ordentlig livsstilsendring.
addict Skrevet 13. juni 2020 Forfatter #120 Skrevet 13. juni 2020 9 timer siden, Sologvår skrev: For en jobb! Det er så morsomt å lese om prosessen din. Hvordan det for litt siden gikk litt mer trått og så plutselig er det noe som løser seg og så hår det bedre. Er en viktig påmindelse til megselv at det gjelder å ha tålmodighet og la prosessen med sine opp og nedturer gå sin gang. Tusen takk! Ja det var skikkelig kjipt i en periode. Psmf anbefales ikke hvis ikke alt ligger til rette, det gav meg virkelig en knekk jeg ikke har hatt på en stund 🙈 men ja, det er sant som du sier. Stol på prosessen. Resultatene kommer. Og man kan endre veien mens mang går og man ikke trives heldigvis ❤️ 6 timer siden, Solstrålen. skrev: Hei! Da er jeg tilbake å titter i dagboken etter et lite opphold fra KG! Så mye som har skjedd i livet ditt på bare 2 uker! Wow! Spennende med husbygging, gratulerer så mye med at dere har fått dere tomt! Dette blir bra 🥳🥳 Liker bildene du legger ut. De er alltid så ekte og ærlig, morsomme og vakre! Må nok en gang si at jeg bøyer meg i støvet for den innsatsen du har gjort! Utrolig motiverende å se på og å lese det du skriver. Er spent på dine vegne nå i tiden fram mot operasjonen. Veldig kort tid igjen nå. Jeg tror at du har lagt deg til noen skikkelig gode vaner, en livsstilsendring rett og slett, og det er nok derfor du fortsatt går ned i vekt selv om du ikke teller nå. Håper jeg selv kommer dit en dag. Når jeg sluttet å telle sist så gikk jeg tilbake til gamle uvaner å la på meg igjen. Håper denne gangen å gjøre en ordentlig livsstilsendring. Dette var utrolig fint å våkne til, setter stor pris på det ❤️ takk! Bare 10 dager igjen, og begynner å grue meg skikkelig 🙈 Gleder meg til resultatet, men gruer meg til det jeg må igjennom først. Jeg håper du har rett ang livsstilsendring. Jeg er ihvertfall innstilt på at det kommer til å være hardt å holde vekta også, og at jeg ikke bare er ferdig. Tror det er viktig å reflektere veldig mye på vegen, selvutvikle og hele tiden prøve å være bevisst på hvorfor man tar de valgene man gjør. Kan hende det bare er meg, men 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå