Gå til innhold

Utlyst stilling som helsefagarbeider - kan barnehagelærer være aktuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er overkvalifisert, så nei.

Anonymkode: 79e04...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun sykepleiere (og muligens vernepleiere?) som har denne kompetansen fra studiet.

Anonymkode: 3201b...5bf

Ambulansepersonell ..? -Lege ..?

a.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du for eksempel i bolig for psykisk utviklingshemmede stiller du sterkere enn en helsefagarbeider med høyere utdannelse. Fordi du er godkjent til å gjennomførre ulike tvangsvedtak som ikke en helsefagarbeider kan. Om du er aktuell for stillingen må du nesten spørre leder om, på arbeidsplassen vår er det satt av et visst antall stillinger til helsefagarbeidere. Resten er miljøteratpauter (lærer, barnehagelærer, sosionom, barnevernspedagog, fysioterapaut og ergoterapaut). 

Assistenter får ikke fast jobb, men går i vikariater.

Anonymkode: cda1c...a27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsefagarbeidere kan gi insulin, fragmin og annet med opplæring. Helsefagarbeidere kan også utføre prosedyrer etter pas. bunden opplæring, eksempelvis kateterisering. Dette har ikke assistenter - (eller bhg.lærere) lov å utføre. Lovverket er strengt. Vil ikke tro du vil komme i betraktning. 

Anonymkode: bb0b3...509

De ansatte i barnehagen til min sønn kateteriserer han flere ganger daglig. Dette er pedagoger og assistenter.

Anonymkode: bf17b...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsefagarbeidere har ikke kompetanse innen medisiner. 

Anonymkode: 3201b...5bf

Helsefagarbeidere deler ut medisiner i kommunehelsetjenesten. Ikke i spes.helsetjenesten. 

Anonymkode: 982b2...4c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider er jo en beskyttet tittel? Men du får nok jobb som assistent, mye mulig med en helsefagarbeiderlønn.

Anonymkode: 37241...464

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsefagarbeider er jo en beskyttet tittel? Men du får nok jobb som assistent, mye mulig med en helsefagarbeiderlønn.

Anonymkode: 37241...464

Jobber som bhg-lærer i helseinstitusjon.  Har selfølgelig betalt som 3-åring. Tjener det samme som spl/vpl. 

Anonymkode: e022a...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på bolig og vi har flere barnehagelærere. De har tittelen miljøterapeut og får betalt deretter. Hun ene tjener til og med mer enn en vernepleier....

Anonymkode: 28f6a...c1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags sted dette er. Er det en bolig for barn så stiller du nok høyt. Du kan ta medisinkurs slik at du kan dele ut medisiner. Det er virksomheten som bestemmer hvem som får gjøre hva av slike ting som insulin, kateterisering (rik), sondemat ol. Da vil du jobbe som miljøterapeut. Ville absolutt ha søkt.

Anonymkode: 47698...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som assistent og har ikke helsefaglig utdanning. Eneste forskjellen på meg og en helsefagarbeider i vår kommune er at jeg ikke kan få fast stilling. Men jeg får høyere lønn enn mange av helsefagarbeiderene da, siden jeg får godskrevet ansiennitet fra alt jeg har jobbet i livet, mens de kun får godskrevet relevant jobb.

Anonymkode: a0889...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger autorisering hvis du skal jobbe som helsefagarbeider. Noe som du ikke tydeligvis ikke har hvis du er utdannet barnehagelærer. 

Anonymkode: 26d95...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men jo! De har kompetansen de trenger innenfor medisiner  - til medisinhåndtering, helsefagarbeider må ha legemiddelkurs. Dette er ganske strengt. Tror man skal være forsiktig med å dele informasjon som ikke stemmer,..

Anonymkode: ff79a...03d

Det kurset får ufaglært også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pollen skrev:

Det kurset får ufaglært også.

Der jeg jobber så har ikke ufaglærte lov å dele medisiner eller ta medisinkurs. 

Anonymkode: 26d95...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan søke, men helsefagarbeidere går selvfølgelig før deg. Det skulle vel bare mangle. Om du får jobben så hadde du nok fått tittelen "assistent"

Anonymkode: fc211...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber så har ikke ufaglærte lov å dele medisiner eller ta medisinkurs. 

Anonymkode: 26d95...a10

Ok. Her får alle ufaglærte kurset. I hjemmetjenesten da. Usikker på andre plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Tenker å søke på en stilling, men de utlyser helsefagarbeider. Skjønner såklart at de har en annen kompetanse, men tror dere likevel at det kan være mulig å få jobb om man er bhglærer?

Anonymkode: f4a2f...77b

Hei. Jeg er i samme båt som deg. Nei de vil ikke ansette oss i helsefaglig stilling.  Glem alle de som står krav om autorisasjon i.  Vi får de ikke vi mangler medisin.  De vi kan søke på er miljøarbeider/terapeut der det ikke står krav om autorisasjon. Der det er ønskelig med pedagoger.  Vurdere sterkt å ta vernepleien 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for mange svar, skjønner det er litt delte meninger. Skjønner såklart at jeg ikke får tittelen helsefagarbeider, men det jeg lurte på om en bhglærer kunne være aktuell i en stilling med samme arbeidsoppgaver.

Arbeidsstedet er i en bolig for barn og unge voksne med psykiske utfordringer. Pr nå jobber jeg som tilkallingsvikar som miljøterapeut ved en institusjon for voksne med psykiske og fysiske utfordringer, så jeg har relevant erfaring og mye kunnskap om barn og deres utvikling.

Velger å legge inn en søknad så får arbeidsgiver avgjøre om det er aktuelt med en miljøterapeut isteden for en helsefagarbeider.

 

TS

Anonymkode: f4a2f...77b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, vesla1985 skrev:

Hei. Jeg er i samme båt som deg. Nei de vil ikke ansette oss i helsefaglig stilling.  Glem alle de som står krav om autorisasjon i.  Vi får de ikke vi mangler medisin.  De vi kan søke på er miljøarbeider/terapeut der det ikke står krav om autorisasjon. Der det er ønskelig med pedagoger.  Vurdere sterkt å ta vernepleien 

Er du utdannet barnehagelærer? Må man gå 3 år for å bli vernepleier eller vet du om det er noe slags videreutdanning man kan ta for å bli noe tilsvarende?

Anonymkode: f4a2f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du utdannet barnehagelærer? Må man gå 3 år for å bli vernepleier eller vet du om det er noe slags videreutdanning man kan ta for å bli noe tilsvarende?

Anonymkode: f4a2f...77b

3 år. neste år legger de om vernepleier studiet. Så mulig det blir endring da ettersom det er ønskelig at vernepleiere også kan være på skole.    Søkte deltid vernepleie i år det ble avlyst pga omlegging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar, skjønner det er litt delte meninger. Skjønner såklart at jeg ikke får tittelen helsefagarbeider, men det jeg lurte på om en bhglærer kunne være aktuell i en stilling med samme arbeidsoppgaver.

Arbeidsstedet er i en bolig for barn og unge voksne med psykiske utfordringer. Pr nå jobber jeg som tilkallingsvikar som miljøterapeut ved en institusjon for voksne med psykiske og fysiske utfordringer, så jeg har relevant erfaring og mye kunnskap om barn og deres utvikling.

Velger å legge inn en søknad så får arbeidsgiver avgjøre om det er aktuelt med en miljøterapeut isteden for en helsefagarbeider.

 

TS

Anonymkode: f4a2f...77b

Krysser fingrene for både deg og meg så vi slipper å ta vernepleien i tillegg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...