AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #61 Skrevet 16. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: For en stund tilbake siden fikk jeg vite at all terapien har blitt diktert videre, og at ikke behandleren selv var den som skrev journalen min. I mange år har jeg delt av mitt innerste - fordi jeg trodde det ville forbli mellom oss, og så blir hele tilliten jeg har vist vedkomne kastet ut av vinduet fordi jeg har blitt holdt for narr i årevis. I følge behandler hadde ingen på hele DPS som praksis å informere pasientene om dette systemet, noe jeg finner høyest kritikkverdig. Har ikke pasientene rett på å få vite hvor informasjonen går hen? Bør det ikke informeres om at samtalene blir diktert videre? Anonymkode: 4139b...700 Du overreagerer helt vilt. Hvorfor skal du informeres om det? Lever du med den illusjonen også om at ting ikke blir diskutert på bakrommet? At det er kun din behandler som vet noe om deg? At det er din behandler som har åpnet posten og gitt deg plassen ved DPS? At vedkommende aldri får hjelp til å diskutere behandlingsopplegg, diagnoser og annet? Hvilken verden lever du i? Blitt holdt for narr? Kritikkverdig? Herregud. Hilsen en som har gått til DPS halvparten av livet. Anonymkode: e36e9...829 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #62 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du overreagerer helt vilt. Hvorfor skal du informeres om det? Lever du med den illusjonen også om at ting ikke blir diskutert på bakrommet? At det er kun din behandler som vet noe om deg? At det er din behandler som har åpnet posten og gitt deg plassen ved DPS? At vedkommende aldri får hjelp til å diskutere behandlingsopplegg, diagnoser og annet? Hvilken verden lever du i? Blitt holdt for narr? Kritikkverdig? Herregud. Hilsen en som har gått til DPS halvparten av livet. Anonymkode: e36e9...829 Fordi det er min informasjon, mitt liv og min sykdom - og som pasient har jeg faktisk rett på å få vite hvordan informasjonen jeg gir dem behandles. Ts Anonymkode: 4139b...700 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #63 Skrevet 16. mai 2020 Jeg jobber selv i helsevesenet, og kan bekrefte at opplysninger som pasienter har rett på blir under-kommunisert. Jeg blir ofte paff når jeg ser hvordan mine kolleger holder på. Føler jeg er den eneste som prøver å gi god nok informasjon til pasientene. Er ikke overrasket, TS! Anonymkode: 106aa...800 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #64 Skrevet 16. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du overreagerer helt vilt. Hvorfor skal du informeres om det? Lever du med den illusjonen også om at ting ikke blir diskutert på bakrommet? At det er kun din behandler som vet noe om deg? At det er din behandler som har åpnet posten og gitt deg plassen ved DPS? At vedkommende aldri får hjelp til å diskutere behandlingsopplegg, diagnoser og annet? Hvilken verden lever du i? Blitt holdt for narr? Kritikkverdig? Herregud. Hilsen en som har gått til DPS halvparten av livet. Anonymkode: e36e9...829 Det er også forskjell på å drøfte en sak anonymt og på det å utlevere absolutt alt jeg har sagt i årevis uten å gi beskjed om det. Jeg har delt svært personlige ting som jeg aldri har delt med noen før, og jeg gjorde det fordi jeg stolte på at det ikke skulle komme ut av rommet. Og detaljert har det blitt beskrevet til folk, uten informasjon/tillatelse/samtykke, hva som har blitt gjort med kroppen min f.eks. Er det ok? Ts Anonymkode: 4139b...700 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #65 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv i helsevesenet, og kan bekrefte at opplysninger som pasienter har rett på blir under-kommunisert. Jeg blir ofte paff når jeg ser hvordan mine kolleger holder på. Føler jeg er den eneste som prøver å gi god nok informasjon til pasientene. Er ikke overrasket, TS! Anonymkode: 106aa...800 Huff. Jeg synes det er så drøyt at jeg lurer på om dette faktisk er lovlig..? Er det ikke et brudd på rettighetene til pasienten å ikke gjøre den til kjenne med hvor informasjonen går hen? ts Anonymkode: 4139b...700 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #66 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Taushetsplikten til folk er like lite verdt som papiret det er skrevet ned på! Har venner som er helsepersonell og de bryter den på inn og utpust. Har hatt lærere som har brutt taushetsplikten, samme med venner og bekjente. Taushetspliktne er en vits for svært mange. Og de som ikke bryter den, gjør det fordi de ikke har noen å snakke om. Men om de møter på en bekjent av en bekjent så kan du banne på at ting blir delt videre under bordet! Jeg har IKKE samtykket i at en helsesekretær skal diktere min journal. Kjenner jeg koker av denne tråden, viste ikke at det var så ille! Tverrfaglig samarbeid hvor mitt navn og personopplysning ikke blir delt - ok. Om det blir delt, ikke fader om at det er greit! Det jeg forteller til psykologen er høyst privat og personlig og det har tatt meg over 20 år å åpne opp og søke hjelp, og om alt nå er brutt så sier jeg faen ta psykologen og dra til helvete med seg, jeg har aldri godtatt dette! Forstår godt at du reagerer, det gjør jeg også. Vurderer å si på Tirsdag at jeg avslutter behandling. Har prøvd å ignorere alt dette helvetes journalstyret, men det er ikke enkelt å glemme. Og det at andre ser på det som en selvfølge (de i denne tråden) gjør det ikke bedre! Mitt liv, min journal og jeg har pokker meg rettigheter jeg også! Har du funnet ut hvordan kan sperre journalen for innsyn? Jeg får bare til svar "spør behandler" men behandler svarer bare "vet ikke" og nekter å hjelpe med det. Men ifølge nettet så skal det egentlig være så enkelt som å signere et dokument og du kan sperre den for både helsepersonell og andre folk. Står om det her https://helsenorge.no/pasientjournal/andres-innsyn-i-din-pasientjournal Jeg skal sette foten ned på tirsdag og kreve sperring av journal for alle bortsett fra behandler. Ifølge loven så skal ikke journalen være så enkelt å snoke i, og det å diktere for behandler er ikke greit og ikke rett i det hele tatt. Om min psykolog ikke orker å skrive selv så avslutter jeg behandling og kommer aldri tilbake. Anonymkode: b544a...af9 For Helse Vest og Helse Nord kan du printe ut skjea via nett og sende inn, for andre helseforetak må du kontakte sykehuset. Ring administrasjonen eller dokumentavdelingen for å få hjelp, evt ring resepsjonen så kan de henvise videre. Men du bør sette deg veldig godt inn i hva det kan medføre at ingen har tilgang til journalen din. Det kan gi dårligere eller mangelfull behandling i fremtiden, eller bety at dokumenter som sendes ikke kan leses. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde utgjort en stor forskjell for min del, da hadde jeg snudd i døra og aldri oppsøkt DPS! Dette er ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: b544a...af9 Tror du virkelig det er sånn at når DPS mottar en henvisning så er det den som åpner konvolutten som gjør alt videre? Er du så blåøyd? Det er alltid flere enn bare den som behandler om er involvert, men mindre du går til privatpraktiserende uten kontorpersonale. Anonymkode: de530...270 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #67 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei du! Så trist at du har hørt mange bryte taushetsplikten. Jeg har dessverre også den erfaringen med bl.a. en tidligere lærer. Jeg har heller ikke samtykket til at helsepersonell skal diktere min journal. Og da er det ikke greit å ikke vite om det og få mulighet til å motsette seg det. Det er faktisk lureri og utnytting av sensitiv informasjon! Er det slik at du heller ikke visste om dette før denne tråden dukket opp? Jeg fikk vite det tilfeldig da jeg så at flere jeg ikke ante hvem var hadde vært inni journalen. Tok det opp med behandler og bomba slapp, ‘nei, du skjønner, vi dikterer. Det er ikke vi som behandlere som skriver jorunalen’.. Jeg håper du ikke avslutter behandlingen, hvertfall ikke pga jeg startet denne tråden. 💜 Jeg har ikke sperret journalen, men har uansett kun få timer igjen på DPS før jeg skal over til privat psykolog (av andre årsaker, vel å merke) Ts Anonymkode: 4139b...700 Jeg har hørt om at helsesekretærene/sekretærene er inne i vår journal. noe jeg synes bli helt feil! For de har ingenting innpå min journal å gjøre, bare fordi de skal sette opp en time. Altså, ja dem å inne på brukerjournalen for å sette opp timer og for å finne ut hvem jeg har som behandler (selv om at dette spør de jo om i telefonen allikevel), men ikke inn på de notatene fra selve timene, der har de ingenting å gjøre. Men det har jeg prøvd å ignorere. Jeg forstår tverrfaglig samarbeid, men da skal det være anonymt og ikke sitte med kopier av min journal. Og å dele ting som jeg har fortalt i fortrolighet helt ukritisk på pauserommet. Det er ikke greit i det hele tatt! Jeg forstår at psykologen trenger å rådføre seg med kolleger, men jeg håper det er anonymt i det minste. Jeg skal ta det opp med min psykolog, be om å få sperret for innsyn av alle bortsett fra henne og meg selv. Alt skal sperres, ingen har rett på å slå opp i min journal hos dps. Den somatiske journalen bryr meg midt på ryggen, jeg gir fader i om en fremmed person vet at jeg hadde urinveisinfeksjon i 2006 og brakk en fot i fylla i 2011 og gjenforteller dette til folk i køen på rema. Det er jo privat, men ikke verdens undergang om den blir lekket. Men den hos dps, fy fader da blir det blod på hendene til den personen som bryter taushetsplikten og lekker min journal til bekjente og ukjente! Jeg kommer til å slutte om journalen ikke blir sperret og jeg ikke får godt nok klargjøring og svar. For dette er så absolutt ikke greit og det er gjort uten min samtykke. Og det av en psykolog som har jobbet i 4 år på at jeg skal bli trygg og fortelle om ting...På et blunk så er all trygghet og tillit borte. Husk at privat betyr ikke privat-privat, de har journalføring og de har også sekretærer. Men nå er du klar over det og kan spørre selv hvordan det gjøres. Anonymkode: b544a...af9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #68 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv i helsevesenet, og kan bekrefte at opplysninger som pasienter har rett på blir under-kommunisert. Jeg blir ofte paff når jeg ser hvordan mine kolleger holder på. Føler jeg er den eneste som prøver å gi god nok informasjon til pasientene. Er ikke overrasket, TS! Anonymkode: 106aa...800 Ja du er den eneste i helsevesenet som respekterer og gir god nok informasjon. Anonymkode: adb3a...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #69 Skrevet 16. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Helse Vest og Helse Nord kan du printe ut skjea via nett og sende inn, for andre helseforetak må du kontakte sykehuset. Ring administrasjonen eller dokumentavdelingen for å få hjelp, evt ring resepsjonen så kan de henvise videre. Men du bør sette deg veldig godt inn i hva det kan medføre at ingen har tilgang til journalen din. Det kan gi dårligere eller mangelfull behandling i fremtiden, eller bety at dokumenter som sendes ikke kan leses. Tror du virkelig det er sånn at når DPS mottar en henvisning så er det den som åpner konvolutten som gjør alt videre? Er du så blåøyd? Det er alltid flere enn bare den som behandler om er involvert, men mindre du går til privatpraktiserende uten kontorpersonale. Anonymkode: de530...270 Det var ikke TS du svarte her, og jeg er TS og har en kommentar til dette. Det går helt greit at noen andre enn behandleren tar imot henvisningen. Jeg er ganske åpen om mye, og det er ikke alt som er helt hemmelig heller. I en henvisning står heller ikke absolutt alt. I mange år har jeg åpnet meg, gjort meg sårbar, delt av mitt innerste, vist tillit og vært knyttet til behandleren. Jeg har trodd at jeg har delt sensitiv informasjon i fortrolighet, at det skulle forbli mellom oss. Kanskje jeg har hatt helt feil forventninger. Kanskje er det min skyld som ikke har vært klar over systemet. Det er ikke et problem at behandler noen ganger drøfter saker anonymt. Det er den grenseløse utleveringen jeg reagerer på. Den følelsen av at alt jeg har sagt har blitt delt videre. At ingenting har forblitt mellom oss. Og at alt har blitt delt uten at jeg har visst om det. Jeg synes alle pasienter har krav på å få vite hvor informasjonen går hen. At sykehuset bør være pliktig til å informere om det slik at pasientene vet hva de har å forholde seg til. Ts Anonymkode: 4139b...700 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #70 Skrevet 16. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt om at helsesekretærene/sekretærene er inne i vår journal. noe jeg synes bli helt feil! For de har ingenting innpå min journal å gjøre, bare fordi de skal sette opp en time. Altså, ja dem å inne på brukerjournalen for å sette opp timer og for å finne ut hvem jeg har som behandler (selv om at dette spør de jo om i telefonen allikevel), men ikke inn på de notatene fra selve timene, der har de ingenting å gjøre. Men det har jeg prøvd å ignorere. Jeg forstår tverrfaglig samarbeid, men da skal det være anonymt og ikke sitte med kopier av min journal. Og å dele ting som jeg har fortalt i fortrolighet helt ukritisk på pauserommet. Det er ikke greit i det hele tatt! Jeg forstår at psykologen trenger å rådføre seg med kolleger, men jeg håper det er anonymt i det minste. Jeg skal ta det opp med min psykolog, be om å få sperret for innsyn av alle bortsett fra henne og meg selv. Alt skal sperres, ingen har rett på å slå opp i min journal hos dps. Den somatiske journalen bryr meg midt på ryggen, jeg gir fader i om en fremmed person vet at jeg hadde urinveisinfeksjon i 2006 og brakk en fot i fylla i 2011 og gjenforteller dette til folk i køen på rema. Det er jo privat, men ikke verdens undergang om den blir lekket. Men den hos dps, fy fader da blir det blod på hendene til den personen som bryter taushetsplikten og lekker min journal til bekjente og ukjente! Jeg kommer til å slutte om journalen ikke blir sperret og jeg ikke får godt nok klargjøring og svar. For dette er så absolutt ikke greit og det er gjort uten min samtykke. Og det av en psykolog som har jobbet i 4 år på at jeg skal bli trygg og fortelle om ting...På et blunk så er all trygghet og tillit borte. Husk at privat betyr ikke privat-privat, de har journalføring og de har også sekretærer. Men nå er du klar over det og kan spørre selv hvordan det gjøres. Anonymkode: b544a...af9 Men herregud, hvem tror du har interesse av å «slå opp» i din journal. Slutt hos psykologen da. Anonymkode: adb3a...f6f 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #71 Skrevet 16. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt om at helsesekretærene/sekretærene er inne i vår journal. noe jeg synes bli helt feil! For de har ingenting innpå min journal å gjøre, bare fordi de skal sette opp en time. Altså, ja dem å inne på brukerjournalen for å sette opp timer og for å finne ut hvem jeg har som behandler (selv om at dette spør de jo om i telefonen allikevel), men ikke inn på de notatene fra selve timene, der har de ingenting å gjøre. Men det har jeg prøvd å ignorere. Jeg forstår tverrfaglig samarbeid, men da skal det være anonymt og ikke sitte med kopier av min journal. Og å dele ting som jeg har fortalt i fortrolighet helt ukritisk på pauserommet. Det er ikke greit i det hele tatt! Jeg forstår at psykologen trenger å rådføre seg med kolleger, men jeg håper det er anonymt i det minste. Jeg skal ta det opp med min psykolog, be om å få sperret for innsyn av alle bortsett fra henne og meg selv. Alt skal sperres, ingen har rett på å slå opp i min journal hos dps. Den somatiske journalen bryr meg midt på ryggen, jeg gir fader i om en fremmed person vet at jeg hadde urinveisinfeksjon i 2006 og brakk en fot i fylla i 2011 og gjenforteller dette til folk i køen på rema. Det er jo privat, men ikke verdens undergang om den blir lekket. Men den hos dps, fy fader da blir det blod på hendene til den personen som bryter taushetsplikten og lekker min journal til bekjente og ukjente! Jeg kommer til å slutte om journalen ikke blir sperret og jeg ikke får godt nok klargjøring og svar. For dette er så absolutt ikke greit og det er gjort uten min samtykke. Og det av en psykolog som har jobbet i 4 år på at jeg skal bli trygg og fortelle om ting...På et blunk så er all trygghet og tillit borte. Husk at privat betyr ikke privat-privat, de har journalføring og de har også sekretærer. Men nå er du klar over det og kan spørre selv hvordan det gjøres. Anonymkode: b544a...af9 Det er nettopp dette. Tilliten ble kastet ut av vinduet og tryggheten forsvant som dugg for solen. Jeg føler meg utlevert og sviktet. Ts Anonymkode: 4139b...700 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #72 Skrevet 16. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Helse Vest og Helse Nord kan du printe ut skjea via nett og sende inn, for andre helseforetak må du kontakte sykehuset. Ring administrasjonen eller dokumentavdelingen for å få hjelp, evt ring resepsjonen så kan de henvise videre. Men du bør sette deg veldig godt inn i hva det kan medføre at ingen har tilgang til journalen din. Det kan gi dårligere eller mangelfull behandling i fremtiden, eller bety at dokumenter som sendes ikke kan leses. Tror du virkelig det er sånn at når DPS mottar en henvisning så er det den som åpner konvolutten som gjør alt videre? Er du så blåøyd? Det er alltid flere enn bare den som behandler om er involvert, men mindre du går til privatpraktiserende uten kontorpersonale. Anonymkode: de530...270 Jeg finner ikke skjema for de jeg hører til, så må spørre psykologen og om hun ikke svarer så må jeg ringe kontoret. Jeg vet at det er ikke psykologen som tar imot henvisning og tar en avgjørelse på om jeg får plass der eller ei. Det er forskjell på at noen leser en søknad fra fastlege, en søknad jeg har bedt om selv og har selv fortalt hva som skal stå der. Og det å utlevere hele journalen med personlige og private detaljer om ting jeg aldri i livet ville ha delt med de folkene psykologen da liksom deler med! Ikke har helsesekretærene rett på å vite at jeg ble voldtatt med en pinne i skolegården i 1987 heller!! Det er mitt liv og min historie og jeg bestemmer hvem som skal få vite om det! Når en psykolog sier de har taushetsplikt og sier man kan si hva man vil inne på det rommet og at det aldri vil forlate rommet, ja da skal man fader meg få lov til å stole på det også!!! Det er ting jeg har holdt inni meg i 30 år, ting som har ødelagt livet mitt i 30 år, som har kommet ut i det rommet. Og det er med god grunn at jeg ikke stoler på helsepersonell eller helsesøstre, fastlege eller lærere eller andre som liksom skal lytte og hjelpe folk i krise. Og det her, det er et bevis på hvorfor man ikke kan stole på en forbanna kjeft i helsevesenet! og det handler ikke om å være blåøyd. Jeg vet så jævlig godt at de som ikke har noe med min behandling å gjøre, de gir blanke faen i taushetsplikten og de kan glatt spy ut private ting til mamma om de møter hun på butikken og hun spør. Fordi de kjenner meg ikke og har ingen relasjon til meg og mamma blir sett på som en kollega eller venninne. Eller at de forteller det til bekjente av mamma også finner hun utav det. Folk tar det ikke så seriøst som loven sier man skal, og det er derfor jeg ikke ønsker åpen journal og fremmede som får høre det mest private og kan knytte det opp til person! Anonymkode: b544a...af9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #73 Skrevet 16. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ikke skjema for de jeg hører til, så må spørre psykologen og om hun ikke svarer så må jeg ringe kontoret. Jeg vet at det er ikke psykologen som tar imot henvisning og tar en avgjørelse på om jeg får plass der eller ei. Det er forskjell på at noen leser en søknad fra fastlege, en søknad jeg har bedt om selv og har selv fortalt hva som skal stå der. Og det å utlevere hele journalen med personlige og private detaljer om ting jeg aldri i livet ville ha delt med de folkene psykologen da liksom deler med! Ikke har helsesekretærene rett på å vite at jeg ble voldtatt med en pinne i skolegården i 1987 heller!! Det er mitt liv og min historie og jeg bestemmer hvem som skal få vite om det! Når en psykolog sier de har taushetsplikt og sier man kan si hva man vil inne på det rommet og at det aldri vil forlate rommet, ja da skal man fader meg få lov til å stole på det også!!! Det er ting jeg har holdt inni meg i 30 år, ting som har ødelagt livet mitt i 30 år, som har kommet ut i det rommet. Og det er med god grunn at jeg ikke stoler på helsepersonell eller helsesøstre, fastlege eller lærere eller andre som liksom skal lytte og hjelpe folk i krise. Og det her, det er et bevis på hvorfor man ikke kan stole på en forbanna kjeft i helsevesenet! Anonymkode: b544a...af9 Jeg er så enig med deg. Ts Anonymkode: 4139b...700 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #74 Skrevet 16. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ikke skjema for de jeg hører til, så må spørre psykologen og om hun ikke svarer så må jeg ringe kontoret. Jeg vet at det er ikke psykologen som tar imot henvisning og tar en avgjørelse på om jeg får plass der eller ei. Det er forskjell på at noen leser en søknad fra fastlege, en søknad jeg har bedt om selv og har selv fortalt hva som skal stå der. Og det å utlevere hele journalen med personlige og private detaljer om ting jeg aldri i livet ville ha delt med de folkene psykologen da liksom deler med! Ikke har helsesekretærene rett på å vite at jeg ble voldtatt med en pinne i skolegården i 1987 heller!! Det er mitt liv og min historie og jeg bestemmer hvem som skal få vite om det! Når en psykolog sier de har taushetsplikt og sier man kan si hva man vil inne på det rommet og at det aldri vil forlate rommet, ja da skal man fader meg få lov til å stole på det også!!! Det er ting jeg har holdt inni meg i 30 år, ting som har ødelagt livet mitt i 30 år, som har kommet ut i det rommet. Og det er med god grunn at jeg ikke stoler på helsepersonell eller helsesøstre, fastlege eller lærere eller andre som liksom skal lytte og hjelpe folk i krise. Og det her, det er et bevis på hvorfor man ikke kan stole på en forbanna kjeft i helsevesenet! og det handler ikke om å være blåøyd. Jeg vet så jævlig godt at de som ikke har noe med min behandling å gjøre, de gir blanke faen i taushetsplikten og de kan glatt spy ut private ting til mamma om de møter hun på butikken og hun spør. Fordi de kjenner meg ikke og har ingen relasjon til meg og mamma blir sett på som en kollega eller venninne. Eller at de forteller det til bekjente av mamma også finner hun utav det. Folk tar det ikke så seriøst som loven sier man skal, og det er derfor jeg ikke ønsker åpen journal og fremmede som får høre det mest private og kan knytte det opp til person! Anonymkode: b544a...af9 Og du ❤️ Jeg håper ikke jeg har ødelagt for din videre behandling om du også fikk sluppet ei bombe nå med denne dikteringen og du ikke visste om dette før du leste tråden din. Håper det går bra med deg og at det ikke er min skyld at du har det vanskelig nå 💕 Og nettopp fordi mange vil reagere slik og synes det er forferdelig vanskelig - nettopp derfor bør DPS informere oss. Det er vår rett. Det har vi krav på. Krav på å vite. Ts Anonymkode: 4139b...700 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #75 Skrevet 16. mai 2020 Ts, eg forstår godt at du reagerer på dette! Det ville eg også ha gjort. Går ikkje til psykolog, men tanken på at fastlegen min kan utlevere sensitiv informasjon til det som for meg er ukjente menneske, ville ikkje falt meg inn viss det ikkje var for denne tråden. Diktering er det nok mange som ikkje er klar over at blir brukt, og dette bør pasientane virkelig få informasjon om!! Anonymkode: 7678d...df3 2
Lacy Skrevet 16. mai 2020 #76 Skrevet 16. mai 2020 Jeg er veldig enig med deg, TS. Dette burde være noe man samtykker i ved behandlingen oppstart... Jeg ville følt det som et grovt overtramp selv 😊
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #77 Skrevet 16. mai 2020 Jeg fikk vite av legen min at navlegen leste rapporten min fra dps. Jeg hadde ikke en gang fått spørsmål om lov. Anonymkode: 05134...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #78 Skrevet 16. mai 2020 Tenk på all informasjonen din som apper har solgt videre, har ikke sagt så mye om det til deg de heller Anonymkode: 98e49...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #79 Skrevet 16. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på all informasjonen din som apper har solgt videre, har ikke sagt så mye om det til deg de heller Anonymkode: 98e49...2f1 Det har du det, om du leser kriteriene for bruk og alt står i appene ved nedlastning og på app-siden på mobilen. At du ikke velger å lese den lange listen med masse ord før du klikker bekrefter, er ditt problem. Det kan ikke sammenlignes med denne situasjonen i det hele tatt. Anonymkode: b544a...af9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #80 Skrevet 16. mai 2020 Hæ?? Det visste jeg ikke, men kan nok forklare hvorfor epikrisen min som ble sendt til fastlegen ikke stemte. Jeg måtte slutte hos psykolog fordi hun ble gravid og ble sykmeldt plutselig i 5 mnd. Den dagen jeg skulle til time fikk jeg tlf av sekretær som sa at psykologen hadde blitt akutt sykemeldt. Jeg trodde jeg skulle få tildelt en ny psykolog, men det skjedde ikke. Avslutning epikrise ble sendt til fastlegen, og der sto det at behandlingen ble avsluttet fordi begge parter mente at det ikke var behov lengre!?? Enten så hadde psykologen bestemt dette uten å ha snakket med meg om det, eller så hadde vedkommende som skrev epikrisen rotet. Anonymkode: fe077...717 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå