Gå til innhold

Utseende på en skala fra 1-10


ballerina123

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noen prøve å sette opp objektive kriterier for skalering 1 til 10. Men enten var dette et menneske som hadde både for mye fritid og behov for psykiatrisk behandling, eller så skjønte vedkommende at prosjektet var umulig og sluttet selv å ta det alvorlig. 

Generelt, så vil man trekke opp på skalaen (ansikt) på grunn av symmetri og "riktige" proporsjoner mellom øyeavstand, nese, munn osv., og ned på skalaen med "defekter" som dårlig hud, manglede tenner, skjevheter. Men en så finmasket skalering som 1-10 vil uansett bli subjektiv: hårfarge, for eksempel kan fort gjøre forskjellen på 8 og 6 om man foretrekker brunetter eller blondiner. Og jeg vedder på at de som setter Tone Damlie som tier, hadde satt henne på 5 en dag hun var fyllesyk og menstruerende, og ikke hadde fått på seg sminke.

Derfor er det umulig å lage en slik skala. Men du kan kjenne igjen en 9-er/ 10-er på oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, draug 75 skrev:

Jeg har sett noen prøve å sette opp objektive kriterier for skalering 1 til 10. Men enten var dette et menneske som hadde både for mye fritid og behov for psykiatrisk behandling, eller så skjønte vedkommende at prosjektet var umulig og sluttet selv å ta det alvorlig. 

Generelt, så vil man trekke opp på skalaen (ansikt) på grunn av symmetri og "riktige" proporsjoner mellom øyeavstand, nese, munn osv., og ned på skalaen med "defekter" som dårlig hud, manglede tenner, skjevheter. Men en så finmasket skalering som 1-10 vil uansett bli subjektiv: hårfarge, for eksempel kan fort gjøre forskjellen på 8 og 6 om man foretrekker brunetter eller blondiner. Og jeg vedder på at de som setter Tone Damlie som tier, hadde satt henne på 5 en dag hun var fyllesyk og menstruerende, og ikke hadde fått på seg sminke.

Derfor er det umulig å lage en slik skala. Men du kan kjenne igjen en 9-er/ 10-er på oppførselen.

Det må likevel være begrenset hvor viktig symmetri er. Mange av de som blir regnet som verdens vakreste kvinner har skjeve trekk i ansiktet. 

Anonymkode: 22fb2...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg.b0262f4c16b6e77c8c561b373bd1ff50.jpeg
10

image.jpeg.bb8860b818dab1eb38c98567e5484e9c.jpeg
10 

Min smak begge to ;) 

Anonymkode: ea9b0...0c7

Du har veldig god smak. Mulig jeg ville gitt mannen en nier, men BB er det får som når opp til. Jeg er veldig heterofil kvinne, men kunne funnet på å spille for det andre laget dersom hun ga meg tilbudet.

Anonymkode: 2c194...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må likevel være begrenset hvor viktig symmetri er. Mange av de som blir regnet som verdens vakreste kvinner har skjeve trekk i ansiktet. 

Anonymkode: 22fb2...f09

Nettopp derfor: "generelt kan man si (...)" men at finmasket skala er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må likevel være begrenset hvor viktig symmetri er. Mange av de som blir regnet som verdens vakreste kvinner har skjeve trekk i ansiktet. 

Anonymkode: 22fb2...f09

Jeg las ett eller annet sted at det var bedre å være pen med en liten "feil" på sjekkemarkedet. De hadde sett på antall treff på en dating-side. De som så helt perfekte ut fikk mindre meldinger enn de som var litt "annerledes" pene. Teorien var at selv om noen folk synes de var mindre attraktive, så var det også flere av de som synes de var pene som tok kontakt. De var kanskje ansett som mer oppnåelige? Så i dating-verden er det kanskje best å være en 8-9 dersom man er ute etter kjæreste?

Anonymkode: b3890...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

image.jpeg.b0262f4c16b6e77c8c561b373bd1ff50.jpeg
10

image.jpeg.bb8860b818dab1eb38c98567e5484e9c.jpeg
10 

Min smak begge to ;) 

Anonymkode: ea9b0...0c7

Dama er kanskje 8. Godt mulig at mannen er en tier, han er i hvert fall kjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

image.jpeg.b0262f4c16b6e77c8c561b373bd1ff50.jpeg
10

image.jpeg.bb8860b818dab1eb38c98567e5484e9c.jpeg
10 

Min smak begge to ;) 

Anonymkode: ea9b0...0c7

Dama er average. Terningkast 5.

Mannen er kjekk.

Anonymkode: 28bde...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, norw said:

Dama er kanskje 8. Godt mulig at mannen er en tier, han er i hvert fall kjekk. 

Hvis hun er 8, hva er da 10 for deg? 😱

Anonymkode: ea9b0...0c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg las ett eller annet sted at det var bedre å være pen med en liten "feil" på sjekkemarkedet. De hadde sett på antall treff på en dating-side. De som så helt perfekte ut fikk mindre meldinger enn de som var litt "annerledes" pene. Teorien var at selv om noen folk synes de var mindre attraktive, så var det også flere av de som synes de var pene som tok kontakt. De var kanskje ansett som mer oppnåelige? Så i dating-verden er det kanskje best å være en 8-9 dersom man er ute etter kjæreste?

Anonymkode: b3890...fd1

Helt enig med det, men da problemet er at disse "feil" tingene skal likes i forskellige måter.
Noen kan si at, i teori, Cameron Diazs munn er altfor vid eller noe. Og øyene er for små osv. Disse tingene gjør henne unik, men noen kommer ikke til å like dem (f.eks jeg synes at Brigitte Bardot's munn gjør henne neste stygg, men jeg kan se hvorfor hun var et ikon i sin tid). Så blir vurderingen kanskje mer subjektiv.
Etter min mening er prime Kirsten Dunst 10. Men jeg vet det er mest avhengig av smaken min, så synes jeg at 8 er rimelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person kan være pen uten at det vekker den store interessen hos meg. For meg er det mye smilet og at smilet når øynene. 

Tone Damli vil jeg også si er en 10'er på penhetsskalaen. 

Anonymkode: 395aa...ade

Det er ganske mange år siden hun var virkelig pen. Vil si at hun har falt minst 3 på skalaen.

Anonymkode: 9975e...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cameron Diaz i år 2000 må jo være den ultimate 10er. Er det mulig å være så PEN, sjamerende som faen OG kul og morsom? 

Er ikke så kjent med disse nye, unge kjendisene, men syns Amanda Seyfried er en 10er, hun er like vakker uten sminke og har en eventyrlig feminin kropp. 

Ariana Grande er en 7er som prøver å være en tier. Hun er ganske vanlig, har ikke noen spesielle trekk som får en til å si wow, men likevel pen.

Hva tenker dere om Mae Whitman? Jeg syns hun ser ut som en blanding av alle venninnene mine så det er så vanskelig å si noe. Har et grunnprinsipp om å ikke vurdere utseende på venner. 

Anonymkode: 61424...f1d

Næh. Cameron Diaz var superhot på starten av 90-tallet, eks. i The Mask. Etter det tapte hun seg en del. Amanda Seyfried er en 6-er hos meg, helt ok, men totalt blottet for sexappeal. Grande ser ut en voksen i en barnekropp. Weird. Whitman er en 4-er hos meg.

Anonymkode: 9975e...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem andre enn meg stemmer på Elaine Benes? Også kjent som Julia Louis-Dreyfus 😂

Elaine-benes-3707.jpg

Dette er tredve år siden, men.. Hun ser bra ut i dag også! 

Anonymkode: 19395...87a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem andre enn meg stemmer på Elaine Benes? Også kjent som Julia Louis-Dreyfus 😂

Elaine-benes-3707.jpg

Dette er tredve år siden, men.. Hun ser bra ut i dag også! 

Anonymkode: 19395...87a

Det der var er shitty bilde, da. I serien Seinfeld er hun såååå skjønn og vakker. 

Anonymkode: 61424...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Scarlett Johansson bare er ei gjennomsnittlig pen dame, og hun har operert nesen i tillegg. Brooke Shields i sine glansdager derimot! Men smak og behag 😊

Anonymkode: 22fb2...f09

Scarlett i Match Point var noe for seg selv. ❤️

 

Anonymkode: 9975e...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Scarlett Johansson er min 10’er. Kommer ikke på andre som kan måle seg.

Av menn er det vanskeligere, da jeg tiltrekkes mer av sjarm enn utseende. Ryan Gosling er nok den skuespilleren jeg helst skulle hatt kloa i, men jeg ser at han objektivt ikke er en 10’er.

I Norge syns jeg Amalie Snøløs var en 10 før hun tok fillers i leppene. Tone Damli er 8, Jenny Skavlan 9.

(Jeg er heterofil og kvinne)

Anonymkode: 8f090...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sarah Wayne Callies er pen. Jeg har også alltid vært svak for John Stamos. Begge synes jeg er 9-ere

Anonymkode: 64e60...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Scarlett Johansson er min 10’er. Kommer ikke på andre som kan måle seg.

Av menn er det vanskeligere, da jeg tiltrekkes mer av sjarm enn utseende. Ryan Gosling er nok den skuespilleren jeg helst skulle hatt kloa i, men jeg ser at han objektivt ikke er en 10’er.

I Norge syns jeg Amalie Snøløs var en 10 før hun tok fillers i leppene. Tone Damli er 8, Jenny Skavlan 9.

(Jeg er heterofil og kvinne)

Anonymkode: 8f090...a92

Så ulik smak man kan ha. Jeg synes ikke Skavland er mer enn en 7-er. 

Anonymkode: 64e60...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...