Gå til innhold

Madeleine McCann saken, er det ikke ganske opplagt

SinfulBby

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Sommerkommer said:

Klart det er foreldrene. Foreldre som gir unger sovemedisin og går fra dem er elendige foreldre og de burde jo fått fengselsstraff bare for dette forholdet alene. Dette står nok faren bak vil jeg tro. 

De hadde ansvaret for å passe på Madeleine. Håper på at de begynner å rette et søkelys på foreldrene også. 

Jeg tror ikke på at det er tyskeren.  Jeg tror at tyske etterforskere driver å villeder hele saken nå. 

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene spiste middag på restaurant med andre venner den kvelden. Hvordan skulle Foreldrene ha rukket å kvitte seg med M i et fremmed land og på så kort tid? De vennene har også vært i avhør og ingenting peker noe mot Foreldrene.  Å gi barna sovemedisin er uforsvarlige og ikke ok, det er jeg enig i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cafflatte said:

Foreldrene spiste middag på restaurant med andre venner den kvelden. Hvordan skulle Foreldrene ha rukket å kvitte seg med M i et fremmed land og på så kort tid? De vennene har også vært i avhør og ingenting peker noe mot Foreldrene.  Å gi barna sovemedisin er uforsvarlige og ikke ok, det er jeg enig i.

Når ble Madeleine sist sett av andre enn foreldrene? Det kan ha skjedd noe før de skulle spise middag ute med vennene?  Det kan jo være at Madeleine "forsvant" før foreldrene gikk ut for å spise? Vennene trenger ikke å ha vært vitne til det som skjedde. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (20 minutter siden):

Når ble Madeleine sist sett av andre enn foreldrene? Det kan ha skjedd noe før de skulle spise middag ute med vennene?  Det kan jo være at Madeleine "forsvant" før foreldrene gikk ut for å spise? Vennene trenger ikke å ha vært vitne til det som skjedde. 

Jeg har lest at noen av vennene var også innom leiligheten for å se etter barna under middagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cafflatte said:

Jeg har lest at noen av vennene var også innom leiligheten for å se etter barna under middagen. 

Jeg leste at en venn var innom og vedkommende så ikke Madeleine. Men bare sjekket om alt var stille. Men interessante er hvem som så henne sist utenom familien. Det kan jo være at jeg har oversett noe. Altså at det var også andre venner som så henne innom. Men jeg har kun lest om en som ikke så henne, men bare hørte etter lyd uten å åpne døren til rommet. 

Familien jobber som leger så de har nok litt kunnskap om mye. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (22 timer siden):

Ser for meg at noen av de ansatte der (med tilgang til nøkkel) har alliert seg med en pedo ( feks han som er mistenkt) for å tjene seg litt ekstra penger. De/den ansatte har isåfall god oversikt over familiens vaner og rutiner som at de spiser ute mens barna ligger alene på rommet… 

At foreldrene skulle stå bak er en mulighet men syns den er far out there hvertfall.. Når skulle mor/far rukket "alt" på den relativt korte tiden? Men igjen, alt er i bunn og grunn mulig i denne saken…

Men å låse seg inn med nøkkel, et sted hvor tre små barn sover... Det er jævlig risikabelt. Ikke vet de når foreldrene eller noen andre voksne kommer inn for å sjekke.   De kan ha babyCall. Dessuten kan en treåring lage et voldsomt leven om hun blir vekket.  Men skal ha bra flaks for å klare å gjennomføre dette uten å bli tatt. 

Det er også en teori om at Maddie har dødd tidligere på dagen og at det at de slo alarm kl 20 var en dekkoperasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye som skurrer angående foreldrene. Bare det at de nektet å svare på mange av spørsmålene fra politiet etter forsvinningen, fremstår som veldig merkelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (13 timer siden):

Jeg er heeelt enig i at det var totalt uansvarlig av foreldrene å forlate tre små på denne måten. Dette er noe de garantert angrer på hver eneste dag så lenge de lever, noe som er "straff" nok i seg selv syns jeg🥹

Jeg tenker litt sånn at det står for mye på spill til at de skulle stå bak selv. Begge eller en av de er leger, så at de ga for mye sovemedisin som mange påstår det tviler jeg på, dette med medisinering er noe de kan. 
Både som mor og lege er jo første instinktet dersom man oppfatter at noe "feiler" datteren å bli panisk og rope etter hjelp.
Trooooor ikke det første jeg hadde gjort var å handle slik som det påstås at moren her har gjort. Alt dette ville tatt for lang tid og reisefølget ville jo lurt på hva som foregikk og hva som tok sånn tid? Det er for mange spørsmål med ulogiske svar til at det kan være foreldrene tror jeg…. Lettere å tenke at han tyskeren står bak samt en ansatt der, hvis man tenker praktisk?

Jeg tror du har for stor tillitt til leger. De er ikke ufeilbarlige. . Du har sikkert hørt om uttrykket " skomakerens barn har dårlige sko". Jeg kjenner flere med legeforeldre, som har gått med uoppdagede sykdommer og plager lenge, fordi foreldrene vegret seg for å oppsøke en annen lege med barna.  Så når legebarn først blir innlagt på sykehus, så er de veldig syke. Så at Maddies foreldre kan ha oversett noen ting som har hatt dødelig konsekvens er ikke usannsynlig. 

Jeg leste boka til Pat Brown profile of the dissaperence of Madelaine Maccann.  Hun er profiler og har løst cold case saker for USA i over 20 år.  Hun har en teori om at  en overdosert Maddie kan ha våknet og forsøkt å finne foreldrene. Hun kan ha klatret på sofaen, men så ramlet under, hengt seg fast, og dermed omkommet av surstoffmangel.  Likhundene makerte også under sofaen der hun kunne ha omkommet. 

Jeg stusset over at moren, etter å ha funnet ut av Maddie ikke var der, løp hele veien tilbake til tapasbaren for å varsle, men de to andre barna var på rommet. Hvis det var noen som hadde tatt Maddie så burde hun vært redd for de to andre barna også. Gjerningsmannen kunne befunnet seg i leiligheten eller utenfor.   Hun kunne ropt fra verandaen, banket på hos naboen. 

I dagene etter så besøke de en kirke, var på pressekonferanser, gikk turer i området, men uten tvillingene.  Pat Brown  ( og jeg) syntes også at det er rart. For har du først opplevd å miste et barn under slike omstendigheter så vil du høyst sannsynlig være dritredd for å miste dem av syne.   Det er en naturlig innstinkt.   Men for ikke disse.  Tvillingene ble plassert hos naboer mens de turnerte Europa. 

Et merkelig foreldrepar

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pipaluk said:

Men å låse seg inn med nøkkel, et sted hvor tre små barn sover... Det er jævlig risikabelt. Ikke vet de når foreldrene eller noen andre voksne kommer inn for å sjekke.   De kan ha babyCall. Dessuten kan en treåring lage et voldsomt leven om hun blir vekket.  Men skal ha bra flaks for å klare å gjennomføre dette uten å bli tatt. 

Det er også en teori om at Maddie har dødd tidligere på dagen og at det at de slo alarm kl 20 var en dekkoperasjon. 

Enig med deg.

Jeg er helt enig.  Det er mye som kan tyde på at det er foreldrene. Derfor er det helt utrolig at de bruker kun tid og ressurser på å mistenke kun tyskeren. Familien jobber innen helsevesenet så de vet nok litt om hvordan de kunne fjerne spor. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hannah80 said:

Det er så mye som skurrer angående foreldrene. Bare det at de nektet å svare på mange av spørsmålene fra politiet etter forsvinningen, fremstår som veldig merkelig. 

De hadde en merkelig adferd i saken. De nektet å ta løgndetektor-test. De ville heller ikke at hundene skulle innvolveres.  Men det er nok slik at hvis løgndetektor-testen sa at de måtte ha gjort dette ( enten av feil eller ikke ) , så ville det vært katastrofe for deres videre liv.

Jeg synes virkelig at det virker som at politiet er langt ute på bærtur når de kun kan mistenke tyskeren uten å kunne forklare hvorfor foreldrene (der det er funnet mulige spor) er utelukket. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (11 minutter siden):

De nektet å ta løgndetektor-test. De ville heller ikke at hundene skulle innvolveres, utifra hva jeg har lest. Men det er nok slik at hvis løgndetektor-testen sa at de måtte ha gjort dette ( enten av feil eller ikke ) , så ville det vært katastrofe for deres videre liv. Og akkurat dette er et godt nok motiv til at de gjerne kunne skjult en forbrytelse begått av dem, tenker jeg. Ville de virkelig innrømmet det om de hadde gjort det? 

Ja, ikke sant. Så mye her som ikke henger sammen. Nei, de hadde hatt for mye å tape på å innrømme en eventuell ulykke med Madeleine. De hadde jo risikert å miste både de andre barna og legelisens.

Men å holde en slik grusom ting hemmelig i over så lang tid, er det ikke mange som klarer. Da er man iskald. (Og har en diagnose eller to) Og hva er oddsen for at begge to er det? Nei, merkelig sak på alle måter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Hannah80 said:

Ja, ikke sant. Så mye her som ikke henger sammen. Nei, de hadde hatt for mye å tape på å innrømme en eventuell ulykke med Madeleine. De hadde jo risikert å miste både de andre barna og legelisens.

Men å holde en slik grusom ting hemmelig i over så lang tid, er det ikke mange som klarer. Da er man iskald. (Og har en diagnose eller to) Og hva er oddsen for at begge to er det? Nei, merkelig sak på alle måter. 

Ja, enig. Det er altfor mye som ikke henger sammen. 

De ble spurt i et tvpogram om hvordan de klarte å holde seg oppe. Faren til Madeleine svarte at fortid er fortid, og at de kan ikke gjøre noe mer med det uansett. 

Forstår ikke at de velger å kun bruke ressurser på tyskeren i denne saken. Det er godt mulig: et totalt feilt spor!

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (På 26.5.2023 den 18.53):

Hvorfor var det vinduet åpent, hvis hun gikk ut på egenhånd?  Klarte hun å åpne porten selv?  Hvis døra var låst, så er det vel tvilsomt at hun kom seg ut selv.  Var døren åpen så er det utrolig at en innbruddstyv gikk ut vinduet, med en treåring på armen, uten at noen hørte noe. 

Uansett så er dette med å overlate tre barn under fire år i en ferieleilighet i utlandet,   omsorgssvikt. Jeg hadde ikke latt hunden min være alene der, så det sier en god del.  Hadde de innrømmet at dette var en feilvurdering så hadde de  kanskje høstet noen sympatipoeng fra meg. Ut fra deres forklaring så er dette helt normal praksis. 

Helt klart omsorgssvikt. Men den har de fått betale meget dyrt for. For nei, jeg tror ikke det er foreldrene som har drept henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene er bare forstumpede følelsesmessig. De lever nok livet målt etter materialisme og karriere suksess foran noe annet. Derfor også veldig "off" forklaringer og oppførsel. De vet rett og slett ikke bedre. Tror ikke de har noe med selve bortførelsen å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (8 timer siden):

Foreldrene  fikk et tips fra familien Smith om en mann de hadde sett, holde et barn, som liknet på Gerry. Det var de overhodet ikke interessert i å utforske nærmere. Merkelig.  Er barnet ditt borte, så tar du for deg alt.  Absolutt alt. Var det en hund der? avhør hunden! Var paven i Portugal, spør Paven!  

Det merkelige var at den observasjonen Jane Tanner gjorde  ( en mann som holdt et barn i en pysjamas) kom lenge etter at Maddie ble meldt savnet. Hadde jeg vært en mor som hadde mistet barnet mitt under slike omstendigheter så hadde jeg nærmest drept den venninnen fordi hun ikke kom med tipset med én gang.  Alle minutter teller i slike saker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg aner ikke hva som har skjedd. Husker godt saken og alle vi på jobben reagerte på at barna ble forlatt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at foreldrene virker ekstremt ansvarsløse .

og ift teorien om at de feildoserte henne med beroligende/sovemedisin så er det jo forunderlig at tvillingene som også var i rommet sov seg igjennom alt styret når foreldrene slo alarm. Det er ikke rart at politiet begynte med denne teorien.

Jeg har også for vane og stole ganske blindt på hunder. Og likhund og blodhind markerte i leiligheten og på bilen til Mccan. 
Men jeg skjønner ikke hvordan de skal ha klart å kvitte seg med kroppen? De var turister og ikke lommekjent. Og kroppen har åpenbart blitt gjemt godt. 
De var jo sammen med andre hele tiden.
Hadde de leid noen inn har jeg vanskelig for å tro at den personen ikke hadde stått fram eller kommet med drypp.

Hele saken er forferdelig rar

Endret av Gasellen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (11 timer siden):

Jeg aner ikke hva som har skjedd. Husker godt saken og alle vi på jobben reagerte på at barna ble forlatt alene.

Det sinnsyke er at det virker som om dette var helt normalt blandt alle i turfølget.. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (På 27.5.2023 den 16.16):

Jeg er nok den som tenker at både foreldrene  og tyskeren burde hatt status mistenkt. Jeg mener at foreldrene burde fått straff på lik linje med portugisiske regler for å ha forlatt barna. 

Jeg forstår heller ikke hvordan foreldrene kan ha skjult henne på en så kort tid. Når ble Madeleine sist sett av andre enn familien? Kunne de hatt sjansen til å skjule henne så godt innen en viss tidsfrist? Hvor skal de isåfall ha gjemt henne? 

Hun ble vel gjemt i dette baggasjerommet likhundene markerte på? 

Syns det er et litt for stort sammentreff hvis foreldrene leide en bil noen i relativt nær fortid hadde hatt et lik liggende i baggasjerommet på, og at det ikke var de som gjemte/fraktet datteren. Men for all del, det er alltids mulig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...