Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Love90 skrev:

men tenker ettersom det er en nedtrapping av progresteron støtten, er det ikke det eller husker jeg helt feil?

Jeg er litt usikker på hva du mente med dette. Takker egentlig for alle input eller tips! Enten de er positive eller ei. Jeg kan selv alt for lite om dette. Men gynekologen har sagt at dersom jeg blir gravid så skal jeg ta progresteronstøtte frem til sv.uke 10. Var det jeg holdt på med i sommer. Nå vet jeg jo ikke om jeg er gravid eller ikke, men tok som sagt èn stikkpille i to dager litt sånn på forskudd 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IVF blir annerledes :) Da får man mer progesteron for å "veie opp for" de ekstreme hormonnivåene i kroppen, for å si det enkelt, pluss at det har hersket en del usikkerhet om hvorvidt de  gule legemene fra de tømte folliklene sørger for nok  progesteron sammenliknet med follikler som har sprukket på naturlig vis. Dessuten har nok noen av dem som sliter med uforklarlig  barnløshet sannsynligvis hatt dårlig progesteronutvikling i lutealfasen.  Det  er et "billig" safe choice for klinikkene å skrive ut progesteron uansett, for det skader ikke.  Jeg har ikke fått beskjed om å trappe ned når jeg har tatt det.

Jeg ville absolutt ikke bekymret meg for de to dagene med progesteron, @Amatariel! Fin og høy temperatur, særlig tatt i betraktning at  det er  lenge siden sist progesteronpille nå. Jeg tenker den høye tempen på 7 dpo  til en viss grad kan ha blitt påvirket av progesteronen, men ikke temperaturen i dag. De neste par-tre dagene blir veldig spennende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaring Miore! Er nok derfor jeg kan så lite om det ettersom det er innenfor IVF-verden. Akkurat den delen kan jeg jo ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Blenda test i dag også. Tempen høy, men jeg sjekket med forrige pp og på samme dag som dette var det bare 0,02 lavere 🙄 Som betyr at tempen er fin, men det kan like gjerne bety mensen om få dager. I morgen er virkelig D-dagen, for jeg fikk svakt positivt på 11 dpo i sommer da jeg ble gravid, og tempen gikk også nedover denne dagen forrige pp. Så får nok svar i morgen, og det kjenner jeg er ubehagelig!! Hadde så håp for syklusen med så mye nytt. Letrozol som fungerte for tidligere EL, og så ovitrelle som skulle virkelig gjøre det. Men jeg har ingen god følelse her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt. Håper håper håper på svak positiv test i morgen!❤️ Hvilken type test tenker du å bruke i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, babycodex skrev:

Hvilken type test tenker du å bruke i morgen?

Det blir strimler, altså onestep og babyplan. Kjører "mitt vante løp". Bruker bare disse frem til jeg ser NOE som kan være spennende før jeg går over på de veldig dyre testene. Blir bare irritert om jeg bruker dem og så kommer mensen om to dager liksom. Mimrer tilbake til 11 dpo i sommer da jeg skrev dette innlegget. TENK om jeg kan gjenta dette i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Det blir strimler, altså onestep og babyplan. Kjører "mitt vante løp". Bruker bare disse frem til jeg ser NOE som kan være spennende før jeg går over på de veldig dyre testene. Blir bare irritert om jeg bruker dem og så kommer mensen om to dager liksom. Mimrer tilbake til 11 dpo i sommer da jeg skrev dette innlegget. TENK om jeg kan gjenta dette i morgen...

Det skjønner jeg godt. Åhh dette hadde vært så fint ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå utøver jeg selvpining her. 

Men urinen i morges var ganske lys, og det er rett og slett fordi i helgene liker jeg å sitte lenge oppe. Det var vel godt over midnatt før jeg la meg, og frem til da drikker jeg brus. Så blir jo noen glass på en hel lørdagskveld. Men nå kl.15 kom jeg på at jeg nesten ikke hadde drukket -noe- i i løpet av dagen, så da jeg måtte på do fant jeg ut å tisse i testekoppen samtidig. Myye mørkere urin, så da klarte jeg ikke la være å ta en onestep-strimmel. Og jeg syns jeg ser en svaaaaak skygge på den!! Så teit at jeg gjorde det, for nå går jeg frem og tilbake til badet inni skapet for å se på den hele tiden! 🤪

Jeg har forgjeves forsøkt flere ganger å ta bilde, men det går ikke å fange på kamera. Så sier kanskje litt om hvor svakt det er. Nå ble det plutselig litt mer spennende her, men forsøker å holde roen... Er nesten usynlig, så kan godt være en faktisk skygge eller noe tull. Selv har jeg aldri opplevd noe falsk på onestep, men vet at andre har det. Ikke beste testen på markedet akkurat. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Godis skrev:

Det hadde vært så hyggelig om du får positiv test i morgen 🤞 Er ikm på tirsdag eller onsdag? 

Jeg har lutealfase på 12 dager så IKM er på onsdag. Pleier dog ofte å spotte 1-2 dager før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende!! Kjenner at jeg fikk helt frysninger i kroppen nå haha! Gleder meg så til i morgen nå og håper vi får se en liten svak strek da også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så spennende! Håper virkelig at det er noe der 😊 blir spennnede å følge med. Krysser fingrene for deg 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh så spennende å komme inn og lese dette! 😍😍 Du fortjener så at dette går veien nå! Tenk så gøy om vi får det til samme måned og kan følge hverandre 🤩🤩 Krysser fingrene for gode, nydelige nyheter her i morgen 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå! Så spennende😃 først så tenkte jeg neeeei, når jeg leste at testen var negativ idag tidlig, men nå tok jo det seg veldig opp😃😍 måtte timene gå fort nå, og at dette viser seg å være begynnelsen på babystreken du snart får se bedre🤩 🤞🏻🤞🏻 Har du fått så svake skygge strek på de testene før eller er de veldig sikre? Jeg har ingen erfaring med de testene selv så ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...