Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Takk for at du deler, det er godt å høre at det kan gå bra ❤️ Jeg gikk tom for babyklister etter 6 uker sist svangerskap, som endte i SA. Denne gangen har jeg rustet meg med to flasker, samt progesteronstøtte som jeg begynte på 10 dpo, så håper denne holder løpet ut🤞🏼Jeg velger å leve i troen, så klarer jeg å roe meg litt mer ned😅 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD12

Dagene snegler seg. Er ikke så mye å si om akkurat det. Syns det er vanskelig å se for seg tiden fremover. Er så k j e d e l i g.

Jeg har SÅ lyst å jakte på EL snart (sier litt om hvor kjedelig jeg har det nå). Men jeg forsøkte å ta en EL-test i går, i håp om at den skulle være negativ så jeg snart KAN begynne jakten på EL. Hadde skikkelig godfølelsen på den, men neida - den ble fortsatt positiv. Baaaah - HcG kan du forsvinne fra kroppen min!! Men må bare prøve igjen om noen dager....

Rart, men nesten så jeg håper på sen EL (rundt CD25-30 som jeg ofte har hatt før) slik at jeg rekker å 1) få EL-testen negativ og 2) så jeg får en reell positiv EL-test. Det er vel liten sannsynlighet for at jeg skulle oppleve tidlig EL denne syklusen (CD17 som jeg fikk sist pp) når jeg tross alt har opplevd MA.... Selv om jeg vet at EL kan skje på tross av litt hcg i kroppen. 

Så - det mest spennende å fortelle siden sist er vel at vi er i gang med sex igjen. Opp på hesten igjen, bokstavelig talt :icon_lol: Sånn her langvarig avstand er IKKE noe for oss. Har vært sammen i 17 år og vi har alltid hatt jevnlig sex. Tror vår lengste tørke noensinne har vært 14 dager. Og da har det vært på grunn av de fødslene jeg har hatt og et par jobbkonferanser som har vært i utlandet. Så 10 dager uten nå kjentes for oss. Første uken var jo pga MA og jeg både var psykisk og fysisk ute av stand. Men så hadde vi et tullete krangel for noen dager siden også, der vi knapt var på talefot! 🙄 Skikkelig teit... og heldigvis ikke noe som skjer ofte. Tror dette var årets første krangel for oss. Men har skværet opp, og på fredag kunne vi eendelig ha sex igjen. Så nå er vi i gang med det som jeg antar blir sånn ca. annenhver dag. Noe som føles bra med tanke på at EL kan dukke opp uten at jeg får kartlagt den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah uff! Kjenner igjen den følelsen av å kjede meg! Bahhhhh da går tiden alltid så saaaaakteeeee...😅 Håper også for din del at HCG går ut av kroppen snart så du iallfall kan ha det litt moro med EL jakten😃

OG JIPPI for sexlivet! Vi har på INGEN måte så mye som skjer i hverdagslivet som dere, med tre barn og MA, men jeg håper vi blir som dere når livet fortsetter 🤩 Vi har også jevnlig og ofte sex og haaater det hvis det går en uke uten. Den nærheten gjør så utrolig godt for kropp og sjel, og parlivet generelt, så jippi for sexlivet! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Noldi skrev:

Vi har på INGEN måte så mye som skjer i hverdagslivet som dere, med tre barn og MA, men jeg håper vi blir som dere når livet fortsetter 🤩

Hehe ja, vi har det gøy med det. Alltid vært aktive som sagt. Men nå har vi til og med en tenåring i hus, så er litt ekstra spennende gøy og snike oss litt rundt (hun legger seg jo f.eks aldri om kveldene! 🙄) Hjemmekontor og lunchpause er en fin kombo f.eks :icon_lol: Så ja, man har ikke mer spenning i hverdagen enn man skaper sev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det skal ta så tid før HCG går ut av kroppen... Håper det går fort, og at EL-jakten snart kan begynne 😄 

SÅ bra at dere har et fantastisk sexliv! Da er dere rimelig safe om EL tilfeldigvis skulle komme uten at du visste det. Håper du følger etter med en ny graviditet ganske så snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SUPERMIRI skrev:

Så kjedelig at det skal ta så tid før HCG går ut av kroppen...

Ja, og det er nok best å være forberedt på at det vil ta enda en stund. Etter aborten min i uke 14 hadde jeg svak g-test i over 30 dager, helt til første mens kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hcg snart er ute av systemet igjen så du kan begynne aktiv prøving igjen. Når jeg hadde mistet første gangen fikk jeg eggløsning først på CD 40, det føltes som en evighet å vente! Håper du slipper å vente like lenge, og neste egget er gullegget. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at dere er i gang igjen, da kan eggløsning bare komme!🥳🙌🏼 Kan jo hende testene dine da bare blir sterkere istedenfor svakere😍 Håper virkelig uansett at det går fort for deg denne gangen og at den neste sitter løpet ut! 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner eggløsningen og at hcg forsvinner snart så du får kommet skikkelig igang! At dere har jevnt over sex er jo supert! tilfelle du går glipp av LH toppen også så er du godt sikret uansett! Her har vi nok kanskje litt mer sex i el tiden, men vi også har jevnt over sex ellers, kanskje sånn typ 1-2 noen ganger 3 ganger i uka, så har man perioder som er super travle og man er sliten og da kan det bli tørketid på 14 dager liksom 😅 
skjønner godt at ventetiden der det ikke skjer verken eggløsning og dpo lang er kjedelig... blir litt lang tid å vente og føles kanskje så lenge til ting skjer! Håper for deg at el er rett rundt hjørnet og du får kommet igang med dpo land 😊🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

Negativ EL-test i ettermiddag! Hurra!! Det skal jo bety at hcg er temmelig lav, så det er et godt tegn. Skal ta ny g-test på onsdag da for å sammenligne med forrige uke. Men veldig glad for den EL-testen altså! Det betyr at jeg sannsynligvis KAN klare å kartlegge EL ut fra tester... Forbereder meg riktignok på at det kan bli en lang jakt. Hvis jeg i det hele tatt får EL denne syklusen, så kan det hende at det ikke er før nærmere CD30. Så blir noen tester å ta. Men - syns det er verdt det. Da både gjør jeg noe, samtidig som man aldri vet med kroppen... det kan jo plutselig skje noe.

I dag fikk jeg f.eks plutselig en magesmerte som minnet mistenkelig mye om EL-smerte. Hadde jeg ikke opplevd MA nylig og vært så tidlig i syklusen så hadde jeg vært sikker på at det var EL-smerte jeg kjente. lik. Men nå var jo EL-testen negativ i dag da, og jeg har aldri hatt så tidlig EL før, så det tenker jeg er helt utelukket når jeg i tillegg har hatt MA. Så må ha vært noe annet. Og ja - i går kom det litt spotting igjen. Etter fire dager med fullstendig blodfritt. Så kroppen styrer nå litt på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt og høre at endelig kan starte jakten på eggløsning! 😊🥳 Blir veldig spennende å følge med videre!☺️🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det er jo bra da! Nå kan EL-jakten begynne😁 Har lest flere dagbøker her inne med folk som har vært gjennom litt av hvert, og de fleste opplever vel at kroppen surrer bittelitt, men også at den overrasker positivt innimellom🤞🏼😁 men dette vet vel du mer om enn meg (dessverre), du har jo vært gjennom en god del gjennom de forskjellige prøveperiodene dine😶 Jeg krysser fingrene for at kroppen spiller på lag med deg denne gangen og får ordnet opp i hormonene så fort som mulig!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii, her har det skjedd alt for mye siden sist jeg leste. At du skulle få bruk for denne dagboka igjen da, kjære deg 💕 Masse omtanke til dere begge... Tross alt er det godt å høre at el-testen nå er negativ, jeg krysser fingrene for at du skal finne El denne syklusen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å følge med videre fra positiv el test til en forhåpentligvis positiv graviditetstest 😃🤞🏻🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15

Akkurat to uker siden MA, så da var det på tide med en ny g-test i dag. Og den var negativ!! Hurra!! Hvis jeg vrir og vender på den så klarer jeg kaanskje se noe veldig svakt/skyggeaktig. Men denne regnes helt klart som negativ, og blir lett å tolke en reell strek dersom jeg skulle bli gravid på ny. Så mitt ønske på akkurat dette området ble innvilget! Var jo så redd for over en måned med strek på g-testen, slik som sist jeg hadde en litt sen abort. Denne negative testen er jo også i samsvar med at EL-testene mine nå er på negativsiden igjen. Så virker som alt har fungert som det skal hittil. 

Nå skal jeg virkelig legge disse to ukene bak meg og kun se fremover!

- På abortdagen
- 1 uke etter abort
- 2 uker etter abort
118362062_228386898543501_6613810414348160414_n.jpg.3dcf83e20106b20df88111c91cd19a28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, Amatariel skrev:

CD15

Akkurat to uker siden MA, så da var det på tide med en ny g-test i dag. Og den var negativ!! Hurra!! Hvis jeg vrir og vender på den så klarer jeg kaanskje se noe veldig svakt/skyggeaktig. Men denne regnes helt klart som negativ, og blir lett å tolke en reell strek dersom jeg skulle bli gravid på ny. Så mitt ønske på akkurat dette området ble innvilget! Var jo så redd for over en måned med strek på g-testen, slik som sist jeg hadde en litt sen abort. Denne negative testen er jo også i samsvar med at EL-testene mine nå er på negativsiden igjen. Så virker som alt har fungert som det skal hittil. 

Nå skal jeg virkelig legge disse to ukene bak meg og kun se fremover!

- På abortdagen
- 1 uke etter abort
- 2 uker etter abort
118362062_228386898543501_6613810414348160414_n.jpg.3dcf83e20106b20df88111c91cd19a28.jpg

Hurra for negativ test🥳🙌🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra👏🏻 Nå kan eggløsningen bare komme:danse: håper den ikke er så langt unna nå👍🏻 Greit å få legge noe så tøft bak seg så du får begynt på nytt i ny prøveperiode😊 krysset fingrene for deg og denne mnd 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles veldig rart å «gratulere» med negativ graviditetstest😅 Men du skjønner vel hva jeg mener🙈 Godt å lese at dette kapittelet er over, så man kan se frem til et nytt😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at den endelig ble negativ! Nå satser vi på at EL er like rundt hjørnet og at du snart får en positiv graviditetstest igjen ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...