Gå til innhold

Termin januar/februar 2021

Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Drikker generelt veldig lite brus, men når jeg først drikker brud er jeg ikke så nøye på om det er med eller uten sukker. Ingen har sagt noe om brus til meg hvertfall, men jeg tenker alt med måte. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til alle som har svart ang. Brus. Jeg drakk vanligvis bare 1 glass, men hver dag 😑 drikker nå mindre brus, og heller litt farris når jeg har lyst på bobler 😊 

Jeg har vært på OUL og alt står bra til 💕 så nå kan vi begynne innkjøp og planlegge navn og ellers ting og tang 👶ikke at jeg vet hvor man skal begynne da! Tips taes i mottak med takk 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maja92 skrev:

Har dere bestemt dere for om dere vil ta epidural eller ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke? 🙂

Jeg har skrevet i fødebrevet at de skal tilby epidural, og dersom jeg føler at jeg klarer meg uten, skal de tilby minst én gang til før det er for seint. Av den enkle grunn at jeg ikke ble tilbudt sist, og den fødselen er noe av det værste jeg har opplevd :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Maja92 skrev:

Har dere bestemt dere for om dere vil ta epidural eller ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke? 🙂

Jeg har bestemt meg for ikke å ta epidural. Jeg fødte naturlig sist også, var helt forferdelig men heller det enn potensielle bivirkninger av epidural. Jeg reagerer på all medisin med de værste bivirkninger,  så da tar jeg ikke sjansen for det. Skulle ønske jeg kunne få badekar slik som sist, da det var utrolig avslappende og hjalp å ta de værste toppene av riene. Men vet at sykehuset her ikke tilbyr det slik som på storken i Bergen. Så gruer meg litt pga at det ikke er samme standard i denne byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maja92 skrev:

Jeg vil ikke ha epidural. Men det er fordi jeg er livredd for komplikasjoner pga epiduralen. Tenk hvis de setter den feil liksom. Jeg kommer til å be om lystgass. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Maja92 skrev:

Jeg skal ha. Hadde bestemt meg for å prøve uten forrige gang, men måtte tilslutt ta i mot når de tilbød, og det er seriøst den beste avgjørelsen jeg tok. Prøvde både badekar og lystgass uten hell først; lystgass er noe av det verste jeg har fått, var helt fjern og glemte hvem samboeren min var, så det holder jeg meg langt unna denne gangen. Så denne gangen har jeg bestemt meg på forhånd at jeg skal ha. Ser ingen grunn til å pine meg gjennom en fødsel når jeg ikke trenger det 😅

Endret av Marisana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestemt seg for navn? Hvor langt er dere kommet i svangerskapet nå? 

Noen som kjenner spark?

1 svangerskap eller har dere flere barn?

Vi har bestemt navn til både jente og gutt. Oul den 22 så da får vi vite kjønn.

Vi har kommet til uke 17+4 

Har kjent spark i et par uker allerede.

Har en datter fra før på 16 år, så føles nesten ut som første🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juneasi skrev:

Noen som har bestemt seg for navn? Hvor langt er dere kommet i svangerskapet nå? 

Noen som kjenner spark?

Vi får gutt og har vel egentlig landet på navn nå 😊 
Er 22+5 i dag. 

Kjenner spark flere ganger daglig.  😊

Dette er mitt første svangerskap. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Juneasi said:

Noen som kjenner spark?

Ja, vi har bestemt oss for navn til lillegutt 😀 Jeg er i uke 23+4. Ja, kjenner spark daglig. Kjente fra ca. uke 16. Det er gjerne faste tider hvor jeg kjenner spark, kanskje han har fast soverytme 😀 Det er vårt første barn ❤️

Du får dele når du vet kjønn da 💙❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som sliter med uren hud i svangerskapet? Jeg har aldri vært plaget med det før, men nå syns jeg det er blitt ganske ille med små kviser i hele ansiktet og på halsen. Noen som har tips til en bra renseserie eller andre gode tips til å få det bort eller hvertfall litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Juneasi said:

Er det noen flere som sliter med uren hud i svangerskapet? Jeg har aldri vært plaget med det før, men nå syns jeg det er blitt ganske ille med små kviser i hele ansiktet og på halsen. Noen som har tips til en bra renseserie eller andre gode tips til å få det bort eller hvertfall litt bedre?

Jeg liker sebamed sin dyprensende ansiktsskum og blemish treating toner fra aco :) Er tilbud på farmasiet og apotera nå. Og boots har 40 % på sebamed produkter. Jeg har ikke hatt noe særlig kviser etter at jeg har brukt sebamed, men føler generelt at jeg har fått finere hud av graviditeten 😂Man sier gjerne at hvis man får mye kviser under graviteten så er det tegn på at man får jente. Men om det stemmer vet jeg ikke 😄 

Endret av Maja92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maja92 skrev:

Jeg liker sebamed sin dyprensende ansiktsskum og blemish treating toner fra aco :) Er tilbud på farmasiet og apotera nå. Og boots har 40 % på sebamed produkter. Jeg har ikke hatt noe særlig kviser etter at jeg har brukt sebamed, men føler generelt at jeg har fått finere hud av graviditeten 😂Man sier gjerne at hvis man får mye kviser under graviteten så er det tegn på at man får jente. Men om det stemmer vet jeg ikke 😄 

Hadde akkurat samme problem da jeg var gravid første gang. Og det var jente🙈 

Tusen takk for tips. Skal prøve. Alt er verdt å prøve. Har finere hår, mer farge i kinnene og finere negler, og mykere hud ellers på kroppen bare ikke i ansiktet 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Juneasi said:

Hadde akkurat samme problem da jeg var gravid første gang. Og det var jente🙈 

Tusen takk for tips. Skal prøve. Alt er verdt å prøve. Har finere hår, mer farge i kinnene og finere negler, og mykere hud ellers på kroppen bare ikke i ansiktet 😭

hehe, morsomt hvis det stemmer at du venter en jente nå å da 😄 

Bare hyggelig :) Håper det vil hjelpe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen spesielle cravings om dagen ? 😄 Jeg var veldig på sitron og grønne epler i begynnelsen, men nå har jeg cravings på sjokolademilkshake, litago sjokolade og sjoko is :) Har ikke vært så glad i sjokolademilkshake og har verken spist sitron og grønne epler før graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL idag og det er en vill liten jente i magen. Alt så normalt ut og jeg er i 18+6 idag. Huden har blitt finere etter at jeg ble gravid og kan gå mer uten sminke. Håret er også mye bedre - mistet masse i det første trimesteret men nå har det roet seg ned. 

har sykt cravings på sjokomelk og Litago. Dessverre må jeg også ha sjokolade! Prøver å la være å spise det hver dag. Helt sykt hvor lyst man får på sjokolade. Begynt de siste ukene. Jeg blir veldig sur om mannen her drukket opp sjokomelken på morgenen. 

Drikker dessverre cola zero/Pepsi Max hver dag. Prøver å begrense dette til 1-3 glass (de minste glassene) og har droppet kaffe, te eller andre koffeinholdige drikker fordi jeg heller velger Pepsi Max. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 21.9.2020 den 18.00, Maja92 skrev:

Har dere noen spesielle cravings om dagen ? 😄 Jeg var veldig på sitron og grønne epler i begynnelsen, men nå har jeg cravings på sjokolademilkshake, litago sjokolade og sjoko is :) Har ikke vært så glad i sjokolademilkshake og har verken spist sitron og grønne epler før graviditeten.

Jeg craver alt surt. Altså sure epler, kiwi, sitron, eplejuice osv.... helt dilla🤷‍♀️🙈

Ellers så sliter jeg med å ha lyst på mat i det heletatt. For jeg får aldri bestemt meg for hva jeg har lyst på🥴

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Juneasi skrev:

Vi har vært på ordinær ul i dag. Og magefølelsen min hadde rett, vi venter en liten gutt 💙

Så gøy at vi har vært på OUL samme dag. Hvor hen var du? Når er terminen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, babal skrev:

Så gøy at vi har vært på OUL samme dag. Hvor hen var du? Når er terminen? 

Vi hører til i Kristiansund. Så var på svangerskapsklinikken der. Vi har termin 19 februar 😊

Du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...