Gå til innhold

Musikk du ikke kan fatte og begripe at er populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Påfallende mange som snakker om death metal. Hvorfor akkurat den sjangeren? Kan knapt komme på et eneste DM-band som har vært spesielt populært i mainstreamen.

Anonymkode: c3302...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan da vel ikke vite at du ikke er en av de som påstår at youtubevideoer laget av konspirasjonsteoretikere er forskning🤔 Jeg har også lest forskning om at de eldste i søskenflokken er de glupeste, men har sett mange eksempler på at dét ikke er tilfellet😄 

Anonymkode: b2000...047

De eldste i søskenflokken er de glupeste, jeg snakker av erfaring 😉🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påfallende mange som snakker om death metal. Hvorfor akkurat den sjangeren? Kan knapt komme på et eneste DM-band som har vært spesielt populært i mainstreamen.

Anonymkode: c3302...966

Jeg tror ikke anti-metal folk har helt styr på alle de ulike typene metal... Det er sikkert snakk om Dimmu og de andre metalbandene folk flest har hørt om. Black, death, prog, heavy, samme det. "Bråkemusikk" . 😂

 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2020 den 14.32, Lady Lovelylocks skrev:

Coldplay.

Enig, dog skal det sies at det er effektiv sovemedisin. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 28.4.2020 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Ja, rap/hiphop handler om gatekredibilitet, har lite å gjøre med knust og musikalitet. En virkelig latterlig og banal sjanger. Skal dog innrømme at noen få (svært få) av låtene forteller en historie om oppvekst som kan være ganske reflektert, men det er for mye "motherfuckers", "I've got money in the bank and hoes in the car" and "yo, let me strangle you" som gir helt avsmak. Søppelmusikk som regel. 

Anonymkode: b2000...047

Hip hop var et movement som putta fokus på undertrykkelsen i afroamerikanske gettoene i New York (der det starta) Som har ført til at mange har gått en enorm klassereise, og derfor har penger blitt et symbol i hip hop. At hvite rappere skal videreføre dette gir jo ikke så mye mening. Men uansett, utrolig historieløse påstander du kommer med. 

Anonymkode: 33555...90c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste av popmusikk, egentlig. Samme med rap/hiphop, og elektronisk musikk.

Ja, nesten alt av hva man hører på radio. Jeg skjønner ingenting, jeg.

Anonymkode: 8fdd5...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hip hop var et movement som putta fokus på undertrykkelsen i afroamerikanske gettoene i New York (der det starta) Som har ført til at mange har gått en enorm klassereise, og derfor har penger blitt et symbol i hip hop. At hvite rappere skal videreføre dette gir jo ikke så mye mening. Men uansett, utrolig historieløse påstander du kommer med. 

Anonymkode: 33555...90c

Men er det ikke nettopp det jeg skriver da - hva tror du jeg legger i begrepet "gatekred"? Det handler nettopp om å få kred i disse ghetto-miljøene og flashe penger. Jeg har sett noen dokumentarer om rap/hiphop-musikk hvor disse såkalte pionerer innenfor denne sjangeren snakker om rapmusikken. Rap er hverken kunstnerisk eller musikalsk. 

Anonymkode: b2000...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor populært er egentlig ekstremmetallen?

Har likt svartmetall siden 90- tallet, men er ikke mange andre jeg har kjent som har likt det. 

Har prøvd meg på deat metal også, men jeg fikser ikke growling- vokalen og de kompliserte gitarriffene. 

Anonymkode: dd5ce...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...