Gå til innhold

Musikk du ikke kan fatte og begripe at er populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Death metal er ikke musikk i mine ører, på samme måte som rap og russelåter. Vræling, hyling og misbruk av instrumenter, slik som en annen her skriver. Det er rett og slett helt forferdelig å høre og er ikke bedre enn russelåter og staysman. 

Anonymkode: b2000...047

Det. Er helt riktig. Jazz derimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Optimo

Dette er kanskje ikke så populært i og for seg, men at det i det hele tatt finnes folk som hører på denne "sjangeren"... 

Det begynner ille og blir verre (sånn ca 1:07)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2020 den 0.20, AnonymBruker skrev:

De stakkars folkene på idol, the voice og eurovision. Rap og hiphop. MTV. Evanessence. Pink. Metall. Når de gjør den greia så stemmen høres elektronisk ut. Tattovering og piercingmusikk. 

Anonymkode: bd006...d4b

Som en tatovert kvinne lurer jeg veldig på hva tatovering- og piercingmusikk er. 🤔

Selv kan jeg ikke fordra danseband, countryog all type musikk der autotune er brukt for mye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HalldirV2 skrev:

Det ene er vulgært, lite teknisk og trashy, det andre krever musikere av rang. Visste du at ungdom som hører på metall generelt er mer intelligente?  🤘

Metal kan jeg høre på, men death metal? Aldri i livet. At de er smartere tar jeg med en stor saltklype😉

Anonymkode: b2000...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guile skrev:

Dette er kanskje ikke så populært i og for seg, men at det i det hele tatt finnes folk som hører på denne "sjangeren"... 

Det begynner ille og blir verre (sånn ca 1:07)

 

 

Haha! Dette ligner på elektronisk musikk det her, og det er en del som mener det er god musikk😅😪

Anonymkode: b2000...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Metal kan jeg høre på, men death metal? Aldri i livet. At de er smartere tar jeg med en stor saltklype😉

Anonymkode: b2000...047

Tror ikke jeg kan høre på metal heller, trodde band som Zeppelin, Def Leppard og AC/DC ble stemplet som metal, men ser nå at disse bandene plasseres under klassisk hardrock-sjangeren. Nei, da blir metal for mye og. Zeppelin er fantastisk og veldig langt unna death metal. Takler ikke vræling, misbruk av instrumenter, osv. Får hodepine og blir dårlig av å høre på slikt nonsense. Nei, skal jeg løse ligninger sitter jeg å hører på klassisk musikk, det er som balsam før ørene og tekstene er bra.

Anonymkode: b2000...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rowan skrev:

Som en tatovert kvinne lurer jeg veldig på hva tatovering- og piercingmusikk er. 🤔

Selv kan jeg ikke fordra danseband, countryog all type musikk der autotune er brukt for mye. 

Death metal? 😅

Jeg syns death metal er like ille (om ikke verre) enn russelåter, staysman og Britney Spears og Ariana Grande.

Anonymkode: b2000...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Metal kan jeg høre på, men death metal? Aldri i livet. At de er smartere tar jeg med en stor saltklype😉

Anonymkode: b2000...047

Det er alltid lurt å ta ting med en klype salt 😅 Men det er basert på forskning, så får man ta det for hva det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det er alltid lurt å ta ting med en klype salt 😅 Men det er basert på forskning, så får man ta det for hva det er verdt.

Ja, det finnes mye useriøs forskning, du kan egentlig påstå hva som helst og finne en «forskningsartikkel» som underbygger påstanden din, til og med at jorden er flat😧 

Anonymkode: b2000...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes mye useriøs forskning, du kan egentlig påstå hva som helst og finne en «forskningsartikkel» som underbygger påstanden din, til og med at jorden er flat😧 

Anonymkode: b2000...047

Nå trakk du den litt vel langt 😂 Publisert forskning på anerkjente plattformer er heldigvis kvalitetssikret i form av fagfellevurderinger. Absurditeter som flat earth konspirasjoner vil heldigvis aldri bli betegnet som annet enn nettopp absurd. Men all forskning er ikke god forskning, det har du rett i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Death metal? 😅

Jeg syns death metal er like ille (om ikke verre) enn russelåter, staysman og Britney Spears og Ariana Grande.

Anonymkode: b2000...047

Kanskje? 🤔 

Jeg synes sånn skriking i høye toner-metal er forferdelig, men mye er bra. Men tror ikke det er en sjanger i seg selv. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Nå trakk du den litt vel langt 😂 Publisert forskning på anerkjente plattformer er heldigvis kvalitetssikret i form av fagfellevurderinger. Absurditeter som flat earth konspirasjoner vil heldigvis aldri bli betegnet som annet enn nettopp absurd. Men all forskning er ikke god forskning, det har du rett i.

Men jeg kan da vel ikke vite at du ikke er en av de som påstår at youtubevideoer laget av konspirasjonsteoretikere er forskning🤔 Jeg har også lest forskning om at de eldste i søskenflokken er de glupeste, men har sett mange eksempler på at dét ikke er tilfellet😄 

Anonymkode: b2000...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rowan skrev:

Kanskje? 🤔 

Jeg synes sånn skriking i høye toner-metal er forferdelig, men mye er bra. Men tror ikke det er en sjanger i seg selv. 😅

 

Jeg liker metal, eller jeg trodde jeg gjorde det, men leste at band som Zeppelin, Def og Deep Purple ikke tilhører sjangeren (forklarer jo hvorfor jeg liker disse bandene), men death-metal høres ut som døden for meg, men det er vel poenget også🙊

Anonymkode: b2000...047

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rumperistemusikk, olav musikk og vassend musikk. Pluss han som var med i et reality og bruker cowboyhatt. Norsk forsøk på å være kul cowboy med teite meninger. Alt er bare ræl.

Anonymkode: a9b26...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

K-pop, sier seg selv.
Alt av rap, sier seg selv også. Forferdelig og umusikals. 
Metal, death metal, rammstein-look alikes. Det er bråk og hodepine-trigger. Jeg vedder på at det brukes under utredning for migrene, flakker det for øynene på deg og du blir så svimmel at du må spy av musikken så har du migrene. 
Billie Eilish, synes hennes musikk er helt grusomt å hør på! Det er for meg et mysterium at hun er så populær og det irriterer å se at hun blir løftet frem på en gullstol for musikk som kan sammenlignes med en bøtte oppkast. Om den bøtten kunne synge, så hadde den hørt om som Billie, det er jeg sikker på. 
Samme med Aurora (?), hun blonde norske dama som er populær hos VG virker det som, de skriver jo om henne hele tiden. 
Ariana Grande forstår jeg ikke er populært, for hun hyler jo. Hun kan å synge, har hørt sanger hvor hun fremfører klassiske broadway musical sanger og hun har jo stemme. Men i sin egen musikk så hyler hun ut alle ordene slik at du ikke forstår noe som helst av teksten, det er ikke tekst lengre. Det er ren gauling og hyling. 

Det er min topp-orker-ikke-å-telle-liste over musikk jeg ikke takler og ikke forstår at andre faktisk liker OG de hører på det frivillig!. Disse psykopatene oppsøker til og med denne musikken, uten tvang!, og jeg er den som hele tiden blir truet med innleggelse på lukket avdeling? Det blir helt feil i mine ører. 😂

Anonymkode: a4d50...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death metal er grusomt. Bare bråk. Husker med gru en episode i ungdommen da min daværende kjæreste tok meg med på Children of Bodom-konsert........ Tror det må ha vært rundt de tider at jeg fikk mitt første migreneanfall.

Anonymkode: eab10...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Dette ligner på elektronisk musikk det her, og det er en del som mener det er god musikk😅😪

Anonymkode: b2000...047

Det er jo masse god elektronika der ute, melodiøst og stemningsfullt og alt. Men den derre "speedcore" sjangeren jeg satte inn et eksempel på.. Lurer på hva det brukes til. Ikke kan du danse til det (må jo se ut som et kraftig epilepsianfall i tilfelle) og ikke kan du sitte i sofaen og slappe av til det. Så.. Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...