Gå til innhold

Skuffet over utseende....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Cya89 skrev:

Så du vil hvertfall ikke finne en mann som kan prate med deg like mye og har bra utseendet.

Jo, det er da fullt mulig! Og man må jo føle en viss tiltrekning, ellers er det jo ingen vits.

Anonymkode: d11d6...e65

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ahhr, føler meg så slem! Jeg har textet med en fyr med strålende personlighet, og i kveld tok han mot til seg og tok initiativ til en videochat. Og jeg er nedslått. Han ser mye eldre ut enn det han påstår at han er, og er ikke en som jeg ville vurdert å date om jeg hadde sett ham først. Og han er veldig begeistret. Så hva gjør jeg nå? Jeg vet det høres overfladisk ut å sette det ytre høyt, men jeg synes rett og slett ikke at han er tiltrekkende. Så dermed blir det ikke noe mer. Men han er en så fin type, at jeg på ingen måte vil at han skal føle noe nederlag, så jeg kommer aldri til å ghoste eller si direkte at utseende ikke svarte til forventningene. Hva gjør dere i slike tilfeller? 

Anonymkode: 537ec...109

Det første jeg ville gjort var å spørre om alderen igjen, ettersom du skriver at han ser  mye eldre ut enn han har sagt. Hvis han har løyet om alderen, så ville jeg avvist med en gang. Det samme om han har løyet om noe annet, feks hvis han har sagt at han trener mye og gir inntrykk av å være trent, men så er han overvektig.

Hvis han ikke har løyet om alderen eller annet, så ville jeg tatt en kaffi bare for å se hvordan han er i virkeligheten.

Anonymkode: 293a0...09c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nøl med å avvise han. Du er garantert ikke den første som opplever dette, og er noe han må leve med, til han en dag fin er ei som det klaffer med.

Anonymkode: 3582c...536

Skrevet

Treff ham IRL . Så kan du heller ta ting derfra. Skal se du blir overrasket☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv med ham en liten stund til og så sier du at du har en annen som du har skrevet med som du har valgt å gå videre med istedet da du ikke vil date flere samtidig. 

Anonymkode: 4fa58...89b

Hvorfor ikke prøve å gi et godt råd i stedet?  Slike feige løsninger er nok ts i stand til å tenke ut på egenhånd. 

En ærlig avvisning føles trolig verst for den som gir den, men skal du drive med dating, så er det nyttig å kunne. 

Anonymkode: 3cf76...5c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke velge han vekk pga en facetime. Ansiktet blir jo helt skrudd pga linsen. Prøv å møt ham en gang. Du avfeier han jo før du egentlig får sett han på ekte. 

Anonymkode: a62ce...fc3

Dette. Dessuten, om du møter ham og føler det samme, må du avslutte det. Det er bare slemt å holde ut med noen fordi man burde like dem. Men videochat er IKKE som å møte noen face to face.

Anonymkode: ddba5...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kommer man i kontakt med folk man ikke aner hvordan ser ut? Spør av nysgjerrighet. Folk har vel bilder og sånn på Tinder eller andre datingssteder? :klo: Jeg hadde aldri flørta med noen jeg ikke hadde sett ansiktet til, hadde vært overbevist om at det var scam.

Anonymkode: 0bb5b...f75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke min mann er verdens vakreste, men han er verdens beste, og jeg hater jålete menn som syns de er pene, ALA de som er med i paradise hotel, ex on the beach, fy faen så fæle de er, jålete og meg meg meg, da hadde jeg heller begynt å slikke fitte enn det der

Anonymkode: 71445...fe1

• Liker 2
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ahhr, føler meg så slem! Jeg har textet med en fyr med strålende personlighet, og i kveld tok han mot til seg og tok initiativ til en videochat. Og jeg er nedslått. Han ser mye eldre ut enn det han påstår at han er, og er ikke en som jeg ville vurdert å date om jeg hadde sett ham først. Og han er veldig begeistret. Så hva gjør jeg nå? Jeg vet det høres overfladisk ut å sette det ytre høyt, men jeg synes rett og slett ikke at han er tiltrekkende. Så dermed blir det ikke noe mer. Men han er en så fin type, at jeg på ingen måte vil at han skal føle noe nederlag, så jeg kommer aldri til å ghoste eller si direkte at utseende ikke svarte til forventningene. Hva gjør dere i slike tilfeller? 

Jeg opplevde det samme for noen år tilbake.Chattet med en mann i flere måneder, og vi hadde bare utrolig god kontakt, og det oppsto varme følelser. Så når jeg fikk se han på kamera, sank hjertet ned i magen, for han var virkelig ikke min type, utseendemessig! Valgte allikevel å møte han, og kjemien var helt elektrisk! Vi var sammen i seks år :) 

Det koster deg ikke mange kalorier å ta en kaffe med han. Da finner du ut om det er dødfødt eller ikke, og du har grunnlag for å kunne avslutte med god begrunnelse - eller gå videre hvis det klaffer.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kommer man i kontakt med folk man ikke aner hvordan ser ut? Spør av nysgjerrighet. Folk har vel bilder og sånn på Tinder eller andre datingssteder? :klo: Jeg hadde aldri flørta med noen jeg ikke hadde sett ansiktet til, hadde vært overbevist om at det var scam.

Anonymkode: 0bb5b...f75

Jeg registrerte meg på Sukker for en uke siden, og der er det en uventet stor andel profiler uten bilde. Jeg har også selv begynt å skrive blindt med damer et par ganger,  den ene gangen var det veldig positivt, den andre litt mindre. Men det er en interessant øvelse, fordi jeg føler man er litt mer åpen for utseendet hvis man har fått god skrivekjemi først.

Det er tross alt ikke mange år siden kontaktannonser i blad og aviser var vanlig,  selv om det ikke var så sosialt akseptert som nettdating er i dag.  

Anonymkode: 3cf76...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet teller jo litt, men ikke alt for min del. Jeg ser på det totale.

Så ville møttes en gang for å se. Selv pleier jeg møte raskt, gidder ikke kaste bort tid på evig chatting.

Anonymkode: a20e7...05f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en del videokonferanser i det siste, og folk ser rare ut. 

Om utseende er avgjørende bestemmer kun du. Selvsagt har det noe å si, men min erfaring er at lukt, mimikk og kroppspråk har mer å si for attraksjon. 

Anonymkode: bbb80...8d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange kloke svar! Problemet med å møtes, er at han bor på andre siden av landet. Han hadde ikke bilde på profilen sin, og normalt ville jeg ikke gitt noe særlig oppmerksomhet da, men han hadde veldig god tekst, og sendte meg noen morsomme meldinger. Selvfølgelig har han ikke facebook, så det var ikke så lett å snuse opp noen ansiktsbilder heller. Jeg trodde han ville sende meg et bilde, og fikk sjokk da han rett og slett ringte meg opp. Det var en kort samtale og han var fremdeles både høflig og morsom, men som sagt ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Men det er et godt råd å gi det en sjangse til. Jeg tror det kom litt brått på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange kloke svar! Problemet med å møtes, er at han bor på andre siden av landet

Da bør du droppe hele greia.

Dette har jeg lært, går en grense hva man skal gjøre for å få seg en mann. Men det å flytte på meg? Aldri livet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Alle jenters største eksistensielle dilemma. Aner ikke hva du bør gjøre, det er sikkert vanskelig.

Anonymkode: f5d0d...92d

???

Anonymkode: de0e8...1ba

• Liker 1
Skrevet

Bare si det som det er, at han bør være forsiktig med å sende bilder til damer i fremtiden. Han burde egentlig være forsiktig med å vise seg overhodet. Hvilken kvinne kan vel falle for en mann med hans utseende? Han må i såfall finne seg ei fæl tjukkas som dame - ei der bare er glad for å overhodet få seg no.

Det enkle - og ærlige - er ofte det beste :)

Klem :) 

Skrevet

Det kan enda være noe så enkelt som at linsa på webkameraet han ikke var rein, at lyset var lite flatterende, og til deg som ble skuffa over selfien: mobilkameraer er notorisk dårlige på å gi rettferdige, enn si flatterende bilder dersom man ikke har øvd inn en positur - og det gjør menn bare sjelden. (Nettplayere, narsissister og slikt gjør det.)

Trøst dere med det.

Til andre vil jeg si, det finnes skikkelige, mindre overfladiske jenter i verden. Trøst dere med det.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du droppe hele greia.

Dette har jeg lært, går en grense hva man skal gjøre for å få seg en mann. Men det å flytte på meg? Aldri livet!

Tenkte det samme. Med mindre du er villig til å flytte på deg?

Anonymkode: 293a0...09c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var mye som ikke var direkte ideelt her... Men jeg er ikke spesielt dreven på dette greiene her, så det ble ikke foretatt noen geografisk utsiling før jeg begynte å svare. Så dermed rotet jeg meg opp i dette her. Vi får gi det en sjangse til, og så dør det vel ut. Jeg er forresten ikke nødvendigvis på jakt etter en partner for life, så det er ikke så farlig om det er litt avstand. Han vet hvilket fylke jeg bor i, men tok kontakt likevel, så han kan vel neppe være helt desperat. Eller kanskje det er det man er? Ah - jeg tror ikke jeg er egnet for nettdating. 

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange kloke svar! Problemet med å møtes, er at han bor på andre siden av landet. Han hadde ikke bilde på profilen sin, og normalt ville jeg ikke gitt noe særlig oppmerksomhet da, men han hadde veldig god tekst, og sendte meg noen morsomme meldinger. Selvfølgelig har han ikke facebook, så det var ikke så lett å snuse opp noen ansiktsbilder heller. Jeg trodde han ville sende meg et bilde, og fikk sjokk da han rett og slett ringte meg opp. Det var en kort samtale og han var fremdeles både høflig og morsom, men som sagt ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Men det er et godt råd å gi det en sjangse til. Jeg tror det kom litt brått på. 

Da ville jeg nok bare avsluttet med begrunnelsen om at du har fått tenkt litt på saken, og funnet ut at avstandsforhold ikke er noe for deg. Med tanke på koronoatilstandene her, vet man heller ikke om man får til å møtes i nærmeste framtid, og hvordan avstanden vil påvirke det framover. Helt fair.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...