Gå til innhold

To blir til tre?

FruE

Anbefalte innlegg

Hei FruE! Så koselig å lese om hvordan du har det for tiden. Så deilig at alt er på stell til pjokken kommer i april! Merker jeg får litt noia for at jeg ikke er i nærheten av å ha handlet inn noen tilsvarende, men så er jo jeg bare 19 uker også enda. Ønsker deg en fin uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke handlet noe jeg, men har bare såvidt rundet 20 uker så jeg har vel god tid..

Og du, disse sprøytene klarer du fint, det kommer til å gå så lett som bare det når du bare lærer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet noe jeg, men har bare såvidt rundet 20 uker så jeg har vel god tid..

Og du, disse sprøytene klarer du fint, det kommer til å gå så lett som bare det når du bare lærer det :)

Takk for oppmuntrende ord!! Og heldigvis ser det ut til at du får rett. Jeg og mannen var på Haukeland i går, slik at de fikk vist oss hvordan vi skal sette sprøyten. Og i dag tidlig klarte jeg det selv!! Hurra!!! Mannen sto klar til å ta over, så det gjorde nok sitt til at jeg ikke stresset meg opp.

Når det gjelder handling, så har du god tid! Vi kjøpte vogn tidlig, men det var bare fordi vi var i USA og fikk en bra pris på den. Ellers hadde jeg vel kjøpt to bodyer når jeg var 20 uker på vei, så det kan du kose deg med etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE! Så koselig å lese om hvordan du har det for tiden. Så deilig at alt er på stell til pjokken kommer i april! Merker jeg får litt noia for at jeg ikke er i nærheten av å ha handlet inn noen tilsvarende, men så er jo jeg bare 19 uker også enda. Ønsker deg en fin uke!  :blomst:

Ja et er godt å føle at nye ting stadig detter på plass, og at vi blir mer og mer klar for å ønske pjokken velkommen til verden! Det er koselig å spre innkjøpene utover, slik at man virkelig kan kose seg med hver ting man handler inn. Men ingen grunn til å få noia! Nå må du konsentrere deg om å få behandling slik at du blir i bedre form, SÅ kan du shoppe!

Ha en fin uke du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg en tur på helskost og kjøpte både bringebærblad-te og fødselsforberedende olje fra Weleda til meg selv, samt olje og sinkkrem fra Weleda til pjokken. I tillegg har jeg bestilt bringebærblad-kapsler på nettet, så jeg skal iallefall gjøre mitt for å forberede kroppen på fødselen! Vedlig kjekt å stadig kunne gule ut nye ting på innkjøpslisten altså, men enda er det jammen en god del igjen. Tror jeg satser på å ha det meste i hus før jeg begynner på permisjonen, man vet jo tross alt aldri når babyen melder sin ankomst. Og hvis jeg fortsatt er i god form når jeg er ferdig å jobbe, tror jeg nok jeg skal få dagene til å gå selv om jeg ikke har noe å shoppe. Slappe av på café, gå på biblioteket, trene, bake, strikke, sove lenge osv.

Pjokken er meget aktiv for tiden, og i går fant han ut at det er skikkelig moro å bore beina sine inn mellom ribbeina til moren. Så dermed fikk han seg en ny hobby! Litt ubehagelig, men samtidig utrolig koselig! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med bringebærbladene, hva er det og hvordan virker det?

Tusen takk for godt tips, FruE, jeg var til første behandling hos en søt kvinnelig fysioterapeut som også er akupunktør på Øvre Korskirkealmenning i dag! Og om det er psykisk eller ikke vet jeg ei - men etter noen timer nå så føler jeg meg mye bedre!! :-D Skal tilbake mandag og regner med å gå der en stund. Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med bringebærbladene, hva er det og hvordan virker det?

Tusen takk for godt tips, FruE, jeg var til første behandling hos en søt kvinnelig fysioterapeut som også er akupunktør på Øvre Korskirkealmenning i dag! Og om det er psykisk eller ikke vet jeg ei - men etter noen timer nå så føler jeg meg mye bedre!! :-D Skal tilbake mandag og regner med å gå der en stund. Takk igjen!!

Bringebærbladene skal visst modne livmoren, og gjøre kroppen klar for fødsel. Har ikke lest så mye om det, så jeg skal ikke prøve meg på noen avanserte forklaringer, men det er visst anerkjent for bruk hos gravide de siste 8 ukene før termin. Gjør iallefall ikke skade!

Så kjekt at du føler deg bedre, og at du er fornøyd etter din første behandling. Tipper det var Ingunn du var hos? Det er hos henne jeg har gått, og hun er iallefall både søt og dyktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gøy å lese at også du forberedere deg med olje, te og det som er! Forøvrig er jo Weleda utrolig gode produkter, ikke bare for gravide og spebarn, men også for oss voksne!!! :Nikke:

Jeg har selv gått til innkjøp av både badeolje, kroppsolje, sinksalve ++ til lillegutt! ;)

Har merket en god del mer til kynnere etter at jeg begynte å drikke bringebærbladte og kapsler! Litt ubehagelig, men også godt å kjenne at kroppen reagerer og forhåpentligvis trener seg ekstra godt opp! :) Så håper jeg bare at den fødselsforberedende oljen også gjør susen - for revning vil jeg IKKE ha noe av! :riste:

Har dere buggis altså!?

Jeg er ikke 110% fornøyd med fargen vi har kjøpt, men jeg kunne ikke la tilbudet gå fra meg. Dessuten er jo fleecen byttet ut på null komma niks da. Men vi har grå base med beige fleece - så det er jo nøytralt nok! Har lyst på svart og evt. blå fleece da, men det får komme etterhvert. Dette er ikke vognen vi kommer til å bruke fra dag én - vi har nemlig en Teutonia Mistral også, som jeg kommer til å bruke nå den første tiden. Så tar vi i bruk buggisen til sommeren og med oss når vi reiser sydover! Ideelt, siden den er så lett og nett!!! :sjarmor:

Hvilken farge har dere?

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 UKER!! :babysmokk:

Enda en uke lenger i svangerskapet :) Og enda en helg nesten overstått :sur: Har ikke fått slappet av så mye som jeg burde i helgen, men vi får håpe ikke arbeidsuken blir tung av den grunn. I går var vi på en liten shoppingrunde i det flotte været. Var på bokhandel, og fikk kjøpt både "Mamma for første gang", en fin sangbok som både jeg og mannen husker godt fra barndommen, og "Da jeg var liten" som er en bok der vi kan lime inn bilder og skrive om alle opplevelser med pjokken. Vi handlet også pjokkens to første sengesett og laken, og en skjønn trebamse til å henge på kalesjen på vognen. Etter shoppingen bar det rett hjem til kjøkkenbenken, der jeg tilbrakte fem timer med å lage tapas til vi skulle ha middagsgjester. Gjett om det var en vertinne som var litt sliten når gjestene kom...

:vinke:

Har dere buggis altså!?

Jeg er ikke 110% fornøyd med fargen vi har kjøpt, men jeg kunne ikke la tilbudet gå fra meg. Dessuten er jo fleecen byttet ut på null komma niks da. Men vi har grå base med beige fleece - så det er jo nøytralt nok! Har lyst på svart og evt. blå fleece da, men det får komme etterhvert.

Hvilken farge har dere?

God helg!

Vi har mørk grå og orange vogn! Veldig tøff, og så er det jo greit med farger som passer begge kjønn. Selv om vi er 99% sikker på at det blir gutt nå, så kan det jo bli jente neste gang! Men som du sier, så er det jo enkelt å bytte ut fleecen, og det koster jo ikke allverden heller.

Håper du også har hatt en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærbladene skal visst modne livmoren, og gjøre kroppen klar for fødsel. Har ikke lest så mye om det, så jeg skal ikke prøve meg på noen avanserte forklaringer, men det er visst anerkjent for bruk hos gravide de siste 8 ukene før termin. Gjør iallefall ikke skade!

Så kjekt at du føler deg bedre, og at du er fornøyd etter din første behandling. Tipper det var Ingunn du var hos? Det er hos henne jeg har gått, og hun er iallefall både søt og dyktig!

Så spennende med bringebærbladene, skal prøve å huske dette til jeg nærmer meg. Er jo bare 20 uker enda!

Du har helt rett - det er hos Ingunn jeg går - etter ditt gode råd i boken min. Tuuusen takk igjen, helt uvurderlig! Var på andre behandling i dag og kommer til å fortsette der, særlig siden det virket så bra sist (venter på resultatet etter dagens behandling).

Så koselig at dere har handlet enda mer utstyr og sangbok! Kjempestas med felles minner som man kan bringe videre til egne barn.. Tenk nå er det jammen ikke lenge til du har gutten ved din side! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett - det er hos Ingunn jeg går - etter ditt gode råd i boken min. Tuuusen takk igjen, helt uvurderlig! Var på andre behandling i dag og kommer til å fortsette der, særlig siden det virket så bra sist (venter på resultatet etter dagens behandling).

Bare hyggelig å kunne komme med tips! Fikk veldig god hjelp der selv når jeg hadde bekkenplager. Nå går det heldigvis fint med meg, så jeg har kke behov for behandling. Bank i bordet må jeg vel nesten si... Men jeg kommer til å gå ditt for å få fødselsforberedende akupunktur når terminen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å bli så utrolig spent på å møte pjokken! :babygutt: Lurer på hvordan han ser ut, hvilket lynne han har, hvordan han vil trives sammen med mammaen & pappaen sin, og ikke minst hvordan jeg og mannen vil finne oss til rette i våre nye roller. Leste litt i ”Mamma for første gang” i går, og der sto det noe sånt som at psykologer anser den første tiden etter et barn er født som en stor følelsesmessig påkjenning. Det gjorde meg litt bekymret. :forvirret: Har tenkt mye på at det vil bli masse utfordringer, og til tider tøft, men stoler samtidig på naturens gang, og tenker at ”det går seg vel fint til for oss også”.

Måtte forresten le litt av mannen i går når han fortalte at han hadde aldri hørt om noen som hadde problemer (utfordringer!) med amming eller med å få babyen til å ta flaske, før jeg begynte å snakke om det! For oss jenter er jo dette nesten barnelærdom, men det er vel egentlig forståelig at ikke menn sitter på like mye info på dette området. Jeg tror nok at mangel på informasjon ofte gjør at menn har et mer roserødt syn på barseltiden enn oss kvinner, og det er nok mye opp til oss å sørge for at de gleder seg, men samtidig har et realistisk syn på tingene.

Stort sett er det fortsatt helt topp å være gravid! Men i går kom ryggplagene tilbake når jeg satt på jobb, og nå kjenner jeg det allerede, etter under en time på kontorstolen. Så det blir nok en del trasking rundt på kontoret i dag også. Nå har jeg virkelig begynt nedtellingen til permisjonen, etter denne uken er det bare fire uker igjen! :hoppe:

Nå har jeg satt sprøyter med blodfortynnende i en uke, og det går heldigvis fint! Men jeg synes fortsatt ikke det er noe kjekt, og skal være glad når jeg er ferdig med de.

Pjokken er meget aktiv, og det er utrolig koselig å kjenne de små dultene og se magen som beveger seg. Merker at jeg blir helt øm om hjertet når jeg ser babybilder, og tenker at ”en slik ligger faktisk inni meg!”. :hjerter::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også disse blandede følelsene som du beskriver - ikke ambivalens ift å være vente barn i den forstand at jeg "angrer", men bare en veldig sterkt økende bevissthet rundt det at det er en stor oppgave som jeg har lyst å mestre. Har så utrolig lyst å gi barnet vårt den beste starten hun kan få i livet! Men, man får vel stole på at hvis man er rimelig ressursterk som person og par, så vil det sikkert gå veldig greit! Og ingen blir jo noen gang utlært som foreldre, sies det vel. I tillegg sier den kjente barneeksperten Ulvund at barn tåler relativt mye prøving og feiling! :Nikke:

Jeg tror man uansett kommer langt med mye kjærlighet og empati. :hjerte:

Kjenner meg i tillegg igjen i det med å prøve å "undervise" mannen min... Han sier forresten selv at han foretrekker at jeg leser meg opp på ulik informasjon og så forteller han det han trenger å vite. Så da har jeg tydeligvis ikke overdrevet så langt... ;)

Ellers flott at det går bra med sprøytene, de er vel et nødvendig onde.

Spennende å følge med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 UKER! :babysmokk:

Denne uken har ikke gått fullt så fort som forrige, formen har vært litt mer variabel. Men jeg har vært på jobb som vanlig, så SÅ ille har det ikke vært! Har vært kvalm og kastet opp om kveldene, men vet ikke om det rett og slett skyldes plassmangel i magen!? Pjokken har vært aktiv som aldri før den siste uken, han begynner virkelig å få kraft i frasparkene ja! Nå er det drøyt to uker til ultralyd, og det skal bli veldig spennende å se om han har lagt seg til rette med hodet ned da. Krysser fingrene for det! Men det kjennes ikke ut som det har skjedd enda.

Jeg har også disse blandede følelsene som du beskriver - ikke ambivalens ift å være vente barn i den forstand at jeg "angrer", men bare en veldig sterkt økende bevissthet rundt det at det er en stor oppgave som jeg har lyst å mestre. Har så utrolig lyst å gi barnet vårt den beste starten hun kan få i livet! Men, man får vel stole på at hvis man er rimelig ressursterk som person og par, så vil det sikkert gå veldig greit! Og ingen blir jo noen gang utlært som foreldre, sies det vel. I tillegg sier den kjente barneeksperten Ulvund at barn tåler relativt mye prøving og feiling!

Jeg tror man uansett kommer langt med mye kjærlighet og empati. :hjerte:

Spennende å følge med deg! :klem:

Jeg tror nok vi er mange som stiller for høye krav til oss selv, alt skal være så perfekt! Som Ulvund og en annen sa i Dagbladet i går, så er de fleste foreldre gode foreldre. Som deg, synes jeg det er nyttig å sette seg inn i ting, for å ha en "verktøykasse" å ta av. Men du har helt rett; det hjelper lite å kunne alt om barneoppdragelse hvis man glemmer det viktigste, nemlig å overøse barna med kjærlighet og omsorg. Jeg tror vi kommer til å klare oppgaven fint jeg MS!

Veldig spennende å følge med deg også!

Nå må jeg sette fastelavnsbollene i ovnen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det 50 dager igjen til termin!! Dvs. T-50!

I stedet for å fokusere veldig på termindato, hadde det sikkert vært lurt å heller se på overtidsdatoen. Men man kan ikke alltid være lur, og jeg VIL IKKE gå langt over termin. :sur: Ikke fordi jeg er så fryktelig lei av å gå gravid enda (men blir vel gjerne det etterhvert), mest fordi jeg var så stor selv når jeg ble født. Har ikke lyst til å føde en kjempebaby. :overrasket: Men uansett hvor mye bringebærbladkapsler jeg spiser, og hvor mange råd jeg følger for å sette i gang fødselen, kommer jo ikke pjokken før han er klar! Så det beste er vel å prøve å ha en avslappet holdning til det, noe som ikke er så lett å gjennomføre i praksis. Men jeg prøver å glede meg over hver dag med bra form, og hver dag med koselige spark fra den livlige krabaten i magen, og synes egentlig jeg klarer det ganske bra!

Etter noen dager med litt variabel form, var det deilig med en dag i storform i går! Bakte først boller og hadde bollebesøk. Så var vi på trening, før vi avsluttet dagen med deilig middag på restaurant og kinobesøk. Spiste ”ufarlige” sushi, dvs. med fritert scampi i stedet for rå fisk. Nam-nam! Fikk ganske vondt i ryggen på kinoen (hmmm, var visst ikke i toppform hele dagen likevel...), og det fikk jeg på kino på lørdag også, så kinoseter er tydeligvis ikke så bra.

I morgen kveld skal jeg på besøk til en venninne med en sønn på 4-5 mnd. Håper å få ”øve meg” litt på han, har begynt å få litt angst for barseltiden nå. Har jo lite erfaring med babyer, iallefall har det vært minimalt de siste 10 årene. Skal få arve litt mammaklær og klær til pjokken også, så det blir greit. Har jo handlet ganske mye mammaklær, så jeg klarer meg fint. Men forandring fryder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruE!

Skjønner at det er lenge siden jeg har vært innom her nå! Hadde masse "å lese meg opp på" i dagboken din.

Nå er det virkelig nedtelling! Enig med deg - jeg er svært lite motivert for å gå over termindatoen. Jeg vil ikke ha noen kjempebaby!! Vil heller at hun skal vokse og legge på seg fort&mye når hun er ute!

Til helga skal vi kjøpe seng og madrass. Føler at det begynner å bli på tide. Var faktisk mannen som sa at vi må få ordnet med det nå. Vet jo ikke om småtten har det travelt? Har dere kjøpt seng/vogge? Hva slags? (nysgjerrig...)

Må si jeg er imponert over aktivitetsnivået ditt, med jobb, trening, resturantbesøk, kino etc. Du er heldig som orker!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helga skal vi kjøpe seng og madrass. Føler at det begynner å bli på tide. Var faktisk mannen som sa at vi må få ordnet med det nå. Vet jo ikke om småtten har det travelt? Har dere kjøpt seng/vogge? Hva slags? (nysgjerrig...)

Må si jeg er imponert over aktivitetsnivået ditt, med jobb, trening, resturantbesøk, kino etc. Du er heldig som orker!!

Vi var ute og shoppet madrass, dyne, lammeskinn og diverse i går! Vi har arvet sprinkelseng etter mannens halvbror. En enkel, men solid i bjørk. Veldig fin! Kjøpte en Reflex barnemadrass som visstnok skal hindre allergi, og en dundyne av høy kvalitet. Var først skeptisk til dundyne pga allergi, men valgte det likevel siden det er temperaturregulerende. Skal ikke ha overmadrass eller tisselaken, kun lammeskinnet på madrassen. Damen på Nøstebarn der vi kjøpte det, sa at jeg gjerne kunne ligge på det fremover, slik at det får min lukt. Så nå har jeg lagt det klart i sengen, og gleder meg til å køye!

Jeg føler meg priveligert som er i så god form, og prøver virkelig å nyte den siste tiden før livet forandrer seg. Samtidig er jeg flink til å si nei, slik at jeg har maks tre dager med avtaler av de fem ukedagene. Må ha noen hviledager også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten et mønster jeg likte fra BabyDan i går: http://www.babydan.dk/page667.aspx, så da kjøpte jeg stelleunderlag i det (tror den skal passe til stellebordet vi arver, hvis ikke kan den byttes), og så bestilte jeg vattert leketeppe og ammepute i samme mønster. Ser med skrekk hvordan enkelte fyller opp hjemmene sine med hummer & kanari av mindre fine babyting, og jeg orker ikke tanken på å omgi meg med masse stygge gjenstander. Kan jo ikke satse på å rydde bort ammeputen mellom hver amming heller, da rekker jeg vel ikke annet enn å amme og rydde! :ler: Men hvis noen som leser dette vet om en fin babygym, så tar jeg gjerne mot tips!!

Kjøpte forresten en silke/ull lue og en strømpebukse hos Nøstebarn i går. Og etter at jeg fikk arve en full bærepose med babytøy hos en venninne her om dagen, har vi egentlig alt vi trenger av klær til å begynne med. Og kanskje litt for mye... Skal prioritere å bruke de nye tingene jeg har kjøpt, men det er veldig greit å ha en del arvetøy i bakhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...