revue3 Skrevet 3. juni 2024 #2121 Del Skrevet 3. juni 2024 Det er jo proana at hun viser frem bare armer og en utringet hals. Hun viser frem kroppen sin når hun mottar en pris: hun klarer begge deler - holde seg tynn og stille opp i media. Vellykket på alle plan. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 3. juni 2024 #2122 Del Skrevet 3. juni 2024 Lafamiglia skrev (På 1.6.2024 den 22.00): Bildet i denne artikkelen er temmelig drøyt. Pro ana på høyt nivå! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18121204/fredrikkeprisen-2024-tildeles-ingeborg-senneset?publisherId=4299913&lang=no Oi hun kan vel ikke leve lenge når hun er SÅ tynn!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 3. juni 2024 #2123 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg synes det er unødvendig å kommentere kroppen hennes, særlig siden den er resultat av sykdom. Hun har lagt ut en del selfier oppigjennom, og mye av det kan leses som pro ana. Hun inspirerer og trigger dessverre mange med spiseforstyrrelser. Må kanskje kommentere kropp likevel, for man ser at hun er avmagret. Hun et farlig tynn nå og har sannsynligvis store fysiske problemer (hun har nevnt beinskjørhet, og jeg tror hun har antydet at hun ikke kan få barn pga spiseforstyrrelser). Tannproblemer osv. Å skrive mer inngående om disse tingene, tror jeg ville fungert bedre i kampen mot spiseforstyrrelse, enn å legge ut et gamle bilder av et avmagret skjelett og si at hun ikke var på sitt tynneste. Og så skriver hun mye om å gjøre friske ting selv om man er syk, men skal hjernen og kroppen fungere (og hun få et langt liv) er hun rett og slett nødt til å gjøre noe som er helt umulig for en person med alvorlig anoreksi - spise mer og gå opp i vekt. 10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 3. juni 2024 #2124 Del Skrevet 3. juni 2024 Sarah93 skrev (40 minutter siden): Jeg synes det er unødvendig å kommentere kroppen hennes, særlig siden den er resultat av sykdom. Hun har lagt ut en del selfier oppigjennom, og mye av det kan leses som pro ana. Hun inspirerer og trigger dessverre mange med spiseforstyrrelser. Må kanskje kommentere kropp likevel, for man ser at hun er avmagret. Hun et farlig tynn nå og har sannsynligvis store fysiske problemer (hun har nevnt beinskjørhet, og jeg tror hun har antydet at hun ikke kan få barn pga spiseforstyrrelser). Tannproblemer osv. Å skrive mer inngående om disse tingene, tror jeg ville fungert bedre i kampen mot spiseforstyrrelse, enn å legge ut et gamle bilder av et avmagret skjelett og si at hun ikke var på sitt tynneste. Og så skriver hun mye om å gjøre friske ting selv om man er syk, men skal hjernen og kroppen fungere (og hun få et langt liv) er hun rett og slett nødt til å gjøre noe som er helt umulig for en person med alvorlig anoreksi - spise mer og gå opp i vekt. Amen Og om man fortsatt ikke skjønner proana, vær så god. Fra story på IG. Jeg blir så sinna på henne. Fortsett å gjøre friske ting du, Ingeborg, og si «se jeg går til psykolog» innimellom, mens du holder vekta nede. Spill russisk rullett og dra med deg andre i dragsuget. Jeg blir så forbanna over alle disse som gir henne priser tilsynelatende ukritisk og hyller henne for hennes arbeid for sf…hun skader andre. Fristende å kontakte sanitetskvinnene altså… 14 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon.extravaganza Skrevet 5. juni 2024 #2125 Del Skrevet 5. juni 2024 Jeg er enig at posting av gamle bilder er en uting og at hun kroppssjekker ved hjelp av bilder som over. Men utover det mener jeg hun deler lite som kan regnes som pro-ana. Hun er åpenbart ikke frisk og for å være ærlig synes jeg det er helt idiotisk å si at hun "viser frem" kroppen sin bare ved å stå i vanlige klær på en vanlig måte. Hele resonnementet faller på sin egen urimelighet. Er det mulig å kritisere henne for ikke å logge av og heller fokusere på full behandling? Ja, det er det nok. Samtidig, hun er nok i kategorien alvorlig og langvarig (mao, kronisk) syk og da er det ikke lenger snakk om tilfriskning, men heller det som kalles harm reduction. 🤷 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. juni 2024 #2126 Del Skrevet 5. juni 2024 moon.extravaganza skrev (52 minutter siden): Jeg er enig at posting av gamle bilder er en uting og at hun kroppssjekker ved hjelp av bilder som over. Men utover det mener jeg hun deler lite som kan regnes som pro-ana. Hun er åpenbart ikke frisk og for å være ærlig synes jeg det er helt idiotisk å si at hun "viser frem" kroppen sin bare ved å stå i vanlige klær på en vanlig måte. Hele resonnementet faller på sin egen urimelighet. Er det mulig å kritisere henne for ikke å logge av og heller fokusere på full behandling? Ja, det er det nok. Samtidig, hun er nok i kategorien alvorlig og langvarig (mao, kronisk) syk og da er det ikke lenger snakk om tilfriskning, men heller det som kalles harm reduction. 🤷 Bildet jeg har delt over er ikke å «vise fram kroppen sin bare ved å stå i vanlige klær på en vanlig måte». Det er bevisst bruk av vinkler og lys for å framheve kroppen på en viss måte. Dette er en egen (sykdoms)kunst som «alle» med spiseproblemer lukter lang vei og/eller blir påvirka av, og som IS er så sinnsykt klar over. Om det bare var bilder som du beskriver hadde jeg vært helt enig med deg. Og ja, sannsynligvis er hun forbi frisk og fullt på harm reduction. Det mange reagerer på er imidlertid hennes bruk av sykdommen, hennes uredelighet, og hvordan hun ukritisk hylles og får kasta priser etter seg, mens hun med (underbevisst) overlegg samtidig sprer sykdomsfremmende innlegg og bilder. Hun burde logga av også fordi det er ingen tvil om at denne eksponeringen er blitt en ny avhengighet (for mange år siden) som heller ikke fremmer tilfriskning. Og måten hun blander jobb og egen private inntjening er også ja..,dette er diskutert her flere ganger. Del gjerne vanlige bilder i vanlige klær av hverdagssituasjoner. Men det er et godt stykke unna det fortsatt, selv om det klart er blitt bedre i forhold til hva det var. 12 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon.extravaganza Skrevet 5. juni 2024 #2127 Del Skrevet 5. juni 2024 Ninaen skrev (Akkurat nå): Bildet jeg har delt over er ikke å «vise fram kroppen sin bare ved å stå i vanlige klær på en vanlig måte». Det er bevisst bruk av vinkler og lys for å framheve kroppen på en viss måte. Dette er en egen (sykdoms)kunst som «alle» med spiseproblemer lukter lang vei og/eller blir påvirka av, og som IS er så sinnsykt klar over. Om det bare var bilder som du beskriver hadde jeg vært helt enig med deg. Jeg snakker om bildet i artikkelen det ble lenket til på foregående side som noen mente var så "hinsides drøyt". Bildet over fra story kategoriserer jeg som kroppssjekk og det er noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. juni 2024 #2128 Del Skrevet 5. juni 2024 moon.extravaganza skrev (7 minutter siden): Jeg snakker om bildet i artikkelen det ble lenket til på foregående side som noen mente var så "hinsides drøyt". Bildet over fra story kategoriserer jeg som kroppssjekk og det er noe annet. Sånn oppfattet jeg også innlegget ditt med én gang, og jeg er enig med deg - jeg reagerte på samme måte på denne kommentaren som ble postet ang. bildet i artikkelen. Senneset poserer jo ikke der på noen måte, og da blir "hinsides drøyt" en fordekt måte å kommentere kroppen hennes på i negative ordelag, ikke kritikk av hennes selvframstilling i SoMe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 5. juni 2024 #2129 Del Skrevet 5. juni 2024 Aricia skrev (2 timer siden): Sånn oppfattet jeg også innlegget ditt med én gang, og jeg er enig med deg - jeg reagerte på samme måte på denne kommentaren som ble postet ang. bildet i artikkelen. Senneset poserer jo ikke der på noen måte, og da blir "hinsides drøyt" en fordekt måte å kommentere kroppen hennes på i negative ordelag, ikke kritikk av hennes selvframstilling i SoMe. Enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveva Skrevet 5. juni 2024 #2130 Del Skrevet 5. juni 2024 Ninaen skrev (På 3.6.2024 den 23.19): Amen Og om man fortsatt ikke skjønner proana, vær så god. Fra story på IG. Jeg blir så sinna på henne. Fortsett å gjøre friske ting du, Ingeborg, og si «se jeg går til psykolog» innimellom, mens du holder vekta nede. Spill russisk rullett og dra med deg andre i dragsuget. Jeg blir så forbanna over alle disse som gir henne priser tilsynelatende ukritisk og hyller henne for hennes arbeid for sf…hun skader andre. Fristende å kontakte sanitetskvinnene altså… Jeg blir provosert. Hun lever i en boble der hun tror hun er uovervinnelig og at hun kan fortsette dette «gjøre friske ting men samtidig være syk»-opplegget. Det er trist at det frontes utover, for det er virkelig ingen spøk. Så tragisk å leve et så lite og begrenset liv. Hadde virkelig ønsket bedre for både henne og for alle andre i samme båt. Realiteten er jo at når hun er i 40-åra og hvis hun skal fortsette å leve som hun gjør nå, så er hun ikke bare slått ut i to uker, hun er kanskje død. DEN realiteten skulle jeg ønske hun kunne ha frontet litt mer… 8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. juni 2024 #2131 Del Skrevet 5. juni 2024 moon.extravaganza skrev (6 timer siden): Jeg snakker om bildet i artikkelen det ble lenket til på foregående side som noen mente var så "hinsides drøyt". Bildet over fra story kategoriserer jeg som kroppssjekk og det er noe annet. Beklager, da misforsto jeg deg. enig i at bildet i artikkelen er mindre problematisk. Samtidig kommer vi ikke bort fra at hun også er bevisst hvordan hun sminker og kler seg og står (legg merke til «strekke hals») så hun får framhevet visse trekk. Vil ikke kategorisere det som ptoana, det er å dra det for langt, men at hun også her bevist spiller på ting, det er det ingen tvil om. Og vil bare understreke at jeg ikke mener hun skal gjemme seg og dekke seg til på en unaturlig måte osv. Det hadde hjulpet om hun bare var litt mer nettopp naturlig (da ville ikke tynnheten opplevdes så «påtrengende» og triggende). Eksempel er noen av bildene hun viser fra de er hos Jimmys familie. Mange av dem ser man jo klart at hun er tynn, men mange av de bildene er bare mer naturlig, ikke kalkulert på samme måte og oppleves ganske uproblematiske (selv om man ser hvor tynn hun er). 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 5. juni 2024 #2132 Del Skrevet 5. juni 2024 moon.extravaganza skrev (10 timer siden): Jeg er enig at posting av gamle bilder er en uting og at hun kroppssjekker ved hjelp av bilder som over. Men utover det mener jeg hun deler lite som kan regnes som pro-ana. Hun er åpenbart ikke frisk og for å være ærlig synes jeg det er helt idiotisk å si at hun "viser frem" kroppen sin bare ved å stå i vanlige klær på en vanlig måte. Hele resonnementet faller på sin egen urimelighet. Er det mulig å kritisere henne for ikke å logge av og heller fokusere på full behandling? Ja, det er det nok. Samtidig, hun er nok i kategorien alvorlig og langvarig (mao, kronisk) syk og da er det ikke lenger snakk om tilfriskning, men heller det som kalles harm reduction. 🤷 Nettopp hun er åpenbart ikke frisk. Hun er åpen i en aktiv spiseforstyrrelse, men dette nevner hun ikke med et eneste ord. Det at hun skal stå og holde foredrag etc. spiseforstyrrelse og psykisk helse generelt å fremstille seg som en som kunne ha blitt uføretrygdet men som nå er i jobb og mestre livet er langt ifra greit. Kritiserer andre fordi dem kommer med uttalelser/meninger etc. som kan være skadelig for unge, men det at hun selv helt tydelig er syk samtidig som ordene som kommer ut av munn forteller en annen historie er like ille som de personene hun kritiserer. Og om du mener det er normalt å stå utenfor en bil midt på vinteren i T-skjorte er normal så begynner jeg å lure. Eller at det holder foredrag en T-skjorte og så sitter hun full påkledd og behind the scene og varmer seg på en kaffekopp. og ingen ville utdelt en pris til en person som var beruset når prisen skulle være en åpenhetspris for å vise at det var mulig å komme seg ut av alkoholisme. Og ja jeg vet at anoreksi er jævlig vanskelig å komme seg ut av. Jeg lever dessverre med det selv og i mitt tilfelle skrur kroppen seg sakte men sikkert av, men selv om jeg virkelig forstår hvor vanskelig det er å komme seg ut så synes jeg ikke den atferden vi ser hos henne kan unnskyldes på noen som helst måte. 19 5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 5. juni 2024 #2133 Del Skrevet 5. juni 2024 Meretejensen skrev (2 timer siden): Nettopp hun er åpenbart ikke frisk. Hun er åpen i en aktiv spiseforstyrrelse, men dette nevner hun ikke med et eneste ord. Det at hun skal stå og holde foredrag etc. spiseforstyrrelse og psykisk helse generelt å fremstille seg som en som kunne ha blitt uføretrygdet men som nå er i jobb og mestre livet er langt ifra greit. Kritiserer andre fordi dem kommer med uttalelser/meninger etc. som kan være skadelig for unge, men det at hun selv helt tydelig er syk samtidig som ordene som kommer ut av munn forteller en annen historie er like ille som de personene hun kritiserer. Og om du mener det er normalt å stå utenfor en bil midt på vinteren i T-skjorte er normal så begynner jeg å lure. Eller at det holder foredrag en T-skjorte og så sitter hun full påkledd og behind the scene og varmer seg på en kaffekopp. og ingen ville utdelt en pris til en person som var beruset når prisen skulle være en åpenhetspris for å vise at det var mulig å komme seg ut av alkoholisme. Og ja jeg vet at anoreksi er jævlig vanskelig å komme seg ut av. Jeg lever dessverre med det selv og i mitt tilfelle skrur kroppen seg sakte men sikkert av, men selv om jeg virkelig forstår hvor vanskelig det er å komme seg ut så synes jeg ikke den atferden vi ser hos henne kan unnskyldes på noen som helst måte. Spikeren på hodet, takk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 5. juni 2024 #2134 Del Skrevet 5. juni 2024 Lurer veldig på hvordan forholdet hennes med Jimmy egentlig går. Det må jo være utrolig kjipt å ha en partner som holder på med et sakte selvmord rett foran øynene på en. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. juni 2024 #2135 Del Skrevet 6. juni 2024 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 6. juli 2024 #2136 Del Skrevet 6. juli 2024 Så var det på’n igjen da, med posering i Aftenposten sine lokaler, med vinkling og thin-spo! (men Gud forby at man sier noe fordi «må jo få lov å ta bilde av seg selv»…) Synes hun ser dårligere ut nå i vår/sommer enn tidligere i år/fjor helt ærlig. Mulig det er vinklene hennes, men bedre er hun ikke. Og før noen «kan ikke nødvendigvis se utapå hvem som er sykest»: nei, men AT man er syk når man er tynn er åpenbart, det er andre veien man må passe seg for å «avskrive» folk med at det tilsynelatende går bra. Og forskjell på slank og UNDERvektig. Er hun helt anorektisk blinda nå, eller er det bare «gode, gamle IS må ha oppmerksomhet»? Jeg burde slutte å bry meg, men hun er så jævlig farlig for (syke) folk… 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 6. juli 2024 #2137 Del Skrevet 6. juli 2024 (endret) Ninaen skrev (1 time siden): Så var det på’n igjen da, med posering i Aftenposten sine lokaler, med vinkling og thin-spo! (men Gud forby at man sier noe fordi «må jo få lov å ta bilde av seg selv»…) Synes hun ser dårligere ut nå i vår/sommer enn tidligere i år/fjor helt ærlig. Mulig det er vinklene hennes, men bedre er hun ikke. Og før noen «kan ikke nødvendigvis se utapå hvem som er sykest»: nei, men AT man er syk når man er tynn er åpenbart, det er andre veien man må passe seg for å «avskrive» folk med at det tilsynelatende går bra. Og forskjell på slank og UNDERvektig. Er hun helt anorektisk blinda nå, eller er det bare «gode, gamle IS må ha oppmerksomhet»? Jeg burde slutte å bry meg, men hun er så jævlig farlig for (syke) folk… Ser ikke noe sånt bilde. Er det en story som har blitt slettet/ gått ut? Edit: Så det på Instagram. Endret 6. juli 2024 av Sarah93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 6. juli 2024 #2138 Del Skrevet 6. juli 2024 Sarah93 skrev (32 minutter siden): Ser ikke noe sånt bilde. Er det en story som har blitt slettet/ gått ut? Edit: Så det på Instagram. Insta story ja. Valgte å ikke poste her i første omgang mtp trigging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. juli 2024 #2139 Del Skrevet 6. juli 2024 Ninaen skrev (2 timer siden): Så var det på’n igjen da, med posering i Aftenposten sine lokaler, med vinkling og thin-spo! (men Gud forby at man sier noe fordi «må jo få lov å ta bilde av seg selv»…) Synes hun ser dårligere ut nå i vår/sommer enn tidligere i år/fjor helt ærlig. Mulig det er vinklene hennes, men bedre er hun ikke. Og før noen «kan ikke nødvendigvis se utapå hvem som er sykest»: nei, men AT man er syk når man er tynn er åpenbart, det er andre veien man må passe seg for å «avskrive» folk med at det tilsynelatende går bra. Og forskjell på slank og UNDERvektig. Er hun helt anorektisk blinda nå, eller er det bare «gode, gamle IS må ha oppmerksomhet»? Jeg burde slutte å bry meg, men hun er så jævlig farlig for (syke) folk… Jeg er enig med deg. At Aftenposten fortsetter å støtte dette og godkjenne alle hennes umerkede reklamer for avisen, det er helt uforståelig. For Aftenposten har i årevis nå støttet denne galskapen det er å poste mye av det hun har gjort oppgjennom årene. Og Aftenposten gir henne en legitimitet det er lenge siden hun ikke fortjente når det kommer til dette. Jeg så på et par av hennes poster fra tidligere i vår, og spesielt en av dem ser ut som om hun har brukt filter, noe merkelig skjer med hårfestet hennes der og ansiktet er uten en antydning til rynke og unaturlig glatt hud, samt en del andre endringer som også ser ut som filterbruk. Og det mens hun snakker om at en altfor stor andel av tredjeklassinger sliter med egen kropp... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 7. juli 2024 #2140 Del Skrevet 7. juli 2024 Frisk Frosk skrev (43 minutter siden): Jeg er enig med deg. At Aftenposten fortsetter å støtte dette og godkjenne alle hennes umerkede reklamer for avisen, det er helt uforståelig. For Aftenposten har i årevis nå støttet denne galskapen det er å poste mye av det hun har gjort oppgjennom årene. Og Aftenposten gir henne en legitimitet det er lenge siden hun ikke fortjente når det kommer til dette. Jeg så på et par av hennes poster fra tidligere i vår, og spesielt en av dem ser ut som om hun har brukt filter, noe merkelig skjer med hårfestet hennes der og ansiktet er uten en antydning til rynke og unaturlig glatt hud, samt en del andre endringer som også ser ut som filterbruk. Og det mens hun snakker om at en altfor stor andel av tredjeklassinger sliter med egen kropp... Fillers har hun brukt i mange år, og åpenbart ikke slutta slik hun påsto da siste boka kom ut. Mulig hun slutta med spesifikt Restylane, men ikke med fillers generelt. Google og se bilder fra 2019, tidlig vinter 2020, så se på bilde fra 17,mai-sending på tv2 2020 da alt hadde vært nedstengt (helt andre lepper da), og så bilder videre allerede fra den høsten. Og ja, det har skjedd noe mer. Usikker på hvor mye som er økende undervekt (man kan bli ganske «rar» i trynet, tro meg), hvor mye er sminke, hvor mye er bildefilter og hva er eventuelt noe annet. Hestehalen er blitt stadig strammere og høyere. jeg er både forbanna og dypt bekymra på samme tid. Hun blir vel 40 nå. På tide å bli voksen, selv om man fortsatt er syk. Hun er et livsfarlig forbilde, og jeg fatter ikke at så mange på 25+ går rett på limpinnen. Det at hun tar sånne bilder i Aftenposten sine lokaler og promoterer seg selv har vært diskutert her før. Men hva skal man gjøre? Organisasjoner fortsetter å dele ut priser med begrunnelser jeg helt ærlig ikke forstår. Hun er i bunn og grunn en influenser som mener mye om tema «alle» kan mene rett om de vil. Og så eksepsjonelt god til å skrive er hun da ærlig talt ikke. Ikke dårlig, men heller ikke supertalent if you know what I mean. 13 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå